Welke laptop zoek ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 20:56

Dag bokkers,

Helaas is mijn laptop overleden en zal ik op zoek moeten naar een nieuwe. (Natuuuurlijk ook in de week dat de cv én de koelkast kapot gaan :') ....)

Wat doe ik met een laptop;
* tekst verwerken
* internetten (youtube, marktplaats, bokt etc)
* opslaan huis tuin keuken foto's.


Nou heb ik me laten vertellen dat ik minimaal 4 gieg werkgeheugen moet hebben? We gebruiken de laptop dus echt alleen voor bovenstaande dingen. Er hoeven geen zware programma's op te draaien.

Wat zijn jullie tips en ervaringen?
Helaas door bovenstaande omstandigheden geen groot budget (300) voor handen :(:)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:39

Wat is er gebeurd met je oude laptop? Is het echt een hardware probleem, of zou je hem weer kunnen repareren door de schijf te wissen en volledig opnieuw te installeren?
Voor wat tekstverwerken en internetten heb he al genoeg aan het goedkoopste model, maar goedkoop is wel vaak duurkoop en vaak kun je nog beter een tweedehands laptop kopen van een beter merk. Maar misschien is een ipad wel een idee? Echt ideaal om te internetten, emailen, tekstverwerken en eigenlijk bijna alles wat je ook met een computer kan, en je kan er een draadloos toetsenbord op aansluiten als je echt lange teksten wil gaan typen.

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:58

Ik heb mijn laptop weggebracht en ze zeiden dat er een mega storing op het moederboard zat. Wat dat ook mag betekenen... :+ (geen kaas gegeten van laptops.)

Ipad of tablet willen we niet. Zijn echt op zoek naar een laptop. Maar bedankt voor je tip!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:02

Die 4 gieg RAM heb je inderdaad wel nodig, omdat hij anders heel snel heel traag wordt, zelfs als je alleen lichte programma's draait (geloof mij, ik heb jaren op 1 GB RAM gewerkt).
Mijn (toen net nieuwe) laptop had ook een storing in het moederbord, ik dacht dat dat kortsluiting betekende. Enige wat dan helpt is nieuw moederbord, en dan kan je idd net zo goed een nieuwe kopen.
iPads zijn alsnog wel duur, maar voor jouw budget heb je prima notebooks die doen wat jij wilt! Misschien kan je ook kijken naar een chromebook?

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 12:43

Ik denk dat ik even afwacht wat de black friday acties zijn bij de mediamarkt. Wie weet zit daar wat tussen? Hebben jullie nog tips voor wat betreft merken? Heb tnt trouwens altijd Acer gehad, maar niet bewust voor gekozen.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke laptop zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:50

Je zou kunnen kijken naar Lenovo, dit is een merk dat qua prijs/kwaliteit verhouding erg fijne laptops levert. Ook Asus staat bekend om zijn (meestal goede producten).

Acer, Toshiba en Samsung zijn minder (zeker in het goedkopere segment)