Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:26

Ik wilde het graag, maar het werd erg afgeraden door schilder.
Door de donkere kleur wordt het hout heet. Daardoor kan het hout gaan kromtrekken.
Het verfwerk gaat minder lang mee door krimp- en trekspanning.
En de temperatuur heeft ook een nadelige werking op kitwerk.
Daarom toch maar een lichte kleur genomen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:30

Boras schreef:
Ik wilde het graag, maar het werd erg afgeraden door schilder.
Door de donkere kleur wordt het hout heet. Daardoor kan het hout gaan kromtrekken.
Het verfwerk gaat minder lang mee door krimp- en trekspanning.
En de temperatuur heeft ook een nadelige werking op kitwerk.
Daarom toch maar een lichte kleur genomen.


Ik bedoel voornamelijk de ramen/deuren hoor... Kozijnwerk zelf blijft uiteraard 9001.

Mijn tuindeuren en voordeur zijn nu ook donker (heeeul donker) groen...

Reden dat ik er over denk, is dat ik mijn bijkeuken graag in grijs kunststof wil. De deuren en kozijnen worden daarin ook van kunststof. Aangezien ik mijn bovenverdieping ook nog eens wil voorzien van nieuwe kozijnen (kunststof) moet ik alvast een keuze gaan maken in een merk. Aannemer raadt het merk aan dat de buurman ook heeft (niet estetisch, maar omdat het gewoon een goed merk is), echter krijg je deze niet in heel donker groen, maar in een beetje een ranzige kleur. :o
Vandaar dat ik zit te denken aan antraciet.

Maar zit er dan iets anders in antraciet dan in de (meer gebruikelijke) groene en blauwe kleuren?

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:34

Wij hebben de kozijnen wit en de uitzetdelen antraciet. Heel mooi! Past ook bij de stenen van ons huis.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:38

Janine1990 schreef:
Niet heel erg interieur...; zijn hier mensen die de kozijnen buitenom antraciet hebben?
En zo ja, is dit naar tevredenheid?


Ja alle kozijnen binnen en buiten zijn heel donkergrijs. Evenals de buitendeuren. Vorige bewoners hebben het zo laten schilderen. Vind het zelf erg mooi. Kan eventueel wel een foto maken als je wil. Pb me dan even.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:42

Vraagje ... in onze nieuwe keuken krijgen we een afzuigsysteem in de kookplaat (Bora). Die afzuigkap ga ik niet missen, maar het kastje erboven stond vol met potjes kruiden, olie, kruidenmixen etc. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit bewaren? Kruidenrekjes, dienbladen, in de kast, op het aanrecht, aan de muur?

Op zoek naar ideeën!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:45

MoniqueT schreef:
Vraagje ... in onze nieuwe keuken krijgen we een afzuigsysteem in de kookplaat (Bora). Die afzuigkap ga ik niet missen, maar het kastje erboven stond vol met potjes kruiden, olie, kruidenmixen etc. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit bewaren? Kruidenrekjes, dienbladen, in de kast, op het aanrecht, aan de muur?

Op zoek naar ideeën!


Mijn ouders hadden dit ook... Goddank geen bovenkastjes meer (ik smacht naar een keuken zonder bovenkastjes, zitten alleen maar in de weg die ondingen!), kruiden zitten gewoon in een mand in een lade. Het was toch een ratjetoe aan potjes, dus chique staat het toch niet in hun keuken :P

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:48

Ik heb de oliën bij elkaar op het aanrecht staan. Heb een heel groot werkblad en zo staat het gezellig en niet in de weg.

Kruiden staan bij mij op een dienblad in de kast. Alles los is niet te doen. En zo staat het voor het grijpen en netjes bij elkaar.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:49

Kruiden nu ook in kastje boven afzuigkap. Straks in het nieuwe huis zo'n smalle uitschuifbare apothekerskast waar ze in gaan.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:51

Ik heb 2 mandjes in een bovenkastje staan met kruidenpotjes erin en wat te groot is staat ernaast.
Ook meteen makkelijk als ik het kastje wil uitsoppen; gewoon de mandjes eruit halen ipv stuntelen met tig losse potjes.
Met koken trek ik de mandjes ook uit de kast en zet ze op het aanrecht, kan ik op mijn gemak de kruiden uitzoeken die ik nodig heb zonder tig potjes te moeten verplaatsen.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:55

Op alie express hebben ze kruidenr rekjes die je aan de binnenkant van je kastdeurtjes kunt hangen, ook een idee ?

