Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:50

Wauw, Dana.. Wat een heerlijk knus hoekje. Alleen het haardvuurtje mis ik nog <3

En mooi die balkenplafonds, maar wat een werk..!

Bedankt voor alle tips. Ik ben wat aan het stoeien met de inrichting en kleuren. Op de vloer in de zithoek wil ik graag een vintagekleed en dan het witte kleed naar de slaapkamer. Maar wat voor kleuren passen nou bij turquoise meubels? Een turquoise kleed is misschien wat teveel van het goede. Of juist een lichtere tint. Twee kleinere kleden kan ook...
O, en foto's en tekeningen komen nog! :)


Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:52

Poeh de kleur is van karwei , ben even kwijt welke maar kan het nakijken als je wilt.

Ik zet een grote plastic beker in de potten , dan kun je iedere pot als vaas gebruiken .

Het meubel hebben we laten maken, normaal doen we zulke dingen zelf maar ik lag even uit de running, woensdag eindelijk aan mijn knie geopereerd , hopen dat ik snel zelf weer kan klussen.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:54

Een pot in een pot, dat ik dat nog niet bedacht had! Dank voor de tips, ga ik binnenkort eens kijken in het tuincentrum :)

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:55

Mooie interieurs komen er weer voorbij.

Iemand ervaring met marmoleum? We zijn er uit dat we dat als vloer willen. Voor en nadelen zijn bekend
Alleen de kleur nog, iemand die iets kan laten zien?

[o]

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:13

Gave hoek met dat vloerkleed zeg!

Ons plafond kwam ook als verrassing! Vd zomer worden de wanden eindelijk gestuct, nog even verzinnen welke kleur die worden. We hebben inderdaad veel ramen aan 1 kant, maar alleen op oost, dus alleen begin vd dag veel licht.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 08:37

@ madelief dit is in ons oude huis, ik vind de uitstraling nog altijd prachtig, maar wil het nooit meer. Vanwege het onderhoud.Afbeelding we hadden deze kleur door het hele huis, behalve de gangen en trappen, die waren grijs.

noviceh

Berichten: 4777
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:04

Onze buren hebben een marmoleum vloer, betonlook. Supermooi, maar je ziet er alles op.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."


Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:07

imd schreef:
Balkenplafonds zijn prachtig! Hoop dat ik later ooit in een huis woon waar het bij past. In onze huidige woning niet namelijk..

Stomme vraag misschien, maar plantenpotten zijn nooit 100% waterdicht. Nu zie ik vaak mensen met mooie boeketten in een pot ipv glazen vaas. Kun je een pot zo vullen met water en dan als vaas gebruiken? Mocht niemand ervaring hebben dan probeer ik het gewoon hoor :D


Even uit de meeleesmodus...

Bij Robs grote tuinverbouwing van afgelopen zaterdag hadden ze het over die vazen/potten.. was een beetje in het midden van de uitzending volgens mij.. die waren voor bloemen en planten geschikt.

[o]

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:08

Dank je ceetje. Ik vind het erg mooi. Ik denk zelf dat wij meer voor een grijstint gaan. Maar het effect van zo'n vloer is erg mooi. We hebben een hele grote oppervlakte, bijna 100 m2. Andere optie is pvc maar ik vind marmoleum ook zo fijn lopen met blote voeten. Ja ik weet dat je er veel op kan zien. We willen ook een gemêleerd dessin daarom.

[o]

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:55

Alles erop zien vond ik wel meevallen, het was meer het 1x per jaar in de was zetten wat ik een heftige klus vond en de putten van meubels die erin kwamen. Heb nu betonlook antraciet tegels en daar zie je veel meer op, maar makkelijker in onderhoud en geen putten.
De vloer heb ik dus ook nooit onderhouden zoals het eigenlijk moest

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:16

Boheme ik doe er gewoon een plastic bakje onder in. Heb een hele gave pot van een boomstam gehad met mooie orchideeen er in. Onderin zaten bakjes van de Chinees met wat mos of hydrokorrels om het te camoufleren.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:04

Een simpele truc is om een petfles open te knippen tot net onder de potrand, vullen met water en bloemen er in.
2e optie voor grotere potten is een kunstharsemulsie er in gieten en dit laten afharden.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:06

Jij hebt altijd van die goede praktische oplossingen he DubbelDun
Volgens mij ben jij wel handig :D

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:10

I like to make stuff en liefst redelijk goedkoop c.q. dingen hergebruiken.

Vandaag bijv. deze waxinelichthouder aan mijn collectie toegevoegd van een stukje 12 mm multiplex wat over was.

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4777
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:22

Wat geinig!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

BeFunny

Berichten: 10372
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:15

Ceetje_bokt schreef:
@ madelief dit is in ons oude huis, ik vind de uitstraling nog altijd prachtig, maar wil het nooit meer. Vanwege het onderhoud.[ [url=m/NUeOqb.jpg]Afbeelding[/url] ] we hadden deze kleur door het hele huis, behalve de gangen en trappen, die waren grijs.



