Wat voor vloer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:12

Mijn voorkeur gaat uit naar plavuizen met vloerverwarming, zonder vind ik te koud.

In ons vorige huis hadden we de vloerverwarming als hoofdverwarming en vond dat echt ideaal. Altijd heerlijk warme voeten en geen lelijke radiatoren meer.
Daarnaast vind ik plavuizen het meest makkelijke in onderhoud. Geen gezeur met om de zoveel tijd opnieuw lakken/in de was zetten etc.

Enigste nadeel aan een plavuizen vloer is dat als je wat laat vallen het sneller stuk is :=

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:22

Booooo schreef:
Ik heb het idee dat we met vloerverwarming als hoofdverwarming het nooit zo lekker warm krijgen als nu met een radiator. Boven willen we sowieso wel de radiators behouden, dus hoe doe je dat dan met de thermostaat?

Wij hadden er een aparte thermostaat voor, en was altijd heerlijk warm. Maar moet wel zeggen dat het een goed geïsoleerd was en eerder snel te warm dan te koud.
Daarnaast hadden we ook hete luchtverwarming, maar die hadden we nooit aan.
Nu wonen we in een tijdelijke woning met een soort zeil dat lijkt op vloerbedekking en gewone verwarming dmv radiatoren. Huis is prima geïsoleerd, maar naar mijn idee minder behaaglijk en snel koude voeten.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:30

verootjoo schreef:
Ik krijg overal koude voeten als er geen vloerverwarming is. Snap niet dat mensen zonder vloerverwarming lekker kunnen wonen :') Maar ik heb dan ook nooit in een huis zonder vloerverwarming gewoond.
Het verwarmt ook beter en effectiever dan met radiatoren, de warmte is gelijkmatiger :)

Als je goede tegels hebt gaan deze niet kapot. Hier wordt regelmatig wat op de tegels gesmeten en niks kapot. Bij mijn ouders liggen de tegels al 20 jaar, 4 kinderen, en inmiddels 3 kleinkinderen verder en nog steeds als nieuw.

Is het al duidelijk dat ik heel erg van tegels en vloerverwarming hou? :+

PVC vind ik ook wel erg mooi tegenwoordig :j

Hahah doelde niet op de tegels die stuk gaan, maar wat je laat vallen _O-

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Kieffertje en 59 bezoekers