Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:01

ZE hadden het toch over Duitsland?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:09

Mojito schreef:
Electra63 schreef:
Was net opp het nieuws, dat er een grote vraag is naar winterbanden.

Verder zijn er vandaag 2 jonge kinderen omgekomen in Zeeland door de gladheid. Dat zal je maar gebeuren, vreselijk.

Echt een verschrikkelijk ongeluk. Gevaarlijke weg ook wel waar het gebeurt is. Maar ze zijn er nog helemaal niet zeker van dat het door de gladheid kwam, dat is slechts een van de mogelijkheden die ze onderzoeken. Wegen waren hier vanochtend ook alweer goed begaanbaar eigenlijk.


Dit betreft bekenden van mij en het is idd een verschrikkelijk ongeluk om je 2 kindjes te moeten verliezen.
Verder is het verschrikkelijk om speculaties te lezen.

Ik ben zelf uiteindelijk niet meer naar Breda gereden omdat ik het niet aandurfde. Maar goed ook want rond 20:00 uur was het hier spekglad.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:39

Ben ik de enige die het een beetje zielig vind voor landen zoals Canada en Rusland waar het veel langer en veel heftiger is met de sneeuw/vorst? :o
Ik zit me een potje te ergeren aan de sneeuw en alle gladheid maar zit tegelijkertijd me constant af te vragen hoe ze dat in die landen doen. :') Bij ons ligt heel de infrastructuur plat en is alles in rep en roer, terwijl het daar de normaalste zaak van de wereld is.

JM :#

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:57

Lieshorses schreef:
Ben ik de enige die het een beetje zielig vind voor landen zoals Canada en Rusland waar het veel langer en veel heftiger is met de sneeuw/vorst? :o
Ik zit me een potje te ergeren aan de sneeuw en alle gladheid maar zit tegelijkertijd me constant af te vragen hoe ze dat in die landen doen. :') Bij ons ligt heel de infrastructuur plat en is alles in rep en roer, terwijl het daar de normaalste zaak van de wereld is.


dat zijn landen waar men bekend is met winters vol meters sneeuw.. de hele infrastructuur en het hele leven is daarop ingericht.. de winterbanden zitten er allang onder, sneeuwkettingen voor het grijpen en sneeuwschuivers die er een vaste baan aan hebben, evenals bergers.

ons kikkerlandje is ingericht op natte kou, hooguit wat natte sneeuw her en der.. bij grote hoeveelheden sneeuw, komen er ploegen in actie die normaal ander werk verrichten, maar lopen dus achter de feiten aan, in plaats van standaard werkzaam te zijn in de winter.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 13-12-17 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:57

@yvje86
Sterkte en gecondoleerd. Het was niet mijn bedoeling om te speculeren..


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:59

yvje heel veel sterkte

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 06:34

@yvje

Oh wat ongelofelijk verschrikkelijk. Een paar maanden geleden zijn wij mijn nicht (volwassen moeder) verloren op een vergelijkbare manier. Op onverklaarbare reden op de andere weghelft geraakt en frontaal op een vrachtwagen gebotst. Wij zijn zo verschrikkelijk dankbaar dat haar kinderen niet erbij in de auto zaten op dat moment.

Het internet is dan meedogenloos. De opmerkingen die online gemaakt worden die raken je tot op het bot. Probeer ze naast je neer te leggen, mensen beseffen niet dat bekenden en familie die dingen ook lezen.

Heel erg veel sterkte de komende dagen voor jou en anderen naasten. Zo uit het leven gerukt worden is gewoon niet te bevatten.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 07:35

elenaMM77 schreef:
Saranghea schreef:
Op de rijschool werd het me zo geleerd dat als je winterweer kunt verwachten dat je dan moet wisselen. En in principe is het geen plicht maar ben je wel de klos als je dan een ongeluk hebt want je verzekering betaalt je helemaal niks. Ook niet als je geen schuld hebt wordt jij dan nog aangekeken als schuldige en moet je alles zelf betalen.

@lenaa_tje, tsja dan had ik inderdaad ook nog geen nieuwe gekocht, alhoewel ik had de zomerbanden op ebay verkocht. Komt ook omdat ik persé all season banden wil zodat ik geen gedoe met verzekering of met bandenwissel heb.

@cowboy55 in principe wordt het je "verplicht" door de verzekering en niet direct door de overheid. Omdat niemand er zin in heeft schade/ernstig letsel aan voertuig/persoon zelf te betalen




voor alle mensen die zeggen dat je in zo'n geval niet verzekerd bent.. Dit is incorrect..

Nederland
In Nederland is het niet verplicht om winterbanden onder je auto te hebben. De overheid stimuleert het gebruik van winterbanden wel, omdat het een stuk veiliger is in winterse omstandigheden. Omdat winterbanden niet verplicht zijn, heeft dit ook geen gevolgen voor de aansprakelijkheid bij een ongeval. Wanneer je in winterse omstandigheden op zomerbanden rijdt en je een ongeluk krijgt, kun je dus gewoon rekenen op normale dekking van je autoverzekering.

bron https://www.independer.nl/autoverzekeri ... anden.aspx

belgie weet ik niet
-------


lol weet je zeker dat je die vraag op je theorie wel goed had ? ;)

Ik heb mijn theorie zonder fouten afgesloten ;). En daarbij komt dat ik het over Duitsland heb gehad en niet over de regels in Nederland.

