Kleding ruikt snel :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 12:56

Nee, niet naar zweet...

Als ik mijn kleding was, doe ik dat met wasmiddel en schoonmaakazijn. Werkt prima, na het wassen ruikt alles dan ook weer superfijn!

Alleen als ik het draag ruikt het zo vreselijk snel en echt onaangenaam. Op mijn werk wordt heel veel gerookt. In de daarvoor bestemde ruimte, waar ik niet kom. Toch ruikt mijn kleding er naar als ik 's avonds thuis kom. Zo zijn er nog wat voorbeelden.

Als ik mijn kleding alleen thuis draag, ruik je helemaal niets. Blijft de kleding fris ruiken.

Ik heb het eerder (toen ik nog bij mijn ouders woonde) nooit zo sterk geroken. Maar vind het nu gewoon echt smerig :( Wie heeft er een idee?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:58

Oei lastig.. rooklucht vind ik sowieso erg smerig.
Wat ik vaak doe is mn kleding na 1 dag dragen of buiten hangen, (uit het raam), maar nu ik alleen mar dakramen heb hang ik het bij een raam wat op een kiertje staat of met luchtrooster.
Misschien helpt dat iets :)?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 13:01

Ga ik morgen meteen proberen!

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:21

Janine1990 schreef:
Ik heb het eerder (toen ik nog bij mijn ouders woonde) nooit zo sterk geroken. Maar vind het nu gewoon echt smerig :( Wie heeft er een idee?


Gebruiken je ouders een ander wasmiddel? Als je voorheen geen last had van dit probleem zou ik proberen op dezelfde manier te wassen als je ouders

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 13:25

Kidde schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb het eerder (toen ik nog bij mijn ouders woonde) nooit zo sterk geroken. Maar vind het nu gewoon echt smerig :( Wie heeft er een idee?


Gebruiken je ouders een ander wasmiddel? Als je voorheen geen last had van dit probleem zou ik proberen op dezelfde manier te wassen als je ouders


Nee, we gebruiken hetzelfde wasmiddel. Wel een andere machine, maar beide erg nieuwe machines.
Enig verschil is dat mijn ouders een waterontharder hebben. Maar feitelijk doe ik hetzelfde door er schoonmaakazijn door te gooien...

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:33

Ik ben van voorlader weer terug naar bovenlader gegaan. Voorlader bleek van binnen allemaal prut te hebben zitten die met geen een reinigingsmiddel te verwijderen was.

Ben er ook achtergekomen dat azijn mijn donkere kleding (da's 3/4) muf/modderig/paddenstoel achtig liet ruiken. Ik was alleen nog hete lichtgekleurde was met azijn.

Ik heb vernomen van een oma dat azijn zeep afbreekt waardoor het sneller tegen de wanden slaat. Ze vind het vreemd dat het tegenwoordig aangeraden word terwijl vroeger op de huishoudschool geleerd werd dit gescheiden te doen. Ik merk wel nu zonder azijn dat mijn kleren er schonen uit komt en niet meer ruikt.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:38

Misschien wasverzachter gebruiken in plaats van schoonmaakazijn?
Ik weet natuurlijk niet wat dat laatste net inhoudt, maar misschien dat dat net de onfrisse geur veroorzaakt.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:41

Schoonmaakazijn? Bedoel je niet gewone, witte natuurazijn? Schoonmaakazijn is niet bedoeld om kleding mee te wassen. Hoeveel wasmiddel doe je erbij? Veel mensen doen veel te veel wasmiddel in een bolletje, terwijl een mini-laagje al meer dan voldoende is. Ik doe zelf naast zo'n mini-laagje wasmiddel in een bolletje een flinke scheut natuurazijn in het wasmiddelbakje en in het wasverzachterbakje.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 13:46

Ik heb geen muf ruikende kleding van het wassen met schoonmaakazijn. Mijn ouders gebruiken ook schoonmaakazijn, het is bijna hetzelfde en geeft wat ons betreft geen verschil. Hebben beide gebruikt.
Zonder azijn (met wasverzachter) ruikt mijn kleding echt sneller naar zweet.

Wasmiddel is meestal een half dingetje, maar het is niet echt een wasbol wat ik heb.

Wasverzachter gebruik is zo weinig mogelijk, omdat ik best een gevoelige huid heb.

Ik ga van de week natuurazijn halen, kijken of dat werkt.

Maar voor de duidelijkheid, heb niet het idee dat iedereen de OP leest: Het gaat om geuren van buitenaf, mijn kleding ruikt naar rook omdat ik collega's heb die roken. Hoe komt mijn kleding zo gevoelig?

