Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:55

magda_90 schreef:
Ik val ook weer binnen, maar als eerste, goed opgelost hierboven! Ziet er mooi uit. :)

Voor de beeldvorming, ik zit bovenin een flatblok, op het hoekje. Ik heb geen CV maar een moederhaard die de radiatoren aansturen. Nu met de lage temperaturen moet ik flink stoken om de woonkamer iig op 19 graden te houden, dito met de werkkamer en de kachel in de waskamer en badkamer op 16 graden. Toen kreeg ik zojuist een leuke verrekening...

Deuren en ramen dicht houden doe ik al (wel luchten natuurlijk tussendoor).

Maar nu wil ik graag isolerende folie voor achter de radiatoren bij de buitenmuren en tochtstrips. Zal dat voldoende zijn denken jullie?

Ik heb geen thermostaat overigens wel op diverse plekken digitale thermometers/luchtvochtigheidmeters staan zodat ik nog enigzins de temperatuur in de gaten kan houden.

Het is een huurhuis met kunststof kozijnen, dubbelglas en een grote ventilatieschacht die goed tocht. }:0


Dat is best een slimme oplossing maar ik vraag mij af of die moederhaard voldoende capaciteit levert? Heb je al eens bij je buren geïnformeerd voor hoeveel zij stoken per maand? Mocht daar een groot verschil in zitten, dan zou ik het probleem eens bij de verhuurder neerleggen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:58

Daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht nee, bedankt! Zal ik deze week gaan doen. :)

De Energiewacht heeft in het najaar wel de moederhaard een grote APK gegeven en vervolgens groen licht. Meten ze dat dan niet?
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 07-01-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:11

Op een hoek wonen, is altijd lastig qua stoken :j
Ik heb wel eens gehoord van isolerende raam(plak)folie (van Tesa) ; relatief goedkope oplossing voor een huurwoning denk ik.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:18

Hoekwoningen hoeven niet duurder te zijn, wij wonen in een hoekwoning en betalen momenteel 80 euro in de maand aan gas en elektrisch , we zijn met zijn 2en en overdag zijn we niet thuis. De kachel staat hier standaard op 16 en als ik er aan denk zet ik hem op 20 als ik thuiskom, door de Fleece kleden op de bank vergeet ik dat ook regelmatig _O-
Snachts gaat Hij weer op 16 .
boven staan alle radiatoren dicht behalve die in de douche. Meestal krijgen we geld terug :=

Deze woning is wel helemaal geïsoleerd , in de voor en achterramen zitten ventilatieroosters die altijd openstaan.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 23:23

Maar dan heb jij wel een echte thermostaat? Die heb ik niet, ik moet vertrouwen op digitale thermometers en mijn gevoel.

Bedankt voor de tip van de folie.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 05:03

Wordt al heel mooi Karin!

Leuk krukje Mamamiesje! Hoewel ik er wel gelijk de neiging toe krijg mn turnpakje weer uit de kast te halen :D

Ik vind vooral jullie hal supermooi Waxmeltsenzo :j

Janine, je kan het kleed toch meenemen om te zien of het bij je interieur past? Zo niet, breng je m weer retour.

Tof Dana! Een stuk beter zo!

De indeling van de badkamer ziet er zo goed uit toch Vaxa? Op de plattegrond hebben jullie een muurtje tussen bad en badkamermeubel staan? Je zou eventueel het badkamermeubel ook tegen het muurtje van de douche plaatsen?

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:19

Vaxa, wastafelmeubel tegen de douchewand eventueel?

Wij hebben eindelijk plankjes hangen in het toilet!!!!

Afbeelding

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:56

Sfeervol noviceh!

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:22

Nu heb ik ook eindelijk eens iets nieuws (jullie interieurs kijken is ook leuk en ik doe hier inspiratie op,
maar ben nu erg blij met onze overkapping. Gemaakt van 300 Jr. oude balken en de pilaren zijn schroeven uit oude wijnpersen. Er ligt gelaagd glas op. Moet alleen nog iets van zonwering komen, anders is het er in de zomer niet te harden, denk ik. Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:55

Mooi mysa!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:11

Die pilaren zijn wel heel gaaf :)

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:25

Je hoeft in elk geval niet meer bang te zijn dat het nog gaat verkleuren. Stoer hoor.

Super warm in de zomer kan ik beamen.

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:10

Leuk die overkapping!

En noviceh, goed idee zulk soort plankjes in toilet zeg. Brengt me op idee ook zelfs. Waar heb jij ze vandaan? :-)

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:24

Leuk Mysa!

Die plankjes komen bij stoermetaal.nl vandaan. Ik was een beetje van deze voorbeelden uit gegaan:(ik zie nu trouwens dat er totaal niet op lijkt haha...)

