Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:48

_Rosanne_ schreef:
Wauw, wat een gave auto's komen hier voorbij zeg! En poeh de peugeot 403 van Willemina_l is echt een plaatje!
En relatief veel volvo's valt me op, leuk allemaal. Ik ben persoonlijk het meest fan van 2cv's, kevers, mini, peugeots en oude volvos.

Wij hebben een Peugeot 304 S cabrio uit 1973
Zie: https://www.cabriocare.nl/wms/fm/userfiles/content/thumb-1600-1600/Peugeot304cabriosofttopSonnenlandA5zwart9.JPG
Een honda ss 50 uit 1973 (ietsjes opgevoed en dus op motorkenteken O:))
En een knalgele mini uit 1983

Als daily ride hebben we dan nog twee youngtimer volvo's.


Wat voor youngtimers heb je? :o

SCC

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:44

geldt een mercedes 307D uit 1982 ook als oldtimer/youngtimer voor jullie ?
wij hebben er nu 1 maar willen m naast dagelijks gebruik, toch wel weer wat naar de originele staat terug brengen tot tover mogelijk is. (vrachtwagen met als bak indeling paardenvervoer op dit moment)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:00

SCC schreef:
geldt een mercedes 307D uit 1982 ook als oldtimer/youngtimer voor jullie ?
wij hebben er nu 1 maar willen m naast dagelijks gebruik, toch wel weer wat naar de originele staat terug brengen tot tover mogelijk is. (vrachtwagen met als bak indeling paardenvervoer op dit moment)

Als je lid bent van Dubbellucht wel }>

Wie was er fan van de Volvo 1800? Hier je kans: https://link.marktplaats.nl/m1218194454
Enige zelfwerkzaamheid is wel noodzakelijk O:)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:10

ikke schreef:
Wie was er fan van de Volvo 1800? Hier je kans: https://link.marktplaats.nl/m1218194454
Enige zelfwerkzaamheid is wel noodzakelijk O:)


Haha dat was ik, had hem al voorbij zien komen :j Zeker een mooie projectje! Ware het niet dat ik nét een nieuwe motor heb gekocht en we de schuur gaan verbouwen.. Even geen geld meer voor 1800jes :+

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:58

Terug van 4200 kilometer waarvan 2300 over gruwelijk overhard in 10 dagen.
Was lange dagen stévig dorrrijden en onze DAf77 vario was één van de heel weinig autos zonder serieuze problemen _/-\o_

De rit van Burgo de Osma naar Merida was gruwelijk. Leek wel een autosloperij. Zelfs Landcruisers en Suzuki SJs in de problemen. Wij hebben er 11,5 uur over gedaan en veel teams moesten met zonsondergang van de caminos af.
Hoewel het dagelijks verschillende keren weinig scheelde, zijn we overal zonder hulp door en boven gekomen *\%/*

Slechts één lekke band en die wat niet lek; van de velg afgereden bij ruig driften. Enthousiast kameraadschap maakte met veel handen licht werk en in minuten waren weer op pad.

Al met al een hulde aan pre-moderne techniek; dit is met autos van nu níet mogelijk!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:41


SCC

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:30

ikke schreef:
SCC schreef:
geldt een mercedes 307D uit 1982 ook als oldtimer/youngtimer voor jullie ?
wij hebben er nu 1 maar willen m naast dagelijks gebruik, toch wel weer wat naar de originele staat terug brengen tot tover mogelijk is. (vrachtwagen met als bak indeling paardenvervoer op dit moment)

Als je lid bent van Dubbellucht wel }>



sorry geen dubbellucht lid.... (wel forum lezer sinds kort)
hebben een vrachtauto en geen camper ;)

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:52

SCC schreef:
ikke schreef:
Als je lid bent van Dubbellucht wel }>



sorry geen dubbellucht lid.... (wel forum lezer sinds kort)
hebben een vrachtauto en geen camper ;)

Ik was ook lid met mijn Mercedes paardenwagen, doen ze niet moeilijk over.

