Prepaid Creditcard

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:45

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met prepaid creditcards, gebruik voor in de UK, dus ponden?
Natuurlijk blijven we Nederlands dus het liefst zo goedkoop mogelijk.

De bedoeling is dat er elke week of elke maand een x bedrag op word overgemaakt. Ik moet er wel redelijke bedragen mee kunnen pinnen, zeg tot 600 pond, en liever geen daglimiet van besteding.

Heeft er iemand ervaring met Revolut? Enige jammere daarmee is dat je er geen geld op kunt storten.
En zou dit iets zijn? http://www.prepaid365.com/prepaid-revie ... rd-review/
Ik snap dat er 5 paketten zijn maar kom er met mijn engels net niet helemaal uit wat nou het beste voor mij, in mijn situatie zou zijn.

Dank voor de hulp!

Groeten,


rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:47

Gewoon met je bankpas betalen?

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 22:50

Ik zit hier voor enkele maanden, om dan elke keer oa. de transactiekosten te betalen... Aan het eind van de streep wordt het nogal duur. Ik word hier 'betaald', niet echt een salaris maar meer om levensmiddelen van te kopen. Dus dan gaat het eerst van pond naar euro's, en weer omgekeerd als ik ergens betaal.

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:56

Een van origine Duitse vriendin die in Londen woont en regelmatig in het buitenland zit heeft een Revolut.
Zij is er heel handig mee en laat hem op als de koers gunstig is, geloof ik.
Ik snap er niets van hoe het werkt en me er nooit echt in verdiept, maar reis veel met haar en ze kan er overal gewoon mee betalen en zegt er voordeliger mee uit te zijn, dus uit tweede hand een positieve ervaring.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:13

Een iets andere ervaring, maar ik heb een prepaid creditcard van de spaanse post. Werkt uitstekend! Ik heb hem voor online bestellen.

Overigens moet hij over de hele wereld te gebruiken zijn en doet hij het omrekenen dan volgens iedere andere kaart.

Geld erop zetten kan cash of met een andere pas in het postkantoor of online via de bank.

Het mooie is dat dit goedkoper is dan een creditcard van mijn eigen spaanse bank. :)

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:14

Misschien kun je daar tijdelijk een rekening openen?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:21

Weet je zeker dat je per ttansactie moet betalen? Ik zit nu ook in de UK, maar ik betaal alleen 1.1 procent koersopslag. Is wel studentenrekening.

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 23:20

Met de Revolut ben ik vooral bang voor kosten die onverwachts opduiken.
Andere prepaid kaart zit ik inderdaad ook naar te kijken. :) Hou mijn opties nog even open.

Ingedebruijn, Heb ik inderdaad al geprobeerd maar zit hier in een soort trainingskamp en heb dus niet echt een adres. Omdat ik hier slechts een korte periode zit is het ook de moeite niet waard om een NIB te nemen. Ik leef hier gewoon op de yard en heb ook niet echt rekeningen omdat alles betaald wordt. Het geld dat ik krijg is ook niet zozeer salaris maar meer om eten/drinken van te halen.

Laura_, Hoe krijg jij je geld overgemaakt dan? Of betaal jij gewoon euro's naar ponden? Als ik gewoon mijn Nederlandse rekening aan zou houden, dan betaal ik inderdaad de koersopslag, maar het geld wordt van een Engelse, en dus buitenlandse, rekening naar een Nederlandse rekening gestuurd. Daar zitten toch altijd extra kosten bij.

Ik heb vandaag mijn bank gebeld om daar ook navraag naar te doen, maar dat 'wisten ze niet.' Zucht...

Iemand ervaring met een andere prepaid creditcard?

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:31

Ik heb een prepaid cc van het gwk. Weliswaar in dollars.
Ik vind het fijn dat ik gewoon een limiet heb. Dus geen extra uitgaves

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:41

Seventeen schreef:
Laura_, Hoe krijg jij je geld overgemaakt dan? Of betaal jij gewoon euro's naar ponden? Als ik gewoon mijn Nederlandse rekening aan zou houden, dan betaal ik inderdaad de koersopslag, maar het geld wordt van een Engelse, en dus buitenlandse, rekening naar een Nederlandse rekening gestuurd. Daar zitten toch altijd extra kosten bij.


Ik heb nog gewoon mijn nederlandse rekening. Hier betaal ik ook gewoon overal mee. Alleen de 1,1% koersopslag..

Alhoewel ik me nu ineens wel bedenk dat er eind januari ineens 7 euro was afgegaan, weet nog altijd niet waarom, maar verdenk ze ervan dat dat dus inderdaad te maken heeft dat ik hier in het buitenland betaal met mijn nederlandse kaart...

edit: Lees nu pas dat er geld vanuit Uk overgemaakt moet worden. Dat kost inderdaad ook met mijn nlse rekeing gewoon geld :+

Vergeet mijn verhaal dus maar ;
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 17-02-18 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:48

Als ik het goed begrijp gaat het om een bedragje zakgeld. Is het niet veel simpeler om dat contant uit te laten keren? Kan je er in de winkel gewoon meteen mee betalen zonder allerlei transactiekosten, etc. Of is het toch zo'n groot bedrag/accepteren ze daar geen cash meer?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 00:13

tamary schreef:
Als ik het goed begrijp gaat het om een bedragje zakgeld. Is het niet veel simpeler om dat contant uit te laten keren? Kan je er in de winkel gewoon meteen mee betalen zonder allerlei transactiekosten, etc. Of is het toch zo'n groot bedrag/accepteren ze daar geen cash meer?


