Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 02:37

Nou zoals de titel al zegt, ik heb schade en door eigen schuld.

Gisteren helaas na een avondje bios een gele varkensrug over het hoofd gezien. Mijn voorbumper is er tegen gekomen en nu dus bekrast over bijna de hele lengte. Ik kan mezelf wel voor mn kop slaan! ;(

Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn auto is all-risk verzekerd maar ik heb sowieso een eigen risico van 150 euro. En ik zal natuurlijk in schade vrije jaren dalen en meer premie gaan betalen.

Is het handig dit aan de verzekering te melden of kan ik dit beter voor eigen rekening nemen? Ik heb nog nooit wat hoeven melden bij mijn verzekering en weet dus niet wat ik moet verwachten en wat wijsheid is...

Iemand ervaring of tips?

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje


Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:54

Dat is een beetje afhankelijk van wat het gaat kosten. Je kan deze laten repareren en spuiten, maar goed.. Als het te duur word zou ik het toch via je verzekering doen.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 03:06

verzekering vragen.
Soms hoef je na de claim niets meer te betalen en soms kan het zijn dat de verzekering eerst betaald maar dat je de mogelijkheid krijgt om het binnen een termijn terug te betalen zodat je niet meer premie gaat betalen.

Ik zou het eerst bij de verzekering navragen

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 06:46

Moet je voor jezelf even afwegen. Ligt een beetje aan hoeveel de schade is en hoe je verzekerd bent.

Vraag bv bij je garage na wat opnieuw spuiten van een bumper ongeveer kost. En bel ff de verzekering wat het naast eigen risico met je premie doet (sommige gevallen mag je 1 schade per jaar zonder invloed op je premie melden bv, dat zou gunstig zijn maar check het even).

Dan ff beide situaties afwegen naast elkaar en afwegen of en hoe je het laat maken.

The unicorn made me do it!

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 06:48

Vraag even na bij je garage wat het ongeveer zal kosten. Dan kun je het uitrekenen :)

create your own sunshine

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:47

Inderdaad, laat even schatten hoeveel het gaat kosten. Gaat het om een paar honderd euro kan je het beter zelf laten herstellen, is het een stuk meer kan je beter de verzekering inschakelen.

Ik heb in de eerste jaren dat ik reed helaas toch een paar keer schade gereden, maar daardoor betaal ik nu vrij veel verzekering. Als ik nu een klein beetje schade rijd bij het parkeren betaal ik dat gewoon zelf, om te vermijden dat mijn polis nog zal stijgen. De verzekering kijkt vooral naar het aantal schadegevallen, niet naar hoe veel deze gekost hebben.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017


callychanel

Berichten: 1587
Geregistreerd: 23-12-07

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:51

Hier een aantal jaren terug eens schade gehad aan de bumper (achter) deze krassen zijn volledig opnieuw gespoten voor 250€, hebben het toen opgevraagd aan de verzekering en toen kwam het er op neer dat de premie voor minimaal 4 jaar met €50 omhoog ging.
Ik zou gewoon bellen met de vraag wat je premie stijgt als je de schade claimt en naar een schade herstel bedrijf rijden om te vragen wat het kost om de bumper netjes te spuiten.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:01

Ik zit zelf bij een tussenpersoon, dus daar melden is een stap voor de verzekeraar
Zij rekenen uit hoeveel het mij daadwerkelijk kost, eigen risico + verhoogde tarief tot ik weer op hetzelfde niveau zit als ik zat.

Die kosten moet je dan tegen de herstelkosten zetten, voorbumperschade zal naar verwachting tussen de 150 en 350 euro zitten

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:10

Je kan het ook door iemand zelf laten doen maar ik weet dat spuiten sowieso al 125 euro per deel kost (dus per bumper, scherm, portier) gewoon aan verf en daarna rekent iedereen natuurlijk nog wel íets voor het schuren/plamuren/eigen tijd.
Maar als het voor je eigen rekening komt en je bent niet all risk verzekerd kan je dan wel een stuk goedkoper uit zijn dan het bij een garage te laten doen. Moet je wel net iemand kennen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 23-11-17 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:17

Maar was dit niet precies de reden waarom je voor de duurdere all risk verzekering was gegaan? Pas als je weet wat de kosten zijn kun je een goeie overweging maken wat te doen.

Www.deukweg.nl
Www.fixico.nl

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

NoTwixLeft
Berichten: 590
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:32

Ik heb een paar jaar geleden zo'n eigen gemaakte schade in eerste instantie door de verzekering laten betalen, want het bedrag was net iets te hoog om direct op te kunnen hoesten. Maar afgesproken dat ik het wel terug zou betalen aan de verzekeraar. Heb dat netjes binnen het jaar gedaan, zoals afgesproken, en alles werd toen weer bijgesteld. Premie naar beneden (ook het teveel betaalde van de maanden ervoor terug gekregen) en kreeg ik mn schadevrije jaren ook terug. Weet niet of dat nu nog steeds zo kan.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:02

Spuiten is vrij duur, ik weet niet om wat voor een auto het gaat, maar er zijn wel opties... Je kunt de bumper laten wrappen, is iets goedkoper dan spuiten. Naar de sloop en kijken of ze een zwarte bumper hebben, of gewoon spuiten.

