Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:05

Dag mensen! Ik lees al langere tijd mee, maar nu is het heel plots tijd geworden om mee te komen praten. We hebben namelijk zojuist een huis gekocht en kunnen daar begin van het voorjaar in.

We hebben nu een huurappartement waarbij we niet de muren hebben mogen verven. De muren hebben diverse tinten grijs en een accent muur in ossenbloed rood. Wonderlijk genoeg pakt dat redelijk goed uit met onze houten meubelen.

De meubelen gaan mee naar ons nieuwe huis, idem als de grijze zetel. Echter is ons nieuwe huis maar 4 meter breed en volledig in de lengte gebouwd. De schouw is van baksteen en omgebouwd tot TV meubel. Een muur is bedekt met 'schootjes' en de muren zijn wit op een accent barokbehang na. Dat gaat weg... De schootjes en de schouw vinden wij geweldig zoals het is en zouden we graag zo houden. Ivm de breedte zou ik graag alles wit houden met als accent de bakstenen muur. Maar mijn vriend wil graag een accent muur en het liefst terug rood.. Mij heeft hij nog niet kunnen overtuigen. Willen jullie eens mee denken en meningen geven? Voorlopig hebben we nog ruim de tijd. :)

Afbeelding

In het verlengde ligt de keuken, die gaat vernieuwd worden en zou ik graag wit met een vintage blauwe kleur hebben, dus zo komt er al kleur in het geheel door de open keuken. De vloer wordt uiteindelijk aangepast, maar staat laag op het lijstje.

Edit, de keuken ligt bij de deur die achter op de foto te zien is. Er is dus een 'poortje'. Kan er even niet de juiste naam voor vinden. :')

Judith_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:35

Wauw doei, dat wordt jullie bijkeuken? Ik vind het een prachtige kleur!

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:44

Ik twijfel dus ook heel erg aan rood zelf. In onze huidige woning is de living erg breed waardoor het passend is om de muren grijs en rood te hebben. Omdat we van de huisbaas niet mochten verven.

Zo lang en smal als het huis straks gaat zijn gaat volgens mij erg lelijk worden. Het liefst laat ik het wit, maar moet dus met een goed tegen bod komen voor mijn vriend. :')

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:45

Knabbelgirl, dat is wel onze bedoeling. Ik weet dat het niet iedereen zijn smaak is, maar wel die van ons. :)

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:51

Daar twijfel ik ook over knabbelgirl.

@ Doei, wauw die gietvloer is erg mooi! Zodra alles af is zou ik dat graag toepassen. De rest van de ideeën ga ik opschrijven! Vintage is echt wel een beetje onze smaak.

'helaas' zitten wij in België. Met de hoge kosten koper en max 100% te lenen hypotheek zullen onze verbouwingen echt stukje bij beetje gaan.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:44

Doubtless schreef:
Waaaauw doei, wat mooi!

Wij hebben vandaag een muur in de woonkamer geschilderd <3
m/VcGsVd.jpg

Kleur is "fundament" van praxis.

Wauw, wat een foto. Past zo in een catalogus. :) Ik vind persoonlijk de kleur van de plinten best goed combineren met de muur.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:46

ruitje schreef:
Doubtless wat voor kleed heb jij?

Doei, toffe foto's, haal ik ook weer inspiratie uit.

Ik had even een jankmomentje :')

Hoe het moet zijn:

[ [url=m/ThPYRX.png]Afbeelding[/url] ]

Wat de aannemer gedaan heeft :D

[ [url=m/3kuYN4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah nee! Vind de eerste foto erg mooi! Kan de aannemer er nog iets mee doen?

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:04

Oei ook al zo'n fan van Dutchbone? Wij vinden het merk ook echt geweldig! Maar de prijs... :')

Het is wel een prachtig kleed!

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:06

@ Doei. Heel budget, misschien kruidvat eigen merk? Afbeelding

Edit. Bij flessenland.nl zie ik ook de basis flessen? Maar dan zonder inhoud en zonder etiket.
Laatst bijgewerkt door Judith_ op 06-11-17 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:28

Heeft iemand ideeën voor een houten bureau? Mijn vriend is gamer dus ontkom er niet aan om een grote computer in de living te hebben. Opzich geen probleem, maar momenteel staat die nog op een studentikoos bureau en bij de verhuizing wil ik die graag vervangen.

Hij moet minimaal 60/70x 120 cm zijn en het liefst van een mooie basis soort hout. Maar geen opsmuk, geen lades, geen opzet stuk of een 'toetsenbord lade' Eigenlijk volstaat een gewone tafel dus ook. Maar tot op heden vind ik niks naar mijn smaak. :/

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:14

Een andere computer gaat er niet komen. Dat is vloeken in de kerk. :D Bovendien heeft hij een dubbel scherm, die wil ik niet op de eettafel hebben. Geeft niets, gelukkig accepteert hij mijn hobby's ook.

Helaas hebben we geen nissen, en wordt de living en de keuken een lange ruimte. Een tafel met schot is geen slecht idee om de kabels weg te werken. :)

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:54

Kimm, is die stevig? Ziet er een beetje onstabiel uit, maar aan de andere kant is dat lastig in schatten vanaf een foto.

Een blad met boomschors heb ik zelf nog niet aan gedacht! Dat klinkt interessant!

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:24

Janine1990 schreef:
De plank zelf is gewoon waterpas hoor ;) mits je goed oud hout hebt natuurlijk. Alleen de rand is gewoon echt met boomschors. En dat is natuurlijk niet recht. Dit is meestal maar één zijde omdat deze planken vaak aan de muur komen als bureau of dergelijke.