SCC

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:31

ikke schreef:
SCC schreef:

sorry geen dubbellucht lid.... (wel forum lezer sinds kort)
hebben een vrachtauto en geen camper ;)

Ik was ook lid met mijn Mercedes paardenwagen, doen ze niet moeilijk over.


ben nu eerst gast lid. even kijken op de forums.
zoek eigenlijk een forum waar ook mensen op zitten die de mercedees 307D zelf ook kent als auto.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:59

SCC schreef:
ikke schreef:
Ik was ook lid met mijn Mercedes paardenwagen, doen ze niet moeilijk over.


ben nu eerst gast lid. even kijken op de forums.
zoek eigenlijk een forum waar ook mensen op zitten die de mercedees 307D zelf ook kent als auto.

Ze weten ook een boel over de 307, maar zijn daar wellicht minder communicatief over. Ik denk dat je via de technische commissie zonder veel moeite aan alle technische gegevens kunt komen.
Ze hebben ook (vrijwel) alle onderdelen van die serie op voorraad, dus ook daar deinzen ze niet voor terug.

SCC

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:05

bedankt voor je hulp en info ikke !


dit is trouwens onze vrachtwagen ..... (de kleine witte aanhanger is formaat boedelbak)
Afbeelding

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:22

Wat een prachtige auto's allemaal!!
Ik ga in juli trouwen ^&+ Jeej, en mijn vriend heeft min of meer perongeluk laten vallen dat hij zoooo graag in een Ford Mustang wil trouwen (het liefst uit 69' vanwege de achterlichten ofzo??) dus wat dacht ik; ik ga hem verrassen. Na zijn romantische verrassing van het vragen op het strand en sowieso al het liefs wat hij voor mij doet, verdient ie t. Hij verdient de wereld! Maar mijn god wat is het duur om zo'n auto te huren voor alleen foto's en een ritje naar de locatie van 10 minuten... Misschien kennen of weten jullie iemand die zijn auto voor een uur wil verhuren voor een bedrag onder de 300 euro :D Want mijn hart is er goed genoeg voor, maar mijn portemonnee stribbelt tegen :D
(andere bijzondere auto's zijn ook welkom overigens, alleen die ford mustang is zijn droomauto)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:45

Afbeelding


hier mijn K5, nu nog in de winterstalling, maar vanaf 1 maart weer op pad.
En deze zomer 40 jaar oud dus dan gaat er weer gas in.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:58

Ik ben zelf niet een echte oldtimer fan, maar mijn vader wel. Helaas door de overheid genoodzaakt om een aantal auto's weg te doen. We hebben nu nog een Mercedes 230 G Afbeelding (niet echt de beste foto) rijdt niet.

En we hebben onze Bert. Een Volkswagen T3
Afbeelding
Afbeelding

Bert staat rijklaar in de garage. Al ruilen mijn ouders hem dit jaar in voor het vliegtuig. Hij rijdt nl wel, maar heeft nogal eens de neiging om je halverwege Europa in de steek te laten. Gelukkig nog geen wegenwacht nodig gehad en kon pap hem altijd weer zelf aan de praat krijgen. Hij mag dit jaar waarschijnlijk wel weekendjes mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:59

jaaaa ik *\o/* VW- kever!!! *\o/*

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:04

Hoi Hoi!

Hier nog een oldtimer gek :D *\o/*

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:21

Meld mij ook maar even.. ooit komt er een mg in primrose yellow uit 1974.

Voorlopig doen mijn vriend en ik het maar met onze youngtimers; Honda Accord type R uit 1999 en een Honda CRX del Sol uit 1992.
Laatste is net geheel opnieuw gespoten na aanpak van de bekende roestproblemen

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:30

Ja hier ook een oldtimer liefhebber. Wij hebben opdit moment 2 auto's. Een oldsmobile starefire uit 63 en een dodge dart uit 70. Echter beide restauratie projecten. De ene rijd,de andere niet. Maar komt goed :D , mijn man heeft een restauratiebedrijf voor klassieke auto's.

