Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:41

karuna schreef:
Ik heb er geen enkele ervaring mee maar weet wel met dit soort dingen. Gratis geld bestaat niet en begin er niet aan tenzij je het geld dat je erin stopt kunt missen en bij wijze van spreken net zo goed op straat kunt gooien.

Dit dus. Daarbij doen de enorme winsten van vroege instappers me denken aan pyramide zwendel.
Daar is geld gegenereerd, iemand betaalt ergens, ooit die rekening....



Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:57

Ik heb dan een heel simpele vraag, wat is de basis van de waarde van bv een bitcoin?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:05

Een tegenvraag is geen antwoord, dat is rhetoriek...
Dit topic gaat niet over conventionele valuta.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:20

Jouw antwoord is betekenisloos, " de waarde van de bitcoin is de dagwaarde".
Wie of wat bepaald die (dag)waarde is mijn vraag.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:37

Nog meer circulaire antwoorden, "de marktprijs is de prijs die er voor wordt betaald", ehhh, okay...
Je mag ook gewoon zeggen " ik weet niet waardoor de waarde van de bitcoin bepaald wordt". Komt op hetzelfde neer.
Toevoeging: als die prijs uitsluitend door gebruikers wordt bepaald dan hebben we het over pure windhandel!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:44

Zoals ik in mijn toevoeging schreef, als dat klopt is het windhandel, en gedoemd in te storten.
Zou me niets verbazen gezien de enorm snelle prijsstijgingen die je ziet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:13

Ik ben niet zo negatief, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van ;)
Ik trek slechts de imo onontkoombare conclusie, áls wat hier gezegd wordt waar is wat betreft de waardebepaling van deze valuta dán zie ik het duister in.
Alle vergelijkingen met de goud en zilverprijs ( dit zijn vaststaandd hoeveelheden reëel metaal) en conventionele valuta gaan mank. Daar is de waardebepaling niet uitsluitend door de gebruikers bepaald. In tegenstelling tot die van de tulpenbollen indertijd...
Ik sluit zeker niet uit dat er meer achter de bitcoin zit ( ik hoop het), maar tot nu toe komt dat hier niet ter sprake.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:36

Eef_Bam schreef:
Janneke2 schreef:
...goud roest niet, zijnde een edelmetaal. Dat was eeuwenlang krek de waarde.

Ijzer kan wel wegroesten.

RVS niet, toch is het een stukkie goedkoper dan goud :Y) .

Ja hoe zou dat toch komen... :o?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:41

Er is tot nu toe nog geen informatie in dit topic naar voren gekomen dat mij enig vertrouwen in deze vorm van valuta geeft...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:06

Ik krijg toch een flashback naar de tegenpartij; " Geen gezeik, allemaal rijk!".

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:08

Optimistische interpretatie ( grijze stippellijn) van die grafiek.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:38


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:34

Ik hoop van harte dat het hele cryptocurrency circus nu definitief instort.
De waanzin enorme hoeveelheden energie te verbruiken puur en alleen om speculatief nepgeld te produceren is zeker in deze tijd een verbijsterend fenomeen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:00

Escada schreef:
Wat doet zo iemand in dit topic vraag ik me dan af :roll:

Interesse in het fenomeen is de reden dat ik meelees in dit topic.
Het is interessant om te zien hoe mensen hier mee om gaan, ook als ik er in principe op tegen ben ( overigens om meer redenen dan energieverbruik).
Ik had de indruk uit het nieuws dat er aanwijzingen zijn dat de bubbel op springen stond, dus ik dacht, ik kijk eens hoe het met jullie investeringen staat. Zegt niet alles natuurlijk, maar het is opvallend dat vele deelnemers hier nu rode cijfers melden. De toekomst zal het leren.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:21

Kijk Enzino, en c-alsemgeest, dát zijn reacties waar ik wat mee kan; duidelijke argumenten.

Ik blijf sceptisch, de bitcoin als filantropische instelling om "de mensen in arme landen" gelegenheid te geven een bankrekening te openen? Klinkt wat te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd, maar ik zal eens zoeken of ik bevestiging kan vinden van dit vermeende positieve effect.

Wat betreft het energieverhaal, dat het verbruik van bitcoin mijnende computers triviaal zou zijn is in strijd met de bronnen waar ik mijn info daarover vandaan heb (argumenten als "hullie verbruiken ook energie voor de lol" zijn niet erg sterk...).
Zelfs een cryptocurrency enthousiast als Elon schijnt dat aspect op zijn minst zorgelijk te vinden...

Wat betreft de bubble, dat is gebaseerd op precies wat jullie hier doen, speculeren met een valuta zonder intrinsieke waarde. Tenminste niemand heeft mij tot nu toe een antwoord kunnen geven waar de waarde van een bitcoin op is gdbaseerd buiten de vraag naar/aanbod van diezelfde bitcoin...dat ruikt naar windhandel. Maar ik zou graag willen dat iemand me op de fout in die redenatie wijst.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:16

El Salvador´s Bitcoin avontuur lijkt in een (voorspelbare) catastrophe te eindigen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:13

Ik hoop hartelijk dat dit het begin van het einde is.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:13

enzino schreef:
Don't throw the baby out with the bathwater.

If the bathwater is toxic, don´t put a baby in it.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:42

Oh, jullie zitten doen aan crypto uit filantropische overwegingen, excuus, dan heb ik niets gezegd... _O-

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:25


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:46

Stel je niet zo aan. Ieder kritisch geluid wordt hier neergesabeld, grappig genoeg is hier een citaat uit dit artikel van een economie professor dioe het waagde een waarschuwend artikel over bitcoin te publiseren;

"When Taleb published his 2021 paper, he received so much abuse that he had to lock his Twitter account. “I could not believe how psychopathic bitcoin people were,” says Taleb."

Ik zou posters in deze groep niet als "psychopatisch" definiëren, maar er is, zoals bovenstaande post goed demonstreert, wel degelijk een overgevoeligheid voor kritiek.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:13

enzino schreef:
Dus lees je in en kom eens met interessante kritiek.

Weet je, ik heb ze hier gesteld, en niemand heeft hier een antwoord op kritische vragen. Niemand die mij kan vertellen wat de waarde van crypto vaststeld, wat het is dat een willekeurige crypto coin zijn waarde geeft. Uitsluitend zijn eigen marktwaarde? Dat is windhandel.
Maar dat dáár mag je niet over praten; je mag de lol van de "money for nothing" waanzin tenslotte niet bederven.

Hier, een reality check; https://youtu.be/TjIFkuPaA20

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:44

Marjolein schreef:
Wat is het dat de euro of dollar waarde geeft?

Weet je dat niet? Dat is in tegenstelling tot crypto behoorlijk transparant.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 23:51

Mars schreef:
Al is het windhandel, maakt mij niet uit. Het is interessant om te volgen en heb er hier en daar leuke bedragen mee verdient. Heb jij toch geen last van?

Jij maakt je serieus geen zorgen of de beleggingen waar je je geld in stopt windhandel is of niet? Dat is hilarisch...
En à propos iedereen heeft last van instortende geldmarkten door blinde hebzucht. Of je er zelf in hebt geinvesteerd of niet.

Maar jullie beide reacties spreken (alweer) boekdelen over de struisvogel attitude die hier heerst. Een goede bevestiging van mijn inschatting. Bedankt daarvoor.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 00:03

Vooral blijven geloven!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Whizz en 78 bezoekers