Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:37

Wij hebben 7 jaar geleden een chesterfield bankstel gekocht een echte leren. Toen kregen we een kitten, en zelf het chesterfield bankstel kon eraan geloven, dus geen enkel bankstel is bestemd tegen alle katten. Nou zijn mijn katten hun echte wilde haren verloren en een kitten komt er niet meer. Maar toch ga ik geen duizenden euro's meer uitgeven. Tenzij tweedehands maar dat wilde vriend niet dus dan maar iets wat goedkoper is, geen leer maar wel goed schoon te maken is.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-10-17 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt


BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:41

We hebben eerst ook naar ribstof zitten kijken, mijn moeder heeft dat en die blijft wel mooi bij haar katten. Maar ik vind het niet fris dat ik de stof er niet af kan halen. Dieren kotsen nog wel eens, en dat is met de bank die we nu hebben wel echt een plus punt doekje erover en schoon, maar hij zit al jaren onder de halen, en dacht voorlopig laat ik hem wel staan, maar hij gaat niet meer mee verhuizen. Bekleden opnieuw is ook heel duur. Dus het wordt iets anders.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:48

Nou ik koop gewoon via marktplaats een zooi van die hoezen in.
De bank kost maar 699 euro. Als die na 3 jaar niks meer is kopen we daar wel een nieuwe van en kan ik de hoezen gewoon blijven gebruiken. Het bedrag van de chesterfield zal ik maar niet noemen. Is om te janken dat die niet mee kan ivm met halen.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:35

Mijn vriend wil perse een hoek. Wij hebben nu 2 en 3 Zits. Maar onze woonkamer wordt veel kleiner. En de bank komt gewoon in de hoek, juist de hoekbank maakt het ruimtelijker in de ruimte dus in dit geval vind ik het ook wel fijn. Er komt ook een hocker en ik ben een rotan stoel een oude aan het oppompen moet dus oppimpen zijn met krijtberg en dit dus krijtverf . Die past dan mooi bij mijn rotan lampen kap.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 10-10-17 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:41

Omg. Ik wordt echt gek van de i pad soms ga het proberen nog aan te passen.

De rotan stoel was heel donker bruin, daar heb ik geen foto van gemaakt, maar als die af is zal ik een foto maken. Weet alleen nog niet wat ik met het kussen doe. Ik heb hem schoongemaakt. Maar is oud bruin. Alleen het type kussen kan ik nergens meer vinden. Het is een dik kussen en een paar dunne kussens zit niet lekker met die stoel. Misschien koop ik wel een stof en maak ik dat om de bestaande kussen.

De buurman, die heeft een loods daar had hij allemaal rommel en hij had die stoel buiten gezet met een prijskaartje 10 euro.

Lampenkap heb ik wel een foto van die ga ik even opzoeken.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:46

Die lampenkap ook zelf geverfd btw.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:47

Afbeelding

De kap staat er een beetje rommelig bij, huis is nog niet af dus kap hangt nog niet.

Mijn eettafel stoelen heb ik ook geverfd in deze kleur. Dus ook opgepimpt. Daar heb ik wel leuke kussens voor gevonden.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:00

Ik vind het kussen wel schoon. Er is netjes mee omgegaan alleen de kleur vind ik echt niks. Maar de dikte wel heel fijn.

Ik zag die stoel en ik dacht die is voor mij, mijn vriend dacht wat moet ik met die troep maar ik dacht ik maak er er wel wat van.

Die kap heb ik gekregen van mijn schoonzusje die wilde hem aan de kringloop geven.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:17

Janine1990 schreef:
Jij mazzelaar!!!
Ik zie ze op marktplaats alleen maar van 100+ euro!

Zou dan inderdaad gewoon stof opzoeken en een nieuwe hoes (laten) maken. Als je de vulling niet meer zo schoon vindt, even met bakingsoda bestrooien. Schijnt heel goed te werken.

Ik verwacht eigenlijk deze week nog mijn kompasroos! Gisteravond de boel doorgegeven, vandaag nog de vraag gehad of ik mat of glanzend wilde. Komt m'n moeder even later bij de drukker is hij er al druk mee bezig!



Ben ook benieuwd hoe die bij jullie op de muur is.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:28

Ik vind je eettafel en dressoir echt heel gaaf geworden, alleen is je bank niet leer, maar suède?