Geinig in op onze oude stek hadden we deze kleur marmoleum.
Ik wil het ook nooit meer ;)
Als de kat eens gekotst had en je had die plek afgenomen bleef je een plek zien. Dan moest echt de hele vloer gereinigd en in de was gezet. En we hadden daar een grote ruimte. Idd ook de putten en veel wat gewoon in de vloer trok. Het was wel mooi. en we zagen er idd verder niets op.

nu hebben we pvc. Dat is makkelijk met zuigen. Je ziet er wel alles op dus lopen altijd zonder schoenen in huis. En mmeubels moeten ook weer filtjes onder. Maaaar ik dweil de vloer in het hele huis binnen 30 min en waarschijnlijk een stuk sneller. en als er iets gemorst is doe ik een vochtig doekje eroverheen en daarna een doekje met een beetje vloerspul voor pvc alleen de plek en dan ziet het er zodra het weer droog is meestal binnen 5 min het zelfde uit als de rest. vind ik toch wel makkelijk.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:46

noviceh schreef:
Heel erg mooi geworden! Vooral ook in combinatie met die lamp (Hektar?)!


Goed gezien, indd de Hektar lamp :)


Bedankt voor de leuke reacties!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:50

xFioon schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Ik had een tijdje terug een bericht geplaatst over ideeën voor mijn hal, ik wist niet goed wat ik wilde hebben voor de jassen.
Toevallig kwam ik kort daarna een hele leuke kapstok tegen bij de Xenos!! Van gerecycled hout! Ben er super blij mee :)

Voor
[ [url=m/zWmj2I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/XFbdOI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sTTxx7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi geworden!

Wat is de kleur op de muur?


Dankje! :)

Heb de code even voor je opgezocht: IG PS-1182 (karwei). Deze kleur heb ik zowel in de hal als op 2 smalle muren in de kamer. Vond het erg leuk om hem terug te laten komen.

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:54

Ik ga jullie weer even de hersens laten kraken :D Deze muur is bijna 6m lang en ben benieuwd naar jullie ideeën wat ik ermee zou kunnen doen.
Wil misschien 1 hele grote foto erop of allemaal verschillende lijsten in zwart..
De zithoek blijft zo staan.

Ben benieuwd! :)

Afbeelding

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:03

Hoi, ik kom hier even binnenvallen!

Mooie kleuren op de muur komen hier voorbij zeg!

Ik heb een tijdje geleden je volgende topic geopend: [HTT] Inrichting huiskamer
Omdat ik toen dit topic niet kon vinden
Ik durfde eerst niet zo goed alles te verplaatsen en uit te proberen, maar dan heb ik na de reacties daar toch geprobeerd en was eigenlijk al snel leuk! :) Ik kan kijken of ik er foto's van kan maken wanneer ik thuis ben vanmiddag.

Nou staat mijn bank dus dwars door de kamer, met ongeveer een meter doorgang ernaast.
Ik zit te denken om misschien een boekenkast te kopen voor mijn schoolspullen (ik studeer nog namelijk, en alles ligt nu in mijn mini tv-meubel := )
Maar hoeveel ruimte is nog een fatsoenlijke doorgang? Ik heb niet echt de optie om het te proberen omdat ik alleen super diepe kasten heb die ik zou kunnen verplaatsen, niet echt vergelijkbaar met een boekenkast. Heeft iemand eenzelfde soort opstelling en een tip hoeveel ruimte nodig is voor een comfortabele doorgang?

&if=1

[o]

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:06

Ik ben wel benieuwd naar foto’s want ik begrijp niet geheel hoe die kast dan zou moeten komen te staan?

[o]

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:17

De bank staat loodrecht op de muur en daar tussen is dus 1 meter ruimte om door te lopen. De kast zou dan tegen de muur aan moeten komen, waardoor er nog zo'n 70 cm over is tussen muur en bank.

Heb ik het zo duidelijker gemaakt?

&if=1

[o]

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:44

In alle nieuwbouwhuizen tegenwoordig is de breedte van deuren 93cm, dat lijkt me toch wel het minimum voor een doorgang. Heb je een tekeningetje van hoe het nu is?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:45

PrimaDonna kijk even op Pinterest. Ik vind het idee van verschillende zwarte lijsten heel leuk in je inrichting. Op Pinterest Heb je heel mooie voorbeelden van hoe je het uit kan voeren.

Noor ik ga ff in je topic kijken, staan daar foto's in of een plattegrond? Zo niet misschien een goed begin :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:47

Nooor_ schreef:
De bank staat loodrecht op de muur en daar tussen is dus 1 meter ruimte om door te lopen. De kast zou dan tegen de muur aan moeten komen, waardoor er nog zo'n 70 cm over is tussen muur en bank.

Heb ik het zo duidelijker gemaakt?


Voor een doorgang zou ik zelf altijd minimaal de maat van een deur aanhouden.

Wat je nog zou kunnen doen is een stuk karton van dat formaat neerleggen en eventueel een stuk karton omhoog om te zien of de doorgang voor jou ok is.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 114 bezoekers