Het perfecte waterflesje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 17:14

Terwijl mijn tas over de verwarming hangt om te drogen (bijkomend voordeel: ik zit nu bij een college die ik eigenlijk wilde overslaan), zit ik op Google te speuren naar het ideale waterflesje. Nu word je doodgegooid met de Dopper, maar eigenlijk vind ik dat een beetje een overhyped stukje plastic. :o Het is vrij aan de prijs voor een flesje van 'maar' 450 ml, en het dopje is leuk maar heb ik niet nodig. Misschien dat ik uit pure ellende toch maar zwicht voor het populaire flesje, maar er moeten toch ook andere goede mogelijkheden zijn?

Dus, heeft één van jullie het perfecte waterflesje?

- minimaal 750 ml
- zo betrouwbaar dat je hem zonder enige angst naast je dure laptop en volle schetsboek legt
- dus het liefst een draaidop
- betaalbaar

Want ja, dit wil ik dus niet meer: :D

Afbeelding

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:21

Tip! Geen dopper! Die lekken en de dop draait soms door! (Heb er 2 die ik nooit meer in mijn tas stop)

Ik heb er een van wish en is echt ideaal!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:21

Ik vind die grotere stevige waterfles van Spa met sportdop fijn, gewoon de plastic variant. En anders misschien een sportbidon? Dat vond ik ook altijd handig naar school.

Ik heb ook een Dopper, maar mijn water smaakt standaard naar die Dopper zelf. Ik pas.

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:23

Laatst bijgewerkt door Evi84 op 06-12-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:24

Ik heb die van camelback (of ja eigenlijk een fake), met rietje erin enzo :).
Vind hem erg prettig, hij lekt ook niet. En hij was een stuk goedkoper dan die doppers (die overigens ook vrij gauw scheuren als je ze laat vallen..).
De echte camelback is volgens mij ook nog wel te betalen en je hebt garantie :). En zijn te krijgen in iig 1L variant.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:25

Ik heb bij de survivalshop een metalen drinkfles gekocht, die is echt onverwoestbaar Edit: merkloos overigens
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 06-12-17 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:26

Ik raad Sigg aan. Gaat echt nooit open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:34

Hier een tupperware (ecofles 1 liter) met draaidop. Onverwoestbaar en nog nooit gelekt!
Helaas kan ik hem online niet makkelijk vinden.

Bij survivalshops zijn ook goede flesjes te vinden zoals Magrathea al zegt ;)

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:36

Ik heb een Qwensh, die lekt niet en je kunt er nog een smaakje bij doen ook :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:36

Ik zou zeggen Sigg :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:37

Ik ben juist super tevreden met m'n dopper. Ik heb dat ding inmiddels al 7 jaar (ja nog steeds één en dezelfde). En ik ben er niet echt zuinig op ofzo, heb hem al tig keer laten vallen. Die dop gebruik ik ook nooit als bekertje, maar het is ideaal om hem te vullen onder een te lage kraan en om hem af te wassen. Een fles met een normale flessenhals krijg je nooit hygiënisch schoon. Ik draai de fles helemaal uit elkaar en zet alle onderdelen in de vaatwasser.
Hij gaat lekken als de rubberen afdicht ringetjes niet goed meer zijn/ontbreken. Bij mij was zo'n ring er in de vaatwasser uitgevallen en kwijtgeraakt. Ik heb dopper een mailtje gestuurd met de vraag of ik die ringen na kon bestellen en had de volgende dag een envelop met een leuk kaartje en twee sets nieuwe ringen er in in de bus +:)+ Super klantvriendelijk dus. En met z'n nieuwe ringetjes functioneert m'n dopper weer top.
Edit: ik heb ook geen last van een typische smaak ofzo, het water smaakt hetzelfde als uit een glas. Ik heb ooit een join-the-pipe waterfles gehad waar wel een hele vieze smaak aan bleef zitten, hoe vaak ik hem ook gewassen had.