Afbeelding

Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:13

mysa schreef:
Nu heb ik ook eindelijk eens iets nieuws (jullie interieurs kijken is ook leuk en ik doe hier inspiratie op,
maar ben nu erg blij met onze overkapping. Gemaakt van 300 Jr. oude balken en de pilaren zijn schroeven uit oude wijnpersen. Er ligt gelaagd glas op. Moet alleen nog iets van zonwering komen, anders is het er in de zomer niet te harden, denk ik. [ [url=m/7wv5qL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schitterd! Dat vind ik echt mooi.Wij hebben zoiets maar minder mooi.Ik gooi hartje zomer 2 rietmatten er op,die haal ik er weer af als de zon lager komt en de zon niet meer zo warm is.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:43

Wij hebben 2 van deze krukje voor aan de bar. Van ikea. Afbeelding

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:01

mysa schreef:
Nu heb ik ook eindelijk eens iets nieuws (jullie interieurs kijken is ook leuk en ik doe hier inspiratie op,
maar ben nu erg blij met onze overkapping. Gemaakt van 300 Jr. oude balken en de pilaren zijn schroeven uit oude wijnpersen. Er ligt gelaagd glas op. Moet alleen nog iets van zonwering komen, anders is het er in de zomer niet te harden, denk ik. [ [url=m/7wv5qL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooooh <3 Als ik dit zie ben ik benieuwd naar de rest van je huis :D

Ik denk dat je makkelijk een zonnedoek constructie kan maken? De constructie heb je al, dan kun je het doek er makkelijk tussen spannen.
Zoiets bedoel ik dan:
Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:48

Als je iets wilt tegen warmte, kun je het beste iets boven de overkapping plaatsen. Kun je niet een zonnescherm erboven installeren? Die elektrisch kunt bedienen bijv? Als je nl iets onder de overkapping plaatst, heb je dat alleen tegen het licht, de warmte is er evengoed.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:37

Een zonnescherm doet ook alleen maar iets tegen het zonlicht hoor. De warmte gaat er niet mee weg. Maar als je het zonlicht weet te weren door er een goede schaduwplek van te maken scheelt dat zeker in warmte.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:48

Als je een reflecterende kleur neemt (wit of zilver) dan zal er meer warmte teruggekaatst worden. Hoe warm het er onder wordt is afhankelijk van de luchtdoorstroming en de buitentemperatuur, maar het zal zeker een paar graden schelen en aangenamer zijn om in te zitten :)

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:06

DubbelDun schreef:
Als je een reflecterende kleur neemt (wit of zilver) dan zal er meer warmte teruggekaatst worden. Hoe warm het er onder wordt is afhankelijk van de luchtdoorstroming en de buitentemperatuur, maar het zal zeker een paar graden schelen en aangenamer zijn om in te zitten :)


Dat geldt ook voor andere zonweringen doeken bijvoorbeeld :j

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:11

De truc is om het doek of wat je er ook boven doet niet óp het glas te laten rusten maar 10/15 cm er boven. Dan zal er ook meer wind door kunnen waaien en wordt het glas ook niet zo warm.
Natuurlijk geeft een schaduwrijke bomenrij meer verkoeling :D

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:33

Dank jullie wel voor de tips. Ik ga het nog even bespreken met manlief. Hij wil de overkapping ook in productie nemen dus dan is het wel handig als je ook kunt adviseren mbt zonwering. We hebben hier wel bomen maar midden in de zomer staat de zon er op 't heetst van de dag wel op
@Spekkie,de rest van het huis is ook hout, houtstapelbouw,leuk, vinden wij, maar is niet echt bijzonder.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:56

Wat een bijzondere overkapping , heel mooi.
Is warmte werende folie geen idee? Ik weet niet of dat wat wil bij dit glas maar hier in huis werkt het perfect .

Hier weer een stap verder met de keuken, ik word er wat gefrustreerd van dat het zo langzaam gaat maar met een kapotte knie gaat het niet zo snel helaas. Hopelijk snel een operatie en weer mijn normale ritme oppakken :+

Van 3 naar 10 kastjes voor totaal 160 euro _O-
(Zul je zien dat de verhuurder nu eindelijk die beloofde nieuwe keuken wil plaatsen :') )

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:06

Dana01 schreef:
Is warmte werende folie geen idee? Ik weet niet of dat wat wil bij dit glas maar hier in huis werkt het perfect .
Is dat geen zonwerende folie ??

Dat heb ik hier ook op een raam gehad en de zon kwam er idd niet door , maar vlak achter het raam was het véél warmer als bij de ramen waar het niet zat. Ik heb het er dus weer afgehaald en zonwering aan de buitenkant gemaakt.