Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:42

Prachtige vloer Leen!!!

Duidelijk nog under construction zo te zien, maar wat een verandering! Het lijkt wel een ander huis, het lijkt echt stukken groter!


Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:49

ruitje schreef:
Zouden jullie dan zwarte vloer en zwarte steenstrips combineren met witte tegels op de wand? Ben bang dat het zo zwart is anders?


Nee joh, mijn ouders hebben een zwart wit toilet, ik ook.
Vind het juist mooi, je kan het goed combineren!

Afbeelding


Afbeelding
Badkamer van hetzelfde laken een pak. I like it.

Ben alleen niet blij met de vloertegels, ze zijn te mat. Maar goed, zo zaten ze bij het huis :P Dus ik ga er niets aan veranderen hoor.

De steenstrips die je hebt, vind ik persoonlijk niet echt praktisch. Ze zijn niet te voegen en slecht af te stoffen. Nemen vet veel stof op. Zaten bij mij op een of andere rare kast/ombouw iets in de woonkamer (zie een van mijn vorige berichten). Maar dat is persoonlijk, ik merk ook dat ik alleen niet zo heel erg veel stof verspreid.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:23

Een mooie foto?

Weet niet hoe de rest van je gang er uit ziet, maar verder zou je kunnen denken aan plankjes om plantjes oid op te zetten.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:33

N0a schreef:
Ik heb mijn kleed bij http://www.benuta.nl vandaan. Mooie kwaliteit en ondanks dat het uit Duitsland kwam ook snel geleverd. Zeker een aanrader!


Leuke site, thanks!!!

Ik was ook niet echt van plan om 700 euro uit te geven aan een kleed :o
Ik zie mezelf er wel voor aan om er met een half jaar weer op uitgekeken te zijn :')


Maylotje, respect hoor! Lijkt me onwijs moeilijk, heb dan ook niet echt tips. Ben een rund met weinig ruimte en veel spullen :o

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:02

Hoe hebben jullie je vloerkleden eigenlijk?

De bank er half onder is nogal een no-go toch? Ik ben een beetje aan het puzzelen met de maten, komt nog niet zo lekker uit moet ik zeggen. :o (160cm breed is te doen qua niet onder de bank, 230cm lang steekt dan weer uit)


Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:57

Limoen schreef:
Wij hebben een huis gekocht! Jeej. Maar er moet heel wat aan gebeuren dus het grote uitzoeken kan beginnen :')

De muur bij het aanrecht zit nu zo'n grenen plaat tegenaan, alsof je je laminaat aan de muur hebt :') Dat willen we sowieso weg en dan iets stoers bij die muur. Iets van beton Cire ofzo maar dat is mega duur toch? Het is maar klein. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? Of we doen gewoon donkergrijze muurverf ofzo, maar dan is het weer lastiger schoon te maken natuurlijk. En dan bij het gasfornuis een oplossing van een RVS plaat ofzo? Of tegeltjes. Iemand inspiratie/ideeen?


Gefeliciteerd!

Kijk eens naar de Bouwbroers op RTL 8, is een Amerikaans programma, maar ze pakken vrijwel altijd de keuken aan. En hoewel ik doorgaans van mening ben dat Amerikanen hopeloos achterlopen qua trends in huis, weten deze jongens echt prachtige keukens op te leven met een breed scala aan achterwanden etc.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:59

Vandaag een gelukje, kan het helaas nog niet tonen want het is alweer donker :')

Mijn jaloezieën zijn gekomen en bevestigd! *\o/*

Ik kan nu dus mooi weer in het donker slapen!


EN mijn kast is totaal onverwacht (verwacht begin februari!) ook al binnengekomen, dus die heb ik snel opgehaald vanochtend. Helaas vanmiddag paardendrukte, dus nog niet in elkaar kunnen zetten...

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:13

Heel leuk! Ik zou persoonlijk alleen niet iets achter het fornuis willen hebben, omdat het dan zo goor wordt tijdens het koken.

Ik heb net lopen zwoegen op mijn kast... Moest er zo nodig spijkertjes in tikken (stond in de handleiding, ik heb vooral vreemd er naar gekeken, maar wel braaf gedaan), dus ik keurig alles uitgemeten... Heb ik alsnog schade ;(
Durf het beslag er niet meer op te maken, dat moet m'n vader maar doen... Misschien laat ik het ook nog wel zonder...

Zal eerst even wat opruimen, dan maak ik een foto. Misschien hebben jullie tips om het te verbergen...

