All Season banden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 19:37

Hoi hoi!

(Ik weet niet zeker of het hier hoort, anders graag verplaatsen :) )


Ik rij in een Renault Twingo uit 2012. Gekocht in 2015, toen zijn er nog 2 nieuwe banden op gelegd. Nu (+/- 50.000 km verder) zijn die aardig op en moeten er nieuwe banden op. De auto is van mijn ouders, maar ik rij er het meeste in en zal dan ook een groot deel van de banden meebetalen.

Nu komt de winter eraan, dus een logische keus zou winterbanden zijn. Die hebben we nog niet, maar voor een beetje goede zouden we inclusief montage 400 euro kwijt zijn en in het voorjaar weer ongeveer dat bedrag aan nieuwe zomerbanden. Dat vind ik nogal wat :') Dus waren we gaan kijken naar All-Season banden. Vooral omdat die de afgelopen jaren steeds beter worden.

Even ter informatie: er wordt ongeveer 25.000 km per jaar gereden met deze auto, hij rijdt op benzine (voor zover dat uitmaakt) en zowel stadsritten als snelweg (meeste ritten die gedaan worden gaan wel over de snelweg). De maximumsnelheid van de auto is volgens het boekje 166 km/u en de bandenmaat 175/65 R14 82T. We gaan met deze auto niet naar het buitenland. Mijn vraag is dus, is het met dit gebruik aan te raden all-season banden te nemen? Of slijten die heel veel sneller/heeft dat toch echt forse invloed op het weggedrag van de auto, of is dit al erg verbeterd? (Wij horen zoveel dat het verbetert is namelijk)

De banden kunnen we zelf wel opslaan (mochten we toch voor 2 setjes kiezen) maar even 2 setjes aftikken in 6 maanden tijd (800 euro dus, daarbij moet er ook nog onderhoudt uitgevoerd worden rond de tijd dat de zomerbanden er weer op moeten, dat zal ook snel 400-500 zijn, remschijven beginnen hun einde te zien) en dus 1.300 euro aan kosten in 6 maanden voor een auto als een Twingo, vond ik toch tamelijk veel :=
Laatst bijgewerkt door Levitate op 10-11-17 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:43

Ik heb al 2 jaar all season banden, inmiddels meer dan 40.000km gereden, nog niks aan de hand. Dus imo kan het prima. Ik vind het fijn rijden, en je hoeft weinig rekening met seizoensverandering te houden.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:53

Mijn huidige en vorige auto heb ik zo’n beetje direct op Michelin crossclimate banden gezet. Rijden per jaar ong 20.000km. Qua slijtage geen opvallendheden. Weet niet of jullie frequent in het buitenland komen met de auto, maar je mag met deze banden ook Duitsland in tijdens de winterperiode :).

❤️

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 19:56

Plien91 schreef:
Mijn huidige en vorige auto heb ik zo’n beetje direct op Michelin crossclimate banden gezet. Rijden per jaar ong 20.000km. Qua slijtage geen opvallendheden. Weet niet of jullie frequent in het buitenland komen met de auto, maar je mag met deze banden ook Duitsland in tijdens de winterperiode :).

Vergeten te melden, we gaan niet naar het buitenland met deze auto. Daar hebben we een grotere voor :Q

Top om te horen, dacht dat all-season veel sneller sleet dan zomerbanden.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:57

Heb ook net sinds 1week een andere auto, maar daar zitten net sinds vorigjaar nieuwe zomerbanden op. En wil ook graag allseason banden ivm geen zin meer in wisselen steeds. Had op mijn vorige auto wel 2sets de winterset 2e hands gekocht. Ik rijd alleen kleine afstanden dus vind dat gewissel niet echt nodig.

Mij pa had het laatst met een auto bedrijf over michelin cross climate banden die schijnen heel erg goed te zijn. Die wil hij zelf ook nemen en ik ga ze ook nemen als deze aan vervanging toe zijn. Die kun je al vanaf €65 per band online bestellen moet je alleen nog een bedrijf zoeken die ze voor je eronder wil zetten.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:25

Plien91 schreef:
Mijn huidige en vorige auto heb ik zo’n beetje direct op Michelin crossclimate banden gezet. Rijden per jaar ong 20.000km. Qua slijtage geen opvallendheden. Weet niet of jullie frequent in het buitenland komen met de auto, maar je mag met deze banden ook Duitsland in tijdens de winterperiode :).

Goed om te lezen ik wil ook voor deze banden gaan. Rijd alleen wel wat meer km.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:10

De All Season banden van tegenwoordig doen echt niet meer onder hoor. Het scheelt je een hoop geld. En de slijtage is echt niet anders dan winterbanden of zomerbanden. Wel moet ik eerlijk zeggen dat je dan wel voor een goede band moet* gaan. Dus niet een paar crocs onder je auto schroeven. Je hoeft niet perse A-merk banden te nemen maar de Michelin CrossClimate doen het op het moment erg goed. Als je bij de garage bent laat je even informeren naar het label wat bij de band hoort. Daar op staat ook het aantal db gemeten vanaf de buitenkant wat de band produceert. Je zult zien dat er AS banden zijn die een db van 69 hebben. En dus stiller zijn dat een AS band van 73 db. Echter kan het verbruik van de "stillere" band wel weer meer zijn. En zo zoek je een band die het beste bij je past.

