Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:19

frankiej schreef:
de echte texeler dekbedden! altijd warm, luchtig en gaan ontzettend lang mee



Goevallig heb ik die ook, al jaren.
Maar heb een tijd terug bij Jysk een zomerdekbed gekocht.
die hebben ook erg veel keus :j

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:24

Na jaren etteren met verschillende Ikea dekbedden, welke uiteindelijk allemaal bij de kringloop beland zijn, hebben we sinds twee jaar Ten Cate dekbedden (met synthetische vulling). Echt heerlijk!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:28


Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:06

Vanwege allergie slapen wij onder katoenen dekbedden - dun voor de zomer en dik voor de winter

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:16

Ik zou even bij een beddenzaak of Ikea gaan voelen en testen. Iedereen is anders en het gaat ook om wat je fijn vindt op je lijf. Het ene dekbed is wat massief en voelt zwaarder aan. Het andere is heel luchtig en ligt heel anders op je.

Wij hebben nu al een aantal jaren een ( deels ) donzen dekbed van de Hema. Mijn broer had die en die vond ik zo lekker fluffy, dat we die tijdens een aanbieding ook hebben gekocht. We slapen altijd met raam open, maar het is nooit te koud of te warm eronder.
Wel maakte hij veel geluid toen hij nieuw was. Nu iets minder en eraan gewend. Ze beginnen iets in te zakken, dus na verhuizing gaan we wel weer naar nieuwe kijken.
Overigens hebben wij allebei een eigen dekbed. Dus kopen ook 2 gelijke dekbedhoezen. Nooit gedoe met van elkaar het dekbed pikken.

Hiervoor hadden we 4 seizoenen dekbedden die je op elkaar kon doen en wisselen etc. Maar die bevielen niet zo. Waren zwaarder en dunner. Als dat niet je voorkeur heeft, moet je daar echt even naar kijken, want dat verschilt echt.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:25

Een goed dekbed hoeft niet veel meer te kosten tegenwoordig.

Ik kan de Rodtoppa van Ikea aanraden.

Gemaakt van lyocell, ideaal materiaal.

Ikea schrijft er dit over:


- Dit dekbed is door de extra vulling lekker warm, maar toch ook weer niet té warm.
- Een makkelijk te onderhouden dekbed dat door de vulling van vochtabsorberend lyocell en zachte,
donsachtige synthetische vezels niet klam wordt en dus de hele nacht lekker fris blijft.
- De overtrek van lyocell/katoen ademt, waardoor de lucht kan circuleren en vocht verdampt, wat zorgt
voor een droog en gelijkmatig slaapklimaat.
- Geschikt voor mensen met een huisstofmijtallergie omdat het dekbed machinewasbaar is op 60°C,
een temperatuur die de huisstofmijt niet overleeft.

Ik kan dit alles bevestigen.

Ik word snel klam in bed, maar niet onder dit dekbed. En het voelt aan als dons, maar dan zonder de ganzenellende. De warme variant is in de winter lekker warm, de koele variant voldoet prima in de zomer. Heel praktisch is dat je het zelf kunt wassen en drogen in de droogtrommel.

Succes met je aankoop :)


(edit: typfout)

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:34

Er is niets waar ik zo lekker onder slaap als een Texels schaap. :+

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:35

Mijn moeder zweert er ook bij, maar ik vind het wat zwaar aanvoelen en daardoor ook niet luchtig als in fris.

Het is erg persoonlijk, dat is zeker.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:39

Boras schreef:
Mijn moeder zweert er ook bij, maar ik vind het wat zwaar aanvoelen en daardoor ook niet luchtig als in fris.

Het is erg persoonlijk, dat is zeker.


Oh grappig...

Mijn Texelse schaap laat ik soms net iets langer op winterstand omdat ie zo lekker zwaar is. :D

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:46

Hier ook een Texels schaap op bed liggen. Ik moet zeggen dat ik hem zelfs iets te warm vind! Nu met de nachten onder nul is hij prima, maar iets daarboven moet ik al mijn poot buitenboord steken. :=

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:47

:j hier ook Texelaars. Al jaaaaren. Zalig. Juist die winterstand is zo heerlijk. Zodra de zomerversie erop gaat is het even wennen. Dubbel kan ook maar hebben we nog nooit nodig gehad.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:48


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 22:53

Prrrr schreef:
ik slaap beter als ik wat gewicht voel.


