Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:08

MizzMontana schreef:
Waar vind je die acties dan als ze niet in de app staan Merell?


Pepper.com en het forum van xgratis.nl in de gaten houden. :)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:26

Grr net boodschappen bij de Deen gedaan en 4 scoupys gekocht. Er stond iemand in te pakken (doen ze vaker als degene achter de kassa ingewerkt moet worden) en die zei dat ze de bon in m’n tas had gedaan. Kom ik thuis, geen bon!! Dure boodschappen die ik anders niet had gehaald... :(

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:34

Paulina schreef:
Grr net boodschappen bij de Deen gedaan en 4 scoupys gekocht. Er stond iemand in te pakken (doen ze vaker als degene achter de kassa ingewerkt moet worden) en die zei dat ze de bon in m’n tas had gedaan. Kom ik thuis, geen bon!! Dure boodschappen die ik anders niet had gehaald... :(


Dat is balen.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:36

FrNo schreef:
Paulina schreef:
Grr net boodschappen bij de Deen gedaan en 4 scoupys gekocht. Er stond iemand in te pakken (doen ze vaker als degene achter de kassa ingewerkt moet worden) en die zei dat ze de bon in m’n tas had gedaan. Kom ik thuis, geen bon!! Dure boodschappen die ik anders niet had gehaald... :(


Dat is balen.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:44

Producten terug brengen en opnieuw kopen? Weet niet of dat kan hoor maar wellicht? Of even bellen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:58

Deen heeft over het algemeen goede service, dus ik zou even bellen en het vragen. Heb je toevallig gepind? Dan moeten ze de bon sowieso terug kunnen vinden.

Overigens zat ik vanmiddag mijn bonnen te verwerken zie ik dat 2 kortingen van de week bij de Deen dus niet in de kassa stonden. Dingen die ik anders ook niet gekocht zou hebben, dus daar ga ik volgende keer dat ik er ben toch wel ff naar vragen nog.

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:14

FrNo schreef:
Paulina schreef:
Grr net boodschappen bij de Deen gedaan en 4 scoupys gekocht. Er stond iemand in te pakken (doen ze vaker als degene achter de kassa ingewerkt moet worden) en die zei dat ze de bon in m’n tas had gedaan. Kom ik thuis, geen bon!! Dure boodschappen die ik anders niet had gehaald... :(


Dat is balen.


Heb ik ook wel eens gehad. Ben toen terug gegaan. En ze kunnen vaak bij de balie het duplicaat van je bon terug halen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:44

Zou dat nu nog steeds kunnen? Ik heb niet gepind en weet alleen ongeveer wanneer ik er was. Best veel moeite voor hun voor €8,95..
Goede service bij de Deen heb ik nog nooit gemerkt. Ga er alleen heel af en toe heen als ik uit m’n werk kom maar voor de gewone boodschappen ga ik liever verder fietsen naar de Vomar.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:54

Paulina schreef:
Zou dat nu nog steeds kunnen? Ik heb niet gepind en weet alleen ongeveer wanneer ik er was. Best veel moeite voor hun voor €8,95..
Goede service bij de Deen heb ik nog nooit gemerkt. Ga er alleen heel af en toe heen als ik uit m’n werk kom maar voor de gewone boodschappen ga ik liever verder fietsen naar de Vomar.


Wat jammer, ik heb hier echt een fijne Deen. Ben eens teruggeweest met kokosyoghurt waar de haren op bleken te staan. Ze hadden het echter niet meer. Ik had er 2 voor 1,50 (2 voor de prijs van 1) gekocht en de ander was gewoon goed. Ze konden echter de slechte dus niet vervangen en heb daarom de gehele 1,50 teruggehad zodat ik elders voor dat geld gewoon 1 nieuwe kon kopen.

Ook toen ik een orchidee kocht en die binnen no-time lelijk was kreeg ik een nieuwe, toen die óók weer binnen no time lelijk was en ik wéér terugkwam kreeg ik 100x excuses het bleek een slechte partij geweest te zijn en ze hadden na mij nog een hoop klachten gehad. Ik heb toen voor 5 euro iets anders uit mogen zoeken terwijl ik de orchidee in een mega korting voor 1,75 gekocht had.

Kortom, ik heb tot nu toe alleen maar geweldige service meegemaakt hier.

Heb je de artikelen nog en kun je mét die artikelen teruggaan? Dan kan je ze vragen ipv de bon op te zoeken ze even retour te slaan en meteen weer opnieuw te kopen misschien? Als je uitlegt wat er gebeurd is en dat jij erop vertrouwde dat die bon dus wél in die tas zit willen ze je vast helpen het op orde te maken.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 05:44


Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:05


MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:22


Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:29

Ik ben vandaag op de markt onwijs goed geslaagd:
3.1kg bloemkool voor 1€ (eigenlijk was het 2st voor 1€, maar hij had er één met een slechte plek die ik erbij mocht hebben, die was gevallen)
1.5kg chinese kool voor 0.75€
1kg tomaten voor 1€
2.2kg pompoen voor 1.50€

Bij elkaar dus 4.25€ voor bijna 8kg groenten (incl. bloemkoolbladeren).