If you're rich: live your life to the fullest.
If you're poor: screw everything and become a hobbit

Qimm

Berichten: 15154
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 07:43

Misschien was het verstandig geweest om duidelijk te vermelden dat het in Duitsland zo is. Aangezien het overgrote deel van de bokkers Nederlands is, is het makkelijk aan te nemen dat ook jij het over Nederland hebt. En hier zijn de regels toch heel anders. Dit is onnodig verwarrend. Niet iedereen leest alle posts van 17 pagina's

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:25

Qimm schreef:
Misschien was het verstandig geweest om duidelijk te vermelden dat het in Duitsland zo is. Aangezien het overgrote deel van de bokkers Nederlands is, is het makkelijk aan te nemen dat ook jij het over Nederland hebt. En hier zijn de regels toch heel anders. Dit is onnodig verwarrend. Niet iedereen leest alle posts van 17 pagina's

Het ging op dat moment over de verplichting van winterbanden in Nederland, niet verwarrend hoor, als je het gesprek gevolgd hebt.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:01

Ik las een reactie van iemand die op ijsland woont over de chaos hier, vergeleken met de omstandigheden daar. Klinkt mi heel logisch:

"Heb ik vaak over nagedacht en dit is mijn verklaring waarom het verschil tussen NL en IJsland zo groot is. De wegen in Nederland zijn zo gevaarlijk in deze weersomstandigheden, omdat de temperaturen er vaak rond het vriespunt schommelen als het sneeuwt. Het sneeuwt, dooit, de wegen worden nat, daarna vriest het weer... en dan krijg je ijzel. De wegen worden spekglad en levensgevaarlijk. Bij ijzel is het hier ook heel gevaarlijk om de weg op te gaan... en dan hebben wij nog winterbanden met spikes én is het wegdek grover. Gelukkig zijn de temperaturen hier waar ik zit vaak een stuk lager, waardoor het niet meer zo extreem glad is.
Nederland heeft velen miljoenen inwoners op een relatief klein oppervlak... wat eigenlijk echt wel heel bijzonder is! Het wegennetwerk is enorm, ingewikkeld en zeer gestructureerd... het hangt allemaal samen. Één auto ongeluk/weg afsluiting heeft al gevolgen voor heel veel mensen. Met zoveel mensen, en dus zoveel automobilisten, snap ik wel dat sneeuw en gladde wegen de hele maatschappij ontwricht.

En ja, accepteren dat je gewoon niet moet reizen in deze omstandigheden is ook een goed punt. Hier is het heel normaal dat je je aanpast aan het weer. Morgen weer een dag... "

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Qimm

Berichten: 15154
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:05

Dat klinkt makkelijk. Aanpassen aan het weer, maar daar is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Ik kan onmogelijk thuiswerken en niet komen omdat het weer het niet toelaat is ook geen optie

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:19

Qimm schreef:
Misschien was het verstandig geweest om duidelijk te vermelden dat het in Duitsland zo is. Aangezien het overgrote deel van de bokkers Nederlands is, is het makkelijk aan te nemen dat ook jij het over Nederland hebt. En hier zijn de regels toch heel anders. Dit is onnodig verwarrend. Niet iedereen leest alle posts van 17 pagina's

Als je mijn eerste reactie bekijkt, die overigens op pagina 16 staat, vermeld ik toch redelijk duidelijk dat het om Duitsland gaat.

If you're rich: live your life to the fullest.
If you're poor: screw everything and become a hobbit

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:57

Qimm schreef:
Dat klinkt makkelijk. Aanpassen aan het weer, maar daar is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Ik kan onmogelijk thuiswerken en niet komen omdat het weer het niet toelaat is ook geen optie


Maar ook dat is een verschil in wat je gewend bent. Gezien hoevaak dit soort situaties hier voorkomen, maakt dat bedrijven het te duur vinden om passende maatregelen te nemen. Maar die passende maatregelen kunnen wel degelijk

Het mag gewoon niet zo zijn dat als 1 vrachtwagen niet aan komt, dat honderden afhankelijke mensen niet kunnen eten. Dan zorg je dat je lang houdbaar voedsel op voorraad hebt. In de zomer niet en in de winter niet. De oven van de bakker kan ineens stuk gaan, een vrachtwagen chauffeur kan een ongeluk krijgen, er zijn zóveel redenen dat zo'n vrachtwagen niet aan komt. Als mensen afhankelijk van je zijn, moet je zorgen dat het backup systeem goed geregeld is. En als dat betekend dat de mensen een dag worteltjes en boontjes uit blik moeten eten en afbakbrood ipv vers brood, hé, ze hebben wel te eten.

Waarom kan een zorginstelling niet ook standby diensten hebben, van mensen die op loopafstand wonen, die in uitzonderlijke gevallen, collega's kunnen vervangen die op langere afstand wonen. Ja, geef die daar maar een compensatie voor. Dan kon er vorige week gezegd worden tegen die standby collega. "Let op vanaf het weekend wordt sneeuw verwacht, houd er rekening mee dat je een paar dagen standby moet staan en mogelijk op het laatste moment collega's moet vervangen."

Ik zou niet weten waarom dat soort noodsituatie maatregelen in Nederland niet ook genomen kan worden. Het gebeurd alleen niet, want dat kost geld. En dus is het noodzakelijk dat mensen hun leven riskeren op de weg. Maar Ijsland en Canada ed. hebben al dat soort maatregelen hoe dan ook genomen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:00

Ik ben gewoon geweest, van zeeland naar Rotterdam. Ja je reist wat langer , aanpassen en voorzichtig zijn
niemand wilt ongelukken !

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:41

Qimm schreef:
Dat klinkt makkelijk. Aanpassen aan het weer, maar daar is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Ik kan onmogelijk thuiswerken en niet komen omdat het weer het niet toelaat is ook geen optie


Geen optie is natuurlijk maar betrekkelijk. Ga je tegen beter weten in toch op weg en je krijgt een ongeluk ben je ook niet op je werk en misschien wel langer uit de roulatie dan 1 dag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Articuno, Florenc, haffiefreak, Jintexx, koenlover, SannevZ en 128 bezoekers