Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 14:31

Net is er code rood afgegeven door het KNMI. En Rijkswaterstaat roept op om niet de weg op de gaan. Maar wat nou als je moet werken?

Ik werk in een winkel. De winkel moet gewoon open. Maar wat als het te gevaarlijk is om de weg op te gaan. Als ik niet ga kan de winkel niet open. Als ik wel ga breng ik mezelf in gevaar en misschien is het weer straks nog slechter en kan ik niet meer naar huis. Het is ongeveer 20km.
Gelukkig ben ik vandaag vrij maar ik vroeg me af wat ik zou doen. Morgen moet ik wel werken.

Gaan de Bokkers vandaag naar hun werk?

Vera12_10

Berichten: 123
Geregistreerd: 15-09-13

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:33

Ik zelf moet 40 km rijden naar het werk, werk als verpleegkundige. Heb gelukkig een collega die mijn dienst over kon nemen die dichterbij woont. Zelf ook nog zwanger dus voelde me er echt niet fijn bij om de weg op te moeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:33

Nope, lekker thuis blijven. Neem aan dat er ook weinig klanten zouden komen ;)

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:33


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:34

Ik ben gewoon gegaan. Ik kan moeilijk de paarden zonder eten en drinken laten staan op stal.
Gelukkig geen lessen vandaag ( instructrice van beroep) maar zal de boel straks ook weer binnen moeten halen en verzorgen natuurlijk.
Rustig rijden, geen onnodige risico’s nemen etc.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:35

Ik werk nooit op maandag dus dat scheelt.
Maar werk in een revalidatiecentrum dus laat heel wat revalidanten zitten als ik niet kom.
Ik vind rijden door de sneeuw altijd wel leuk en heb goede banden dus was anders ook wel gegaan.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:35

Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Het viel reuze mee op de weg. Gewoon rustig rijden.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:36

In wat voor winkel werk je? Ik denk niet dat heel beel mensen voor hun lol gaan winkelen vandaag dus dan zou ik al snel denken ‘morgen weer een dag’. Ik moest vanmorgen een uurtje lesgeven, daarna heb ik snel de bus naar huis weer gepakt. De rest van m’n werkzaamheden kunnen thuis dus dan ga ik niet wachten tot alleen losbarst en heel Nederland vast staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:37

Yvank_ schreef:
Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Het viel reuze mee op de weg. Gewoon rustig rijden.

De heenweg is het probleem ook niet... :P

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:38

Tja, ik moet zo ook op weg, dochterlief van school ophalen. Hier in het buitengebied wordt pas laat geschoven en gestrooid, dus wij moeten wel...... Inmiddels ligt hier een dikke 20 cm en het sneeuwt nog volop.

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:40

Ik ben vanochtend gewoon naar kantoor gegaan, maar rond kwart voor 1 werden we haast 'gesommeerd' naar huis te gaan. Natuurlijk in overleg met de afdeling haha, maar werd in ieder geval wel op aangedrongen. Een collega was zo lief mij thuis af te zetten (woont enkele dorpen verderop), maar het was zeker al glad én druk op de weg. Ik ben in ieder geval blij dat ik thuis ben, en niet eind van de middag met het OV nog naar huis moet zien te komen.

Edit:
Wij gaan overigens wel allemaal thuis werken.
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 11-12-17 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:40

https://speld.nl/2017/12/11/bestuurder- ... gje-thuis/

Er zijn nu eenmaal beroepen waar je niet kunt weg blijven.
Ziekenhuis of verzorgings/verpleegtehuis kan ook niet zonder verplegend en verzorgend personeel.

Bij mijn werk draait het noodzakelijke ook door.
Vergadering van vanmiddag is wel gecanceld, waardoor ik het geluk had op tijd thuis te zijn.
Was vanmorgen wel al om 6 uur de deur uit (met overlevingspakket bestaande uit een deken, thermosfles thee en wat te eten, voor je kan niet weten, cancelling van de vergadering was pas om kwart over 8 rondgemaild).

Daar waar het kan om thuis te blijven zou ik dat wel doen.
Waar het niet kan, neem ruim de tijd voor je reis en zorg voor voldoende eten/drinken/warme kleding voor als je reis onverwacht lang gaat duren.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:41

Op mijn school waren we zo boos dat we geen sneeuwvrij kregen :( . Alle scholen in de omgeving waren dicht maar die van ons gaf alleen het eerste uur vrij om mensen meer tijd te geven om te komen. uit eindelijk mochten we wel wat eerder weg... terwijl het net weer hard liep te sneeuwen.
Mijn klasgenoten en lopen nu al te overleggen of we morgen met dit weer wel gaan -O- .
Heb er vandaag binnen 5 minuten 6 zien vallen :+

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 14:42

Yessy schreef:
In wat voor winkel werk je? Ik denk niet dat heel beel mensen voor hun lol gaan winkelen vandaag dus dan zou ik al snel denken ‘morgen weer een dag’. Ik moest vanmorgen een uurtje lesgeven, daarna heb ik snel de bus naar huis weer gepakt. De rest van m’n werkzaamheden kunnen thuis dus dan ga ik niet wachten tot alleen losbarst en heel Nederland vast staat.