Overigens zou ik eigenlijk aanraden om een tas te kopen waarbij je waterfles niet in hetzelfde vak hoeft als je laptop. Dat lijkt mij toch een beetje spannend, ook met een goede fles.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:40

Maar Sanned, smaakt jouw water niet naar plastic? De Dopper geeft mijn water echt een vreemde smaak.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 17:41

Hmm, ik heb al een paar interessante dingen gezien hier! Dankjewel! Ook bedankt voor persoonlijke ervaringen, dat is altijd beter dan het geval "wij van WC-eend..." :D

En ik stop mijn flesje inderdaad altijd in het andere vak. In theorie is mijn laptop sowieso veilig omdat het een vak is die niet aan de onderkant vast zit en waterdicht is... Maar laten we de kans maar zo klein mogelijk maken dat er iets gaat lekken. Mijn tekenboek heb ik namelijk wel vaak bij me en die gooi ik vaak in het eerste de beste vak als ik snel de trein uit moet vliegen. Gelukkig vandaag niet meegenomen. :o

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:46

Chiave schreef:
Maar Sanned, smaakt jouw water niet naar plastic? De Dopper geeft mijn water echt een vreemde smaak.


Nee echt totaal niet! Het smaakt helemaal nergens naar (zoals het hoort!) :)

Hij heeft bij mij ook nog nooit gelekt, en bij de vele mensen die ik ken die er ook een hebben ook niet. Toegegeven, hij is niet erg origineel, bijna iedereen loopt er tegenwoordig mee :') Maar met reden denk ik dan.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:49

Mijn water smaakt ook naar Dopper in de Dopper! Ik dacht hem even met de hand af te wassen: nu smaakt al mijn water naar afwasmiddel :')

Hij lekt trouwens ook, mijn dopper.

Ik gebruik gewoon zo'n plastic flesje uit de supermarkt, werkt prima voor mij. :D Ik vind de flesjes van Bar-le-duc mooi stevig.

Sellyxx

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:52

Ik twijfel ook tussen een Dopper of een ander flesje dus ik volg even mee :j

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:53

Ik heb een erg fijne fles van Joseph en Joseph. Ben er vooral voor gevallen omdat het de enige fatsoenlijke fles is qua uiterlijk, maar hij is ook erg fijn. Er zit een draaidop op met grote drinktuit, met daarop een dichte dop. Ik heb 'm zelf altijd met de dichte dop er af naast m'n Mac en afstudeer-schoolwerk liggen als dat je genoeg 'vertrouwen' geeft :+ Ook laat ik 'm op het werk regelmatig op de grond vallen en nog nooit water kwijt geraakt! Hij is wel 'maar' 600 ml. https://www.bol.com/nl/p/joseph-joseph- ... v0QAvD_BwE

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:00

In de bergen heb ik altijd Nalgeneflessen mee. Die gaan erg lastig stuk.

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:04

Ik vind ook dat Dopper smaak geeft aan het water. Ik ben ook erg tevreden over Contigo, goede kwaliteit en erg duurzaam ik gebruik.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:05

Equa fles <3
Ze zijn heel mooi en stevig!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:17

Resistance schreef:
Ik raad Sigg aan. Gaat echt nooit open.



Dat lijkt me nou ook weer niet praktisch :')

sorry, kon het niet laten

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:17


Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:20

Resistance schreef:
Ik raad Sigg aan. Gaat echt nooit open.


Da's ook lastig...


Ik heb een metalen versie van de dopper met 800ml geloof ik. Die is nog nooit lek geweest. De plastic versies helaas wel al een paar keer ja.. :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:22

Deze heb ik overigens!

Afbeelding

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:23

Mizu!
Een metalen flesje, eventueel met leuke looks. Vaatwasser proof, en verschillende groottes (mijne is 800ml). En hij is lek proof!

Ook doen ze nog wat goeds voor de oceaan :j