Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:20

Ik heb net de groene stoelen besteld, thanks voor de feedback!

Heeel gaaf die grote kast!


Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:01

Ik wilde ook net zo'n Chinese bruidskast voorstellen, Janine. Heb je ook in veel verschillende kleurtjes, vind ze echt gaaf als eyecatcher in je woonkamer :)

Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:30

Google :P Is 'gewoon' een Chinese bruidskast, je vindt ze vrij makkelijk op Marktplaats en bij wat kleinere meubelwinkels.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:13

Wat een super leuk plekje is dat geworden 8nnemiek!
Mooie badkamer ook kenyada, ik vind die kiezels in de douche heel gaaf!

Ik heb woensdag de sleutel gehad van mijn nieuwe huis, dus ben nu druk aan de verf. Heb wel wat work-in-progress foto's, dit is allemaal na 1 laag verf. Ik baal wel van de groene muur, had die heel graag in 1 keer gedaan, maar door het structuurtje wat erin zit is het onwijs moeilijk in 1 keer dekkend te verven. Als de verf nog nat is glimt het zo dat ik de lichte plekjes niet meer zag bij kunstlicht.

Afbeelding
Links muisgrijs van Flexa, rechts Camouflage Green van Flexa

Maandag komt iemand voor de vloer, die wordt dan lichter en minder warm. Die afspraak stond eigenlijk voor gisteren, toen appte hij om 6.00u af, daarna een nieuwe afspraak gemaakt voor zaterdag en uiteindelijk appte hij gisterenavond of maandag ook nog kan. Hoop echt dat hij me op maandag niet laat zitten want dan heb ik echt een probleem -O-

Afbeelding
Groots van Histor, hier nog nat.

Dit is de inspiratie voor mijn slaapkamer, dus als de kleur opdroogt zoals hij nu op de foto is denk ik dat ik aardig in de buurt zit al :) Mocht iemand nog weten waar ik nachtkastjes kan krijgen die een beetje vergelijkbaar zijn met die op de foto hieronder dan hoor ik het graag!

Afbeelding

De blauwe kleur is in het echt heel anders dan nu op de foto, heel vreemd. Ik hoop wel dat ie opdroogt zoals hij nu op de foto te zien is. In het echt was hij echt nog wat meer groenig, en dat was nou juist niet de bedoeling. De kleur wijkt nat zo erg af zelfs dat ze 'm in de winkel 2x voor me hebben gemengd omdat ze dachten dat de kleur niet goed was. Wordt een verrassinkje als ik straks terug kom van mijn werk :Y)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:28

Wat een mooie wand is dat Dana01! Ik denk dat ik jouw lampenidee ga jatten voor mijn slaapkamer :o
NadjaNadja, ik mis vooral wat warmte eigenlijk, je hebt vooral veel harde en gladde materialen nu. Ik denk dat je een mooie basis hebt, alleen zou het net als de rest hier echt aanvullen met een mooi vloerkleed en meer planten. Voor boven de bank zou je eens kunnen kijken naar een IXXI, ik vind zelf deze heel cool: https://www.fonq.nl/product/ixxi-cockat ... cm/227147/

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips, vooral de tip van het Jysk Ilbro kastje ben ik enorm blij mee! Heb ze vrijdag meteen in de naturel kleur gekocht en ik heb ze dit weekend gebeitst in Rustiek Eiken van Ceta Bever. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens meubels zou beitsen, maar hee ;)

Afbeelding

Kleedje op de foto is van de Action trouwens, gisteren gekocht en was maar €6,99.

De muur is nog steeds niet naar m'n zin.. Op de foto is hij veel blauwer dan in het echt, hij is in het echt helaas best groenig, ook in daglicht. Niet lelijk, maar niet echt zoals ik het had bedoeld.. Ik kreeg sowieso nog een nieuwe pot verf gratis omdat de verfman bij de bouwmarkt het ook maar vreemd vond, dus die ga ik van de week ophalen. Hoop alleen wel dat ik mezelf er nog toe kan zetten om het nog 2 keer te verven dan haha.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:39

Ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan, ben vorige week eindelijk verhuisd dus heb even weinig tijd gehad voor Bokt maar ik ben weer helemaal bij :)

@Silkaay; Ik snap je probleem helemaal, onhandig hoekje zo! Ik zou ook gaan voor plankjes en dan evt. wat mandjes erop om wat kleinere spulletjes in te doen. In de voeg boren vonden ze bij mij geen probleem in mijn huurflat.
@waxmeltsenzo; Aah ik ben jaloers, hele gave badkamer zo met die vrijstaande badkuip! Wel gewaagd met dat grote raam op de begane grond!

