Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:01

Als ik een open douche zou hebben zou ik het zeker doen! Maar bij mij zit hij om de hoek tegen de muur. Niemand die het ziet haha.

Ik zou dat in de bijkeuken zeker wel doen een putje wat 'onzichtbaar' is.

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:15

Wij hebben zo'n douchegoot alleen moet ik daar net zo goed m'n haar uit vissen :') bij ons is ie ook nog eens twijfelachtig aangelegd. De oude eigenaren waren niet zulke goede klussers..

Ondertussen zijn we vanmiddag rondje beddenwinkels gaan doen. Man wat een prijzen! Willen eigenlijk in eerste instantie alleen een hoofdbord en dan wil ik ons bed (auping) schuren en schilderen. Helaas zijn die dingen of heel duur of lelijk :o dus moet t misschien maar zelf in elkaar prutsen. Iemand ervaring mee?

Verder zou de stukadoor al twee keer komen.. maandag heeft ie z'n derde maal scheepsrecht als ie dan weer niet kan/komt opdagen toch weer verder zoeken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:18

Maar hoe zit die goot dan in elkaar Marjan? Ik heb gewoon zo'n soort van overloop er in zitten die ik dan uit elkaar moet halen.
Balen als vorige eigenaren niet zulke goede klussers zijn. :\ Ik herken dat :') Gelukkig valt het bij kritieke dingen nog steeds behoorlijk mee :D

Bedden zijn duur :j Ik zou een hoofdboard zelf (laten) maken... Wat heb je zelf in gedachten?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:28

Hoofdboard is makkelijk zelf te maken, wat voor stijl zoek je ??

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:04

We willen een gewoon hoofdbord met stof er over, gewoon rechthoek. Dus denk kwestie van hout, van dat schuim en stof en dat vast nieten?

@janine, t is een rooster met een bak er onder en in de afvoer zit een ding dat je er uit kan trekken. Helaas zit er geen sifon in dus met warmere dagen stinkt het in de douche.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:09

MarjanB schreef:
We willen een gewoon hoofdbord met stof er over, gewoon rechthoek. Dus denk kwestie van hout, van dat schuim en stof en dat vast nieten?

@janine, t is een rooster met een bak er onder en in de afvoer zit een ding dat je er uit kan trekken. Helaas zit er geen sifon in dus met warmere dagen stinkt het in de douche.


Ah thanks... dat is dus voor de toekomst, waar dan ook, geen optie :D


Ik denk dat dat inderdaad de beste manier is om zo'n hoofdboard te maken. Staan vast wel diy's op Pinterest...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:23

Marjan zo idd je hoofdbord maken :j

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:24

Dat is idd niet moeilijk om te maken en hoeft ook niet veel te kosten want qua hout kan het een goedkope plaat osb oid zijn.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:29


MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:33


Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:34

Ik heb destijds een hele goedkope bij de kwantum gekocht en er een mooie lap overheen geniet.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:16

Doe eens gek en maak hoezen in verschillende kleuren die je er zo overheen kunt trekken :) Kun je nog eens van sfeer/kleur wisselen ook :D

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 10:54

Beetje off topic misschien maar ik ben nu aan het kijken naar zonneschermen. Hebben jullie enig idee of de kleur van het scherm nog invloed heeft op de kleur in je woonkamer? Ik schrok me trouwens rot van die prijzen :') als iemand daar ook tips voor heeft dan graag.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:29

Ik heb een elektrisch zonnescherm te koop voor weinig. Grijs wit gestreept. Is dat iets?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:54

moonsparkle schreef:
Beetje off topic misschien maar ik ben nu aan het kijken naar zonneschermen. Hebben jullie enig idee of de kleur van het scherm nog invloed heeft op de kleur in je woonkamer? Ik schrok me trouwens rot van die prijzen :') als iemand daar ook tips voor heeft dan graag.


Enige tip die ik voor je heb. Ze zijn elke euro waard. Wij hebben er zoveel plezier van gehad in ons vorige huis.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:55

moonsparkle schreef:
Beetje off topic misschien maar ik ben nu aan het kijken naar zonneschermen. Hebben jullie enig idee of de kleur van het scherm nog invloed heeft op de kleur in je woonkamer? Ik schrok me trouwens rot van die prijzen :') als iemand daar ook tips voor heeft dan graag.


Die dingen zijn inderdaad enorm prijzig! Mijn ouders hebben ook nog mega grote ramen en 5 stuks nodig :') Dus die hebben niets elektrisch er in zitten. Gewoon omlaag draaien met een stok.
Anyhow, vroegah hadden ze oranje en nu oranje met geel gestreept achtig. Geen idee waarom ze die kleuren hebben hoor... Je ziet het natuurlijk wel binnen. Kan het alleen niet goed beschrijven.

Op mijn oude werk hebben ze (omdat schermen zo duur waren) de ramen een soort van geblindeerd. Van buitenaf wel heel erg lelijk. (net een spiegel) Het scheelde wel makkelijk 10 graden. :j

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:23

Wij hebben ook een oranje scherm gehad, alles kreeg binnen een oranje gloed. Zal met grijs wel minder zijn.
Overigens vond ik het een onding. Ondanks de 'wind'arm durfde ik hem niet omlaag te laten als het flink waaide. Nu met de (elektrische) buitenjaloeziën ben ik veel meer tevreden; geen last van de wind, op elke stand te draaien en ook 's nachts/winters scheelt het in kou.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:22

Buitenjaloezien heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het even op zoeken.

@ceetje wat is de afmeting? En is het een knikarm?

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:31

Ze hebben komende week bij de Kruidvat of Trekpleister rolgordijnen zag ik in de folder. En dan met een soort folie erop voor de warmte/isolatie. Geen ervaring mee, maar klonk wel nuttig.

Hier een hoofdbord gratis opgehaald en daar inderdaad nieuwe stof overheen geniet. Ging prima (nu een nieuwe bed + een schuine wand, dus geen plek voor een hoofdbord).

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:38

moonsparkle schreef:
Buitenjaloezien heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het even op zoeken.

@ceetje wat is de afmeting? En is het een knikarm?

Stuur je wel even een pb

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:57


DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:07


DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:12

Hier een filmpje waarin je goed kunt zien hoe het werkt zonder een hoop geklets er tussen door :D
https://www.youtube.com/watch?v=epSA5YGspno
Wij hebben ze dus elektrisch met afstandsbediening (4 schermen op één AB) onafhankelijk of tegelijk te bedienen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:35

Janine1990 schreef:
https://www.zelfmaak-ideetjes.nl/huis/w ... en/2074/8/

Iemand enig idee waar je dit soort wieltjes kan krijgen in Nederland? Eventueel webshop?


Oh leuk!

Ik krijg van vrienden een boomstronk van zo'n 50 a 60 cm breed, daar zouden die wielen ook tof onder staan!

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 14:55

Hoe heet die kleur donkerblauw ook alweer van histor? Die een aantal hier hebben op de muur?