Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:29

Lamp ergens anders heen en op 1van de 2planken een lampje zetten :D

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:31

Rintah schreef:
Lamp ergens anders heen en op 1van de 2planken een lampje zetten :D


Ja daar heb ik ook aan gedacht maar ik heb geen idee wat voor lampje en dat zit je weer met een snoer wat ik ook weer niet mooi vind.. :+

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:32

Je zou de lamp een stuk naar voren kunnen zetten. Of een tafellampje op je tv meubel en een klein lampje op één van de planken erbij?

MarjanB

Berichten: 16437
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:44

Naath86 schreef:
Rintah schreef:
Lamp ergens anders heen en op 1van de 2planken een lampje zetten :D


Ja daar heb ik ook aan gedacht maar ik heb geen idee wat voor lampje en dat zit je weer met een snoer wat ik ook weer niet mooi vind.. :+


Snoer kan achter je gordijn langs :)

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:50

MarjanB schreef:
Naath86 schreef:

Ja daar heb ik ook aan gedacht maar ik heb geen idee wat voor lampje en dat zit je weer met een snoer wat ik ook weer niet mooi vind.. :+


Snoer kan achter je gordijn langs :)


Dat is idd nog weer een goeie! Nooit aan gedacht :D

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:15

Of juist een funky snoer wat op zich zelf een accessoire is. Of een hangplant op de plank waar de snoer in verdwijnt..

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:23

Er zijn tegenwoordig ook veel lampen op batterijen. Google maar eens op ‘tafellamp op baterijen’.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:44

Karijn, wat een gave lampenkap, waar komt die vandaan???

Kleed vind ik niet te donker voor het huis, wel in combinatie met die tafel. En voor het mooie zou ik het hout voor de kachel in een mand doen in plaats van in het tv meubel, oogt wat druk zo naar mijn idee.

Prosecco, als je die bepaalde dingen per se wilt houden, zou ik inderdaad zeker geen industrieel doen...

Naath, tips heb je genoeg gekregen denk ik zo... Maar wat heb je een heerlijke vensterbank accessoire <3


Hier net het aquarium opgeruimd... Kamer is meteen een behoorlijk stuk groter... Zo maar even bij de action sneupen voor eerst tijdelijke ? opvulling... Qua plant ben ik er nog niet helemaal uit. Je schijnt van die speciale dingen te hebben waarbij je een soort thermometer in de pot steekt die aangeeft wanneer je water moet geven? Kon ik zo snel niet vinden bij het tuincentrum.
Wel erg gave potten gezien <3 Kunststof wat echt net steen lijkt! Maar ja.... :$

Vanochtend is er iemand geweest die me een offerte gaat geven voor het leveren van materialen en wat manuren (veel zelf doen) voor mijn bijkeuken... Toen m'n vader begon over de schuifdeur, zei die man meteen: Je kan ook voor een glazen deur gaan... (industrieel) Tsjah... nu heb ik wel weer twijfels... :')
Tevens wilde ik graag een kunststof aanbouw, maar dit gaat qua kosten niet veel uitmaken zei hij ook... De vraag is nu, kunststof (keralit) of steen?
https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 2_1440.jpg
Wat zouden jullie doen? Ik ben bang dat steen nogal donker gaat worden op mijn tuindeuren (achtertuin zit op het noorden), daarom wilde ik gaan voor lichtgrijs (RAL 7001) keralit.
Bij de action dus ook maar even een snoeischaar halen om die vreselijke kamperfoelie op de bijkeuken van de buurman te snoeien... Zal ook wel wat lichter aan doen.
Ben wel benieuwd wat jullie zouden aanraden?

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:07

Gewoon bij de Ikea Janine
Het hout onder het meubel verbergt zo de immense hoeveelheid snoeren :D
Ik wil inderdaad een lichtere salontafel maar ik ben er nog niet over uit wat dan wel.

Ik zou dan voor steen gaan maar dan de lichte kleur. Je hebt goed vergelijkingsmateriaal met de buren. En een aanbouw over de gehele breedte van je huis? Ik denk dat als je een aanbouw neemt zoals dat bij je buren je zo’n hokkerig gevoel krijgt zo vlak bij je deuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:34

-komt weer eens onder steen weg -

Wat hebben jullie allemaal bij jullie tv staan ? Ben beetje inspiratie loos wat er staan moet, tv meubel is 1.80 cm breed namelijk :+


Afbeelding

Heb in principe geen foto's, de foto van foto van mij en poes heeft na bijna 3 jaar een ander plekje gekregen :P

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:48

Ik heb er momenteel planten op staan en een kaarsje. Er moeten nog potten voor de planten komen. :)
Afbeelding
Spoiler:
(Ja mijn baby drakenbloedboom is dood :Y) .


