Over ongeveer 2 weken krijgen wij de sleutel van onze eerste koopwoning. Nu zijn wij al een beetje aan het kijken voor internet en tv en zijn wij uitgekomen bij onder andere: - T-mobile - Ziggo - NLE - Tele2
Wij willen 100mbs en opnemen en pauzeren. Ook willen wij 1 extra box voor de tv boven erbij en vast bellen (niet per minuut betalen, maar bijv. de eerste 5 uur gratis of onbeperkt).
Bij T-mobile kwamen wij het goedkoopst uit, maar ik vroeg me af wat hier de ervaringen over zijn. Ziggo hebben wij thuis, maar scheelt al snel €25,00 per maand met T-mobile bijvoorbeeld.
Vandaag mijn vraag: Wat zijn jullie ervaringen met NLE/T-mobile/Tele2, zowel qua storingen, bereikbaarheid van de klantenservice en de service an sich? Of hebben jullie een andere provider waar jullie erg tevreden over zijn?
Ik heb Ziggo, weinig problemen mee en ben zelf echt heel blij met de Horizon box, omdat ik een week terug kan kijken, 4 programma's tegelijk kan opnemen en pauzeren etc, maar die is niet goedkoop. Je kan ook een extra box voor de slaapkamer erbij. Ik heb Telfort gehad, maar die had bij ons vaak storingen en zo'n lage internetsnelheid dat onze digitale hd zenders niet goed konden functioneren. Dus dan maar wat meer geld voor betere kwaliteit, al weet ik dat de meningen over Ziggo ook heel erg uiteenlopen.
Heb je wel een check gedaan wat er überhaupt haalbaar is op jouw adres los van welke provider, qua snelheid? Ziggo is behoorlijk gegarandeerd qua snelheid, bij de andere niet-glasvezel providers (dus via ADSL of VDSL) speelt de afstand tot de verdeelkast heel erg mee.
Ga eens naar netco.fpi-info.fourstack.nl en post de resultaten van je nieuwe postcode hier, dan kunnen we goed kijken wat een goede optie is.
100mbs is bij ons te halen, dat hebben we gecheckt. Afstand tot de “centrale” zeg maar is 1.4 km.
Taartje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop
Geplaatst: 15-03-18 11:14
Mijn moeder heeft T-mobile. Nog nooit een storing gehad. Hele goede service. Toen ze een opnemen pakket wilde (had ze vergeten door te geven)ipv gewoon pakket was dat geen enkel probleem en was het zo geregeld. Enige minpuntje vind ik het menu op tv die is niet zo handig als ik bij Telfort heb, maar als je het eenmaal doorhebt is er prima mee te werken. Vaste telefonie is ook in orde en internet snel en gewoon goed.
wij hebben ziggo, geen storingen wel duur maar hebben hier geen keus, adsl is er wel maar veel te weinig mb voor te veel laptops en glasvezel is er niet
Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow
Geplaatst: 16-03-18 23:27
Mijn ervaring met Tele2 is zeer slecht. Het contract heb ik laten ontbinden een dag voordat het officieel in zou gaan. Dat is gebeurd omdat de klantenservice potentiële klanten bewust voorliegt. Meer info kun je via PB krijgen.
Momenteel nemen wij een totaal pakket van Ziggo af. We gebruiken de vaste telefoon aansluiting niet en de TV alleen voor de Spelen en de Top2000 aan het eind van het jaar. We hebben dan ook alleen twee CI+ modules en geen box. Waarom dan een totaalpakket? Omdat ze daar jaarlijks 6 maanden 50% korting op mogen geven. Wij hebben de snelste internet verbinding en op losse onderdelen geven ze die korting niet. Ik ben op jaarbasis goedkoper uit dan een losse internet verbinding.
Overigens zijn wij geen holbewoners die geen tv kijken. We kijken alleen geen Nederlandse tv omdat daar bijna geen knap programma meer te vinden is. Het niveau van de talentenjachten, aso's op de camping en Temptation Island past ons niet. Wij kijken dagelijks docu's, films en series.
Valerie93
Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13
Geplaatst: 19-03-18 12:22
Wij hebben ziggo. Weinig tot geen problemen, vriend van mij heeft T-Mobile en heeft alleen maar problemen. Als die al beeld heeft hapert het, internetsnelheid is niet om over te schrijven en kan niet opnemen of pauzeren.
Anoniem
Geplaatst: 19-03-18 12:27
Choiix geeft altijd heel goed advies. Als je een beetje garantie op je snelheid wil (bedraad!) moet je naar Ziggo of een glasvezel aanbieder. Via ADSL/VDSL is dat veel moeilijker. Mijn familie zit bij KPN, zitten echt dicht op het verdeelstation maar halen ook lang niet waar ze voor betalen.
Zelf lang tevreden klant geweest bij Ziggo, nu alweer 3 jaar bij KPN via glas.
_Kellyy
Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 12:39
Choiix schreef:
100Mb/sec op 1,4KM? Dat lijkt me alleen mogelijk met pairbonding, wat alleen maar kan met XS4All en KPN. De andere providers leveren dat (nog) niet.
Ik stuur je even een PB, dat is wat makkelijker
Verder allemaal bedankt voor de ervaringen! Tele2 valt dus sowieso af. Over NLE lees ik wisselende ervaringen, zo ook met Youfone...