Dat gebeurt tot nu toe inderdaad ook, maar is niet heel handig. Ik ben best handig met sparen en heb dan bijna 1000 pond best wel bloot liggen. Ook als ik straks mee ga doen met competitities moet ik via internet inschrijven en betalen.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 02:24

En een visa?

Die heeft weliswaar een limiet van €2500, maar daar kun je ook geld opzetten.
Boven de €500 ontvang je zelfs rente.

Als je er €1000 op zet wordt je bestedingsruimte (1000 + 2500) 3500.
Zolang je je eigen geld uit geeft, en niet dat limiet betaal je geen boeterente.
Ook niet bij overschrijven naar je eigen nl rekening.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

KarmaChansy

Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 02:55


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:09


Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:24

Ik hebben ook een Skrill.

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:33

Een rekening openen voor tijdelijk verblijf is in het buitenland vaak de moeite niet waard. Je moet behoorlijk wat papieren aanleveren en vaak is het niet eens mogelijk om op een tijdelijk visum een bankrekening te openen.

Ik heb een prepaid kaar van het grenswisselkantoor die ik ooit in een dag heb moeten regelen omdat ik de volgende dag naar Canada vloog en niet na had gedacht over een cc ( :Y) ) en daar ben ik niet heel blij mee. Het is echt een prepaid kaart dus je moet er of op het GWK, of via bankoverschrijving geld op zetten en dat is een moeizame procedure.
Daarna heb ik een Viabuy prepaid kaart aangevraagd, die is van Mastercard en is dus ook gewoon op naam. Met die kan je via iDeal opladen, wat ik echt ideaal vind. Het voordeel aan een prepaid kaart zoals de Viabuy t.o.v een echte Visa of Mastercard is dat er geen kredietcheck aan vast zit omdat er geen betaalruimte is zonder dat je er zelf iets op zet. Als student kwam ik zelf niet in aanmerking voor andere kaarten.

Verder is het misschien een optie om via je eigen bank in NL een creditcard aan te vragen en die door iemand op te laten sturen of misschien door je bank zelf in Engeland te laten afleveren? Ik heb een ING studentencc en die vind ik eigenlijk wel het prettigst van allemaal. Limiet van 1000 euro waar ik niets aan kan veranderen en het wordt elke maand gewoon automatisch van m'n rekening afgeschreven.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:38


Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 23:36

Helaas ben ik er nog steeds niet uit, Skrill wordt hem niet omdat degene die mij betaald dan ook een Skrill account moet hebben, en ik weet wel zeker dat ze dat niet willen doen, logischerwijs.

Het grootste probleem is dat er met een Engelse bank wordt betaald (Natwest), Als ik ook met Ideal kan opladen is dat fijn, maar een leuke extra. De kaart moet echt opgeladen worden door middel van een online overboeken van NatWest naar mijn account. Wat ik vaak zie met NL creditcards is dat ze in euro's zijn, dit is voor mij weer een probleem want dan betaal ik vaak een percentage om het om te rekenen.

Heel eerlijk zakt de moed me een beetje in de schoenen... Help!


speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:52

volgens mij kan je bij viabuy aangeven in welke valuta je wilt betalen/ontvangen. Ik heb nl nl geld gestort om in dollars te kunnen betalen

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Seventeen
Berichten: 1197
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 00:14

speurneusc schreef:
volgens mij kan je bij viabuy aangeven in welke valuta je wilt betalen/ontvangen. Ik heb nl nl geld gestort om in dollars te kunnen betalen


Dat kan inderdaad, maar volgensmij kun je daar weer niet een bedrag naar overschrijven vanuit een Engels account. De Engelsen kun je het best zien als werkgever en ik moet gewoon een bank account om mijn 'salaris' opgestort te krijgen en het vervolgens te kunnen gebruiken.

Des al niettemin had ik Viabuy vanochtend een mail gedaan, maar moet nog even wachten op reactie. Toch bedankt!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Prepaid Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:32

Maar is koersopslag nu niet verboden/afgeschaft sinds kort?

Ik heb er tot januari idd last van gehad (euro's naar kronen en pintransacties kostten naast wisselkoers toelage, maar tot voor kort niet meer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:37

eenitraM schreef:
Maar is koersopslag nu niet verboden/afgeschaft sinds kort?

Ik heb er tot januari idd last van gehad (euro's naar kronen en pintransacties kostten naast wisselkoers toelage, maar tot voor kort niet meer).

Transactiekosten op creditcards zijn afgeschaft ja, maar volgens mij gaat dat pas volgend jaar daadwerkelijk effectief in. Koersopslag is gewoon nog toegestaan, wat ook wel logisch is want banken en bedrijven moeten andere valuta aankopen en aangezien die valuta wisselt in waarde moeten ze daar nog wat aan kunnen verdienen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Bloodymary, ryukapple en 19 bezoekers