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:46

_San87_ schreef:
Suède is ook leer he.



Ja maar het lijkt meer suède look ;)
Vandaar het vraagteken.
Bij een lerenbank denk ik iig aan een leren, makkelijk te onderhouden bank en geen stof zeg maar.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:10

_San87_ schreef:
Ik denk dat ik ook maar gewoon voor Ektorp ga. Betaalbaar, mooi model, hoes is makkelijk te wassen, kwaliteit is goed (heb twee Ektorp stoelen, gaan al jaren mee).



Wij hebben al een aantal bankstellen versleten terwijl mijn schoonzusje haar ektorp echt al jaren staat. Ik wilde er eigenlijk niet aan omdat ik niet het zelfde wilde. Maar nu gaan we er gewoon wel voor.

Ik vind de kast van Popke ook echt heel gaaf.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:59

Metaal is echt veel mooier en heb je ook geen onderhoud aan, ik denk dat jou aannemer er niet goed aan kan komen en jou probeert af te schepen met hout. Doe wat je mooi vind. Ja het is iets duurder. Maar we hebben het over een windje, niet over een straatleven constructie waar je huis op rust dus vind eigenlijk dat je aannemer maar gewoon moet doen wat je vraagt hoor.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:00

Jennyj01 schreef:
kohtje schreef:
Heeft iemand ervaring met een wand in de muur zetten en daarachter een soort inloopkast? De ruimte zou dan 1,40 bij 2,30 worden .


Je kan de kast ook als wand gebruiken.



Idd met bijv mooie schuif of roldeuren

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:02

Er is idd tegenwoordig zwart kunststof als kozijn mogelijk maar dit is ook niet goedkoop ;)

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:11

ruitje schreef:
Iedereen enorm bedankt, ik ga voor staal heb ik besloten :)

Zal misschien duurder zijn maar ik denk inderdaad dat ik spijt krijg als ik het niet doe :+


Goedzo. Kun je iig later niet zeggen had ik maar.

Ons huisje krijgt een klein beetje flair nu eindelijk. Plafond in de woonkamer en keuken zit erin. De muurpanelen zitten er ook bijna allemaal op. Muur in de woonkamer wat geen baksteen is hadden we 9010 geschilderd maar doen we nu toch een andere warmere kleur. Vonden die 9010 met plafond niet mooi.

Bad is geleverd de badkamer meubels komen eind van de week. Verwarming doet het eindelijk al zijn ze nog niet allemaal aangesloten, muur in de slaapkamer moet nog behangen de verf muren zijn klaar, heb nog geen foto's maar als alle muren iig geverfd zijn zal ik eens foto's maken. Als het goed is gaat mijn vriend de vloer in de keuken/woonkamer het weekend leggen, weekend erop of over 3 weken gaat de badkamer erin allen nog plaatsen. En dan lijkt het snel te gaan, deuren moeten nog geschilderd en de sierlijst voor de plafonds ook. Na de muur in de woonkamer en kantoor nog twee muurtjes is dat het enige wat echt mijn werk nog is. Vriendje doet de rest, ik assisteer hem waar kan. Maar ik krijg ineens zin om er te gaan wonen nu het wat wordt.

We hebben ook 2 schuifpuien geplaatst in de woonkamer en in de slaapkamer.

Elektricien en loodgieter hebben veel werk verricht.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:18

knabbelgirl schreef:
Dat klinkt als een nieuw huis in het oude hulsje Waxmelt! Ben benieuwd naar foto's als alles af is!


We gaan ook nog van buiten af isoleren als we er eenmaal wonen maar dat moet een aantal maanden wachten ivm werk vriend. En dan gaan we alle overige kozijnen ook vervangen dan is het eigenlijk een nieuw huisje. We hebben de muur ook verwijderd tussen keuken en woonkamer.

maar bijv aan washok die in de loods zit eigenlijk de loods met de woning verbind hebben we op wat verven wit omdat de muren vies waren na, niks aan gedaan. En weten ook niet wat we daar mee moeten haha, dus dat laten we nog maar even zo, daar gaat de wasmachine in, er zit ook een gereedschapshok aan en de tuinslag wordt daar bevestigd voor de tuin, dus ik denk dat het altijd een raar hokje blijft.

