Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:06

Mag ik mij hier melden?
Druk met zoeken/kopen van mijn eerste huis. Qua inrichting moet ik alles nog. Pinterest staat al vol met moodboards maar ik spar hier ook graag.


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:07

linn1502 schreef:
Hoi allemaal. Heb me ooit is eerder hier gemeld maar ben vooral een meelezer. Nu heb ik toch een vraag en hoop dat jullie mn twijfel weg kunnen nemen



Wij hebben deze tafel besteld... en wilde altijd van die stoffe stoelen maar die zijn vrij grof en dat geeft een beetje een to much idee. Dus hebben we dr stoelen genomen die er rechts bij staan. De donkere. Alleen nu moet ik dus even omschakelen van het hele idee en dat kost me wat moeite en ben bang dat ik toch het verkeerde heb gedaan.

Wat vinden jullie er van
[ [url=m/MFhQb0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal te gek. Precies wat ik zou willen! Waar heb je die gekocht? Ben benieuwd hoe de tafel bevalt omdat die oneffen is. Werkt/eet/schrijft/zit het fijn? Ik wil de eettafel ook als bureau kunnen gebruiken.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:32

Wauw dat ziet er echt fantastisch uit!
Die schuifdeuren zijn ook prachtig. Mag ik vragen wat zo'n deur inclusief plaatsen nou ongeveer kost? En waarom hebben jullie schuifdeuren ipv openslaande deuren gekozen?


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:26

ClaudiaHS schreef:
De offerte van onze schuifpui was 4500 euro.
Kunststof kozijn met houtlook en met HR+++ glas.
Afmeting 2.50mx 2.30m
Wij willen hem.plaatsen op de plek waar nu een groot raam zit.
Het gat moet dus hoger gemaakt worden en er moet een nieuwe latei in.
We hebben overigens nog niks besloten want we moeten eerst die kamer nog verbouwen.
De prijs van de offerte is excl binnenafwerking en metselwerk buiten .


Wow oké helaas, dat wordt hem niet. Dat is bijna mijn budget voor een keuken. Wel heel gaaf!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:31

Wat mooi Marjan! Helemaal mijn smaak, prachtig.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:51

Ik dacht ook aan iets van een letterbak.

Waar zijn de lampjes van? Heel gaaf. Mooi behang ook

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:46

Miesemuisje schreef:
@Suze, wat een mooi huis en mooie tuin :D een paar kipjes er in zou inderdaad erg leuk zijn! hopelijk kun je hem nog een keer overtuigen :Y)

@AlwaysH mooie verfkleur! vraagt idd wel om een voor-foto }>

hier een aantal fotolijsten bij de action gekocht, voor aan de muur boven de eettafel :D muur was zo saai nu!
[ [url=m/usccUq.png]Afbeelding[/url] ]

voor op deze muur (let niet op de troep)
[ [url=m/lp1loX.jpg]Afbeelding[/url] ]

nog even puzzelen met de indeling en foto's zoeken nu :)


Heel tof die kleur met cognac. Welke kleur is het? Lijkt mij ook mooi voor de slaapkamer.
Ik denk ook dat koper er mooi bij zou staan. Wat betreft de fotolijsten, op interest kun je mooie verdelingen vinden

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:42

_San87_ schreef:
Nee, voet is van de Action, aan de zijkanten is ie open, daar heb ik een nieuwe fitting op gezet. En dan een grote Edison-lamp erop.

Voor 6 euro een leuke lamp, vind ik.


[ [url=m/6Rq0qO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de zijkant.

Heel leuk bedacht en zeer goedkoop!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:24

Ik heb nog een eenpersoons bed maar als er een nieuwe komt en 1.80 past dan zou ik dat ook doen. Je weet maar nooit in de toekomst en extra ruimte is altijd goed

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:13

Afbeelding
Weet iemand van jullie welke kastserie dit is? Ik vermoed van Ikea maar ik zoek me rot en kan het niet vinden. Ik wil ook zoiets creëeren in mijn huis

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:39

noviceh schreef:
Fijn Monique! Jullie er van af en een ander is er blij mee. Ik zou overigens dezelfde keuze hebben gemaakt, marktplaats is ook niet alles.

Vanillia, ik vind de kleur zo te bruin waardoor ik m wat vind misstaan bij de vloer. Zou eerder de donkere tint uit de vloer eruit pikken en die kleur op de muur smeren. Ik denk juist omdat de ‘oude’ kleur een meer grijze tint was, vind ik die wel mooier in het geheel passen.

Supermooie tegelstrips Cen en leuk om als eyecatcher te gebruiken in het toilet. Maar hoe hou je dat goed schoon?!

Ons tv meubel (let niet op de weegschaal die eronder staat...):

[ [url=m/QI7YaO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel tof echt mijn smaak ook, zeker dat hoekje van je stoel. De kleur is ook mooi, welke is dat?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:41

Wat heb je dat leuk gedaan zeg t3mptation! Prachtig geworden

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:44

Kaaaren schreef:
Had het stopcontact toch even twee meter naar beneden geplaatst als ik alles op nieuw ging schilderen T3mptati0n :oo
Voor de rest is het wel echt super opgeknapt! Prachtig :D

Bij jullie is het ook echt heel mooi opgeknapt DinkyOmie! Die plankjes zijn heel sfeervol.
Had zelf denk ik niet voor dat drukke behang gekozen.