Vervelend dat het nu in het zicht zit,

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 19:22

Oehh... ik begrijp dat je die graag had meegenomen!!! :oo

Dan valt het mee met koken en spetteren inderdaad :j

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:26

Afbeelding

Mijn nieuwe kast...

Afbeelding

En wat er dus gebeurde met de spijkertjes ;(

Het is de onderste plank in de verlichte kant... Omwisselen lukt helaas niet. Vrees ik... De spijkertjes zijn er niet uit te krijgen ben ik bang. De deur omwisselen gaat helaas ook niet.

Nu moet helaas de bovenste dikke balk ook retour, daar is een hapje uit. Al had ik dat niet zelf gedaan... :+

Verder ben ik er wel erg blij mee hoor! Weet nog niet wat ik met het licht moet (aan of uit). Als iemand tips heeft voor die beschadigde plank, hoor ik het ook graag!

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:25

benangelique schreef:
spijker kan er echt niet uit? Als dat lukt is t wel weer te plakken


Moet ik m'n vader even laten kijken, het is er in ieder geval niet zo eentje als je normaal gesproken gebruikt. De kop is echt helemaal plat, dus ik kan er ook geen ruimte op krijgen om 'm te pakken met een tangetje ofzo.

Maar ben bang dat een hoop geweld de zaken alleen maar erger maken ;(

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:22

Haha die worsten zijn van Joolien hoor, Noviceh!
Vind het niet zo heel onhygienisch, je moet het velletje er eerst toch af halen ;)

En ja, ik baalde verschrikkelijk! Als iemand anders zoiets doet, ben ik de eerste die zegt dat het niet erg is. Maar als ik zoiets zelf doe, kan ik mezelf wel wat aandoen!

Kussentjes zagen we in de winkel geloof ik ook, leek superleuk! Dus dat is zeker een kanshebber! Mijn plaid ligt al in een grote rieten mand.

Ik zal morgenmiddag (als de rug het toelaat na het werk) nog even de oude kast leeghalen en de nieuwe kast inrichten, kijken hoe de ruimte dan wordt... Maar hier staat de kerstboom ook wel een klein beetje in de weg als ik het zo bekijk :') Nogal veel loze ruimte en een hoop wat hutjemutje op elkaar staat.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:09

Vriendin van mij heeft hoogpolig met kinderen en katten, maar heeft er geen kind aan...

Ik verwacht ook weinig problemen eerlijk gezegd, ik wil wel een kat. Maar ik heb een fantastische stofzuiger. :D

Eerst maar een kleed vinden...

Qua schrobben, is het ook een idee om er baking soda op te strooien en er dan weer af te zuigen. Heb ik dit weekend gedaan met mijn droogloop mat... Is er aardig van opgeknapt.
Als je plek hebt om de mat of het kleed te laten drogen, kan je er met een bloemenspuit ook nog schoonmaakazijn op sproeien. Dat werkt wat meer en is vrij onschuldig heb ik gehoord.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:02

Vind het wel een beroerd stukje, zoals jullie het nu in gedachten hebben. Moet je niet een te grote tv hebben! Ik zit zelf met een afstand van 3.70m naar een tv van 49 inch, dat is een prettige afstand. Hou er wel rekening mee dat je zelf ook al snel een cm of 35-40 uit de muur zit.

De kachel staat niet echt ideaal als je het mij vraagt, is er een optie om die op een andere plaats te zetten? (als ik de plattegrond zo zie, zal dat wel moeilijk worden...). Wat zijn die drie vakken in de eetkamer?

Zou het persoonlijk heel beroerd vinden om door de woonkamer naar de eetkamer te moeten, maar het is naar mijn idee wel een optie om de eettafel in die hoek te zetten, zodat je meer ruimte hebt voor een royale bank.

Een chaise longue vind ik trouwens ook wel gaaf, en dan twee luxe fauteuils erbij bijvoorbeeld.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:56

Begrijpelijk dat de kachel verplaatsen geen optie is. Ik was er al bang voor dat er wat minder eenvoudige vloer in zou zitten. Wel heel chique natuurlijk!

Balen dat het geen verplaatsbare kast is! Klinkt als een hele uitdaging qua inrichting, maar ik ben een rund met plattegronden voor me zien :') Dus het zal vast meevallen!