Onze oude auto was economisch total los na een ongeluk op een ferry. We hebben hem hier nog staan en manlief gaat de hele auto wrappen. Hebben 4 deuren op de sloop gehaald en een nieuw spatbord (hadden ze niet op de sloop helaas ;) ) en dan zal die er weer bijna net zo mooi uitzien als dat hij was :j Manlief is wel automonteur dus dat scheelt bergen geld, anders was het idd de moeite niet waard

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Schade auto eigen schuld, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:42

Ik zou ook even een garage laten checken of het daadwerkelijk alleen je bumper is :)
Wij krijgen maandelijks verschillende auto's binnen die op een varkensrug gereden zijn, maar daardoor wel enorme schade aan de onderkant hebben. Achter de bumper dus :)

Als het écht alleen de bumper is zou ik op zoek gaan naar iemand die deze kan maken en evt kan spuiten. Of gewoon even informeren bij een autoschade herstel bedrijf. Zij kunnen jou zo vertellen of het de moeite is om het via de verzekering te doen of niet. :)

[o]

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:08

Shivatjuh01 schreef:
....... een gele varkensrug .....


Haha, ik wist niet dat die dingen zo genoemd worden in Nedelrand. IN Frankrijk noemen we dat
"un gendarme couché" .... een liggende politieagent ;-)

Ik zou inderdaad even kijken met de verzekering of je door deze schade achteruit gaat in Bonus/Malus.

Als dat niet zo is en de reparatiekosten zijn aanzienlijk hoger dan 150 euro, dan kun je overwegen om deze schade in te dienen bij de verzekering.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:11

pjotrg schreef:
Shivatjuh01 schreef:
....... een gele varkensrug .....


Haha, ik wist niet dat die dingen zo genoemd worden in Nedelrand. IN Frankrijk noemen we dat
"un gendarme couché" .... een liggende politieagent ;-)


Ik zou inderdaad even kijken met de verzekering of je door deze schade achteruit gaat in Bonus/Malus.

Als dat niet zo is en de reparatiekosten zijn aanzienlijk hoger dan 150 euro, dan kun je overwegen om deze schade in te dienen bij de verzekering.


_O- _O- _O-

[o]

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 11:09

Jennyj01 schreef:
Maar was dit niet precies de reden waarom je voor de duurdere all risk verzekering was gegaan? Pas als je weet wat de kosten zijn kun je een goeie overweging maken wat te doen.

http://Www.deukweg.nl
http://Www.fixico.nl


Ik ben oa voor de all risk gegaan omdat het autootje nog vrij jong was bij aankoop.
Ook zit in mijn all risk de schadeverhaal service en is een extra rechtsbijstand dan niet perse nodig.
Met mijn schadevrije jaren kost mij de all risk verzekering voor mijn auto mij momenteel maar 30 euro.
Vandaar all risk, gewoon net zo betaalbaar als een normale verzekering met mijn schadevrije jaren.
Laatst bijgewerkt door Shivatjuh01 op 23-11-17 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 11:11

loez schreef:
Ik zou ook even een garage laten checken of het daadwerkelijk alleen je bumper is :)
Wij krijgen maandelijks verschillende auto's binnen die op een varkensrug gereden zijn, maar daardoor wel enorme schade aan de onderkant hebben. Achter de bumper dus :)

Als het écht alleen de bumper is zou ik op zoek gaan naar iemand die deze kan maken en evt kan spuiten. Of gewoon even informeren bij een autoschade herstel bedrijf. Zij kunnen jou zo vertellen of het de moeite is om het via de verzekering te doen of niet. :)


Ik zal het laten controleren, maar ik ben vanuit stilstand (vanuit het parkeervak) er voren tegenop getikt zeg maar. Gelukkig niet hard en niet 'erover heen' zeg maar. Helaas is heel de voorkant plastic (Citroen C1 uit 2012) en dat krast natuurlijk behoorlijk snel. Ik ga voor nu uit van alleen de bumper, maar bedankt voor de tip!

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 11:14

pjotrg schreef:
Shivatjuh01 schreef:
....... een gele varkensrug .....


Haha, ik wist niet dat die dingen zo genoemd worden in Nedelrand. IN Frankrijk noemen we dat
"un gendarme couché" .... een liggende politieagent ;-)

Ik zou inderdaad even kijken met de verzekering of je door deze schade achteruit gaat in Bonus/Malus.

Als dat niet zo is en de reparatiekosten zijn aanzienlijk hoger dan 150 euro, dan kun je overwegen om deze schade in te dienen bij de verzekering.


Ik heb het ook even opgezocht voordat ik het topic opende, of dat geen spreektaal of dialect was :')
Maar die van jullie is nog grappiger haha..

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:15

Kijk eens bij sloopbedrijven of er geen bummertje in jou kleur is.
Vaak kun je die zo over klikken en ben je waarschijnlijk goedkoper dan met overspuiten.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 11:33

bruintje123 schreef:
Kijk eens bij sloopbedrijven of er geen bummertje in jou kleur is.
Vaak kun je die zo over klikken en ben je waarschijnlijk goedkoper dan met overspuiten.

Ben inderdaad al eens rond aan het bellen, maar niks tot nu toe.

De verzekering gebeld. En dan ga ik van 40 euro voor m'n hele verzekeringspakket naar 75 euro en zak ik 5 schade jaren terug. Dus ik ga de claim sowieso niet indienen. Dit jaar krijgt dus niemand een kerstcadeautje van me ;') :+

If you want beautiful memories later, make them today!
    Greetje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers