[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21770
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:04

Nou ook met pantoffels merk je dat verschil enorm... Het is gewoon een veel fijnere warmte! Als je gaat investeren in een vloer is die investering in vloerverwarming niet zo heel veel meer.. En dat ga je ook wel merken op je energie rekening. Met gewone radiators heb ik de temperatuur hoger dan met vloerverwarming.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:05

Ik heb me laten vertellen dat vloerverwarming energiezuiniger is over een langere termijn

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:06

Wij hebben nu geen vloerverwarming, heb ook altijd sloffen aan dus wat dat betreft kan het prima. Maar we zijn nu wel aan het kijken naar verwarming dmv warmtepomp en dat kan alleen met laag temperatuur verwarming. Dan zou er dus alsnog vloerverwarming in komen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:47

Wij krijgen in ons nieuwbouwhuis vloerverwarming. Was een optie dus per definitie te duur, maar groter oppervlak en minder duur..
Nou is dit zonder infrezen natuurlijk omdat het vanuit bouw meegenomen wordt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:37

Er is trouwens ook elektrische vloerverwarming

https://www.thermolamina.nl/product/ele ... goQAvD_BwE

Niet geschikt als hooft verwarming echter. Maar mogelijk een optie voor diegenen waarbij het installeren van CV vloerverwarming niet mogelijk is?

Ook nog een puntje om na te checken - kan de huidige CV installatie wel deze extra verwarming aan? Had ergens gelezen dat je dit ook moest overwegen.

Ik moet zelf nog checken wat ik ga doen in mijn badkamer - dus vandaar de erg vage info hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 01:10

Gefeliciteerd Bo en speechless!!

Haha Bo wij zijn dus een paar dagen geleden er ook weer even langs gereden en hebben er weer even rond gelopen. Heb zoveel zin om er heen te gaan :):) maar eerst morgen afwachten en daarna kijken of we nog willen bieden en wat dan :P

Vervelend hoor Prairy :D geniet ervan!

Upendo welkom :)

Vloerverwarming is zeker een stuk beter stoken als dat normale verwarming is, bij mijn ouders hebben ze het in de varkensschuur en nog een grote schuur meer die ze gebruiken voor leisure en horeca, als ze dat met “normale” verwarming warm moesten krijgen waren ze een vermogen kwijt. Ook in huis trouwens, dat is lekker lopen dat je zonder pantoffels zo over een warme vloer loopt. Daar staan de radiators trouwens altijd uit. Als ik de vloer zou moeten vervangen zou ik er ook echt niet aan twijfelen, het is elke cent waard :)

Spannende week: morgen bouwtechnische keuring van het huis wat wij op het oog hebben en dinsdag hebben we de eerste kijkers voor ons huis. :):) en als we een beetje “pech” hebben kunnen we al enorm snel uit ons huis..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:09

Gefeliciteerd, gaat lekker met veel van jullie. Alleen prairy fijne vakantie maar afwachten nog dus,

Welkom upendo. Je gaat in een bekende omgeving zoeken, alleen pas op. Er zitten stukken zwaar gereformeerd tussen waar je niet tussen wil komen per vergissing, wij hebben tien jaar in Veenendaal gewoond en een jaar in Rhenen. Dat ene jaar was heel wat fijner dan de tien in Veenendaal. Echt heel veel last gehad van de bekrompen bevolking om ons heen. Tot aan op maandag horen dat de was niet op zondag in onze eigen afgesloten tuin mag hangen. _-:( Al zijn de nieuwbouw stukken wel ietsje beter te houden dan de oudere delen.

Hier tsja ben maar met mijn voortuin begonnen. :+ Wacht nog twee ex huur af maar die zijn hun termijn al door. Moet ook een stevig bedrag aan belasting betalen waardoor meer dan dehelft van mijn gespaarde geld weg is. Ga ervan uit dat ik moet blijven zitten waar ik zit. Helaas maar is niet anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:12

Karuna, geeft het in zekere zin ook geen rust wanneer je nu blijft zitten waar je zit?
Die onzekerheid van wel/niet lijkt me slopend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:19

Klopt ook, ik merk dat daar een knop is omgegaan. De ergste stress is nu weg. Alleen de wetenschap dat mijn slaapproblemen dan niet weg zullen gaan -O- doordat ik moet blijven waar ik ben onder andere maken het ook niet heel jippie. En ik weet dat ik heel veel werk ga krijgen huis ook op orde te krijgen en goed bewoonbaar en bruikbaar en de minder fijne herinneringen zullen blijven bestaan. Dat is de grote keerzijde. En de continue auto moeten rijden blijft ook bestaan. Dus meer rust en financieleruimte creeeren is er nu niet meer bij. -O-