:oo

'Belangrijkste' eis helemaal vergeten: gewicht! Wij vinden het ook heeeeerlijk om iets lekkers zwaars over ons heen te hebben. Wol voldoet daar dus aan?

En iedereen bedankt voor alle opties al tot nu toe. Texeler en Ikea hou ik in gedachten!

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:53

Ik slaap al jaren onder een Cinderella 4-seizoenen donsdekbed. Heerlijk koel in de zomer en lekker warm in de winter. De maat weet ik niet exact meer, groot in ieder geval want ons bed is flink aan de maat.
Iedere dag even opschudden en hij blijft netjes. Ik slaap altijd met de deur open ook als het -15 is, met beide delen heb ik het nog nooit koud gehad.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:55

Texeler voldoet daaraan :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:58

Absoluut een Texeler :j

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:00

Ik zou wol proberen. Wij hebben twee en persoon dekbedden aan elkaar geritst, Ideaal! Wil vond ik erg fijn behalve dat ik er allergisch voor was. (Ben niet snel allergie's, was wel even verbaast). Denk dat wel aan al je eisen voldoet.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:03

Ik heb een 4-seizoens dekbed, van wol! (Texal oid)
Heerlijk warm, maar totaal niet zweterig. Ben er zo blij mee! Ik heb een zomer versie, en een lente/herfst versie, die kan ik aan elkaar maken met een rits waardoor ik een winter versie heb.

Ik zocht een ‘Zwaar’ dekbed, dan slaap ik fijner.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:05

Rije schreef:
Prrrr schreef:
ik slaap beter als ik wat gewicht voel.


:oo

'Belangrijkste' eis helemaal vergeten: gewicht! Wij vinden het ook heeeeerlijk om iets lekkers zwaars over ons heen te hebben. Wol voldoet daar dus aan?

En iedereen bedankt voor alle opties al tot nu toe. Texeler en Ikea hou ik in gedachten!


Als je gewicht wilt, dan voor de Texeler gaan.
Ikea heeft geen wollen dekbedden. Alleen dons en synthetisch en dat voelt beiden niet zwaar.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:08

Die van ikea die ik heb is echt wel zwaar hoor. Hij zakt ook heerlijk helemaal over je heen waardoor je helemaal erin kan verstoppen

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:22

Ik heb ikea en hema in synthetisch. Die van de hema is echt veel fijner. Maar het aller fijnst vind ik mijn cashmere deken met een laken. Heel ouderwets maar heerlijk warm, niet benauwd en allergie vrij.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:39

Wol is fijn. Alleen het afgelopen jaar een mottenplaag in huis gehad. Helaas dus hier weer synthetisch dekbed....

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:47

Hier ook wol (http://www.duo-slaapcomfort.be/).
Zowel onder de matrasovertrek, als kussen als dekbed. Dun voor de zomer, dik voor de winter. Dubbel nog nooit nodig gehad. Manlief zweette altijd heel hard in bed. Maar dit is echt heeeeeerlijk. Onmiddellijk de goede temperatuur, niet te warm, niet te koud. Altijd goed.
Was wel een heel erg dure aankoop. Maar zou het onmiddellijk opnieuw doen.

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Nieuw warm dekbed kopen. Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:02

Hier ook een 4 seizoenen wol, betaalbaarder dan de orginele Texeler: Cinderella Lana. Prima gewicht en niet zweterig ofzo.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:13

Marie111 schreef:
Vanwege allergie slapen wij onder katoenen dekbedden - dun voor de zomer en dik voor de winter

Niet vanwege allergie, maar wel vanwege overmatig zweten onder synthetisch, hebben wij ook een katoenen dekbed. Is niet per se heel warm, maar een flanellen hoes in de winter doet ook heel veel :j
Alleen denk ik dat ik op termijn een grotere zou willen (onze is 200 x 200), dus voor merken/adressen houd ik me aanbevolen :j