Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:49

mirim schreef:
Die worsten zijn leuk !
Ik had ze ook een tijdje boven het aanrecht hangen....totdat de kat ze ontdekte ! Toen hingen er enkel nog maar afgekloven worstjes :D


Hahahahahahaha katten hebben humor :Y)

Verder veel leuke dingen voorbij zien komen maar niet de tijd gehad om te reageren. Hier ondertussen de fotoplank opgehangen, bij gebrek aan lijsten nu maar even de kerstkaarten er op.

Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:10

@Janine: als je die achterzijde van de kast nou héél voorzichtig lostrekt, komt dat scheef geslagen rotspijkertje dan niet mee?

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:48

Leuk fotoplankje! Is die van Woood? Mooie kast trouwens op de achtergrond!

Haha, Mirim... :D :') Briljante kat!

Oh ja Janine, dat was Joolien! Sorry! :oo

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:51

Hoi,
Even een vraag gericht aan de mensen met honden en/of katten. Ik vroeg me af wat voor vloerkleden jullie hebben liggen onder bvb de salontafel. Wij hebben nu niks liggen maar ik vind het een beetje kil soms zonder kleed. Maar mijn man wil er niet aan ivm haren van de katten en modderpoten van de hond ( ondanks dat we die elke keer na het wandelen schoon maken krijg je nooit alles weg).

Heeft iemand een tip voor een vloerkleed waar makkelijk de haren uit te verwijderen zijn en makkelijk schoon te maken is?

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:55

noviceh schreef:
Leuk fotoplankje! Is die van Woood? Mooie kast trouwens op de achtergrond!

Haha, Mirim... :D :') Briljante kat!

Oh ja Janine, dat was Joolien! Sorry! :oo


Volgens mij is ie van vt wonen, hij is 140 lang. Ja de kast <3 echt zo blij mee!

@aranel hier geen kat, wil d'r wel 1 maar eerst even wat andere zaken op de rit

Benthe

Berichten: 1588
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:59

Aranel schreef:
Hoi,
Even een vraag gericht aan de mensen met honden en/of katten. Ik vroeg me af wat voor vloerkleden jullie hebben liggen onder bvb de salontafel. Wij hebben nu niks liggen maar ik vind het een beetje kil soms zonder kleed. Maar mijn man wil er niet aan ivm haren van de katten en modderpoten van de hond ( ondanks dat we die elke keer na het wandelen schoon maken krijg je nooit alles weg).

Heeft iemand een tip voor een vloerkleed waar makkelijk de haren uit te verwijderen zijn en makkelijk schoon te maken is?


Wij hebben dit kleed van de Ikea. Bevalt erg goed met langharige kat die buiten komt.

Afbeelding

Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:00

Ik heb ook geen kleed vanwege de kat, hierna neem ik nooit meer een kat en wel een kleed :D

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:04

Ik heb een kat én een kleed (een langharige paarse) en geen problemen met haren en/of vieze poten :)

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:18

Ik heb gekozen voor een klein kleed dat precies onder de salontafel past. Zo kan de hond er niet met vieze poten over lopen en lopen wij zelf er ook geen haren en vuil in. Doordat alles er dus los op en in blijft liggen is ie ook makkelijk schoon te zuigen.
Een groot kleed had ik wel wat mooier gevonden, maar niet praktisch, en een kleintje zorgt toch ook voor wat extra warmte en sfeer.
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:28

Wij hebben nu een kleed en altijd gehad met langharige katten. Maar in nieuwe huis gaan we iig beginnen zonder kleed. Mijn vriend wil er eigenlijk wel weer één. Maar met dat pvc denk ik niet dat ik het ga missen. Het stofzuigen van het kleed weet ik iig zeker dat ik dat niet ga missen.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:48

Tof kleed Benthe! Sinds we zagen hoeveel troep er op de grond terecht komt zonder kleed, hebben wij m verbannen. Kinderen waren toen ook een stuk kleiner. Nu zou ik graag voor de sfeer een kleed in huis willen, maar is zo onpraktisch met die kinderen en een hond.

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:57

Ik begin er ook niet aan ivm honden idd!
Heel jammer maar ik heb ook geen zin om 3x of te zuigen en schrobben

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:05

Wij hebben een koeienhuid, dat bevalt heel goed. Makkelijk haarvrij te krijgen met de stofzuiger en vlekken zie je er niet op/kun je ook zo schoonmaken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:09

Vriendin van mij heeft hoogpolig met kinderen en katten, maar heeft er geen kind aan...

