FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:54

Ik kom oorspronkelijk ook bij een dorp naast Tiel vandaan, ik vond alleen de natuur om te janken en de mensen erg stug (wij vs. 'Import'). Dus ik wil graag (na harde onderhandelingen, vriendinlief is een geboren en getogen Rotterdammer en had in haar hoofd dat ze terug wilde) richting Utrechtse heuvelrug, de Veluwe ging 'm niet worden..

We willen het liefst 'iets' met een treinstation, met het oog op kinderen. Als ik mijn boodschappen kan doen ben ik al lang blij, maar gezien homoseksualiteit niet overal even fijn geaccepteerd wordt is het dus wel even belangrijk om niet in een dorp of omgeving als Kesteren terecht te komen. We moeten ook echt even sfeer proeven denk ik. Een studiegenoot van mijn vriendin heeft lang in Wageningen gewoond en die vond die omgeving ook niks, terwijl dat mij wel weer wat leek. :')

Blijft lastig, kijken waar je heen wilt als je er niet vandaan komt. :P

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:56

justkid schreef:
Ik vind net deze https://www.funda.nl/koop/lieren/huis-4 ... -pompje-5/ echt een schatje.
T is alleen wel heel klein volgens mij.

edit; ik zie het al, het ligt pal aan de snelweg -O-


Ben hele topic aan het doorlezen en kwam deze post net tegen.
We waren 2 jaar geleden oprecht geïnteresseerd in dit huisje, stond toen voor 325.000 te koop als ik het mij goed herinner.
Echter hoor je de snelweg heel goed; staat er naast de woning een grote bedrijfsloods (daardoor amper privacy in je tuin) én de weg die pal langs het huisje loopt is met name druk in de spits en de bus dendert er 2x per uur langs.

Zag dat het huisje nu weer te koop staat voor 385.000, echt veel te veel geld voor wat je krijgt.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:56

MaTuMi schreef:
https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-4 ... aatweg-57/

Ik zag deze bij uitgelicht, prachtig huis maar ik snap echt niet waarom zoveel mensen een sauna in hun huis hebben..

Waarom niet, als je de plek hebt? Geen verstand van sauna's verder hoor, mij te warm.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:00

Wij wonen op loopafstand van een station, in een kinderrijke buurt. Wat dat betreft is Veenendaal ideaal. Veel fijne woonwijken en allerlei voorzieningen op loop en fietsafstand. Veenendaal is ook net wat compacter als Ede. Wageningen is ook heel leuk, maar qua OV echt veel minder als Ede en Veenendaal. Omdat Wageningen een studentenstad is, is de sfeer heel tolerant en open daar. Althans, dat is mijn mening.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:01

Ik shuffle dit vanavond even onder de neus van mijn lieftallige wederhelft. :)) Hopelijk helpt dat wat in de mogelijkheden!

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:04

Veenendaal heeft anders ook genoeg 'van de kerk' bevolking :) Je moet het net treffen.
Ede en Wageningen 'delen' een station, al ligt het wel in Ede :D
Overigens hebben we ook nog een station in het centrum, maar als je niet naar Barneveld wilt moet je wel overstappen op het 'grote' station :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:12

Veenendaal heeft 3 stations :P gekkigheid natuurlijk. Gewoon sfeer proeven overal. Je thuis voelen ergens is het aller belangrijkste :j


haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:50

Ik lees vanaf het begin al mee. En er staan erg mooie huizen tussen. Funda zelf Kijk ik niet op, af en toe wel op marktplaats bij huizen te koop.
Nu kwam ik toevallig via Facebook aan deze site
https://hollandstadt.nl/ staan ook wel leuke (opknappers, stationentjes) op.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:45

zonnebloem18 schreef:
Citaat:

Dit is zo'n gaaf huis. We gaan elk jaar minimaal 1 weekend naar Callandsoog en lopen dan altijd langs dit huis naar de winkel. Staat al erg lang te koop, zo zonde.

Ik snap het wel, wie wil er nou in Callantsoog wonen :+ In de winter is het echt een spookstad en in de zomer stikt het van de toeristen :=

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:01

haffiefreak schreef:
Ik lees vanaf het begin al mee. En er staan erg mooie huizen tussen. Funda zelf Kijk ik niet op, af en toe wel op marktplaats bij huizen te koop.
Nu kwam ik toevallig via Facebook aan deze site
https://hollandstadt.nl/ staan ook wel leuke (opknappers, stationentjes) op.



