Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:33

Wij hebben ook een combi stof en leer. Hond springt er ook veel op en af en hij is nog steeds netjes. Ik heb even gekeken en het is leer met een microvezel finish (gallardo leder).
Denk alleen niet dat Leen Bakker dit soort leer verkoopt..

                live together die alone


Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:38

waxmeltsenzo schreef:
Mijn vriend wilde ook leer. Maar ik heb het geld er met de katten niet voor over, er komt een hoekbank van Ikea met verwisselbare hoes en die kan gewoon in de wasmachine. En de bank is niet duur. Mijn schoonzusje heeft als jaren de 2 en 3 zitter en die zitten prima. Dus ik vind het best ;)


Dat zou ik ook zonde vinden! Zeker met kattennagels die een stuk scherper zijn.
Wij hebben zo lang gedaan over onze bank-keuze, zoveel verschillende soorten.
Als hij maar lekker zit en fijn dat je hem kan wassen, dat gaat bij ons niet :D

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:47

Hannanas schreef:
Ik kom nog even binnen vallen.
Wij gaan aan de slag met de hal.
Nu ben ik gek van de kleur kiezelgroen maar die kleur valt echt te donker uit helaas (proefje van flexa).
De mosgroen is weer super licht en wat blauwig.

Iemand een tip voor een mooie lichte kleur in de kleurtonen van kiezelgroen?
Groengrijzig dus.


Je kunt ook vragen bij de gamma of ze de kleur code op kunnen zoeken (iedere pot heeft een unieke code voor de mengmachine) en misschien kunnen ze dan de code van een aantal tinten lichter vinden? Al kan het dan wel iets lichter of donkerder uitvallen 5% max ofzo.

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:22

Ntlie_ schreef:
:wave: ik heb jullie hulp nodig!

Na een jaar gordijn-loos in ons huis te hebben gewoond, wordt het nu wel eens tijd om hier wat aan te veranderen.

Echter vinden zowel mijn vriend en ik het erg moeilijk om te bepalen hoe we het willen hebben. Gordijnen alleen in de hoeken van de kamer (linkerhoek en rechterhoek) of ook voor de middelste muur? En hoe doen we dat met de rails? En welke kleur? We zijn er dus nog niet helemaal over uit. :))

Wat zouden jullie doen? Gordijnen in alleen de hoeken of ook nog een 3e voor de middelste muur? En wat voor kleur?

Onderstaand een foto van hoe het nu is:

[ [url=m/DI3rZp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben hetzelfde qua ramen en hebben een gordijnrails van ongeveer 5,30 meter lang (1 stuk) en de gordijnen netjes in de hoeken hangen. De gordijnen kunnen ook helemaal dicht. Vorige bewoners hadden industiele steiger buizen gebruikt en toen hing er een stuk in het midden, vond dat persoonlijk niet mooi.
Heb helaas geen foto kan ik wel maken als je wilt.

Lastig Judith, denk dat rood wel mooi kan zijn met de bakstenen en je houten meubels..

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:39

Zo gezellig weer al die lichtjes in huis <3
Mooie tafel Rianne!
En super leuk die touwlampen, crea bea’s! :D

Ik heb jullie hulp nodig :D Ik wil een wandplank met leren greepjes op de babykamer boven de commode.
Twijfel alleen welke kleur ik zal nemen. De muren zijn half grijs half wit en de meubels zijn ral 9010, zilveren greepjes en een vergrijsd blad.
Wat voor kleur zouden jullie doen? Ik twijfel over cognac, beton of blauw/mint/roze (wil het geslacht niet openbaar neerzetten vandaar deze 3).. Wil ook nog een lamp in dezelfde kleur en vraag me af of het dan makkelijk te combineren is (tint verschil, zou dat storen?)

en ja de rand is expres rommelig geschilderd
Afbeelding

En de kleuren kun je hier zien;
http://www.winkofsara.nl/product-catego ... en/page/2/

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:11

Wat een superlief kamertje madelief <3 Ik ben gek op mintgroen!

Kamer is vrij neutraal net zoals de rest van het huis, wit, grijs, en groentinten. Denk dat ik wel voor een kleurtje wil gaan. Al vind ik cognac ook erg mooi..