* duh, je moet natuurlijk niks. Smurfje gedraag je

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

MizzMontana

Berichten: 5676
Geregistreerd: 05-08-08

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:17

Ik had all-seasons op de vorige auto, dat was echt ideaal!! Bijna 100.000 km mee gereden en 1 keer 2 banden vervangen. Maar wat een gemak zeg dat je niet hoeft te wisselen. Heb er altijd heel fijn mee gereden :)


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:33

Als je niet naar het buitenland gaat (wintersportgebieden etc) zou ik zeker all season nemen :) voor de Nederlandse winters en die twee halve dagen dat hier sneeuw valt en het koud is zijn ze prima :j

[o]

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:36

Ik heb er net op advies van de bandenzaak all seasons op laten zetten. Moest nieuwe banden maar vond winterbanden voor onze winters niet zo noodzakelijk.
Dus raadde hij voor dezelfde prijs en kwaliteit all seasons aan. Mooie oplossing

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:24

Ik heb op nagenoeg alles all seasons banden. Zowel atos als camper van mijn vader staan nu rondom erop de ford transit bus heeft ze nu voor. Als de achterbanden op zijn komen ze daar ook op als ie nog apk waardig is.

Ik heb bewust gekozen voor vredestein quattro banden. Deze leveren alleen wat remweg in bij heet weer, en zijn super in natte blubberige omstandigheden. Die van de atos zijn voor een keer vervangen nu na 35000 km veel korte stukken, die van de transit zitten er nu 4 jaar en 45000 km over zonder problemen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:26

Ik ga als mijn banden aan vervanging toe zijn ook weer voor AS banden. Op vorige auto ook gehad. Deze (nieuw) werd drie jaar geleden geleverd met zomerbanden, nu 50000 op de teller en als ik goed inschat gaan de banden nog wel even mee.

Let er wel op dat niet alle AS banden een sneeuwvlok symbool hebben, (althans, laatst toen ik keek vond ik ze ook zonder), mocht je dan alsnog met de auto naar een winterbandplichtig land gaan loop je risico dat wanneer er wat gebeurd je verzekering niets uitkeerd / je een beote krijgt. AS met sneeuwvlok zien ze als winterband :D

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:10

Jans, een beetje banden/autogarage verkoopt geen AS banden meer zonder sneeuwvlok.

Althans, ik heb hier nog nooit een AS band verkocht zonder sneeuwcodering :) Wel met M+S codering. Amerikaanse begrippen voor Mud & Snow. Maar dat staat tegenwoordig ook op enorm veel zomerbanden. Hier verkijken zich veel mensen idd op :)

Zoals boven aangegeven, een AS band doet écht niet meer onder van een zomer of winterband. Slijtage is gelijk. Ga je nou regelmatig op wintersport in Oostenrijk dan raden wij tóch altijd een 'échte winterband aan, maar verder voor je normale verkeer en gewoon verkeer in Duitsland kun je prima af met een AS band. Mocht je vragen hebben over bepaalde merken / types dan stuur me maar een berichtje :)

[o]

Anoniem

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 10:31

Ik heb gisteren ook twee AS banden besteld, garage gaf aan dat er twee banden aan vervaning toewaren en AS behoorde tot de mogelijkheden. Mooi :) dinsdag gaan ze eronder.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:03

Hanafubuki schreef:
Ik heb gisteren ook twee AS banden besteld, garage gaf aan dat er twee banden aan vervaning toewaren en AS behoorde tot de mogelijkheden. Mooi :) dinsdag gaan ze eronder.


Heb je nu zomerbanden Jans?

Anders even zorgen dat je nieuwe AS banden achterop komen! ( even ervan uit gaande dat je auto voorwiel aangedreven is.)
Dit heeft met je grip te maken. Voor kun je corrigeren, gas los, koppeling in enzovoorts. Leg je je beste grip ( de AS in dit geval) voorop, dan zal hij achter eerder uitbreken wat Je niet kunt corrigeren.

[o]

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:08

Mijn man heeft all season banden van Michelin onder zijn auto liggen. Ze slijten niet harder dan andere banden. Het rijgedrag van de auto is hetzelfde gebleven.
Zelf doe ik wel bandenwissel bij mijn auto met zomer- en winterbanden.
Het is inderdaad even een aanschaf in het begin. Uiteindelijk doe je wel langer met je banden.
Gemiddeld rijd ik 6 seizoenen met mijn zomerbanden, dat is heel netjes.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:09

loez schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik heb gisteren ook twee AS banden besteld, garage gaf aan dat er twee banden aan vervaning toewaren en AS behoorde tot de mogelijkheden. Mooi :) dinsdag gaan ze eronder.


Heb je nu zomerbanden [***]?

Anders even zorgen dat je nieuwe AS banden achterop komen! ( even ervan uit gaande dat je auto voorwiel aangedreven is.)
Dit heeft met je grip te maken. Voor kun je corrigeren, gas los, koppeling in enzovoorts. Leg je je beste grip ( de AS in dit geval) voorop, dan zal hij achter eerder uitbreken wat Je niet kunt corrigeren.


:j garage noemde dat ook al :D en dan slijten die laatste 2 zomerbandjes ook wat sneller weer :+

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:15

Top Jans!! Welk merk kreeg je?

De cross climate van Michelin is idd ook super! En dat de enigste AS die je wél op je vooras kan monteren als AS band. Mja als Michelin iets doet, doen ze het goed haha

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:17

Kon kiezen uit Vredestein, Goodyear, Michelin en Continental. Die laatste drie scoorden bij autoweek allemaal zeergoed. Prijsverschil was verwaarloosbaar. Mn zomerbanden zijn conti’s dus mn AS worden dat ook. 115 euro per band incl montage en uitlijnen etc etc, bij merkdealer. Viel me ook reuze mee :j (los vond ik ze voor 80 a 90 ex btw en montage, en dan moet ik elders heen voor montage)

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: All Season banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:44

De Conti AS is hartstikke nieuw. Echt nét op de markt! Ben héél benieuwd hoe deze gaan bevallen!

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackieT, Ubermetrics en 88 bezoekers