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:35

Wow dat is flink wat groente inderdaad Mizora!

Matumi, nee geen ervaring mee maar alle producten worden ruim omschreven dus als je het een leuk pakket vind voor die prijs zou ik het gewoon bestellen :)

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:36

Ik ben vandaag ook goed geslaagd op de markt
3 flinke preien voor 1€
Ruim 1,5 kilo biologische tomaten €1
2 courgettes €1
2 kilo paarse spruiten €1
Kilo asperges €1
2 bloemkolen €1
4 komkommers €1

Voor 7 euro dus groente voor de hele week gehaald.
Helaas bij thuiskomst te horen gekregen dat vriendlief spruiten dus echt niet lust.... die zijn dus naar de buren gegaan.
Vandaag aspergesoep gegeten, morgen lekker asperges (met aardappels, plakjes ham en een gekookt eitje)
1x bloemkool met gehakbal en aardappel
1x bloemkool schotel
1x oven risotto met spekjes, prei en doperwten
1x pasta met verse tomatensaus
1x rijst met kip en groente (met alles wat er over is)


Aardappels koop ik trouwens bij een aardappelboer. Net van 10 kilo voor 4 euro.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:56

Oven risotto??
Heb je daar een recept van? Ik eet graag risotto, maar sinds ik weer studeer heb ik haast geen tijd meer om lekker te koken. Dus alles wat de oven in kan is ideaal als ik leer :Y)

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:43

Ik vind altijd wel knap hoor dat je het zo op de markt goedkoop kan halen. Jullie hebben denk ik grote markt? Hier is hij niet heel groot.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:54

Ik ook hoor, maar heb er zelf persoonlijk niet zoveel aan meestal om zulke grote hoeveelheden te kopen. De helft kan ik dan namelijk weggooien aan het eind van de week, omdat ik alleen ben.
Ik doe dat alleen als ik eters verwacht :)

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:55

Bij mijn werk hebben ze ook een grote markt met 1 voordelig groentekraam daar is het ook altijd druk. Probeer elke dinsdag even ye gaan scheelt zeker voor de groente van de cavia's heel veel.

Gisteren de almhof, kitkat, en 2x pyjamapapje gehaald die laatste twee gaan naar mijn werk de almhof naar mijn ouders alleen de kitkat hou ik zelf haha

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:00


Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:13

Hier het recept
Ovenrisotto met spek en prei - Recept - Allerhande - Albert Heijn
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ek-en-prei

Probleem bij ons is dat we met zn tweetjes zijn en dat,ongeacht hoeveel ik maak, de schaal leeg gaat.

Ik maak het tegenwoordig met de helft van de bouillon, spek, risotto en creme fraiche.
En dan 2 flinke preien, champignons (afhankelijk van hoeveel we hebben, meestal gewoon is dat net iets minder dan een hele bak) en zon 200 gram doperwten.
Een behoorlijke hoeveelheid groenten dus :') maar voor mn gevoel vooral een stuk minder ongezond/gezonder als dan de ovenschaal met zn tweetjes leeg gaat.



Ik gooi soms ook dingen weg aan het einde van de week. Zonde? Ja!
Maar alsnog ben ik goedkoper uit dan wanneer ik het bij de supermarkt haal. 1 bloemkool bij de ah is nu 1,59
Ik had er 2 voor 1€. Al gooi ik 1 bloemkool weg dan ben ik nog goedkoper uit.
En als ik vooraf weet dat ik dingen niet ga gebruiken/over ga hebben dan geef ik wat aan de buren.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:16

wemkelover schreef:
Ik vind altijd wel knap hoor dat je het zo op de markt goedkoop kan halen. Jullie hebben denk ik grote markt? Hier is hij niet heel groot.


Ik ga naar Den Haag, naar de haagse markt. Toen ik in Voorburg woonde ging ik er altijd al heen. Nu woon ik in Gouda en is het een half uurtje met de auto .

Mijn vriend heeft een auto van de zaak en tussen 8 en 9 is het nog gratis parkeren.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:22

Geen idee of de Wageningse markt groot is. Hij is kleiner dan die van Hellevoetsluis, maar groter dan die van Oostvoorne. Maar we hebben 2 hele goedkope groentekramen.

Ik vrees dat ik deze week ook een heel aantal keer maaltijdsoep eet tussen de middag omdat ik anders ook groenten overhoud, ik ben namelijk ook alleen. Maar gelukkig ben ik wel een grote groente-eter.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:06

Dat risotto recept ga ik eens maken, ziet er niet ingewikkeld maar wel lekker uit!

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:22

Dat risotto gerecht ga ik volgende week ook maar eens maken denk ik!