Ik denk dat het leuk zou staan om aan de ene kant een leuke groene plant te doen en aan de andere kant een schaal met kaarsen oid.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:10

@Janine: als je een aanbouw over de hele breedte neemt zou ik gaan voor steen. Overigens heb je dan ook andere deuren nodig... of je kunt misschien de huidige puien laten verplaatsen.
Zo te zien krijg je dan maar een klein stukje muur en -als je al een vergunning nodig hebt- weet ik niet of de gemeente moeilijk gaat doen als je de kleur steen wilt veranderen.

Gezien de noordkant is een hele glazen pui misschien nog een optie ??

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:06

Afbeelding

Heb de orchidee er een plekje gegeven en heb wat gezocht voor kaarsen (Ben alleen de glaasjes kwijt ervan, deze is wat te grof en alleen ). Misschien de voorste naar de zijkant dan ..

Arme plant :') , wel mooi ! Grote planten ook

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:33

Afbeelding
Dit staat er op/bij mijn tv-meubel :).

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:33

Bij mij staat er nu veel te veel zooi op mn tv meubel. Straks in de nieuwe woning wil ik er niet al teveel neerzetten. Sowieso komen er deurtjes voor t meubel en kunnen er wat dingen weg, zoals blu ray speler en dvd recorder. Gebruik ze nooi.
Denk dat er bij mij ook n mooie plant komt te staan en n lampje of iets.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:35

Rebecca, is het geen idee om wat van de spulletjes uit het vak onder de tv er boven op te zetten? Ik denk dat er dan al een beetje meer balans ontstaat. :)

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:48

Kenyada schreef:
Bij mij staat er nu veel te veel zooi op mn tv meubel.

Hier ook. :')
Moet de bovenkast nog in elkaar zetten, dan gaat het dressoir met bovenkast naar een andere plek.
Op de plek van het dressoir wil ik of een nieuw dressoir in dezelfde stijl of een sidetable, tenzij ik goedkoop aan zo'n hondenbench-in-kast/ombouw kan komen.
Er moet iig iets komen om mijn oude laptop op te zetten, wat kaarsglaasjes erbij en evt een plant.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:53

Mijn TV meubel uitzicht..
Afbeelding

Moet nog een hogere vaas, dat is duidelijk :P

Karijn, heb ik nog niet gezien bij Ikea, vind 'm echt leuk zeg! Heb zelf ook eentje van Ikea, alleen die heeft een ander patroon. Volgende keer maar eens kijken!
En ik begrijp hoe je zit met je salontafel :') Ik vind het zeer herkenbaar :+ Ik wil ook iets lichts, maar ik heb geen idee wat... :+

Uitbouw wordt een bijkeuken, van 2.60m bij 3 meter (bijna een meter korter dan de buurman). Helaas is het bouwdepot niet zo groot dat ik de volledige achterkant uit kan gaan bouwen. Wat ik ook liever niet wil, omdat ik het huis nu al ruim genoeg vind en ik niet verwacht dat bij verkoop hier gezinnen op af zullen komen.

Aangezien m'n vader meteen vanmiddag in de grond wilde spitten om te kijken naar de fundering, ben ik maar gaan snoeien in de kamperfoelie. Ben aardig optimistisch qua hokkerig gevoel... Die muur van de buurman is niet heel mooi onder de kamperfoelie weg gekomen, dus daar kan je dingen ophangen.

Afbeelding
Hier heb ik de onderkant al bijna helemaal weggehaald

Afbeelding

Afbeelding

De tuin wil ik sowieso nog anders inrichten, dus ik denk dat het looppad weg gaat en die border ga ik ofwel leeghalen ofwel omlaag snoeien. Met het wegvallen van de kamperfoelie is het meteen een stuk lichter in huis geworden namelijk. Looppad worden dan stepping stones in het gras.
Daarnaast komen er nog fatsoenlijke tegels bij de tuindeuren, dit zijn lelijke stoeptegels, ik wil mooi lichtgrijs of zoiets... Vriendin van mij woont in de wat oudere versie van mijn huis (de rode blokken, jaren 50 geloof ik?) en die hebben allemaal een stenen aanbouw, waar ze dus ook tussen zitten. Zij hebben een mooie (gesloten) veranda gemaakt. Wat eigenlijk helemaal niet onnatuurlijk voelt. Nouja, voor mij dan... Ik kan me namelijk het hokkerige wel heel erg voorstellen en zou het ook erg jammer vinden als dat zo uitvalt.

