Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:36

Booooo schreef:
Nee de oude keuken blijft niet.. Komt een geheel nieuwe keuken. We wilden ook nog bij Ikea kijken maar met de 50% korting actie (die ik niet heel serieus neem want prijzen zullen vast verhoogd zijn :+ ) kwamen we nog onder ons budget uit incl. Quooker kraan etc. Plus dat we 4 uur in die winkel bezig zijn geweest, en alleen gisteren die actie was. De Ikea was toen inmiddels al dicht maar denk dat we bij de Ikea niet heel veel goedkoper uit waren geweest.

Ceetje: Wat een mooie kasten! Denk dat die zeker bij onze keuken zouden staan. Weet je de naam van die kast?

Het zijn de Ringhult deuren, ik begreep je niet goed, want als ik een hele nieuwe keuken zou laten installeren zou ik de kasten bij één leverancier kopen. In wit zitten veel verschillende tinten en een keuken is iets waar je lang mee doet.
Ik vind het grote voordeel van Ikea dat je niet het gevoel hebt belazerd te worden, wat ik wel heb bij keukenboeren met hun kortingen en onderhandelen. En dat je later nog even om een extra lade oid kan gaan.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:41

Keukenberen zijn boeven :)
Ik ken iemand die heeft er gewerkt en standaard zijn plinten gratis, maar het werd vaak gedaan dat die er eerst bijgeteld werden en vervolgens werd er heel genereus 10/15% 'korting' gegeven.

Ik zou ook losse hoge keukenhlkasten van Ikea nemen en dan hoogglansdeuren. Als dat niet past qua uitstraling (niet alle wit is even wit :D ) dan voor een kontrasterende kleur gaan.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:56

Wij gaan vanmiddag toch nog even naar de Ikea ook voor een keukenontwerp. We hebben nu alleen een getekende offerte (geen order). Weet niet in hoeverre we daar nog onderuit zouden kunnen komen.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:09

Een ondertekende offerte klinkt als behoorlijk bindend! Het is een overeenkomst (offerte) met daarop een bindende handtekenening (= order).

Citaat:
Is een ondertekende offerte bindend? Een offerte is niet zomaar een informeel document, zodra een klant de offerte, het aanbod heeft aanvaard, is dit bij wetgeving een juridische overeenkomst geworden en dus bindend. Het is dus niet zo maar mogelijk om na aanvaarding de offerte nog te annuleren.

https://offerte.tips/nl/zzp/juridisch/o ... ereenkomst

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:14


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:28

Haha wel grappig dat de verkoper zei kijk hier bovenaan staat offerte, geen order of iets dus ik heb het niet stiekem veranderd het is en blijft een offerte :+
Eerst maar eens kijken wat er bij de Ikea uitkomt voordat ik me hier verder in ga verdiepen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:55

Het is ook altijd mogelijk om één deurtje (of een ladeplint) bij Ikea te kopen, heel netjes de verpakking losmaken en de kleur vergelijken. Kleurt het niet dan breng je het deurtje terug en kies je een andere. :)*
Maar eh... waarom zou je handtekening op een offerte zetten? Ik vertrouw ze echt niet hoor, de keukenboeren.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:58

Omdat dan alleen de actie van 50% geldt.

We mogen een stuk van het kastje van keuken concurrent mee nemen om kleuren te vergelijken.

We gaan zo even naar de Ikea en dan kijken wat daar uit komt. Maar ik denk echt niet dat het veel scheelt.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:08


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:34

Bij vrienden van mij hoor ik wisselende verhalen. Bij een stel ging het allemaal redelijk soepel. Bij de ander zijn enorm veel problemen geweest en zij hebben gewoon een deel (nog) niet betaald. Zelfde winkel, andere verkoper. Schijnt ook nogal verschil in te zitten.

Iemand hier wel eens gehoord van keukensale Hengelo? Ik overweeg daar eens heen te gaan en naar Ikea en te zien wat de verschillen zijn. Over Ikea hoor en lees ik toch ook wisselende verhalen..

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:45

Wij hoeven sowieso helemaal niks te betalen vooraf. Woensdag moet de keuken af zijn en volgende week vrijdag is de oplevering. Dan wordt alles bekeken en pas binnen een week na oplevering moet de factuur betaald worden. Voor alles, slopen, leidingen en afvoeren verleggen, stucwerk, tegelen en keukenmontage. Alleen de schilder doen we zelf, maar er ligt al wel een creditnota voor niet-uitgevoerd stucwerk omdat het plafond zo netjes was gebleven dat schilderen voldoende is.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:50

Wat een hoop nare verhalen over keukens zeg!
M'n ouders hebben 2 jaar geleden een keuken besteld bij Keukenkampioen, geen idee of dat goedkoper had gekund hoor. Het is gewoon een erg mooie keuken en de installateurs waren prima gasten.

Heb wel altijd geleerd dat je keukens eigenlijk altijd voor de helft van de prijs kan krijgen...

Een splinternieuwe keuken zal voor mij niet haalbaar zijn. Zijn hier wel eens mensen wezen kijken naar showroomkeukens? Hoe lijkt dat? Hier zit niet echt eentje in de buurt, maar ik zie veel op internet. Vraag me af of het de moeite waard is.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:53

Wij wilden eerst dit huis verbouwen en zouden dan ook een nieuwe keuken kopen. Na veel research vond ik zoveel ellende verhalen over al die keukenboeren dat wij ook hadden besloten voor een ikea keuken te gaan...

Ik ben echt blij dat het een verhuizing ipv verbouwing is geworden :')

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:56

@janine: een showroomkeuken is vaak een mooie/moderne keuken voor een deel van de nieuwprijs, máár het moet maar net allemaal passen en als je er dingen bij moet kopen om het passend te maken betaal je de volle mep.
Er bestaan zaken die doen in 2e hands keukens en afhankelijk van de staat kun je daar ook hele leuke keukens weg halen, bijv.;
https://www.2dehandskeukens.nl/actuele-keukenaanbod

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:58

DubbelDun schreef:
@janine: een showroomkeuken is vaak een mooie/moderne keuken voor een deel van de nieuwprijs, máár het moet maar net allemaal passen en als je er dingen bij moet kopen om het passend te maken betaal je de volle mep.
Er bestaan zaken die doen in 2e hands keukens en afhankelijk van de staat kun je daar ook hele leuke keukens weg halen, bijv.;
https://www.2dehandskeukens.nl/actuele-keukenaanbod


Ik weet wat ik me bij een showroomkeuken moet voorstellen, dat is niets nieuws.
Maar hier in de buurt zijn weinig zaken die specifiek die keukens verkopen, dat betekent dat ik er een behoorlijk stukje voor moet rijden en dan vraag ik me af: Hoe goed is het nog? Ik hoef geen beschadigde kastjes. En als ik daarvoor 200km moet rijden, vind ik dat zeer spijtig. Zonde van m'n benzine en tijd.

Verder zijn we handig genoeg om hier zelf het een en ander in te kunnen veranderen, daar zie ik het probleem niet. :n

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:00

Vraag om veel foto's en leg je probleem uit. De ene zaak zal wat voorkomender zijn als de ander.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:08

De basis van onze keuken vonden wij niet eens zo duur, maar we hebben wel dure apparatuur gekozen. Een Quooker, enorme koelkast, Bora afzuiging in de kookplaat, extra grote combi-oven en AEG vaatwasser met comfortlift. Op de apparatuur kreeg we 2500 euro korting op de adviesprijzen, daar zit dus ruimte. We zijn wel een extra bedrag van 3000 euro kwijt voor al het voorwerk en materiaal, maar als je dat zelf niet kunt, kost dat ook bij andere bedrijven geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:41

noviceh schreef:
Kiim, de Ikea hanglamp PS 2014 in wit/koper? Persoonlijk vind ik m mwoah, maar volgens mij past deze mooi in jullie interieur en ik zag bij de buren dat er sfeervol licht vanaf komt

Ik vind m geweldig.. maar heb hem wel op de slaapkamer hangen (het kleine model). Het licht is inderdaad heel sfeervol. Maar dat ding afstoffen is echt een rotwerkje :') Zou m alleen daarom al nooit in de woonkamer willen hebben.. stof op de slaapkamer irriteer ik me minder snel aan.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:16

