Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:52

Ik vind de kist daar totaal niet storend. Wel vind ik de verschillende tinten hout een rommelig effect geven en lijkt de pot van de plant een vreemde eend in de bijt. Maar dat is natuurlijk gezien vanaf een foto. Wel gaaf die plant in die pot met verlichting!

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:55

Ik zou dan alleen een zwarte pot voor je banaan nemen. Komt weer mooi overeen met het zwart van de frames aan je muur

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:07

De houtlak voor de kist pakte inderdaad net te donker uit. Op het blik stond ook aangegeven dat het deze kleur zou worden na 3 lagen. Dit is 1 laag :=
Anders zou het meer overeen zijn gekomen met het eiken.
Moet er wel bij zeggen dat we tussen de eikenplanken in het tvmeubel, eettafel en salontafel een plank noten hebben gedaan. Die kleur komt wel meer overeen met de kist
Beetje lastig om het allemaal goed op de foto te krijgen

Ik heb nog een stek van de banaan in zo'n zelfde pot staan ook
Probeerde daarmee juist een beetje het zwart/hout/mat wit te breken _O-

Maar zoals gezegd is styling niet echt mijn sterkste kant dus wellicht heb ik daarmee de plank mis geslagen

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:24

Milka schreef:
Super gave kleur muur inderdaad, janine
Lastig verder met de salontafel

Ik kom er hier ook niet meer uit
Box weg of nog laten staan?
[ [url=m/n8XDJ4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Anders staat de box op de plaats van de bananenplant en hebben we eigenlijk even geen goede plek voor de speelgoedkist

De jongste is nu 8 maanden en gebruik de box nauwelijks


Ik zou hem laten staan. Wat heb je het mooi gedaan!
Maar nu ben ik dan ook iemand die best van 50 tinten hout houdt. :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:26

Milka schreef:
De houtlak voor de kist pakte inderdaad net te donker uit. Op het blik stond ook aangegeven dat het deze kleur zou worden na 3 lagen. Dit is 1 laag :=
Anders zou het meer overeen zijn gekomen met het eiken.
Moet er wel bij zeggen dat we tussen de eikenplanken in het tvmeubel, eettafel en salontafel een plank noten hebben gedaan. Die kleur komt wel meer overeen met de kist
Beetje lastig om het allemaal goed op de foto te krijgen

Ik heb nog een stek van de banaan in zo'n zelfde pot staan ook
Probeerde daarmee juist een beetje het zwart/hout/mat wit te breken _O-

Maar zoals gezegd is styling niet echt mijn sterkste kant dus wellicht heb ik daarmee de plank mis geslagen


Oh dat vind ik helemaal niet. Vind dat je er een mooie plek van hebt gemaakt :j.

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:34

Dank je wel :o

We hebben de box nu hier staan voor de laatste 2/3 maanden
Afbeelding

Niet ideaal maar hij staat niet in de weg zo en niet erg in het zicht
Dus voor nu prima

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:36

Milka, ik vind het helemaal niet zo gek. Alleen denk ik dat er op de foto te veel kleine dingen staan. Ik zou kijken naar één groot ding voor onder de trap en dan de plant en kist ergens anders neerzetten.
En bij voorkeur die dingen die onder de tv staan (ik kan er echt niets van maken :') ) ook verbergen.

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:47

Haha de ene is een robotstofzuiger en ander is speelding van mijn 2 jarige, maar die staat inmiddels bij de kist en dus ook wat meer uit het zicht

Dat zijn dan dus juist dingen waar ik me niet aan stoor
Ik vind het leuk om een net huis te hebben met niet te veel prul en een beetje gestyld maar wij zijn een jong gezin met 5 jonge kids in een normale hoekwoning dus beperkte ruimte en vind dus ook dat er wel geleefd mag worden en dat dat gezien mag worden

Maar smaken verschillen en begrijp dat het voor mensen zonder kids weer heel anders is

Vindt het wel leuk en leerzaam om al jullie tips te lezen en soms toe te passen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:50

Afbeelding

De lampionnen stonden eerst waar nu de houten kerstboom staat. Ik vind ze op hun huidige plek toch ook wel enorm geslaagd :D.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:51

Wat een geweldige knusse hoek heb je daar! :+:

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:52

Oh leuk, kerst <3
Ziet er zo mooi uit

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:53

Thanks :D. Mijn leesplekje. Maar ik kijk er ook graag naar :P.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:54

Natuurlijk mag er geleefd worden en mag dat gezien worden! Maar je kan bij iets groots ook denken aan een vakken kast, dan kan je daar dat speelding onderin zetten (heeft hij gewoon een eigen garage, hoe cool is dat! ;) ) en de robotstofzuiger zou ik (indien mogelijk) in een hoek zetten. Of bijvoorbeeld pal naast de kist. Zo valt het wat weg. Het staat er dan nog wel, maar het valt meer weg in de omgeving. Nu is er voor meerdere afzonderlijke dingen geen 'omgeving' en springen ze er juist uit, waardoor wat je nu plaatst er een beetje druk en ongeorganiseerd uit ziet, persoonlijk vind ik het er ook niet heel erg geleefd uit zien, maar misschien komt dat omdat ik dat speelding niet kon plaatsen :P .