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:38

Naath86 schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus.. Wij hebben sinds anderhalve maand nieuwe meubels en nu wil ik graag nog twee eiken planken aan de muur. Had bedacht om ze aan deze muur te doen, maar nu de planken binnen zijn, ben ik erachter dat dit toch niet zo handig is bij de kachel en het past ook gewoon niet mooi...
[ [url=m/JRiNPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik dus bedacht om ze aan de andere kant te doen, maar daar heb ik een staande lamp staan, omdat dit een vrij donkere hoek is. Dit lijkt me dan ook weer niet helemaal handig met de planken, maar ik vind dit dan ook weer niet zo mooi met die lamp..
[ [url=m/lN1lYT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om twee van zulke eiken plankjes met blinde bevestiging, 60 cm. En die wil ik dan trapsgewijs boven elkaar doen. De muur waar ze aan komen te hangen is ongeveer 110 cm.
[ [url=m/BiXicT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie tips om het in combinatie met die lamp op te lossen?


Wat een mooie plankjes! Waar heb je die gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:05

Judith_ schreef:
[naam], is het geen idee om wat van de spulletjes uit het vak onder de tv er boven op te zetten? Ik denk dat er dan al een beetje meer balans ontstaat. :)

Zeker! dat hoort op een wandplank te staan,alleen ben de boor van de accuboor kwijt en die heb ik nodig om een nieuwe wandplank boven de tv te monteren :Y)

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:07

Afbeelding

Dit is de onze. Rechts zit een verrijdbare bak onder waarin onze pellets zitten voor de kachel.

In de vensterbank naast de lamp een mini woestijn met drie cactussen <3
Verder dus 1 mini plantje links met schaap verstopt er achter en een bedankt hartje en kaarsje.
En links een houten krans met plant.
Vol zat.

Ik zou die van jou wat meer in balans brengen door een deel van wat er onder staat er uit te halen. Daar ligt nu de focus op.

ikkelies

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Den haag,Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:13

Prosecco
Wij zijn beetje bij beetje onze oude meubels aan het vervangen voor nieuwe.
Dus hebben eerst de oude lelijke bank gehouden maar de muren geverfd en de keuken aangepakt.
En later nieuwe bank gekocht en kleed. Is het eerst even een rommeltje maar zo kun je wel geleidelijk naar
je einddoel werken. Hadden met een styliste gesproken en die gaf als tip heel duidelijk een moodbord maken met wat je wil en eventueel zelfs al met welke meubels je wil en dan je daar aan vast houden.
Want wij merkte dat we steeds begonnen steeds te twijfelen met onze stijl wat we wilde omdat het dus eerst een beetje een zooitje was.

Ik had eerst ook zo'n super donkere muur hebben uiteindelijk voor 2 tinten blauw met groenige ondertoon gekozen. Waardoor het huis nu meer 1 geheel is en het lichter is dan die hele donkere blauw.

Wij hebben celestial blue little green in onze keuken
Afbeelding
hebben deze kleur in de woonkamer
Afbeelding
Afbeelding

En op een paar meubels (oude houten eettafel + oude kast) deze kleur light blue van Farrow en Ball
Afbeelding

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:22

NieneWiep schreef:
Naath86 schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus.. Wij hebben sinds anderhalve maand nieuwe meubels en nu wil ik graag nog twee eiken planken aan de muur. Had bedacht om ze aan deze muur te doen, maar nu de planken binnen zijn, ben ik erachter dat dit toch niet zo handig is bij de kachel en het past ook gewoon niet mooi...
[ [url=m/JRiNPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik dus bedacht om ze aan de andere kant te doen, maar daar heb ik een staande lamp staan, omdat dit een vrij donkere hoek is. Dit lijkt me dan ook weer niet helemaal handig met de planken, maar ik vind dit dan ook weer niet zo mooi met die lamp..
[ [url=m/lN1lYT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat om twee van zulke eiken plankjes met blinde bevestiging, 60 cm. En die wil ik dan trapsgewijs boven elkaar doen. De muur waar ze aan komen te hangen is ongeveer 110 cm.
[ [url=m/BiXicT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie tips om het in combinatie met die lamp op te lossen?


Wat een mooie plankjes! Waar heb je die gekocht?


Dankje! Bij de zaagfabriek via hun website. Ben er ook erg blij mee!

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:22

Ikkelies wat een ontzettend gave kleuren!!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:03

Afbeelding

Zo bij ons. Liefst had ik alleen de kandelaars erop maarja. Ik hoop straks in het nieuwe huis de audio er wel in te krijgen.