Is verplaatsen van een stopcontact makkelijk dan? In mijn net aangekochte huis zitten er ook een paar vrij hoog..

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:49

Ik kan ook (nog) niks zelf. Heb nog nooit hoeven klussen of verven. Een lamp vervangen lukt nog maar iets ophangen oid...Nee helaas. Wellicht ga ik nu dingen bijleren met mijn eigen huis, maar vaak ben ik ook te bang om het te doen of proberen omdt ik het goed/perfect wil

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:15

Wat een fantastische keuken! Meteen nieuwe ideeën. Wat heb je voor werkblad? En is de apparatuur ook van Ikea?
Heel leuk idee zo met dat eiland en dan een kleine bar ervan maken. Kan bij mij misschien ook wel.

Iemand enig idee wat het dichtmetselem van een klein raam

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:32

MarliesV schreef:
Dat is waar. Maar ik denk te weten om welk huis en welk raam het gaat.
Phylos buitenraam of niet?

Voor de koopjes en draadlampen liefhebbers ;
https://www.dekbedcorner.nl/dagaanbiedi ... stuks-lund

Klopt het is een (vrij klein) buitenraam. De keuken is nu wat klein en onlogisch dus zou mooi zijn als ik dat deel erbij kan betrekken maar ik heb nog geen maten die komen morgen. Ik wil in principe alleen verven en niet behangen.

Geweldige lampen trouwens...moet me nog even inhouden..maar tof voor mijn slaapkameridee
Laatst bijgewerkt door Phylos op 22-02-18 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:35

vec schreef:
Booooo schreef:
Vloerverwarming wilt hij ook niet :+
Hij vind het te lang duren voor het warm is, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever radiators hou krijg daar toch een warmer gevoel van aangezien ik echt een koukleum ben :=


Nou van dat laatste ben ik echt terug gekomen! Vloerverwarming geeft veel meer en een vele aangenamere warmte dan radiatoren! De gehele verdieping is dezelfde temperatuur en niet zoals bij radiatoren heel heet bij de radiator en minder warm in het midden van het huis.

Vloerverwarming laat je ook niet geheel afkoelen in de winter overigens. Door het ongeveer op gelijke temperatuur te houden stook je ook nog eens veel voordeliger dan met een radiator.

Inderdaad precies dit. Mijn ouders hebben het ook op de hele benedenverdieping. Ik zou het in de toekomst ook willen en dan ook alle vloeren hetzelfde...maar dan mag ik eerst wel weer hard sparen

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:34

Bij vrienden van mij hoor ik wisselende verhalen. Bij een stel ging het allemaal redelijk soepel. Bij de ander zijn enorm veel problemen geweest en zij hebben gewoon een deel (nog) niet betaald. Zelfde winkel, andere verkoper. Schijnt ook nogal verschil in te zitten.

Iemand hier wel eens gehoord van keukensale Hengelo? Ik overweeg daar eens heen te gaan en naar Ikea en te zien wat de verschillen zijn. Over Ikea hoor en lees ik toch ook wisselende verhalen..

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 01:02

Woho mamamiesje wat een verschil!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:09

Wat een leuke plannen allemaal Janine! Mijn nieuwe huis heeft ook zo'n aanbouw bijkeuken maar dan wit. Ze hebben de kozijnen grijs geverfd dat wil ik gaan veranderen. Wanneer de financiering rond is zal ik foto's plaatsen want ik heb wel wat hulp nodig voor ideeën etc :p ik heb er (nog) totaal geen verstand van en vind het allemaal maar spannend in mijn eentje. Gelukkig lieve ouders en veel lieve vrienden.

En we een geweldig huis in Spanje!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:33

Wauw Monique I'm impressed! Prachtig net zoals de rest van het huis en de perfecte kleurcombinaties

Groene muur is ook mooi geworden!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 04:21

Hahaha ach ik heb ze erger gezien. Ben benieuwd naar de NA foto ;)

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:06

Even een klusvraag voor mijn nieuwe huis.
Op termijn wil ik de vloeren (+toilet) aanpakken inclusief vloerverwarming en een nieuwe keuken. Dat kan niet in een keer, maar misschien na de inrichting nog wel geld voor 1 van de 2. Wat is dan het verstandigste, vooral qua volgorde? Of maakt dat niks uit? Beide kunnen ze nog wel even mee.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:14

Ceetje_bokt schreef:
Beginnen met de vloer, zeker met vloerverwarming. Dat is toch de basis.

Oké en als de keuken dan nog wat verandert qua indeling, dan is dat geen probleem?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:38

Bedankt Vec. Dan ga ik voor die tijd bij wat keukenboeren info inwinnen wat betreft indeling. Een stukje eiland/u vorm lijkt me wel gaaf namelijk. Daarin zou dan de vaatwasser kunnen en daar moet je qua vloerverwarming dan dus wel rekening mee houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuCa88, Nathachou en 71 bezoekers