Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:41

Hier in Zeeuws Vlaanderen windsnelheid van 121 km gelukkig weinig schade een aantal flinke bomen om en een paar toppen uit de bomen. Stal van de ezeltjes gelukkig nog heel en de paarden die hier staan ook. staan buiten met een schuilstal.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:41

ja,net daarmee.
en bv onze oude boom in de weide.wat moet je dan?alle oude bomen maar gaan omkappen wacht ze kunnen omwaaien?komaan,dat is pas te gek voor woorden.
en ik denk dat niet veel speelgoed en tuinmeubelen voor schade gezorgd hebben,maar idd dingen die normaal vastzitten en gewoon door de extreme wind losgekomen zijn.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:42

Net te horen gekregen van mijn stalgenootje dat er alleen een boompie waarschijnlijk op het draad van de weide is gevallen, verder staan de paardjes gewoon veilig. Goede opluchting.

Ze zeggen dat t in gelderland en overijssel nog t ergst is ofzo? Maar hier is nu amper nog wind (in de achterhoek).

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:43

topsylover schreef:
"Ja het is hier toch geen Siberië! Daar rijden die treinen altijd! "


Dan gaat'ie toch lekker naar Siberië :evaw:

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:44

Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...
Laatst bijgewerkt door Kaka op 18-01-18 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:44


Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:49

Kaka schreef:
Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...



ach, hier maken ze zich in Bunschoten druk over. Come on, overal in Nederland liggen de kliko's om.


Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:50

Chiave schreef:
Kaka schreef:
Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...



ach, hier maken ze zich in Bunschoten druk over. Come on, overal in Nederland liggen de kliko's om.


[ [url=m/Vgvm1G.png]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een zeikerds... zijn veel ergere dingen gebeurd en dan beetje zeiken om een kliko..

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:51

Chiave schreef:
Kaka schreef:
Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...



ach, hier maken ze zich in Bunschoten druk over. Come on, overal in Nederland liggen de kliko's om.


[ [url=m/Vgvm1G.png]Afbeelding[/url] ]


Menen ze dit serieus? Wat erg :o Maak je ergens anders druk om :')

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:52

Vervolgens reageert iemand ook met de melding dat er al twee slachtoffers gevallen zijn, er een bus met schoolkinderen tegen een boom geklapt is en er daken van huizen gewaaid zijn. Maar dat gaat er niet in. Deze mevrouw was ook boos dat op tweede kerstdag de kliko bij de appie geleegd werd. :roll:

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:56

Hahaha jeetje. Wat een zeikerds heb je ook.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:58

Het is toch fantastisch dat je leven zo goed is dat het ergste waar je over kunt zeuren een rijtje omgevallen kliko's is, op een dag met windstoten tot 140km/u.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:01

Och twee weken terug met de storm hadden wij hier in het dorp ook behoorlijk wat dakschade, belde er om een uur of 4 's middags een mevrouw op die 's morgens ook al gebeld had, dat er nog niemand was gekomen voor de dakpannen. Op dat moment waaide het nog behoorlijk en was het echt echt níet veilig om mensen het dak op te sturen. Maar dat ging er bij mevrouw niet in hoor. Er moest NU iemand naar komen kijken.. Tja :+

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:04

Sophie_Wind schreef:
Ik was net onze hond er even uitlaten, heel snel en heel even maar. En ik was even het plastic uit een boom halen, komt Spike opeens naar me toegerend en kruipt zowat in mijn voeten. Blijkt dat een paar meter verderop een boom was omgevallen terwijl hij er heel dicht bij stond, op het hek van de buurman!
En ik hoorde er helemaal niks van, terwijl ik echt niet zo doof ben hoor :')
Ik voel me nu heel schuldig naar Spike want hij was zich echt een hoedje geschrokken!
Hij moet zijn plas maar even inhouden tot de wind over is := :D
Ook nog een takken van een boom omgezaagd die op de weg is gevallen.
Maar verder niks anders dan bomen omgewaaid, en wat dakpannen van het tuinhuisje.
Succes allemaal!