Ik verwacht ook weinig problemen eerlijk gezegd, ik wil wel een kat. Maar ik heb een fantastische stofzuiger. :D

Eerst maar een kleed vinden...

Qua schrobben, is het ook een idee om er baking soda op te strooien en er dan weer af te zuigen. Heb ik dit weekend gedaan met mijn droogloop mat... Is er aardig van opgeknapt.
Als je plek hebt om de mat of het kleed te laten drogen, kan je er met een bloemenspuit ook nog schoonmaakazijn op sproeien. Dat werkt wat meer en is vrij onschuldig heb ik gehoord.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:15

Wij hebben een foute pers liggen (vanaf marktplaats) , hiervoor hadden we kleden van de kwantum loggen(gewoon effen semi lange pool )
Met twee grote honden
Ik stofzuig soieso dagelijks en of ik nu haren van een houten vloer moet zuigen of van een kleed dat maakt geen bal uit
En eens in de zoveel tijd doe ik hem goed af met verdunde schoonmaak azijn met een paar drupjes sinaasappel olie
Of met was poeder licht vochtig aanbrengen
Inborstelen en daarna stofzuigen

Van huis uit ook altijd kleden en honden in huis gehad en veel mensen om me heen ook
Ik ga alleen echt geen loeiduur kleed neerleggen
Dat zou ik wel zonde vinden met die twee kolossen van ons

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:10

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik hebben (ovb) ons eerste huis gekocht en zijn al druk bezig met de voorbereidingen en dan vooral hoe gaan we het inrichten en wij komen er even niet uit. We willen heel graag een hoekbank, maar waar en hoe moeten we die plaatsen? In onze ogen heeft de woning namelijk nog al ‘lastige’ maten en ik denk dat we ons een beetje blind staren op 1 hoek en daarom ben ik erg benieuwd wat andere voor mogelijkheden zien :).

Hieronder de plattegrond

Afbeelding
Woning is 5.70 m breed

Wij hebben nu het idee om de bank te zetten tegen de muur van de hal en daartegenover, bij het raam, het tv meubel. Alleen is dat stukje muur slechts 2.10 en daar is best moeilijk een bank voor te vinden. De houtkachel staat niet heel gunstig, maar deze blijft wel staan. We vinden het zonde om hem wegtehalen of te verplaatsen.
De eettafel willen wij zetten op de grens woonkamer/eetkamer en wordt waarschijnlijk een 4 persoonstafel.
Extra kasten hebben wij niet echt nodig, alleen een servies kast. Het keukenblok en de trappenkast bieden ruim voldoende opberg mogelijkheden.

Hebben jullie tips ideeen?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:40

Ik denk dat de hoek achter de hal te klein is voor een volwaardige hoekbank, dan hou je misschien een meter loopruimte over tussen de bank en de kachel en dat wordt veel te heet als die vol brand.
Een 3-zitsbank met chaise-longue deel tegen de halmuur moet wel lukken, die zijn meestal een stuk korter.

BeFunny

Berichten: 10512
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:08

Die ribhoekbank van karwei of ikea hoes bank zijn ook niet groot en zo zijn er vast meer merken. Een 10 zitter kun je er idd niet kwijt. Wij hebben ook geen hele grote ruimte maar gaan ook voor hoek. Dat neemt minder ruimte in dan 3 en 2. En bied toch die zitmogelijkheid.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:02

Vind het wel een beroerd stukje, zoals jullie het nu in gedachten hebben. Moet je niet een te grote tv hebben! Ik zit zelf met een afstand van 3.70m naar een tv van 49 inch, dat is een prettige afstand. Hou er wel rekening mee dat je zelf ook al snel een cm of 35-40 uit de muur zit.

De kachel staat niet echt ideaal als je het mij vraagt, is er een optie om die op een andere plaats te zetten? (als ik de plattegrond zo zie, zal dat wel moeilijk worden...). Wat zijn die drie vakken in de eetkamer?

Zou het persoonlijk heel beroerd vinden om door de woonkamer naar de eetkamer te moeten, maar het is naar mijn idee wel een optie om de eettafel in die hoek te zetten, zodat je meer ruimte hebt voor een royale bank.