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:55

_San87_ schreef:
[ [url=m/MJqqSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lampionnen stonden eerst waar nu de houten kerstboom staat. Ik vind ze op hun huidige plek toch ook wel enorm geslaagd :D.


Erg mooi allemaal! Ben fan van hoe jij je stoel hebt aangekleed!!!
Jij bent ook erg goed in accessoires zie ik... Wat heb je nog meer in huis? Ik ben dringend aan inspiratie toe. Waar heb je die boom vandaan?

Dinsdag heb ik ladies fair bij tuinland *\o/* Dus kan ik weer los :')

Milka

Berichten: 2112
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Strijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:01

Snap wat je bedoeld

We gaan nog even verder dubben over de stofzuiger
Punt daarmee is dat zijn laadstation in het stopcontact moet zitten. Daarom heeft hij deze plek gekregen. Anders moeten we de draad weer weg zien te werken
Ander idee was om hem onder de bank te zetten maar dan moet de bank nog een stukje omhoog
We hebben m al iets omhoog gezet zodat de stofzuiger er net onder door kan bij de rand zeg maar
Maar als we de bank nog iets verhogen zit ik met mijn voeten in de lucht :Y)
Ben niet zo groot

We verzinnen dus nog even verder

Nog een vraagje;
De banaan heeft eigenlijk meer licht nodig maar wat voor lamp kan ik daar nou weer bij plaatsen?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:12

Is achter de bank een optie? Je hebt trouwens wel erg mooie gootjes om een kabel op weg te werken boven een plint. Zijn gewoon op de plint te plakken en heb je er volgens mij ook zo weer vanaf. Kost maar een paar euro!

Als een plant meer licht nodig heeft, ga ik er vanuit dat het gaat om daglicht. Dat is heel moeilijk, dan moet je een daglichtlamp (dus met UV) hebben. Die zijn meestal niet zo heel erg sexy :P

Heb je een hal waar licht binnenkomt? Misschien is dat dan ook nog een optie? Of komt er dan misschien te veel kou op de banaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:13

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/MJqqSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lampionnen stonden eerst waar nu de houten kerstboom staat. Ik vind ze op hun huidige plek toch ook wel enorm geslaagd :D.


Erg mooi allemaal! Ben fan van hoe jij je stoel hebt aangekleed!!!
Jij bent ook erg goed in accessoires zie ik... Wat heb je nog meer in huis? Ik ben dringend aan inspiratie toe. Waar heb je die boom vandaan?

Dinsdag heb ik ladies fair bij tuinland *\o/* Dus kan ik weer los :')


Ja de stoel is echt heerlijk :D. Als ik aan het lezen ben ligt mijn teckel op de rugleuning in m'n nek, haha.

Qua decoratie? Genoeg, haha. Een schilderstrap die ik gedecoreerd heb, een grote aluminium vaas vol met pluimen, een vaas vol pauwenveren (staan op de foto), een tafelcenterpiece met katoenbollen en koper gespoten wijnflessen die dienst doen als kandelaar, een ijzeren emmer met daarin een hangplant, op mijn slaapkamer heb ik gewerkt met steigerhouten klemborden (zelf gemaakt).

De boom is gemaakt door een vriend van me :D. Hij verkoopt ze, maar daarvoor moet je wel naar Zeeland komen :P. Is massief geruwd eiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:14

De melkbus heb ik hier uit een garage gevist. Vind ik ook altijd leuk als decoratie. Zo in de herfst/winter met lampionnen, in de lente met katjestakken of tulpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:15

Oh nog een Action-tip. Ze hebben voor vijf euro een supergaaf houten 'dienblad', langwerpig met touwhandvaten. Tof als decoratie en heel erg betaalbaar.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:17

_San87_ schreef:
De melkbus heb ik hier uit een garage gevist. Vind ik ook altijd leuk als decoratie. Zo in de herfst/winter met lampionnen, in de lente met katjestakken of tulpen.


Zijn dat kunst lampionnen? Want die zoek ik al een tijd, maar ik vind ze nog niet in mooie kwaliteit. Waar heb je deze vandaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:19

magda_90 schreef:
_San87_ schreef:
De melkbus heb ik hier uit een garage gevist. Vind ik ook altijd leuk als decoratie. Zo in de herfst/winter met lampionnen, in de lente met katjestakken of tulpen.


Zijn dat kunst lampionnen? Want die zoek ik al een tijd, maar ik vind ze nog niet in mooie kwaliteit. Waar heb je deze vandaan?


Nee, echte die ik heb laten drogen :).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:19

Ik bedoelde meer foto's San :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:20

Janine1990 schreef:
Ik bedoelde meer foto's San :')


Maar dan moet ik opstaan ;(.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:20

Zeeland is echt ver joh :') Maar ik ga kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:20

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Ik bedoelde meer foto's San :')


Maar dan moet ik opstaan ;(.


Mag ook morgen :(:)