Trouwen of samenlevingscontract?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Trouwen of samenlevingscontract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 17:11

Pfoe.. Ja dat is een goede vraag.

Mijn vriend en ik staan op het punt een huis te kopen. Zijn 6.5 jaar samen en wonen al 3 jaar samen in een huurhuisje. Nu kregen we echter de vraag wat we doen qua samenlevingscontract.

We kunnen hiervoor bij de notaris terecht en heb al eea uitgezocht op internet. Ook gelezen dat vanaf dit jaar de regels veranderen en het standaard huwelijkse voorwaarden is als je trouwt etc.

Ik heb altijd geroepen dat ik wil trouwen en geen samenlevingscontract, als het dan toch hetzelfde voorstelt dan maar meteen trouwen. Echter wil ik dan natuurlijk een bruiloft maar daar is geen geld voor met een nieuw huis :')

We zijn ons nu gewoon aan het oriƫnteren en ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die niks op papier hadden qua relatie maar wel een huis gingen kopen.

Waar hebben jullie voor gekozen en waarom? En wat houdt het precies in tgv het koophuis en je bezittingen?

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!



MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 17:26

zanakuzies schreef:
wij hebben een samenlevings contract inderdaad voor het huis (2015) maar wij gaan uiteraard alsnog trouwen met een groot feest! ben tenslotte ten huwelijk gevraagd :D

Haha ja dat heb ik meegekregen!

Thanks voor jullie snelle antwoorden! Heel fijn om te lezen :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Trouwen of samenlevingscontract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 17:36

Ja dat voor de wet trouwen en later feest hebben we ook al langs laten komen, en dan niemand wat vertellen en tijdens je bruiloft vieren dat je al 5 jaar getrouwd bent ghehe <<) 4

Over erfgenamen, stel dat er 1 overlijdt en je bent geen erfgenamen gaat het geld van levensverzekering niet naar je partner? En als je wel erfgenaam bent dan wel naar partner? Dat is wel iets waar ik rekening mee wil houden en wat iemand anders al zei: geen schoonouders-gedoe nadien :=

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 20:29

Kinderwens is zeker aanwezig, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Duurt nog minimaal 2 jaar maar toch :')

Ik heb al veel reacties ontvangen, ook via pb dus genoeg info om me eens doorheen te slaan! Bedankt allemaal tot nu toe!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-18 21:06

We mogen zeker naar de notaris maar wilde ook jullie ervaringen lezen! En dat helpt me zeker!

Huis wordt van ons beide. En ik wil romantisch ten huwelijk gevraagd worden en niet omdat we een huis gaan kopen, dus gok dat het geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract wordt!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 22:11

Iris1702 schreef:
Wij hebben in eerste instantie het huis gekocht zonder iets te regelen omdat we ook nog niet wisten hoe we het aan wilde pakken.

Alleen trouwen uit zakelijk oogpunt is het niet voor mij, Dus was ik eigenlijk van plan te kiezen voor een samenlevingscontract met testament.
Tot mijn vriend een paar weken geleden opeens op een knie zonk en me ten huwelijk vroeg **\O/**

Romantisch <3

We hebben vandaag weer gesprek gehad met de hypotheekadviseur en door de levensverzekering wordt het huis hypotheekvrij omdat wij elkaars premie betalen op papier. Wel is het zo dat wij op papier (nog) 'niks' van elkaar zijn dus daarvoor gaan we wel iets regelen. Waarschijnlijk een samenlevingscontract ivm testament. Pff best veel dingen om over na te denken zeg!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

MerleSimone

Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Trouwen of samenlevingscontract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 13:42

Wij gaan volgende week naar de notaris om het een en ander uit te laten leggen zodat we dat vast kunnen leggen bij de sleuteloverdracht :j

Thanks voor jullie ervaringen, heel fijn!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, Emj_23, Fientj, janneke584, jokari, joyce83, Morpheus81, Orchideee, Ringo1973, Rosalie_91, Samantha89, Vaiqua, WithinYuuri en 24 bezoekers