Alle grote meubels heb ik inmiddels binnen, nu de aankleding nog :) Alle decoratie is een beetje een bij elkaar geraapte zooi op het moment. Het is meer dat het uit een doos kwam en ik er ergens mee naartoe moest dan dat alles nu heel bewust op een plek staat :o Excuse the mess, ik ben nog niet helemaal uitgepakt ;)

Afbeelding
Uitzicht op de zithoek vanaf de eettafel. M'n TV meubel is een zwarte locker van Giga Meubel, beetje lastig te zien, maar ben er echt heel blij mee.

Afbeelding
De eettafel moet nog wel gebeitst worden, ik neig naar grey wash maar sta open voor suggesties :P

Afbeelding
Close-upje van de openhaard, bij gebrek aan een kerstboom heb ik die maar wat versierd :=

Afbeelding
En m'n Billy schoenenkast, ideaal!

Mochten jullie nog leuke ideeën hebben voor decoratie dan hoor ik het graag! Ik wil in ieder geval een ander vloerkleed bij m'n bank (ong. 2m bij 2.5m) en ik moet nog een salontafel. Boven de bank wil ik een groot zwart-wit iets van minimaal 2m breed, maar heb nog niks naar m'n zin gevonden helaas..

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:45

Balen Kenyada, ik had precies hetzelfde met 2 stoelen die mijn vader bij me in de berging had gezet.. Heb je geen 'Gratis af te halen in...' Facebookgroep in jouw gemeente? Zo ben ik nog wel een paar dingen vrij makkelijk kwijtgeraakt.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:57

Gewaagd die muur hoor Karin, ben heel benieuwd hoe het straks is als het helemaal af is!


Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:36

Haha wat grappig Joolien; ik heb Groots van Flexa in mijn slaapkamer die eigenlijk donkerblauw zou moeten zijn maar bij vlagen groen lijkt, die van jou is precies andersom :=

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:05

Ik heb geen idee Janine, zit zelf met exact hetzelfde probleem.. Heb nu een zwart-witte van IKEA, maar dat contrast vind ik wat te heftig voor mijn inrichting nu, maar ik vind het zo lastig inschatten hoe bijvoorbeeld een lichter tapijt zou staan.

Ik denk zelf een beetje richting zoiets:
Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:47

Ja een grove salontafel sowieso Janine! Vind het echt lastig, het kleed is ook wat kleiner dan ik graag zou willen, dat speelt ook mee.

Op mijn (vrij lange) lijstje met opties stonden ook deze, misschien dat daar nog iets voor je bij zit;
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... grijs-wit/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... ara-grijs/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... grijs-wit/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... wood-sand/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... orn-grijs/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... kos-multi/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... iza-grijs/
https://www.trendcarpet.nl/nl/vloerkled ... ara-grijs/
https://www.trendcarpet.nl/nl/koeienhui ... tic-08-51/

Ik vind zo'n koeienhuid stiekem ook wel heel stoer, maar het hele 'me voorstellen hoe het in mn interieur past' wil even niet de afgelopen week :D

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:15

Jeetje wat een prijzen daar, die zijn na de aankoop van mijn huis echt even buiten budget :=

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:01


Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:30

Ja of zelf klussen met een handig iemand, ging me meer om het idee :)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:26

Leuk om zo je volledige inrichting te zien Joolien! Ik word zelf wel lichtelijk onrustig van de hoeveelheid frutsels en dingen aan de muur :P
Als je je echt enorm ergert aan je vloer zou je kunnen overwegen om een groot (effen) vloerkleed neer te leggen bij je zithoek en eettafel, dat is een stuk minder prijzig dan je hele vloer vernieuwen.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:25

Ik vind wat je nu hebt denk mooier bij de stijl van je badkamer Janine.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:40

Wat heb je uiteindelijk gedaan met je spiegel Janine?