Een winkel met huishoudelijke artikelen. Als het mijn winkel was geweest zou ik de winkel dichtgooien en thuis blijven. Maar helaas de winkel gesloten houden is geen optie.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:43

PowerOfZoef schreef:
Op mijn school waren we zo boos dat we geen sneeuwvrij kregen :( . Alle scholen in de omgeving waren dicht maar die van ons gaf alleen het eerste uur vrij om mensen meer tijd te geven om te komen. uit eindelijk mochten we wel wat eerder weg... terwijl het net weer hard liep te sneeuwen.
Mijn klasgenoten en lopen nu al te overleggen of we morgen met dit weer wel gaan -O- .
Heb er vandaag binnen 5 minuten 6 zien vallen :+


In Barneveld zeker :')

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:45

Hier is bijna niks gevallen. Gister een klein beetje, en rond de avond begon het te regenen en nu is alles weer weg. Ben benieuwd of we uberhaupt nog iets gaan krijgen.
Op het nieuws schreeuwen ze al twee weken dat het zuiden zo veel sneeuw gaat krijgen maar we hebben er echt nog niks van meegekregen hoor.. Ook vorige week die 5 sneeuwvlokken voor een paar uur waren de moeite niet.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:45

Ik ben gewoon gaan werken en daarna naar m'n paard gegaan en weer naar huis.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:46

Ik ben vanochtend naar kantoor gereden en om half 1 toen de sneeuw begon te plakken naar huis gegaan. Net op tijd, het wordt best erg hier! Ik zit in regio Arnhem.

Had gisteren al even met mijn leidinggevende overlegt en vanochtend voor ik weg ging ook al. Wat dat betreft heb ik best chill werk, als ik m'n uren maar eens maak dan maakt het niet zoveel uit wanneer.

Ga zo lopend naar stal om de paarden te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:46

Ik heb zonet nog een rondje gereden hier door de polder toen het nog code oranje was en dat was wel te doen, maar toen was het ook rustig. Ik zou echt niet op dezelfde wegen (die nu trouwens weer veel witter zijn) willen rijden nu het drukker is, want door de gladheid heb je gewoon veel minder tijd en ruimte om te anticiperen op wat anderen doen. Gisteren werd ik op een compleet uitgestorven weg al bijna van de weg gegleden door de enige andere weggebruiker, dus ik zit niet te wachten op meer mensen in het verkeer met dit weer. Ik zou als het even kan dus echt thuisblijven als het buiten bij jullie ook wit is.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:48

Hoop niet dat het morgen ook nog dit weer is, heb morgen mijn eerste stage dag en moet 20km waarvan een groot stuk over de dijk en binnendoor.. Ik ga dan wel, het bedrijf probeert mij te helpen met mijn studie dus kan het echt niet maken gelijk de eerste dag al niet te komen, maar spannend vind ik het wel in mijn koekblik met zomerbandjes

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:48

Ik werk in de zorg dus als ik ingeroosterd sta moet ik wel. Ik ben nog vrij tot woensdagavond.
Mijn man werkt in een magazijn dus thuis werken geen optie. Vanmorgen had hij vrij gevraagd voor vanmiddag, maar zijn collega wilde ook de middag vrij en ze konden niet beide vrij krijgen. Maar ze stoppen om 14:00 ipv 17:15. Ik vind het alsnog een beetje belachelijk. Kantoorpersoneel allemaal veilig thuis aan het werk en beslissen hoe de 'mensen op de werkvloer' het moeten oplossen.
Ben blij als hij veilig thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:48

Ik ben gewoon gegaan, wegen zijn prima te doen. :)
Nu sneeuwt het enorm hard hier en ben ik even op stal geweest, alleen het erf was glad maar de wegen (zelfs de boerenweggetjes) zijn goed gestrooid.

Als je niet durft, overleg even met je baas. Misschien kan hij heel last minute iemand anders regelen? :)

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:50

Ik zit nu op mijn werk en vanmorgen ging het prima. Wel word mijn terugreis van 25 km om 17.00 uur spanend....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:51

Als ik had moeten werken was ik wel gegaan. Heb het voordeel dat ik in mijn eigen woonplaats werk. Maar dan nog, gehandicaptenzorg en dat gaat altijd door. Ben nog nooit vanwege het weer thuis gebleven.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:55

Zo blij dat ik 1.5 week geleden besloot vrij te nemen := Maar anders was ik thuis gaan werken, voordeel van een kantoorbaan.
Lijkt me lastig als je geen keuze hebt.