Wij blijven gewoon bij de keuken die we hebben besteld :D vanmiddag bij de Ikea geweest wat een ellende. Ik heb zo’n schurft hekel aan die winkel :+
Ontwerpen doen ze alleen tegen €40,- er staan wel computers om zelf te ontwerpen, maar kan thuis ook. Zulke dingen laat ik liever doen dus we houden het zoals het is. Kasten denken we nog over na.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 17:54

Zo, ik heb weer wat eurootjes uitgegeven op de woonboulevard. De staande lamp naast de bank heeft nu een donkergrijze kap. Veel beter dan de Ikea lamp. Die hangt nu in de bijkeuken. De bloempot in de keuken waar ik mijn kookgerei in had is vervangen door een porseleinen kan. De draaiende plank met kruiden is vervangen door een langwerpige ovalen plank. Twee nieuwe wasmanden voor in de badkamer en nog twee grijze draadmandjes voor in de badkamer om spulletjes in op te bergen.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:14

Wij hebben de kastjes en het aanrecht van superkeukens, het aanrecht moest wel ingemeten door gekke hoekjes maar we hebben zelf gemonteerd en de apparatuur allemaal los gekocht. Dat scheelde behoorlijk in de kosten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:29

karijn schreef:
Zo, ik heb weer wat eurootjes uitgegeven op de woonboulevard. De staande lamp naast de bank heeft nu een donkergrijze kap. Veel beter dan de Ikea lamp. Die hangt nu in de bijkeuken. De bloempot in de keuken waar ik mijn kookgerei in had is vervangen door een porseleinen kan. De draaiende plank met kruiden is vervangen door een langwerpige ovalen plank. Twee nieuwe wasmanden voor in de badkamer en nog twee grijze draadmandjes voor in de badkamer om spulletjes in op te bergen.

Klinkt leuk :D. Heb je een foto van die ovele plank? Ik zoek nog ideeen om mijn kruiden op te bergen.

Ik heb een stuk boomschors uit t bos gehaald dat nu als kaarsenhouder dienst doet :+.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:39

@san: doe eens een foto van je boomschorskaarsenhouder :)

Ik heb vanmiddag deze in elkaar geflanst :)

Afbeelding

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:05

Keukenboeren heeel kritisch in zijn. Wij zijn bewust voor een wat kleiner bedrijf gegaan (slechts 2 winkels hier in de regio) met hele goeie verhalen. En nog ben ik niet 100% tevreden met de service. Morgen komen ze het laatste onderdeel zetten en dan zijn we er hopelijk vanaf. En: Betaal niet alles vooraf in 1x. Zo hou je nog wat macht over ze. Was bij ons wel eerst de bedoeling maar toen zei mijn schoonmoeder dat ik dat echt niet moest doen. Was ook prima voor het bedrijf (al innen ze natuurlijk liever eerst voor ze leveren) en pas als het morgen af is, betaal ik de rest. Als ik het over zou doen, zou ik zeker ergens anders heen zijn gegaan. Waarschijnlijk gewoon Ikea.

Vraag ook altijd of je de offerte mee mag nemen naar huis om met je familie te overleggen. Zeggen ze: Deze aanbieding/dit bedrag verloopt morgen/vrijdag whatever, niet intrappen. Zijn bij 3 bedrijven weg gelopen toen het zo ver was: Ze dwongen ons bijna om een keuken te kopen. Kreeg er een enorm naar gevoel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:20

MoniqueT schreef:
Wij hoeven sowieso helemaal niks te betalen vooraf. Woensdag moet de keuken af zijn en volgende week vrijdag is de oplevering. Dan wordt alles bekeken en pas binnen een week na oplevering moet de factuur betaald worden. Voor alles, slopen, leidingen en afvoeren verleggen, stucwerk, tegelen en keukenmontage. Alleen de schilder doen we zelf, maar er ligt al wel een creditnota voor niet-uitgevoerd stucwerk omdat het plafond zo netjes was gebleven dat schilderen voldoende is.


Maar dan werk je met een aannemer?