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:49

Het ruiken naar rook heb je in alle omstandigheden: zowel met als zonder azijn. Ik weet nog dat mijn schoonouders rookten in de tijd dat ik nog wasverzachter gebruikte. Ver-schrik-ke-lijk.

Wasverzachter helemaal schrappen en alleen nog natuurazijn gebruiken. En verder eens met de huisarts praten waarom je zo snel zweet. Ik weet niet wat je leeftijd is, maar misschien ben je wel net als ik vervroegd in de overgang? Of werkt je deo gewoon niet (meer) naar behoren?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:51

Schoonmaakazijn in je wasmachine?? Wel gehoord dat mensen witte natuurazijn gebruiken idd.

Ik zou gewoon alleen waspoeder doen en regelmatig je wasmachine op 90gr en wasmachinereiniger laten draaien tegen kalk enzo. Doe ik hier en was ruikt altijd fris.

Shenavallie; ik lees niks over zweet? Alleen rooklucht enzo.

Ik heb trouwens ook een spray van robijn, laat je kleding fris ruiken.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:57

Is het niet je neus die gevoeliger is voor de geuren, ipv je kleding? Of merken anderen ook verschil?

Edit: even uithangen en/of sprayen met textielverfrisser werkt op zich goed, maar juist rooklucht kan dan weer zo hardnekkig zijn...

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 14:05

JorineV schreef:
Is het niet je neus die gevoeliger is voor de geuren, ipv je kleding? Of merken anderen ook verschil?

Edit: even uithangen en/of sprayen met textielverfrisser werkt op zich goed, maar juist rooklucht kan dan weer zo hardnekkig zijn...


Nou, geen idee... Maar ik heb aan mijn jas geroken die ik gisteren mee had, en die ruikt totaal niet zoals mijn broek die ik ook aan had. Mijn jas ruikt überhaupt niet ergens naar... Terwijl die voor het wassen gewoon heel erg naar paarden rook. Maar ja, dat was wel heel erg logisch :')

Edit: Ik moet zeggen dat toen ik bij nog bij mijn ouders woonde, een bepaalde collega die heeeeeeeeeel veel rookt, veel op een andere locatie zat en daarna vakantie had.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:10

Maar sta je dan naast haar als ze rookt? Of heeft ze altijd zo’n sterke walm om haar heen die je overneemt?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 14:15

verootjoo schreef:
Maar sta je dan naast haar als ze rookt? Of heeft ze altijd zo’n sterke walm om haar heen die je overneemt?


Het is een hij... :P Hij zit vlak bij mij inderdaad. En draagt soms wel 3 dagen dezelfde kleding. Rookt thuis ook veel en zo te ruiken gewoon in huis.
Ik weet ook van collega's (vrouwelijke) van een andere gebouw dat ze het bij ons altijd zo vreselijk vinden stinken, ik ben wel aan de geur van het kantoor gewend, maar bij mij in huis ruikt het toch wel een stuk prettiger :P Mijn jas heb ik vrijdag uitgewassen en rook er ook wat naar, maar dat is natuurlijk ook een andere stof, die niet zo heel erg snel de geuren opneemt. Kleding is toch vaak katoen of iets met katoen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:18

Ai... zo te lezen vrees ik dat het niet aan jouw wasmanier ligt :\ dan zou ik maar zo’n robijn spray kopen en veel parfum spuiten.

Geen idee waarom ik uit ging van een zij :')

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:29

Waarschijnlijk ruikt je kleding niet sneller, maar heb je een gevoelige neus voor luchtjes die je niet herkent van ' thuis'. Roken is daar een voorbeeld van, maar ook etenslucht bijvoorbeeld.
Ik herken het helaas. Ik draag kleding daarom 1 dag, hang t een dag bij een open raam en trek het daarna weer aan.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:07

verootjoo schreef:
Schoonmaakazijn in je wasmachine?? Wel gehoord dat mensen witte natuurazijn gebruiken idd.

Ik zou gewoon alleen waspoeder doen en regelmatig je wasmachine op 90gr en wasmachinereiniger laten draaien tegen kalk enzo. Doe ik hier en was ruikt altijd fris.

Shenavallie; ik lees niks over zweet? Alleen rooklucht enzo.

Ik heb trouwens ook een spray van robijn, laat je kleding fris ruiken.

Dat van het zweet staat in de post die later is geplaatst. ;)

Citaat:
Zonder azijn (met wasverzachter) ruikt mijn kleding echt sneller naar zweet.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:02

Heel simpel, als ik mijn kleding niet was met iets dat het water onthard, dan gaan de geuren niet goed uit de kleding.