Heb je nog geluk gehad, paar maanden terug hadden wij ook een storm boom is zo op hond (van mijn vriendin) gevallen, jaar revalidatie....

Sterkte nog iedereen!

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:06

Chiave schreef:
Kaka schreef:
Hier in de gemeente is er altijd enorm gelazer wanneer de gemeente bomen kapt, want zonde. Ik zag zojuist berichten op FB met klachten over de gemeente, want die hadden de bomen die nu omgevallen zijn niet op tijd gekapt...



ach, hier maken ze zich in Bunschoten druk over. Come on, overal in Nederland liggen de kliko's om.


[ [url=m/Vgvm1G.png]Afbeelding[/url] ]


Ja dat ligt vast aan de kliko's. :') Volgens mij is storm van deze zwaarte nog maar 12x voor gekomen sinds 1900, dus dat je net de kliko buiten hebt staan op dezelfde dag als zo'n storm is ook gewoon toeval en ook niet vreemd dat het niet eerder gebeurd is.

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:06

Ik wist niet zo goed wanneer ik groen licht had... het stoplicht voor linksaf lag in de bosjes.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Utixo op 18-01-18 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:07

Het is toch wel heel heftig geweest in een groot deel van het land, gezien alle calamiteiten.
Er zijn vreselijke dingen gebeurd. En in veel gevallen ging het op het nippertjes goed. Het had veel erger kunnen zijn.

Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om met dit weer op pad te gaan, dat voorop!
Maar toch had er vanuit de overheid van mij een sterk(er) advies mogen komen om binnen te blijven als dat maar enigszins mogelijk was. Zodat mensen daar ook makkelijker voor willen/kunnen kiezen.

Het KNMI geeft vaker codes af en al is code rood een zeldzaamheid, mensen geloven het wel een beetje met die waarschuwingen van het KNMI. Vaak viel het achteraf mee. Bij een toestand als deze is het goed om de bevolking ervan te overtuigen dat dit wel hard kan gaan.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:09

Waar kan je dat filmpje zien van den Bosch? Hier zijn tientallen bomen omgewaaid, muren, een hele schuur zelfs, dakpannen en ga zo maar door :(

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:12

Hier moest de container ook aan de weg, maar de hele straat heeft een ronde overgeslagen. Zelfs met inhoud waaien ze hier zo de sloot in. Ze staan standaard met een ketting vast tegen het huis met zandzakken op de deksels met dit soort weer.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:14

Ik werd gebeld op mijn werk door de buurman van mijn ouders, het dak van de paardenstal (omgebouwde container waar we zelf een dak overheen hadden gemaakt) lag in zijn wei. Op de vraag of de paarden veilig stonden kreeg ik als antwoord 'weet ik niet, het waait hard en ga nu niet naar buiten'.... Ben direct in de auto gestapt en naar de paarden gereden, mijn ouders waren ook beide werken. Gelukkig was mijn 2 jarige vrij rustig en de shet stond erbij alsof er niks aan de hand was. :')

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:21

Hier is een enorme boom bovenop de stal gewaaid.. baal er behoorlijk van! Straks in het donker dat ding in stukken zagen en hopen dat de schade te herstellen is. Maar die boom hield de stal altijd heerlijk koel in de zomer dus dat gaat hem niet meer worden :=

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:21

Onze trailer is door de wind een heel stuk meegesleurd, stond goed op slot etc. maar helaas... hele voorkant is kapot :(

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:24

Bij ons op school de fietsenstalling 'ingestort', en ja, helaas mijn fiets stond daar ook geparkeerd. Ik mocht er niet komen, dus weet niet of mijn fiets is gered of dat tie daar nu onder ligt.... Morgen maar even kijken als het mag... :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:36


tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:38

jeetje,vreselijk....arme vogels,om dan in zo'n storm uit die voliere te raken.....
volgens mij toch veel kans dat een groot deel dit niet overleeft....