Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:29

Help! Ik heb nog steeds geen verduistering in mijn slaapkamer en gezien ik geen directe achterburen heb (donker gat, geen straatlantaarns achter mij) heb ik er ook nog maar weinig last van gehad. Tot ik deze week de volle maan en de supermaan in de slaapkamer had. :') ik kon een boek lezen zonder lamp aan te doen. Daarom ga ik morgen goed meten en bestellen. (Pvc luxaflex achtig) maar ik twijfel of ik met of zonder sierband Moet doen...
Afbeelding

Wat zeggen jullie? Wordt marine stijl/beach feel


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:18

Wat een lastige Marjan! Je wilt de kastruimte dus ook niet behouden?

Ik zou het bed op deze plek laten staan, het middenstuk tussen beide bogen er uit halen en hoeken maken ipv bogen. En dan een zitje maken daar.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:30

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:
Wat een lastige Marjan! Je wilt de kastruimte dus ook niet behouden?

Ik zou het bed op deze plek laten staan, het middenstuk tussen beide bogen er uit halen en hoeken maken ipv bogen. En dan een zitje maken daar.


We willen aan de andere kant slapen ivm geluiden van de buren :+ de kasten willen we dan op de plek waar nu t bed staat maken.


Aaah ja, dat verandert de zaak.

Hoe is de structuur van die rommel op de muur? Als die heel fijn is, is glasweefselbehang nog wel een optie. Ik heb het hier ook op een hele fijne structuur spagtelputz gemaakt.
Maar als je de spagtelputz mooi vindt, is het misschien nog het meest goedkoop om zo'n reparatiesetje te halen of dat door iemand te laten doen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:37

Oh ja, ik ben niet meer zo scherp op vrijdagavond :')

Alles gladkrijgen is echt een ellende... Een stucadoor scheelt ergernis, scheelt niet in de portemonnee... En je bent er nog niet natuurlijk als het gestuct is...

Wat zou je doen met een volledig gladde muur? (qua bekleding)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:45


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:07

Die van home24 vind ik het leukste!


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:47

Silkaay, heb je dat aanrechtje daar echt nodig? Ik zie geen wasbak oid daar, dus neem aan dat dat elders is.
In dat geval zou ik van de schuine wand een medicijnkast maken. (in twee delen), en de rest van het aanrechtje weghalen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:25

MamaMiesje schreef:
Het is wel ..ehh...een manneninterieur :D


Uhh... Dan ken ik vooral hele vreemde mannen als dit de standaard bij mannen is.

CoonArt, ik zou beginnen met minder verschillende tinten hout, rotan en kleur bij elkaar te zoeken. En een effen kleed over de bank voor meer rust. Geen losse krukjes voor kleine dingen als radio/stereo. Die zaken het liefst zoveel mogelijk wegwerken.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:08

Afzonderlijk van elkaar kunnen de meubels prima in een geheel passen en mooi zijn. Maar combineren is key in een inrichting.

Verder ga ik mee met Karijn, zelf ben ik bezig met mijn hobbykamer. Daar komen al mijn paardenspullen. Verder in huis zul je niet te veel paarden tegenkomen; een kleine foto in de woonkamer en een grote canvas bij de trap. En that's it.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:20

Judith_ schreef:
Daar is iedereen anders in natuurlijk. Ook even beseffen dat coon art geen heel huis tot zijn beschikking heeft. :) als ik het mij goed voorstel 'slechts' een studio?(wat niet negatief bedoelt is trouwens)

Buiten dat hangt het huis hier ook 'vol' met onze hobbies. Paard en hond zijn niet meer actief aanwezig in mij leven maar wel duidelijk in huis. Voor vriend hangt er een schilderij van zijn favoriete game en hij zou het liefst de motor nog in de huiskamer parkeren. Allemaal persoonlijk dus, in hoeverre iemand zijn passie of hobby laat zien. :)


Oh ik ging er vanuit dat hij naar tips zocht. Dat doen de meesten hier toch?

Grootte van een ruimte is tegenwoordig zoveel mee te Doen! Ik denk dat tiny houses nog wat kleiner zijn ;) Die zien er vaak ook prachtig uit!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:49

Judith_ schreef:
Tiny houses zijn zeer indrukwekkend! Niets voor mij, zou dat niet kunnen. :') Maar ontzettend oplossingsgericht inderdaad!

Ik heb de indruk dat coon art vooral even wil showen, wat natuurlijk altijd leuk is! :)


Ik ook niet hoor! Ik ben ruimte gewend en dat wil ik ook graag zo houden :D Maar er zitten wel vaak erg handige ideetjes in die ook in een groter huis bruikbaar zijn.

Ach de benefits of the internet... :D ik ga zo uit van wat vrijwel iedereen hier doet, dat ik de berichten van CoonArt daar ook voor aan heb gezien en meteen met tips wilde komen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:39

Gave haard Joolien! Helemaal in deze tijd van het jaar!

Gave kleDur ook op je muur, welke is dat? Die groene kaars kleurt er echt geweldig bij!!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:48

waxmeltsenzo schreef:
Janine1990 schreef:
Afzonderlijk van elkaar kunnen de meubels prima in een geheel passen en mooi zijn. Maar combineren is key in een inrichting.

Verder ga ik mee met Karijn, zelf ben ik bezig met mijn hobbykamer. Daar komen al mijn paardenspullen. Verder in huis zul je niet te veel paarden tegenkomen; een kleine foto in de woonkamer en een grote canvas bij de trap. En that's it.