Eettafel in het pad, lijkt me ook vrij krap eerlijk gezegd. Ik weet niet of jullie nog moeten klussen, maar zet er eerst eens een tuinset neer. Lekker makkelijk verplaatsbaar en geeft een goede indicatie van de ruimte die je hebt. Ik woon maar alleen en heb een bartafel als eettafel, hij is maar 1.40m bij 70 of 80 cm. Echt niet heel groot... Er aan zitten met vier man kan, maar is gewoon niet ideaal. Nu heb ik 'm gekocht omdat ik 'm mooi vindt en ik ben degene die er dagelijks mee moet leven. Dus het zal me een rotzorg zijn. Hij neemt niet veel ruimte in, waardoor mijn woonkamer ook lekker ruimtelijk aan doet. Maar je verkijkt je snel op de grootte van een tafel. Bedenk goed wat je wilt. Wil je regelmatig met zes man aan tafel? Neem dan een tafel van minimaal 1.80m lang. Fatsoenlijk je benen kwijt kunnen is dan ook wel fijn (voordeel van een bartafel is dat je op een barkruk je benen vaak op het 'trapje' zet, dus kan de tafel weer iets smaller), 70/80 cm is dan echt niet breed genoeg.
Ik weet niet hoeveel ruimte je daar precies hebt, maar als ik afga op die 2.63m dan zal die ruimte niet heel veel groter zijn. Neem aan dat je de tafel niet tegen de muur aan wilt hebben, ivm ruimte die je dan weer onbenut laat in de woonkamer. Hou ook rekening met deuren/deurtjes. En je eigen loopruimte. Vooral als je net zo onhandig bent als ik en regelmatig tegen tafelpunten aan loopt. :+

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:34

karin1985 schreef:
Is wellicht niet 100% in verhouding maar het gaat om het idee. Dan heb je ook gelijk het probleem van afstand naar de Tv opgelost.

[ [url=m/lNMvmH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afstand tot de tv is dan al snel 5,5 meter... Dan moet je wel een hele grote tv hebben hoor...

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:59

Zou je zoiets niet kunnen krijgen bij een plaatselijke houtzagerij San?
Zag toevallig laatst op FB een houtzagerij bij mij in de buurt die een complete boom ging zagen.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:06

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Zou je zoiets niet kunnen krijgen bij een plaatselijke houtzagerij San?
Zag toevallig laatst op FB een houtzagerij bij mij in de buurt die een complete boom ging zagen.

Daar zou ik eens naar moeten vragen. En anders ga ik voor steigerhouten planken, die kan ik zelf behandelen.


Bij een goede houtzagerij ligt hout al jaren, trekt dus minder krom van steigerhout... (ik heb pas gehoord dat ook gebruik steigerhout niet keurig recht blijft, omdat het vaak bij gebruik vochtig wordt)

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:16

Nee, dat kan ik me voorstellen!

En iets anders dan eik? Misschien wat minder duur? (grenen, vuren?) Ik weet niet hoe goed je dat kan bewerken, maar is wel een stuk goedkoper geloof ik.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:47

Ik heb een zadelkruk voor in huis. Erg blij mee, hopelijk blijft de kleur zo en anders moet hij nog even een keer. Kamertje nog niet echt leeg helaas. Van de week de kerstboom er uit en dan moet er nodig een hoop naar de zolder zodat ik daar een begin kan maken met mijn paardenspullenkamer. Zadel moest nodig naar huis omdat hij op stal lag te verschimmelen ivm geen gebruik op het moment. Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:39

Mooi Claudia!!! :oo

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:41

Vind ik er juist opgeruimd uit zien! Heb zelf ook een gigantische kast, die ook lang niet gevuld is.
Heb mijn zomerkleding gewoon allemaal opgeruimd, anders staat het straks zo rommelig.

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:48

Oke dan geef ik je gelijk hoor :D :')

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:47

Ik zou de grote kast weghalen en daar eventueel een hoekje voor de kids maken en dan een grote eettafel neer zetten.

Mijn ouders hebben een enorme woonkamer (8 bij 4.5 in vierkant) en die hebben daar ook een grote eettafel neergezet. Gebruiken we bijna nooit, maar wel mooie opvulling!

De kast wil ik wel hebben :')
Ik weet niet of je een grote hal hebt, maar daar zou zo'n kast ook prachtig staan!

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:56

Hier ook een ultraslechte ervaring met metalen pleeborstelhouders...
Nouja, ik niet... de vorige eigenaar... Ik heb ze er meteen uit gekieperd. Maar de roestvlekken op de tegels (mat) zijn niet meer weg te krijgen ;( (of iemand moet nog tips hebben hier)

For the time beïng heb ik cheapass plastic pleeborstels. Het mooiste vind ik die met glazen houder/cup, maar die zijn van Plieger en consorten en das best prijzig... :$


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hhilde, Ik_is_Ik, Jessietje, mariettek, meniekske, RianneH, sunshine en 97 bezoekers