Oké ik ben lekker onduidelijk nu volgens mij :')
Ik probeer vandaag even voorbeelden te zoeken.

Ik geloof dat ik het begrijp! :D Ik vind het idee heel erg leuk, maar ga dat zeker eerst aan mijn vriend voor leggen. Moet voor hem ook praktisch zijn. En anders verplaats ik het idee misschien wel naar het 'witgoed' gedeelte van de keuken. Een mooi blad boven de wasmachine bijvoorbeeld.

Ikkelies, ik wist niet dat ikea echt houten bladen had. Vond op hun site met name fineer en dergelijke. Goed om te weten dat ze dat dus toch wel hebben! In de olie zetten is geen probleem, doen we met de rest van de meubels ook.

Ik heb weer genoeg ideeën om verder te brainstormen. (en nog even een paar maanden op mijn vingers zitten, sleutel overdracht duurt echt nog even. :'))

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:53

Vanillia schreef:
Gaaf zo'n boomstamtafel! Heb er zelf ook naar gekeken maar is voor nu even buiten budget, dus ik ga nu voor steigerhout :)

Ik heb even een dilemma mbt mijn eetkamertafel. Ik wil graag een tafel met 6 stoelen, maar de woonkamer is maar 4.26m breed en ik wil tegen de andere muur een piano zetten. Met een tafel van 2 meter hou ik dan 1.60m aan loopruimte over richting mijn keuken, zou dat genoeg zijn? 6 stoelen aan een tafel van 1.80m is wel krap ben ik bang.. Overigens zijn de 6 stoelen meer voor de looks, als ik er met 6 man aan ga eten dan zullen er sowieso 2 mensen aan het hoofd zitten ipv 3 per kant.

En een ovale tafel? Wij hebben nu een die op zijn maximale lengte 160 cm is, maar door zijn ovale vorm passen daar prima zes stoelen aan.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:17

Verlies je veel ruimte? Voor ons is het ideaal gebleken om een smalle side table onder de kapstok te zetten. Daarmee hebben we al meer ruimte gecreëerd voor mutsen, handschoenen, tassen ed. Maar daarmee heb je je kapstokprobleem nog niet opgelost...

Edit. Zie nu het type kapstok wat je had gewild. Ja dat gaat ideaal zijn bij weinig ruimte. Vind dat maar eens weer.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:44

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:55

Mooi die badkamer! Zijn het gladde steentjes of lijkt er nu relief in te zitten?

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:10

Voor aan de binnenkant van de kast? Dat zou persoonlijk mijn voorkeur hebben.

Je hebt van die dingen, van die rondjes onder elkaar die je aan de binnenkant van een deur kan hangen. Daar haal je dan je riemen Oid door heen. Heerlijk duidelijke uitleg... Ga eens een voorbeeld zoeken. :')

Ik bedoel dit :
http://m.ikea.com/be/nl/catalog/products/art/90327334/

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:28

Ja, daar las ik even keihard overheen zojuist. :=

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:16

Oh wauw.

Is het geen optie om alvast de tegels van de achterwand te bikken? Dan is dat al weg voor de nieuwe keuken en oogt het al een stuk rustiger. Geen idee of dat haalbaar is.

Of koken met je ogen dicht tot die tijd. :')

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:52

Wees voorzichtig met een schuifpui plaatsen. Wij hebben een prachtige (gelukkig huren we) waarbij ze een rekenfoutje hebben gemaakt. Een dubbele beglazing weegt gemakkelijk een paar honderd kilo, een kunststofkozijn lijkt zo heerlijk onderhouds vrij maar ze kunnen niet allemaal het gewicht van de pui zelf dragen.
Hier is het slotmechanischme als een lucifershoutje afgeknapt. Geen beweging meer in te krijgen, gelukkig stond hij dicht anders was er een groter probleem. Nu is het al half jaar heen en weer getrek over wie de 'verantwoordelijke' is. De plaatser of de leverancier. Er is te zwak materiaal gebruikt. Gelukkig is het niet voor ons, maar de huisbaas.

Een goede kwaliteit kunststof kozijnen had al veel ellende verholpen.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:26

Drie dubbel glas zelfs, kun je nagaan. Die van ons is met dubbel glas al te zwaar gebleken.. :')

@Silkaay dat hoekje lijkt mij een ideaal rommel en kwijt raak hoekje. Persoonlijk zou ik het juist niet vol zetten met losse product maar een mooie plant er in zetten die goed tegen een vochtige omgeving kan.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:16

Daar is iedereen anders in natuurlijk. Ook even beseffen dat coon art geen heel huis tot zijn beschikking heeft. :) als ik het mij goed voorstel 'slechts' een studio?(wat niet negatief bedoelt is trouwens)

Buiten dat hangt het huis hier ook 'vol' met onze hobbies. Paard en hond zijn niet meer actief aanwezig in mij leven maar wel duidelijk in huis. Voor vriend hangt er een schilderij van zijn favoriete game en hij zou het liefst de motor nog in de huiskamer parkeren. Allemaal persoonlijk dus, in hoeverre iemand zijn passie of hobby laat zien. :)

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:34

Tiny houses zijn zeer indrukwekkend! Niets voor mij, zou dat niet kunnen. :') Maar ontzettend oplossingsgericht inderdaad!

Ik heb de indruk dat coon art vooral even wil showen, wat natuurlijk altijd leuk is! :)

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:43

Die vazen zijn helemaal mijn smaak! Zowel van San als van Joolien.:)

Misschien geen slimme vraag, maar toch. Die katoen takken, is dat vers of zijn ze gedroogd?

Nog een paar dagen en dan krijgen we eindelijk onze sleutel!