Een chaise longue vind ik trouwens ook wel gaaf, en dan twee luxe fauteuils erbij bijvoorbeeld.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:04

Ik zou een grote bank tegen de buiten muur plaatsen en twee super lekkere faituils er bij nemen. Dat is in deze ruimte denk ik makkelijker en logischer.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:49

Aranel wij hebben een binnen-buiten kleed van IKEA. Bevalt ons heel goed. De haren gaan er niet echt inzitten en je kan er gewoon met een natte doek overheen

Afbeelding

Hier kunnen juli meteen onze woonkamer zien. 1 januari krijgen we de bank :)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:30

Bedankt allemaal voor het meedenken heel fijn. De kachel verplaatsen is niet echt een optie en eruit halen ook niet ivm met de eikenhoutenvloer. We willen de vloer heel graag houden en anders krijgen we een gat. Dat vinden we zonde.

Janine daar hadden wij nog niet aan gedacht, ruimte van bank naar tv. We hebben een relatief grote tv en denk dat we er op deze manier inderdaad te dicht op gaan zitten.

De 3 vlakken is een kast met inbouwapparatuur (combi-oven, koffiezetapparaat en stoomoven). Deze kunnen we dus niet verplaatsen en willen we heel graag houden.

Waar we vandaag aan zaten te denken is om de bank etc. te verplaatsen naar de voorkant van de woonkamer en in het kleine hoekje 2 comfortabele stoelen neer te zetten met een tafeltje als extra zithoek en dan de eettafel in het pad van de woonkamer naar de keuken.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:56

Begrijpelijk dat de kachel verplaatsen geen optie is. Ik was er al bang voor dat er wat minder eenvoudige vloer in zou zitten. Wel heel chique natuurlijk!

Balen dat het geen verplaatsbare kast is! Klinkt als een hele uitdaging qua inrichting, maar ik ben een rund met plattegronden voor me zien :') Dus het zal vast meevallen!

Eettafel in het pad, lijkt me ook vrij krap eerlijk gezegd. Ik weet niet of jullie nog moeten klussen, maar zet er eerst eens een tuinset neer. Lekker makkelijk verplaatsbaar en geeft een goede indicatie van de ruimte die je hebt. Ik woon maar alleen en heb een bartafel als eettafel, hij is maar 1.40m bij 70 of 80 cm. Echt niet heel groot... Er aan zitten met vier man kan, maar is gewoon niet ideaal. Nu heb ik 'm gekocht omdat ik 'm mooi vindt en ik ben degene die er dagelijks mee moet leven. Dus het zal me een rotzorg zijn. Hij neemt niet veel ruimte in, waardoor mijn woonkamer ook lekker ruimtelijk aan doet. Maar je verkijkt je snel op de grootte van een tafel. Bedenk goed wat je wilt. Wil je regelmatig met zes man aan tafel? Neem dan een tafel van minimaal 1.80m lang. Fatsoenlijk je benen kwijt kunnen is dan ook wel fijn (voordeel van een bartafel is dat je op een barkruk je benen vaak op het 'trapje' zet, dus kan de tafel weer iets smaller), 70/80 cm is dan echt niet breed genoeg.
Ik weet niet hoeveel ruimte je daar precies hebt, maar als ik afga op die 2.63m dan zal die ruimte niet heel veel groter zijn. Neem aan dat je de tafel niet tegen de muur aan wilt hebben, ivm ruimte die je dan weer onbenut laat in de woonkamer. Hou ook rekening met deuren/deurtjes. En je eigen loopruimte. Vooral als je net zo onhandig bent als ik en regelmatig tegen tafelpunten aan loopt. :+

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:43

Bonna schreef:
Aranel wij hebben een binnen-buiten kleed van IKEA. Bevalt ons heel goed. De haren gaan er niet echt inzitten en je kan er gewoon met een natte doek overheen

[ [url=m/TbqcMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier kunnen juli meteen onze woonkamer zien. 1 januari krijgen we de bank :)

Hier dezelfde, is perfect schoon te maken.
JorisDy: ik zou in zo’n kleine kamer een 21/2 zit nemen met een losse hocker. Dan kan je een lounge
plek maken als je daar behoefte aan hebt.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:06

laats in vt wonen hadden ze en hele Janne lage kast/ bank gemaakt. Zoden jullie dat ook niet kunnen doen over de gehakte muur info het verlengde van die inbouwkast. Dan kun je er info de buurt van de kast en tafel bij zetten. En o het laatste stuk info de woonkamer en tv kast van maken. En niet al te diepe hoekbank info de hoek bij de hal. En kleine bijzettafeltjes an de uiteinden van de bank zodat er niks voor de haard info het looppad hoeft te staan. Eventueel nog een lekkere fauteuil aan de andere kant van de haard. wel en mooi groot kleed eronder om het samen te laten komen.