De loods zelf komt ook nog aan de beurt. Maar het huis zelf schiet echt lekker op nu.

maar we hadden het sneller kunnen doen, we hebben vooral in de weekends wat kunnen doen dus dan gaat het allemaal niet zo snel. Maar hadden geen haast, als eenmaal het einde nadert krijg ik altijd ineens dat ik het wel snel wil haha.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:15

Wij krijgen een vrijstaand bad, ben zelf ook geen fan, maar mijn vriend wilde de badkamer bepalen, we hebben daar een bootvloer. En krijgen een meubel in hout kleur. Het voordeel aan een vrijstaand bad is dat we niet hoeven te kitten, er zitten ook kunststof panelen van keradeco op de muur dus helemaal geen kit in de badkamer.

We hebben nog de oude badkamer. Daar gaan we de douchecabine vervangen en het meubel, de rest laten we voor wat het is. Die zal niet veel gebruikt worden wij zijn in bad liefhebbers.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:33

Ik zou die keuken gewoon even zo laten ;)
De mozaïek is druk maar dat maakt hem uniek, over twee jaar komt er een ander ;)

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:56

Wij zijn nog bezig met de laatste lootjes verbouwing er staan nog geen meubels. Dacht dat ik meer foto's had maar dit is het even.

Afbeelding
Afbeelding

Bij de keuken komt nog een Barblad en de achterkant van de keuken moet nog afgewerkt worden dus heb daar nog geen foto van. Die muur hebben we eruit gehaald was een dichte keuken daar konden we vanaf de hal in en de schuifpui hebben we geplaatst. In de badkamer komt ook nog een nieuw kozijn volgend jaar

De raamlijsten komen bij elk kozijn en pui. Het zwart eronder zit er tijdelijk er zit een scheur aan de binnenkant en we weten nog niet of we het raam helemaal naar beneden gaan trekken als we een nieuw kozijn plaatsen dat wordt volgend jaar sowieso anders afgewerkt.
Afbeelding

De plafondlijst ook. En de plinten ook door hele huis.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben alles gedaan ook de Electra vervangen. Nieuwe radiatoren alle bedrading onder het huis. In de slaapkamer ook schuifpui. Plafond nieuw. Tegels uit de keuken gebrikt zowel vloer als wand. Nieuwe vloer door hele huis. We zijn bijna klaar.
Alle gewone kozijnen worden volgend jaar vervangen voor kunststof.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:32

Phylos schreef:
Wauw dat ziet er echt fantastisch uit!
Die schuifdeuren zijn ook prachtig. Mag ik vragen wat zo'n deur inclusief plaatsen nou ongeveer kost? En waarom hebben jullie schuifdeuren ipv openslaande deuren gekozen?


Omdat het ook een veilig sluitsysteem heeft. Zelfs als hij een beetje open staat. En mijn vriend zit in de kunststof kozijnen etc.


BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:50

Er komt nog een soort matglas in. Volgend jaar dus. Tot die tijd gaat er plakfolie op en zijn we aan het kijken wat er kan hangen. Ik vind iets hangen in een badkamer snel vies maar een jaar moet het maar kunnen. We hebben nog een badkamer daar plaatsen we alleen een nieuwe douchecabine en nieuw meubel de rest vloer en plafond laten we daar zo. De wc hebben we alleen een spoelbak en een kastje geplaatst en komt een nieuwe bril. We hebben dus 2 badkamers. De kattenkamer hebben we ook nog die muur hebben we behang verwijderd en zonder stucen gewoon geverfd. Daar hebben we dus niet zoveel gedaan. Maar de nieuwe badkamer hebben we een slaapkamer voor opgeofferd vandaar dat raam.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:51

O ik vind je tafel heel gaaf

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:11

Nou met een schuifpui zou ik het risico niet lopen. Het moet goed ingemeten worden. Er moet vaak een groter gat gemaakt worden en dat zou ik alleen door een vakman laten doen. Als het fout gaat zijn de herstel kosten gewoon hoger. Een houten pui is vaak duurder dan kunststof en ook daar zit je met het plaatsen. Vakwerk kost nou eenmaal geld. Als de pui scheef zit een klein beetje ga je problemen krijgen met je deur openen en of sluiten, dan is de pui een grote ergernis.

BeFunny

Berichten: 10193
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:21

Dat is nog eens een mooi kado.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, ChristaMoor, fique, Frummel01, kosseh, Pardoesje en 23 bezoekers