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:42

Hier ook oldtimer liefhebber. En vooral de vw T1 en de vw kever. Ik heb hier helaas het geld niet voor om er 1 te kopen. Maar wel veel miniatuur hiervan.

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:04

Hier troste eigenaar van Mini Clubman Estate, MG TD, Lancia Fulvia HF1600 en Alfa Romeo GTV6 (Snobeck Racing versie) <3 .
Daarnaast hebben we nog een Fiat, Ford Mustang, Austin Haley 3000, Alfa Romeo Giulietta
En dat is onze verzameling voor zover ik me herinner :D
M'n vader heeft een restauratiebedrijf voor oldtimers

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:21

Meld me ook even.

Momenteel een land rover series 109 uit 74.
Ook een rover 600 uit '96

Ervoor heeft hier al een Peugeot 206 pickup uit '54 en een Renault c4 in de garage gestaan.

Helemaal gek op oldtimers.

Er staat hier ook een oldtimer moto,een Honda,een oldtimer cross motor en een oldtimer enduro moto.
Speelgoedjes van manlief.

Ook qua caravans is er al wat voorbijgekomen.
Nu weer op zoek naar een leuk eribatje voor deze zomer.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:16

Mar_jolijn schreef:
Wat een prachtige auto's allemaal!!
Ik ga in juli trouwen ^&+ Jeej, en mijn vriend heeft min of meer perongeluk laten vallen dat hij zoooo graag in een Ford Mustang wil trouwen (het liefst uit 69' vanwege de achterlichten ofzo??) dus wat dacht ik; ik ga hem verrassen. Na zijn romantische verrassing van het vragen op het strand en sowieso al het liefs wat hij voor mij doet, verdient ie t. Hij verdient de wereld! Maar mijn god wat is het duur om zo'n auto te huren voor alleen foto's en een ritje naar de locatie van 10 minuten... Misschien kennen of weten jullie iemand die zijn auto voor een uur wil verhuren voor een bedrag onder de 300 euro :D Want mijn hart is er goed genoeg voor, maar mijn portemonnee stribbelt tegen :D
(andere bijzondere auto's zijn ook welkom overigens, alleen die ford mustang is zijn droomauto)


Misschien kun je een forum opzoeken van de Ford Mustang? Veel automerken/types hebben vaak een forum. Als je je op zo'n forum aanmeldt en je vraag eens dropt, is er vast iemand die dat hartstikke leuk vindt.

Edit; Op dit forum bijvoorbeeld http://www.dmff.nl/

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 18:41

Wauw wat gaaf al die nieuwe volgers posters etc. Welkom allemaal


Mijn gt schiet al aardig op. De bumpers zitten er op, de velgen zijn gepolijst en het interieur knapt ook al lekker op. Zal als ik er aan denk even foto's maken

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:52

Oh ik meld me :D

Mijn vriend heeft me langzaam een beetje aangestoken en inmiddels hebben wij deze rijdend staan, deze foto's zijn even snel van internet, ik moet nog even nieuwe en goede foto's maken, maar die volgen vanzelf:

Een moto guzzi v50
Afbeelding

Een DAF ya126 + bijbehorende aanhanger
Afbeelding


En deze worden helemaal opnieuw maar wel zoals t hoort in elkaar gezet, dan kunnen ze bij de verzameling :D

Een DAF ya126 radiowagen
Afbeelding

Een Opel Rekord D welke kleur we deze straks gaan spuiten weten we nog niet
Afbeelding


Voorlopig even geen uitbreiding meer, in de toekomst zou vriendlief graag nog de DAF ya328 willen, en eerlijk, maar das ook een gave bak, ik zou in de toekomst graag nog een oude Chevrolet caprice willen :D

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:40