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:28

Bedankt voor het warme welkom allemaal! :))

Wat betreft vloerverwarming, wordt dat meestal alleen op de begane grond gelegd of ook op de etages? Ik heb er totaal geen verstand van, haha!

karuna schreef:
Gefeliciteerd, gaat lekker met veel van jullie. Alleen prairy fijne vakantie maar afwachten nog dus,

Welkom upendo. Je gaat in een bekende omgeving zoeken, alleen pas op. Er zitten stukken zwaar gereformeerd tussen waar je niet tussen wil komen per vergissing, wij hebben tien jaar in Veenendaal gewoond en een jaar in Rhenen. Dat ene jaar was heel wat fijner dan de tien in Veenendaal. Echt heel veel last gehad van de bekrompen bevolking om ons heen. Tot aan op maandag horen dat de was niet op zondag in onze eigen afgesloten tuin mag hangen. _-:( Al zijn de nieuwbouw stukken wel ietsje beter te houden dan de oudere delen.

Hier tsja ben maar met mijn voortuin begonnen. :+ Wacht nog twee ex huur af maar die zijn hun termijn al door. Moet ook een stevig bedrag aan belasting betalen waardoor meer dan dehelft van mijn gespaarde geld weg is. Ga ervan uit dat ik moet blijven zitten waar ik zit. Helaas maar is niet anders.

Daar zijn wij ook bang voor Karuna. :) Als je wil mag je me wel PB'en welke buurten wel fijn zijn om te wonen. Kunnen we wat gerichter kijken! We hadden een heel mooi nieuwbouwproject gevonden in het centrum, maar toen bleek er een moskee met wijkcentrum naast gebouwd te gaan worden. Als lesbisch stel met een kinderwens is dat niet echt de meest ideale situatie. Zijn we nog wel echt even verdrietig over geweest, dat klonk echt perfect.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:59

Upendo: wij willen alleen op de begane grond en eventueel nog boven in de badkamer.

Wat betreft de moskee had het denk reuze mee gevallen. Bij ons hebben ze een moskee naast het woonwagenkamp neer gezet, iedereen had ook gedacht dat dat geen ideale combinatie zou zijn, uiteindelijk staat het er al jaren en geen problemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:01

Upendo, mijn ouders hebben ook vloerverwarming in de badkamer. Echt heerlijk!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:32

Booooo schreef:
Upendo: wij willen alleen op de begane grond en eventueel nog boven in de badkamer.

Wat betreft de moskee had het denk reuze mee gevallen. Bij ons hebben ze een moskee naast het woonwagenkamp neer gezet, iedereen had ook gedacht dat dat geen ideale combinatie zou zijn, uiteindelijk staat het er al jaren en geen problemen.

En hoe verwarm je dan de rest van het huis? Wel met radiatoren? :)
Ik word ook wel blij van warme voetjes in de badkamer. Pas in een hotel met vloerverwarming in de badkamer geslapen. Wat een uitkomst! Geen koude voeten meer als je uit bad stapt!

Als het alleen een moskee was geweest had ik het ook niet zo'n ramp gevonden, lijkt me hetzelfde als een kerk. Er zit alleen ook een wijkcentrum, huiswerkbegeleiding etc. in de planning, wat maakt dat er altijd aanloop is. En gezien in de Islam de consensus volgens mij wel is dat homoseksualiteit niet hoort, durven we het echt niet aan.. -O-

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:44

Ja boven willen we wel radiatoren behouden. Ik vraag me dus ook inderdaad af hoe dit dan werkt met de thermostaat, of dat je daar dan een aparte voor moet hebben ofzo :+

Snap dat je inderdaad niet zit te wachten op een wijkcentrum, waar vaak dan toch ook wel hangjeugd is (ongeacht die moslims zijn of niet :+ ). Als ik 2 vrouwen met een kindje zie zou ik zelf niet zo snel denken aan een lesbisch stel of iets dergelijks dus dat moet ook maar net begrepen worden.
Mijn man is moslim, en wij nu in ons (hopelijk nog tot juni) huis naast een travestiet, die samenwoont met een man. Er is nog geen oorlog/ruzie uitgebroken hoor :Y)

Zijn er al wel nieuwe projecten die jullie in de gaten houden? En is het dan druk met lotingen?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:51

Ben ik ook wel benieuwd naar! :))

Ja precies. En de waarde van de huizen was daar wel enigzins op aangepast volgens mij, 3 ton voor 162m2, maar toch. Als we 3 ton uitgeven moet alles perfect zijn, ook de locatie..
Hahaha, goed om te horen! :))

We zijn vooral aan het oriënteren, alles wat ons aansprak is nu al onder voorbehoud verkocht of zit echt nog zo in de planning dat het pas na de zomer in de verkoop gaat. Er was wel een project wat ons aansprak, maar daar zijn totaal geen concrete bouwtekeningen etc van te vinden en dat gaat 24 maart al wel in de verkoop. Ik koop al van een plaatje, dan mag dat wel een heel duidelijk plaatje zijn.. Nergens zijn ook brochures te vinden.. := Zit ook eigenlijk net 30.000 boven budget..