Dat zijn nog betaalbare prijzen ... :j
Dit tref je zo niet in Nederland ..... helaas!

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:26

Goldie schreef:
Citaat:

Ik snap het wel, wie wil er nou in Callantsoog wonen :+ In de winter is het echt een spookstad en in de zomer stikt het van de toeristen :=

Haha, dat was ook mijn gedachte (ben geboren en getogen in Den Helder)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:31

Ik ook, sta op het punt om eindelijk te vertrekken :))

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:44

Goldie schreef:
Ik snap het wel, wie wil er nou in Callantsoog wonen :+ In de winter is het echt een spookstad en in de zomer stikt het van de toeristen :=

Dit zijn uitspraken die je ook over een heleboel plaatsen hier in Zeeland kan doen :')
Mijn werk zit in Kamperland, in de winter rij ik tussen de toeristen (vaak Duitser en Belgen) van en naar mijn werk. In de winter is er geen hond te vinden daar :')

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:43

Ik heb in Ermelo gewoond. Daar was de halve randstad te vinden in de zomermaanden. Dan moest je je boodschappen doen goed plannen want je was veel langer bezig dan normaal.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:18

Lijkt mij wel gezellig die reuring, we wonen nu in een dorp waar heel weinig toeristen komen. Dat is ook zo stil.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:49

justkid schreef:
Lijkt mij wel gezellig die reuring, we wonen nu in een dorp waar heel weinig toeristen komen. Dat is ook zo stil.

Mijn moeder woont ook in een dorp waar veel toeristen komen, zij vindt dat idd leuk! Het zorgt ook voor veel meer voorzieningen dan je normaal gesproken zou hebben in zo'n dorp.
De sfeer is daar ook altijd goed, gewoon heel leuk :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:07

Het was ook wel leuk, in de zomermaanden was er wekelijks een grote braderie. Kon je over de hoofden lopen. Maar zeker als puber erg leuk, lekker shoppen en rondhangen met vriendinnen.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:10

Hier op de hei kun je in de vakantietijd 'filefietsen', terwijl je normaliter amper 5 mensen tegen komt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:28

Dat viel in Ermelo wel mee. Die mensen bleven keurig op of net rond de camping. In het bos kwam je ze nooit tegen. Ook als wij op vakantie zijn in Drenthe valt het me altijd weer op dat de meeste mensen in een kleine straal rondom de camping blijven. Wij trekken er te paard op uit, of ik ga hele stukken fietsen en kom dan amper mensen tegen. Heerlijk!

En om weer even on topic te gaan, dit staat ook al heel lang te koop: https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-4 ... neraweg-2/ jaloersmakend plekje om te wonen.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:41

_Nero schreef:
Huis in Makkum gevonden via #funda http://www.funda.nl/40440874


Beetje late reactie, maar wij zijn vorige week dus bij dit huisje wezen kijken. De badkamer is in het echt nog erger dan op de foto, er is gewoon geen badkamer. Ze hebben een douche kabine op de hal gezet zonder muren of een deur :+
Een mogelijkheid om een badkamer te maken is er niet echt, dan zou je 1 van de slaapkamers erbij moeten betrekken. Als het badkamer het enige puntje was hadden we het wel aangedurfd,maar er was ook lekkage op 2 plekken, en de kozijnen boven zijn eigenlijk allemaal aan vervanging toe. Al met al vinden wij het zonde om zoveel geld in dit huisje te steken aangezien wij er zo'n <5 jaar willen wonen en dan naar iets groters.

De zoektocht gaat dus rustig verder :)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:35

succes met je zoektocht, dit huis zou mij ook niet trekken

Leef: neem en geef!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:04

Leuk zo'n verslagje van het huisje, veel succes met de speurtocht

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:09

SusanH schreef:
Dat viel in Ermelo wel mee. Die mensen bleven keurig op of net rond de camping. In het bos kwam je ze nooit tegen. Ook als wij op vakantie zijn in Drenthe valt het me altijd weer op dat de meeste mensen in een kleine straal rondom de camping blijven. Wij trekken er te paard op uit, of ik ga hele stukken fietsen en kom dan amper mensen tegen. Heerlijk!

En om weer even on topic te gaan, dit staat ook al heel lang te koop: https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-4 ... neraweg-2/ jaloersmakend plekje om te wonen.


Ik verbaas me wel over die trap.... Zo'n mooi groot huis en dan zet je er zo'n enge smalle trap in... Zo zonde!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:49


Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:52


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers