Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:33

Ik heb het geluk dat mijn werkgever goede thuiswerk voorzieningen heeft en ik vandaag gewoon uberhaubt niet naar Utrecht ben gereden.

Het ging gisteren op de team app er al over dat de meeste eigenlijk niet naar kantoor wilden vanwege het weer. Dus toen was de keuze snel gemaakt dat vrijwel iedereen gewoon thuis ging werken op een paar na. We hebben even met elkaar om half 10 ingebeld voor onze "standup" (voor diegene bekend met het fenomeen), en verder gewoon lekker vanaf mijn warme huiskamertje bezig.

Van mij was het alleen om 3 uur even dubio of ik het zag zitten om naar de garage te rijden. Ik had een afspraak voor de winterbanden wissel :+ . Toch maar gegaan en het viel mee gelukkig!

Voor morgen maar even aanzien wat het weer doet.

Maar die mogelijkheid moet er wel maar zomaar zijn. Als je met klanten of cliënten werkt, is het natuurlijk een ander verhaal. Dan kun je niet zomaar wegblijven.

Maar lijkt me ook frustrerend als je vervolgens je best doet om te gaan, en dat er vervolgens niemand naar de winkel komt, of al je cliënten afbellen vanwege het weer. Dillema.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:43

Jolliegirl schreef:
Gewoon niet aanstellen..
Wat denk je van al die chauffeurs die de winkels bevoorraden... Wat denk je als die zeggen: goh.. Verschrikkelijke sneeuwman. We blijven thuis.


Nee ik vind oprecht dat mensen altijd zoooo ontzettend moeilijk doen.


Ga optijd weg...
Pas je snelheid aan...
En dan kom je er heus wel.

Ik begin morgen om 9 uur.
Werk zit 11 min rijden verderop, moet wel over de A15.
Ik ga om 8 uur weg. Lekker rustig aan, geen haast.


Ik erger me aan al die twijfelende mensen... Vooral de remmers op glad wegdek....


Je hebt makkelijk banketstaaf met je "ik woon 11 minuten van mijn werk".

En inderdaad. Genoeg vracht verkeer dat niet rijdt vandaag hoor!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:17

Nou gefeliciteerd Jolliegirl.

Dan maar een zeikerd.

Jantje de koekoek.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:24

Jolliegirl schreef:
Lieshorses schreef:
Wat de fiets boeit die bevoorrading nou weer? :? Heb vandaag ook in de winkel gestaan de hele dag en geen kip die nu langs komt hoor. Heel de stad was uitgestorven en dat is meer dan logisch. Wij sloten als drogist dan al om 15:00 uur maar zat winkels die nog open waren om 16:30 en snap daar echt niks van.. Niemand komt nu een paar schoenen of een dure tas bij je kopen hoor.. :+ Lekker geldverspilling al die mankracht inzetten voor zo'n dag als deze.


Wat een ondoordachte reactie...

Ik heb het over supermarkten bijvoorbeeld.

Niet een of andere schoenenwinkel of drogist!


Weet je wat ondoordacht is? Niet gewoon zaterdag je boodschappen hebben gedaan met de weersvoorspelling en vandaag nog afhankelijk zijn van een supermarkt. En dan nog raar opkijken als die niet helemaal propje vol ligt.

Meestal mag ik je wel Jolliegirl. Maar vandaag vind ik je maar een arrogante *vul zelf maar in*.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:30

Jolliegirl schreef:
Ho even.
Ik hoef geen boodschappen te halen, ik heb alles prima in huis.

Ik vind het jammer dat je nu persoonlijk begint te worden.

De strekking arrogant heeft helemaal niets te doen met dit topic of mijn mening.

Jammer!

Zie dat je gelijk je bericht deels aanpast. Dat siert je!



Meeh. Uiteindelijk houd ik niet van schelden. Maar dat arrogante veranderd niet. Welk recht heb jij om voor een ander te bepalen of die zich aanstelt.

Ik zou niet weten waarom de bevoorrading van een supermarkt en zelfs een ziekenhuis niet een dagje stil kan liggen. Als een ziekenhuis spaak loopt omdat die 1 dag niet bevoorraad wordt is er wel extreem erg mismanaged

Ik zou niet weten waarom je risico's zou moeten lopen voor alles anders dan kwesties van leven en dood.

Met kerst ligt het publieke leven ook een dag plat. Gaan we toch ook niet dood van.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:44

bruintje123 schreef:
Shiloh schreef:
Weet je wat ondoordacht is? Niet gewoon zaterdag je boodschappen hebben gedaan met de weersvoorspelling en vandaag nog afhankelijk zijn van een supermarkt. En dan nog raar opkijken als die niet helemaal propje vol ligt.

Meestal mag ik je wel Jolliegirl. Maar vandaag vind ik je maar een arrogante *vul zelf maar in*.

Er zijn ook mensen die zaterdag en zondag werken en daarom een dag als vandaag boodschappen doen.
Dus over ondoordacht maar niet te spreken


Dan doe je het vrijdag.

En dan nog. Een supermarkt kan in 1 dag niet volledig leeg zijn. Dan eet je eens een keer niet wat je op je boodschappenlijstje hebt staan omdat wat je wilt op is. Of je trekt je vriezer of voorraad kast eens leeg en improviseert. Echt. Er is geen enkele reden om in paniek te raken omdat er eens een dagje niet bevoorraad wordt. Nee. Zelfs niet voor een ziekenhuis.

En ik heb ook gewerkt in een ziekenhuis. Hun voorraad is echt wel wat groter dan 1 dag. Zo niet mogen ze zich heel heel diep gaan schamen. Er moeten geen mensen dood gaan omdat er een vrachtwagen niet aan komt. Dat zou wat zijn zeg! {:)-:(
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 18:47, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:50

bruintje123 schreef:
Siloh, ga eens de echte wereld in. Een ziekenhuis heeft echt niet voor zoveel mensen eten over.
Echt kom op, hoe kom je erbij.
Misschien moet je er eens gaan werken.

En op vrijdag was niet bekend dat het vandaag zou sneeuwen. Het zou vandaag regenen namelijk.
En nee ik haal 1 keer in de week boodschappen en dan is er ook echt niets over. Ook niet in de vriezer.


Lezen is moeilijk he. Ik heb gewerkt in een ziekenhuis. Een beetje ziekenhuis anticipeert op dit soort omstandigheden.

Tja. Dan pak je in de supermarkt iets uit een schap dat niet leeg is ipv wat je graag had gewilt maar op is. Ook een supermarkt is niet in 1 dag leeg.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:55

Jolliegirl schreef:
Ach, ik zal deze discussie niet verder aangaan met je als je persoonlijk blijft.

Ik gaf MIJN mening.. De IK VIND versie..
Wie ben jij om dan te zeggen dat ik arrogant ben...
Dit vind ik jammer. :)


Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:59

Jolliegirl schreef:
Shiloh schreef:

Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.


Lieverd.

Jij bent persoonlijk.

Ik heb het over het algemeen. Ik noem geen namen. Daar val ik nu over bij jou.
Ik vind het gewoon niet netjes!

Maar genoeg hierover.

Mijn chauffeur is veilig thuis!
T was bar en boos, maar met aanpassing is alles gelukt!


Dus omdat jij iedereen beledigd en ik alleen maar jou zit jij goed en ik fout? Tuurlijk. Wat jij wilt. Ik vind dat als potten en ketels en iets met zwart.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:24

Je moet die winterbanden ook maar kunnen betalen. Zowel aanschaf, opslag, als wisselen is niet gratis.

Ik rijd sinds gisteren voor het eerst in mijn leven op winterbanden. En dat is ook alleen maar omdat ik nu in een lease auto rijdt waarbij het inbegrepen is. Bij mijn vorige auto's ging ik met sneeuw gewoon de weg niet op. Maar had wel makkelijk praten. Ik heb voorheen nooit langer dan een kwartier fietsen van mijn werk gewoond en sowieso nooit eerder afhankelijk geweest van de auto om er te komen.

Vanmorgen was het goed te doen. Goed op tijd vertrokken (lees, ik zat 5:45 in de auto) vanwege de voorspelde horror spits ivm restant gladheid), maar eigenlijk was het rustig en was ik netjes rond 7 uur op mijn werk. Hier en daar wel even spannend doordat een driebaans snelweg ineens 2,5 wordt vanwege sneeuw langs de rand. Maar als ik zie hoe het vannochtend was, en de lijst met incidenten en files zag op de file app, ben ik blij dat ik gisteren gewoon thuis gebleven ben.