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:45

Booooo, kan met 1 thermostaat maar ik zou het je niet aanraden. Als het beneden warm is slaat boven niet meer aan. Wij hebben om die reden 2 thermostaten laten aanleggen.

Overigens heb ik een offerte liggen voor 170m2 vloerverwarming voor €4187,- incl. BTW. Ik vind 40m2 voor €3000 echt belachelijk hoog. Bij ons zitten er veel groepen en 2 pompen+aansluitingen omdat de ruimte te groot is voor 1.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:23

Dat is een mooie offerte Selka....voor die prijs zou ik vloerverwamring laten plaatsen in mijn hele huis....

Maar wat houd dit in? Graven ze voor die prijs ook je vloer uit? Of verhogen ze de boel met 5-6cm?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:27

Nee puur en alleen het leggen van de vloerverwarming. Heb ook nog wel offertes liggen voor het slopen en het storten van de vloer :P Uiteindelijk zijn wij in zee gegaan met 1 partij die alles doet maar ik had als prijsvergelijk ook alles los aangevraagd :)

Vloer uitgraven is erg duur. Even voor het idee dat is €4000 ex BTW meer dan zonder uitgraven volgens de offertes die ik heb.

In ons geval is de oude vloer gesloopt t/m cementdekvloer en zullen wij er totaal een cm of 4 bij krijgen. Ik heb gekozen voor een betonnen vloer en die alleen al is 7 cm hoog.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:32

Dus uitgraven kost 4000ex btw voor 170m2? dat is toch niet duur? Of versta ik het verkeerd?

Ik vind 9000 voor vloerverwarming doorheen het helehuis voor een opp van 170m2 dus echt niet duur.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:41

Dan hebben wij het over 2 cm. graven he :) Vond ik best wel wat. En de vloerverwarming excl. alle andere werkzaamheden was dus die €4187. Vond ik ook niet duur. Was trouwens incl. 4x thermostaat. (kantoor, logeerkamer, hal en woonkamer/keuken).

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:45

Ah ok ik snap het. En hoe doe je het dan me de trap. Valt die nu niet een beetje akward? Of laat je die ook 4 cm ophogen?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:46

_O- _O-

Wil je geloven dat ik daar nog geen seconde bij stil heb gestaan B-)

Nu is er onder de trap ook best veel verwijderd en rustte deze in de oude situatie op de vloer. Niet echt zoals het hoort dus. Zal vanavond eens kijken met de vloerverwarming en bewapening er op hoe dat er nu bij ligt :+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:00

Verbaasd me niets. Het zijn dat soort dingetjes dat altijd worden vergeten. Ben nu met de badkamer bezig en je moet eens weten hoef vaak ik denk ; ''Sh*t daar heb ik niet goed over nagedacht''! Bijna elke dag eigenlijk. Verbouwen is toch een groot stuk improviseren hoor!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:08

Selka schreef:
_O- _O-

Wil je geloven dat ik daar nog geen seconde bij stil heb gestaan B-)

Nu is er onder de trap ook best veel verwijderd en rustte deze in de oude situatie op de vloer. Niet echt zoals het hoort dus. Zal vanavond eens kijken met de vloerverwarming en bewapening er op hoe dat er nu bij ligt :+


Bij ons is de laagste trede ook 'lager' dan de rest maar ik merk het nu niet meer.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:20

Weet iemand toevallig of je al een vergunning aan kunt vragen voor een huis waarvan de overdracht nog niet is geweest?

Wij willen minimaal 1, het liefst 2 draagmuren slopen. Hiervoor moet je een vergunning aanvragen bij de gemeente. Daar gaat natuurlijk weken, maanden overheen. Geloof 6 weken in behandeling, dan in de krant, dan nog 6 weken voor omwonende om bezwaar te maken. Dit is eigenlijk een van de eerste dingen waarmee we willen beginnen (eruit halen van de draagmuren) het liefst al de dag nadat we de sleutel krijgen :+ We kunnen nog geen vloer leggen van te voren, de keuken kan nog niet geplaatst worden van de voren, dus alles blijft dan stil liggen.
Misschien met onderbouwing van het koopcontract hopen we de vergunning al eerder aan te kunnen vragen.