RiannaH ik zou het inderdaad ook dicht kitten, denk dat dat de snelste oplossing is voor nu. En heel gaaf dat gele kastje, ik vind jouw interieur leuk! *\o/*

Ik ben zelf een beetje in dubio over mijn badkamer..

Afbeelding

Ik had eigenlijk bedacht om de vloer over te laten tegelen met antracietkleurige tegels en dan de wastafels rechts te laten vervangen door een meubel met laden. Ik heb nu echt 0 opbergruimte namelijk. Het enige jammere is dat de wandtegels een soort off-white zijn en niet wit-wit. Denken jullie dat antracietkleurige tegels dan mooi staan of kan ik beter voor een bruintint gaan?

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:09

Haha thanks, ben erg blij met de ruimte alleen dit is inderdaad een erfenisje van de vorige bewoners :D

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:27

Het plan is inderdaad om de wastafels te vervangen door een meubel, totaal niet mijn smaak ook :P Plek voor een kast is er helaas echt niet.. Aan 1 kant zit de deur en de halfronde douchebak en aan de andere kant hangt een design radiator.

De kastjes in de nis hebben de vorige bewoners meegenomen (gelukkig :P). Die schuifrail met spiegels voor de nis vind ik echt een super leuk idee, daar ga ik eens even in duiken. Thanks!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:15

Als je 'm wil houden zou ik kijken naar een ander kastje voor eronder, in de stijl van je TV meubel. Doordat het nu zo'n ielig en open tafeltje is wordt het een rommeltje met al die kabels.

Spoiler:
Ik vind het best gewaagd om zo'n gewicht op een kartonnen Lack tafeltje te zetten :P

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:29

Voor de mensen die die filigraanlampen te fel vinden; ik heb een dimbare gekocht lamp en mijn vader gevraagd een draaddimmer aan de draad van de lamp te maken, nu kan ik de lamp dimmen en geeft hij een heel mooi zacht licht. Ik hou ook niet zo van die schijnwerpers naast m'n gezicht 's avonds :P

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:32

Noviceh; ik mis op je plattegrondje volgens mij de breedte van de ruimte?
AlwaysH; wat vind je van zo'n hele grof gebreide deken van lintwol? :+:

Afbeelding

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:28

I knoooow San. De foto die ik plaatste is van Google, ik durf geen deken van €100+ op mijn bank te leggen met een kat die overal z'n nagels in zet :P

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:53

Wat gaan jullie hard!

@Rebecca; ik heb een TV meubel van 1.90m en aan 1 kant een grote groene plant in staan en aan de andere kant een vrij grote kandelaar. Ik ben niet zo van de kleine accessoires (moet je ook allemaal oppakken met poetsen, onhandig :P)

Afbeelding
Niet de meest duidelijke foto, maar geeft een idee.

@Primadonna; wow dat is flink opgeknapt! Gave kleur dat blauwgroen, denk dat dat heel gaaf wordt met de pauw die je liet zien!

@Mamamiesje; creatieve oplossing zo! Mijn kat vreet ook alles wat groen is, dus dit is nog wel het overwegen waard. Ik koop nu gewoon 1x in de zoveel tijd een nieuwe plant :+

@Cer; zolang je van de rest geen kermis maakt denk ik juist dat die tegels een heel leuk accent zijn :j


Ik ben gisteren bezig geweest met het schilderen van de gang boven en beneden. Wat een rotwerk met die sierlijst op het midden van de muur, het is dat het echt nodig was, het wit was echt geen gezicht meer. Had die sierlijst er liever af gehaald, alleen de gang boven en beneden opnieuw stuccen staat niet echt hoog op mn bucketlist haha.

Afbeelding
Links nieuw (Heartwood van Flexa) en rechts wat er al op zat. Zal als ik een keer met daglicht thuis ben een nieuwe foto maken, hier was het nog nat. Ik ben nog niet echt overtuigd van de nieuwe kleur geloof ik.. Hij lijkt zo op de foto wel een stuk donkerder dan in het echt, maar hij valt toch wat donkerder uit dan ik had gehoopt -O-

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:04

Yes de andere kant is inmiddels ook Heartwood. Ik ga vandaag in ieder geval nog even de 2e laag doen en met mijn vader foto's en de kapstok enzo ophangen. Als het dan over een paar weken nog niet naar m'n zin is schilder ik het nog wel een keer over in een andere kleur :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marlis en 123 bezoekers