Daarbij zeg ik dat ik dan sneller naar zweet ruik, niet dat ik zweet als een otter. Zweten is naar mijn idee iets heel menselijks. Er is maar een klein percentage mensen dat overmatig zweet, dat ik vind dat mijn kleding sneller naar zweet ruikt als ik zonder azijn was, lijkt me geen reden om meteen een doktersbezoek te adviseren.

En nee, mijn toon is niet correct. Maar ik vind het zo respectloos om zo slecht te lezen en maar in de wilde weg adviezen te geven.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:11

benangelique schreef:
Waarschijnlijk ruikt je kleding niet sneller, maar heb je een gevoelige neus voor luchtjes die je niet herkent van ' thuis'. Roken is daar een voorbeeld van, maar ook etenslucht bijvoorbeeld.
Ik herken het helaas. Ik draag kleding daarom 1 dag, hang t een dag bij een open raam en trek het daarna weer aan.


Oh ja, etensluchten... vreselijk... Maar dat herken ik eigenlijk alleen van wok restaurants... :o Alleen is het dan ook logisch, omdat die open keukens die lucht door het hele restaurant verspreiden.
In dit geval ben ik niet tijden in de rook ruimte.

Ik heb het eerder nooit zo erg gehad met die luchtjes. Maar misschien komt het wel omdat ik erg bezig met met geurtjes van thuis. Het huis rook niet altijd even lekker voordat ik het kocht en mijn toilet heeft erg veel last van de afzuigkap van het eten. :+ Maar dat is iets dat de vorige bewoner zo heeft gemaakt en wat ik ga veranderen. :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:13

verootjoo schreef:
Ai... zo te lezen vrees ik dat het niet aan jouw wasmanier ligt :\ dan zou ik maar zo’n robijn spray kopen en veel parfum spuiten.

Geen idee waarom ik uit ging van een zij :')


Misschien geeft ik een signaal met veel parfum :')
Moet ook zeggen dat de betreffende collega niet heel veel op heeft met uiterlijk vertoon. Hij is al wat ouder, altijd van die pasta mondhoeken (nicotine/teer van het vele roken)

Ik ga in ieder geval kijken of natuurazijn nog een verschil geeft ten opzichte van schoonmaakazijn.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:49

Janine1990 schreef:
Heel simpel, als ik mijn kleding niet was met iets dat het water onthard, dan gaan de geuren niet goed uit de kleding.

Daarbij zeg ik dat ik dan sneller naar zweet ruik, niet dat ik zweet als een otter. Zweten is naar mijn idee iets heel menselijks. Er is maar een klein percentage mensen dat overmatig zweet, dat ik vind dat mijn kleding sneller naar zweet ruikt als ik zonder azijn was, lijkt me geen reden om meteen een doktersbezoek te adviseren.

En nee, mijn toon is niet correct. Maar ik vind het zo respectloos om zo slecht te lezen en maar in de wilde weg adviezen te geven.

Hoezo respectloos? Ik denk dat je de intentie helemaal verkeerd begrijpt. Het is meedenken, aan de hand van eigen ervaringen die mogelijk ook voor een ander kunnen helpen. Goed bedoeld dus! Ik ben ook wel eens niet duidelijk en corrigeer mezelf dan later. Niets mis mee, is ook menselijk (net als zweten). ;)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:51

Je hebt dingen ingevuld voor mij en beweert nu dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest? Volgens mij is er verder niemand geweest die denkt dat het gaat om overmatig zweten waardoor mijn kleding stinkt. Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Laten we nu maar snel weer ontopic gaan, want in dit soort discussies heb ik weinig zin.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kleding ruikt snel :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:06

Ms kun je trouwens in je kantoor zo’n stekker met luchtverfrisser doen? Dan gaat misschien de lucht daar ook lekkerder ruiken en je kleren naar die lucht. En dat icm parfum en robijnspray, dan moet die collega wel een erg verstokte roker zijn als dan jouw kleren nog steeds naar zijn rook stinken :+

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 19:10

verootjoo schreef:
Ms kun je trouwens in je kantoor zo’n stekker met luchtverfrisser doen? Dan gaat misschien de lucht daar ook lekkerder ruiken en je kleren naar die lucht. En dat icm parfum en robijnspray, dan moet die collega wel een erg verstokte roker zijn als dan jouw kleren nog steeds naar zijn rook stinken :+


Vind ik niet zo'n gek idee... *\o/* _/-\o_