Hier een iets betere foto;

Afbeelding

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:29

madeliefw schreef:
Ik denk ook een kleurtje, vind bij een baby'tje toch wel leuk om wat met kleur te doen, schijnt ook goed voor hun ontwikkeling te zijn. Maar cognac is ook mooi haha. Maar misschien meer voor in de woonkamer.


Haha, te veel keuze is niet goed voor me :’) Ik denk dat ik dan toch voor een kleurtje ga (misschien wel 2 uiteindelijk) en dan de tintverschillen voor lief neem. Lastig om een voorstelling te maken vanaf plaatjes.
Maar ik wil inderdaad niet een te neutrale en grijzige kamer..

Misschien in de woonkamer in de keuken een cognac kleur O:) Daar hebben we nog een lege plek.

Heb jij ook nog een kledingkast op de kamer staan?

                live together die alone


Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:14

madeliefw schreef:
Haha lastig hè. Ik heb ook steeds andere ideeen gehad voor het kamertje hoor. Maar uiteindelijk had ik die wandplank met die huisjes gevonden en daar het kamertje maar op aangepast qua kleuren.
Ja er staat een lockerkast van de kwantum nog.

[ [url=m/evB4QZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk ook die lockerkast en wandplankje!
Leuk geheel zo, ik hou ervan :)

En idd te veel ideeën, maar blijf een twijfelkont, soms moet je het gewoon doen :Y)
Wij hebben een setje met ledikant, commode en kast en t is dan redelijk vol..
Ik wil het liefst nog een schommel stoel erbij, kwam deze tegen <3
Hopen dat het dan niet te vol wordt :D
Afbeelding

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:43

madeliefw schreef:
Ja klopt, bij ons zijn het bedje en de commode voor onze dochter ook gebruikt en in ons vorige huis hadden we inbouwkasten waardoor we er geen bijpassende kast bij hebben gekocht toen.
We hebben er een witte stoel trouwens nog bij met rieten zitting. Maar die schommelstoel is wel heel gaaf zeg! Waar is die van?


Hier is de link naar de site, hij is van wantsenneeds (geen ervaring met bestellen) https://www.wantsandneeds.nl/schommelst ... gLQ1fD_BwE

Van mij hoeft niet alles bijpassend te zijn. Wij kwamen toevallig dit setje via Mp tegen en toen toch maar overstag gegaan. Anders hadden we ook losse items besteld en gematchd.
Ga de stoel denk ik volgende week bestellen :)
En anders komt die op onze slaapkamer als het niet lekker past O:)

Dankjewel Bienotje, waar heb jij m vandaan? Wij hebben hem gekocht van iemand die meubeltjes opknapt (dwz over spuit, hij was voorheen zwart volgens mij). Vond vooral de kast met open vak leuk; :D

Afbeelding

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:12

Bienotje schreef:
Ja hoor, is dezelfde! ;-) ergens beetje uit midden van het land weg? Wij wel namelijk. Ik heb later nog bijbehorende tekststickers geplakt ook :-)


Toevallig :D Ja komt uit het midden van het land zo ongeveer.

En riannuh wij hebben in de vensterbank orchideeen staan, vind het fijn dat die wat langer zijn en dat het wat extra kleur geeft aan het geheel. Zou het verder niet te vol stoppen.

NadjaNadja ik vind het een mooie basis en niet te donker (komt misschien door de foto), zelf zou ik nog wat planten toevoegen. Vind de geldboom zelf erg mooi :D

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:21

Liess__ schreef:
Bedankt voor de reacties!! Leuke input :D

Vitrages... ik ga er eens naar opzoek! Ik gebruik de gordijnen vrijwel niet, want mijn achtertuin grenst aan dit raam. Er staat alleen een lantaarnpaal, waardoor ik het rolgordijn meestal wel omlaag doe.

Ik ben helaas ook geen planten wonder... ik heb afgelopen zaterdag 1,5 uur door de groenrijk gewandeld opzoek naar een plant. Uiteindelijk kwam ik met deze naar buiten; omdat het op een konijn leek :Y)
[ [url=m/6Z4fIR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar wat voor soort plant kan ik opzoek gaan? 1 met heel veel onderhoud gaat het niet overleven denk ik :+

Edit:

Joolien: dank je wel! :D als je een foto wilt maken heel graag! Ik weet niet zeker of dat hier gaat passen met het voeteneind wat aan mijn bank vast zit. Ik ga even kijken bij de Aldi!


*komt weer even binnen vallen*

De meeste groene planten gaan wel goed hier, ondanks dat ik ze regelmatig vergeet water te geven :o Zelf hebben wij een ‘geldboom’ (weet even de echte naam niet) en die doet het erg goed! Ook de Aloë Vera, sansevieria, goudpalm en ‘lepelplant’ leven nog na een jaar :D

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:27

magda_90 schreef:
Dan zou ik ze haast om de 3 weken water moeten geven, klopt dat wel dan? Sorry, noob hier. :n

Nog minder zou ongeveer een eierkopje zijn voor de grote formaten namelijk.


Onze Aloë Vera plant staat in de badkamer en krijgt eens in de zoveel tijd een scheutje water en die doet het erg goed. Vergeet het altijd :+
Zou ze idd gewoon minder water geven

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:49

magda_90 schreef:
Wauw, op het briefje staat dus echt om de dag zoveel CC water. := Ik heb net alle briefjes er even bij gepakt maar gezien wat ze daar aangeven zal het eigenlijk ook niet gek zijn dat ik ze half verzopen heb. :n


Ligt natuurlijk ook aan de plek waar de planten staan en het klimaat in huis. In de zomer verdampt het water natuurlijk sneller. Ik lees die briefjes ook nooit en doe het op gevoel, werkt tot nu toe best goed :D En vet/groene planten kunnen aardig wat hebben, hebben wij iig gemerkt!

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 00:26

Lastig Prosecco. Ik zou eerder voor lichte aarde of iets van een grijs/groenige tint gaan ipv donker blauw/petrol denk ik. Ook vind ik de kachel nu best een donker en zwart blok, misschien kun je die ook een andere kleur geven? Je hebt vrij grote donkere meubels en ik zou het niet te donker maken, al hoeft alles ook weer niet spierwit te zijn :Y)

Botanisch is met veel planten en ook vrij licht volgens mij.

Ben benieuwd naar de foto’s in daglicht.

Jullie hebben trouwens wel een gave salontafel :)) !

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:10

Rebecca schreef:
Ceetje_bokt schreef:
@rebecca in een tint grijs die je al ergens hebt?

De hele gang is wit, gordijn in de keuken is grijs. Heb een pot lak die er weleens bij zou passen in dat geval hmm , als niet mooi is kan ik hem altijd oververven


Ik zou ook grijs doen denk ik, zou dan wel een lichte kleur doen denk ik :D Mooie deur trouwens!

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:12

Mooie bank! En ik blijf je muurkleur gaaf vinden, zeker ook met die pluimen? in die vaas <3

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:04

Wij hebben onze bank ruim een jaar maar onze rugkussens zijn totaal niet stevig en zakken erg in.. Zit niet bepaald fijn :Y)
Iemand ervaring met kussens op laten vullen? Of tips welke vulling nou fijn is? Er zitten nu van die schuimblokjes in.

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:32

Wij hebben juist de muur waar de tv voor staat geverfd. De andere muur is erg lang en loopt door naar de keuken en vond dat een vrij groot oppervlak voor een kleur.
We hebben het muurtje de bekende kleur Early Dew gegeven. Ik vind het een rustige kleur en ik vind het niet storend maar juist fijn weg kijken.
Heb even zo snel geen recente foto helaas.
Maar dit was meer een praktische keuze. In het vorige appartement van mijn vriend was de muur achter de bank in een kleur geverfd en de andere in een wittint. Ligt dus een beetje aan het huis ook :D

                live together die alone

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:59

Mooie kleur hierboven <3

Je hebt ook van die spray die je op je meubels kunt spuiten. Wij hebben dit op de eetkamer stoelen gedaan en water en vlekken kun je er zo af halen met weinig moeite. Onze spray kwam bij de Pronto vandaan, maar schoonzus had ook iets bij de Lidl? Gevonden dacht ik :D

                live together die alone


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, ComscoreBot, SemrushBot, Tine1987 en 96 bezoekers