Hopelijk dooit de rest van de sneeuw vandaag weg. Ik ben er al wel weer klaar mee :P

Sneeuw is maar goed op 1 plek. Op een berg met een stel skies/snowboard onder je voeten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 12-12-17 07:46, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:30

magda_90 schreef:
Dan vorm je met voorbaat al een risico vanwege glijpartijen... Ik heb ook geen geldboom staan maar ik weet wel dat de winters hier verraderlijk kunnen zijn waardoor ik andere luxe achterwege laat. :n


Als je persé naar je werk moet, en daarvoor afhankelijk bent van je auto. Ja, dan heb je wellicht gelijk. Maar als je niet afhankelijk bent van je auto, of ook prima een dagje thuis kan werken, en de auto voor de deur kunt laten staan. Dan kan ik me goed voorstellen dat je het het geld van de winterbanden niet waard vind. Andere keuzes.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:15

Ik denk dat niemand ontkent dat er geen verschil is tussen een zomer en een winter band. Het zit hem erin of je het de kosten waard vind. En die keuze is voor ieder zichzelf. Ik heb het in het verleden nooit gedaan, maar ook nooit gereden met gladheid/sneeuw. Dan gewoon trein/bus/fiets gepakt, of thuis gebleven.

jeannaa schreef:
Iemand die weet hoe het op de weg is Overijssel en Utrecht? Ik heb in principe al afgezegd, maar ik twijfel nog (moet 160 km rijden)


Rond Utrecht zijn de wegen gewoon schoon en ook de stad in valt het heel erg mee. Verder was het in Gelderland ook vrijwel schoon (A50/A12 iig wel). Ga er vanuit dat overrijssel niet veel anders is.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 12-12-17 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 05:34

@yvje

Oh wat ongelofelijk verschrikkelijk. Een paar maanden geleden zijn wij mijn nicht (volwassen moeder) verloren op een vergelijkbare manier. Op onverklaarbare reden op de andere weghelft geraakt en frontaal op een vrachtwagen gebotst. Wij zijn zo verschrikkelijk dankbaar dat haar kinderen niet erbij in de auto zaten op dat moment.

Het internet is dan meedogenloos. De opmerkingen die online gemaakt worden die raken je tot op het bot. Probeer ze naast je neer te leggen, mensen beseffen niet dat bekenden en familie die dingen ook lezen.

Heel erg veel sterkte de komende dagen voor jou en anderen naasten. Zo uit het leven gerukt worden is gewoon niet te bevatten.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19771
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 08:57

Qimm schreef:
Dat klinkt makkelijk. Aanpassen aan het weer, maar daar is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Ik kan onmogelijk thuiswerken en niet komen omdat het weer het niet toelaat is ook geen optie


Maar ook dat is een verschil in wat je gewend bent. Gezien hoevaak dit soort situaties hier voorkomen, maakt dat bedrijven het te duur vinden om passende maatregelen te nemen. Maar die passende maatregelen kunnen wel degelijk

Het mag gewoon niet zo zijn dat als 1 vrachtwagen niet aan komt, dat honderden afhankelijke mensen niet kunnen eten. Dan zorg je dat je lang houdbaar voedsel op voorraad hebt. In de zomer niet en in de winter niet. De oven van de bakker kan ineens stuk gaan, een vrachtwagen chauffeur kan een ongeluk krijgen, er zijn zóveel redenen dat zo'n vrachtwagen niet aan komt. Als mensen afhankelijk van je zijn, moet je zorgen dat het backup systeem goed geregeld is. En als dat betekend dat de mensen een dag worteltjes en boontjes uit blik moeten eten en afbakbrood ipv vers brood, hé, ze hebben wel te eten.

Waarom kan een zorginstelling niet ook standby diensten hebben, van mensen die op loopafstand wonen, die in uitzonderlijke gevallen, collega's kunnen vervangen die op langere afstand wonen. Ja, geef die daar maar een compensatie voor. Dan kon er vorige week gezegd worden tegen die standby collega. "Let op vanaf het weekend wordt sneeuw verwacht, houd er rekening mee dat je een paar dagen standby moet staan en mogelijk op het laatste moment collega's moet vervangen."

Ik zou niet weten waarom dat soort noodsituatie maatregelen in Nederland niet ook genomen kan worden. Het gebeurd alleen niet, want dat kost geld. En dus is het noodzakelijk dat mensen hun leven riskeren op de weg. Maar Ijsland en Canada ed. hebben al dat soort maatregelen hoe dan ook genomen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doubtless, Justme_Lisaa en 5 bezoekers