Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:14

Jeetje, wat een schade bij sommigen!
Hier gelukkig helemaal niets. Bij de buren liet er een stukje van het dak van de stallen los, maar bij ons is alles nog heel. Paarden stonden gewoon buiten, staan altijd 24/7 buiten. Die keken er niet van op!

Hoorde gisteren dat er twee auto's van de N34 afgeblazen waren, vlak bij mijn woonplaats. Was dus best heftig!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:16

Maxi, de stalkat, vindt het geweldig!

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:22

Jeetje Morrie, wat een schade!

Gelukkig vind de stalkat het nog leuk :P Grappig, onze kat heet ook Maxi(e) en ziet er bijna hetzelfde uit. Alleen dan grijswit in plaats van zwartwit.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:22

Niet gek met zo een uit de kluiten gewassen krabpaal :D

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:57

dit is het hout dat ze van de weg hebben verwijderd. Morgenmiddag gaan ze een begin maken met de zooi van mijn land op te ruimen. De eik wordt later verwijderd, als alle stormschade overal opgeruimd is.

De bomen waren dus al een "beetje"verrot van binnen.... |o

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:54

Op het dak van mijn studentenvereniging hebben we net nog even dakpannen recht gelegd. Viel uiteindelijk heel erg mee, er waren er maar een paar stuk, de meesten waren vooral scheef komen te liggen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:59

Jeeetje wat een schade!

Hier niet veel schade, bomen staan nog, daken liggen nog. Hoorde van een kennis wel dat er in Delfgauw een dak van een vrij nieuwe paardenstal is gewaaid. Alle dieren zijn in orde maar wat zou je dan schrikken zeg...

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:59

Hier ook niet veel schade, alleen een paar bomen omgewaaid. Bij de buren is wel de voorgevel van een schuur omgewaaid, die ze net aan het bouwen waren. Helaas is hier vlakbij een vrachtwagen chauffeur overleden, doordat die uitstapte om een tak aan de kant te leggen en er dus nog een tak naar beneden kwam.

Anoniem

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:37

Als de braderieen eigenlijk hetgene was wat je het leukste vond aan geurkaarsen verkopen, is er dan geen andere manier te bedenken om mee te doen aan braderieen? Kun je bijvoorbeeld daar met een bijzonder merk nagellak staan of met een ander product wat meer in de lijn ligt van je eigen bedrijf? Het hoeft niet per se nagellak te zijn, maar je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld biologische make-up of hand/huidverzorging op basis van natuurlijke producten of iets anders wat het vaak wel goed doet op braderieen en markten. Dan versterkt je nevenverkoop ook je eigenlijke merk omdat het ook in de beauty-hoek zit.
Ik vind het ook logischer om even langs mijn kapper te gaan om shampoo te halen dan om naar de kapper te gaan om geurkaarsen te halen, en als die koppeling niet logisch of natuurlijk is, dan is het voor mensen ook veel moeilijker om te herinneren dat ze voor de geurkaarsen ook naar de kapper kunnen. :)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:49

xyzutu2 schreef:
Als de braderieen eigenlijk hetgene was wat je het leukste vond aan geurkaarsen verkopen, is er dan geen andere manier te bedenken om mee te doen aan braderieen? Kun je bijvoorbeeld daar met een bijzonder merk nagellak staan of met een ander product wat meer in de lijn ligt van je eigen bedrijf? Het hoeft niet per se nagellak te zijn, maar je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld biologische make-up of hand/huidverzorging op basis van natuurlijke producten of iets anders wat het vaak wel goed doet op braderieen en markten. Dan versterkt je nevenverkoop ook je eigenlijke merk omdat het ook in de beauty-hoek zit.
Ik vind het ook logischer om even langs mijn kapper te gaan om shampoo te halen dan om naar de kapper te gaan om geurkaarsen te halen, en als die koppeling niet logisch of natuurlijk is, dan is het voor mensen ook veel moeilijker om te herinneren dat ze voor de geurkaarsen ook naar de kapper kunnen. :)


Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. :=

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:54


Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 08:23

Jeetje Morrie, wat een schade!
Hopelijk betaald de gemeente netjes alle schade die veroorzaakt is door hun bomen!
Plus natuurlijk het verstrekken van(evt extra) vergunningen voor de bouw van een nieuwe stal!

Juli 2015 is er ook een heftoge storm geweest die veel mensen vergeten. Was een zaterdag. A12 van Gouda naar Den Haag dicht vanwege bomen op de snelweg, veel mensen met storm schades etc.
Die dag zal ik in ieder geval nier snel vergeten, was aan het verhuizen die dag. Rijden met een busje was geen lolletje. Dat was als ik het goed heb de zwaarste zomer storm ooit gemeten.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:03

die storm van juli 2015 herinner ik me ook nog, toen lagen de kruinen van die populieren in mijn bak. Die heeft de brandweer toen opgeruimd (ze liggen nog steeds achter de stal overigens)

De stal zal gerepareerd moeten worden, want vergunning voor nieuwbouw krijg ik nooit meer op die plek

Vanmiddag komt het bomenbedrijf weer, ik zag dat mijn omheining tot achteraan toe helemaal los ligt, gelukkig heb ik brave beestjes staan, die te lui zijn om te springen....

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:59

Wat balen Morrie. Maar wellicht is dit HET moment om met de gemeente te praten om een vergunning? Door hun "toedoen" is de huidige stal immers kapot. Voor veiligheid zou je niet moeten oplappen maar herbouwen?
Of van binnenuit opnieuw degelijk bouwen en een gammel uitziende buitenkant laten staan

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:58

Op de pensionstalling waar ik sta is het dak van een stalgebouw afgewaaid waardoor een aantal paarden "dakloos"zijn geworden. Staan nu in andere stallen,en gelukkig geen gewonden bij mensen of dieren.Maar het ging vreselijk te keer!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78505
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:22

Het was in ieder geval niet de "storm" met de grootste schade, dat was juni 2016, maar die hebben de meeste mensen niet meegekregen. Dat was een hagelbui waar met name gemeente Bergeijk en Someren getroffen waren. Toen zijn wij ook goed weggekomen met de schade, wij hadden net niet de grootste stenen (enkele 100-en meters verderop wel) en de ene auto stond binnen, de andere (die normaal buiten stond) stond 7 km verderop op het werk, waar niets gevallen was.

Mijn buren hadden gisteren foto's gestuurd, daar was ook het een en ander omgegaan. Allemaal huizen in de bossen, wij zitten net buiten de bossen (maar huis en garage grenst aan dat bos).

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:28

Chiave schreef:
Kaka schreef:
Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...



ach, hier maken ze zich in Bunschoten druk over. Come on, overal in Nederland liggen de kliko's om.


[ [url=m/Vgvm1G.png]Afbeelding[/url] ]
jemig hoe verzint hij dat . vergeten dat het stormde.. ?bijna logisch dat het om ligt.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:43

hier een hele lieve buurman die onze schutting weer recht heeft gezet :) net even flesje wijn gebracht :D