Ik pik dit er even tussen uit. Niet banketstaaf bedoeld ook.
Maar eigenlijk denk ik dat als Coonart zelf blij is met zijn meubeltjes en inrichting. Dat zijn missie tot inrichten geslaagd is. Ieders smaak is anders ;)


Geeft niet hoor, niet banketstaaf opgevat. Zoals ik al zei, my bad. Aangezien het topic interieurtips heet heb ik zijn berichten verkeerd geïnterpreteerd.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:21

Wat een aparte stoelen Karijn!!!

Ik krijg binnenkort hopelijk schapenvachten! Mijn collega gaat op vakantie naar Polen (waar de meeste schapenvachten worden gemaakt) en gaat daar voor mij twee stuks scoren :D *\o/* Stuk goedkoper dan hier.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:27

Joolien schreef:
Janine1990 schreef:
Gave haard Joolien! Helemaal in deze tijd van het jaar!

Gave kleDur ook op je muur, welke is dat? Die groene kaars kleurt er echt geweldig bij!!

Bosgroen van flexa. Wel een bijzondere kleur, want hij verschilt heel erg per lichtinval :D
[ Afbeelding ]


Oh waauw, compleet anders.
Grappig, ik heb ook een soort groen (Flexa Oldtimer Rally) en die is dus ook niet op de foto te krijgen! Ook afhankelijk van de lichtinval. Muur heeft nog geen dag verveeld omdat het zo veel verschillende kleuren toont. Mag ook wel, want ik heb nog niets gevonden voor op de muur... -O-

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:38

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Wat een aparte stoelen Karijn!!!

Ik krijg binnenkort hopelijk schapenvachten! Mijn collega gaat op vakantie naar Polen (waar de meeste schapenvachten worden gemaakt) en gaat daar voor mij twee stuks scoren :D *\o/* Stuk goedkoper dan hier.

Toch geen chemisch gelooide he :o.


Nee joh, gewoon bij een traditionele looierij.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:52

Afbeelding

Ben weer op zoek naar vloerkleden, maar kom er weer/nog steeds niet uit. Bij de vloer moet naar mijn idee niet een te lichte kleur (En ik ben wel gecharmeerd van vintage en/of patchwork), bij de muur en banken juist niet te donker. Hoe zien jullie dit?

Trek je niks aan van mijn Ikea tafeltjes, daar heb ik nog niks voor kunnen vinden. :P komt wel.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:28

Die vind ik juist heel leuk staan bij jouw inrichting Vanillia! Denk dat je eerder dan moet kijken naar een wat grovere salontafel dan een ander kleed.

Zag op home24 een leuk kleed met een vrij lichte vloer, zal kijken of ik die vanavond weer kan vinden.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:36

waxmeltsenzo schreef:
Janine1990 schreef:
[ [url=m/pAR8Xi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben weer op zoek naar vloerkleden, maar kom er weer/nog steeds niet uit. Bij de vloer moet naar mijn idee niet een te lichte kleur (En ik ben wel gecharmeerd van vintage en/of patchwork), bij de muur en banken juist niet te donker. Hoe zien jullie dit?

Trek je niks aan van mijn Ikea tafeltjes, daar heb ik nog niks voor kunnen vinden. :P komt wel.


Wahaha wat is er mis met die tafeltjes? Al onze meubels komen van ikea {:)-:(


Ik vind een salontafel best bepalend voor hoe het er uit ziet. Dus ik kan me voorstellen dat men op basis daarvan een kleed aanraadt. En deze tafeltjes staan er vanwege hun prijs en daarbij nette uitstraling. Past bij mijn interieur zeg maar, maar niet blijvend.

Ben trouwens ook groot Ikea fan hoor! :D

Joolien, thanks! Mijn bank is van euh... microvezel en leer. Een mix ofzo 60/40 geloof ik en ontzettend makkelijk schoon te houden!
Grafische prints zit ik ook aan te denken, weinig kleur en toch kleurend naar mijn idee. Het geeft een kamer echt diepte. Die wollen kleden vind ik inderdaad ook super mooi, maar ik ben bang dat die wegvallen in het geheel. Goed om te weten dat het geen kwalitatieve hoogstandjes zijn trouwens! Ik heb ze al meerdere keren overwogen.

Kiim, wist niet dat die kleden een naam hadden, maar vind dat inderdaad onwijs mooi!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:03

_San87_ schreef:
Whehe, ik kwam de before and after foto's van mijn woonkamer weer tegen. Pfuuu wat hebben we daaraan geklust... :').


Ons een beetje lekker maken en niet showen??? >;) >;) >;)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:36

Lijmresten boenen met aceton (ik weet niet wat voor tegels het zijn, dit heb ik op mijn trap gedaan die nog geverfd moest worden) en een verfkrabber er achteraan...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:16

_San87_ schreef:
[ [url=m/WWJFY1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QSOy6f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Before and after, trouwens :'). Als ik eraan terugdenk moet ik weer huilen :').


Hoooooly crap, jullie hebben wel door het een en ander heen moeten kijken!!! :oo

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:28

Ik begrijp dat je die kast hebt gehouden!! Heb je 'm zo gelaten?

Oké, ik dacht je net ergens we zei, maar dan heb je dat in je eentje heel knap gedaan... En ik vond al dat ik door het een en ander heen moest kijken.
Afbeelding

Is de enige foto die ik zo heb...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:36

Afbeelding

Jep, had wel een vriendin, maar was niet samenwonend.

Ik moet toch eens kijken of ik de verkoopfoto's kan namaken met hoe het nu is. Maar dan moet het eerst wel verder af zijn. Ik vind het nog te onaf nu. Te weinig aankleding zeg maar.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:48

Daar is het ook een doorzon woning voor natuurlijk :P

Zelf heb ik voor raam en deuren vitrages gehangen. Ik hou niet van zo heel erg veel inkijk moet ik zeggen :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bodan, Patriesje, YandexBot en 56 bezoekers