Afbeelding


Ik heb een groot rek aan de wand, vond het Zon kale wand :=

Afbeelding

Staat inmiddels ook alweer vol :')

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:04

Ik krijg vooral diepe laden, ik denk inderdaad dat dan een mand in een lade het makkelijkst werkt ...

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:14


MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:20

Ik volg je! Van de week maar eens naar Ikea, ook voor bordenrekken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:23

Ceetje_bokt schreef:
Kruiden heb ik in stevige kunststoffen bakjes van Ikea en deze bakken staan in de lade in de kast (kan je het nog volgen ;) )
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10335106/


Die bakken zijn inderdaad fantastisch! Heb twee grote en twee kleine :') Ideaal!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:36


mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:55

Ik had voorheen ( in ons oude huis ) de kruiden in een wijnkist op het aanrecht staan. Stond ook gezellig, maar je moet wel ruimte ervoor hebben.
Volgende week komt onze nieuwe keuken ( in het nieuwe huis dus ) met een groot werkblad en ook zonder bovenkasten.
De oude keuken in dit huis valt letterlijk uit elkaar. Deurtjes hangen scheef, nog hooguit aan 1 scharnier of vallen spontaan uit de kast als iemand van de trap stampt.
Ik ben dus hééél hard aan een nieuwe toe !!! Geen idee hoe oud deze keuken is maar hij is echt AF en rijp voor de sloop!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:50

Ikea heeft een soort kruidenrekjes die je in een la kunt leggen, ideaal

Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:55

Die rekjes had ik gezien. Maar ik ga geen lade overhouden, alleen die hele grote en diepe. Maar het word5 wel weer Ikea, dat zie ik wel.

Fijn Mirim, jij gaat ook genieten! Ik krijg wel de ruimte op het werkblad, maar ik hou erg van opgeruimd.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:48

Ik zag bij Ikea mooie bestekbakken van bamboe. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Blijft dat netjes en makkelijk schoon?

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:56

Even een tip voor de Ikea keukeninrichtingspullen: deze passen alleen in ikeakeukens! Ikea heeft afwijkende maten tov de keukens uit ‘gewone’ winkels.
Ik heb wel ervaring met de plastic bestekbakken: vreemd genoeg passen de goedkope bakken wel naast elkaar in mijn brede lades en de dure melamine bakken niet. :? Ik vond de bamboebakken te duur. Die kruidenrekjes vind ik mooi, maar dan moét je ook weer heel veel van die kruidenpotjes van Ikea hebben, want die hopeloze vorm van Versteghe past dan weer niet of de smalle van Conimex. Vandaar die witte bakken, grappig dat zoveel mensen ze hebben.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:10

Ik heb al mijn kruiden in een plastic bak (van de Action) in de buffetkast staan, mijn keuken bedraagt namelijk de spoelbak met een klein afzet stukje en twee onderkastjes (lang leve de Franse huurhuis keukens :+ geen bovenkastjes, dat dan weer niet)
Mochten wíj een huis kopen/bouwen wil ik graag een strakke keuken zonder bovenkastjes, een apparaten wand met kasten van vloer tot plafond en een eiland erin (en ook de afzuiging in het werkblad)

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:35

Even gruwelen om de keuken nu :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal nieuwe foto’s plaatsen als de nieuwe keuken er is. :)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:47

Ja, die is wel aan vervanging toe.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:09

Ja, het is al niet mijn smaak maar hij zat nu eenmaal in het huis.
En een keuken is vervangbaar....hij was alleen een beetje eerder aan vervanging toe als gepland.
Maar het gaat goed komen, hoor!

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:13

Er zijn wel een paar rare fratsen met die keuken uitgehaald :D Ooit zal iemand het mooi gevonden hebben :D