Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:28

Heeft iemand ideeën voor een houten bureau? Mijn vriend is gamer dus ontkom er niet aan om een grote computer in de living te hebben. Opzich geen probleem, maar momenteel staat die nog op een studentikoos bureau en bij de verhuizing wil ik die graag vervangen.

Hij moet minimaal 60/70x 120 cm zijn en het liefst van een mooie basis soort hout. Maar geen opsmuk, geen lades, geen opzet stuk of een 'toetsenbord lade' Eigenlijk volstaat een gewone tafel dus ook. Maar tot op heden vind ik niks naar mijn smaak. :/

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:01

Misschien zoeken op tafels inplaats van bureau's?
Of eventueel een stalen frame met een houten blad er op?

Ligt ook een beetje aan de ruimte in je huis, heb je een mooie nis, zou ik daar een zwevend blad tussen hangen. Je zal ook nog rekening moeten houden met de kabels, dus eventueel een tafel maar wel met een achter wand, en hangende schermen?

Als ik google op 'game desk wall' krijg je misschien nog wat andere inspiratie?

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:05

Ik heb mijn iMac op mijn eetkamertafel staan, als ik die niet gebruik schuif ik die tegen de muur en staat 'ie eigenlijk niet meer in de weg. Hem overhalen een all-in-one pc aan te schaffen zodat je geen losse kast, monitor etc hebt is geen optie? ;)

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:14

Een andere computer gaat er niet komen. Dat is vloeken in de kerk. :D Bovendien heeft hij een dubbel scherm, die wil ik niet op de eettafel hebben. Geeft niets, gelukkig accepteert hij mijn hobby's ook.

Helaas hebben we geen nissen, en wordt de living en de keuken een lange ruimte. Een tafel met schot is geen slecht idee om de kabels weg te werken. :)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:26

Haha snap ik := Wel lastig, ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe PC en heb een tijd gezocht naar een oplossing om het ding toch in de woonkamer te hebben, maar heb uiteindelijk toch maar mijn iMac gehouden omdat ik niet echt iets kon vinden wat ik mooi genoeg vond :P

Wat vind je van zoiets;

Afbeelding

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:34


Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:52

Ik zou een los blad monteren. En dan zo'n blad met het boomschors er nog aan, zijn vaak niet keurig recht wat een speels effect geeft. Kas er onder wegwerken in een kast die aan de achterkant open is zodat de pc niet te warm wordt.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:54

Kimm, is die stevig? Ziet er een beetje onstabiel uit, maar aan de andere kant is dat lastig in schatten vanaf een foto.

Een blad met boomschors heb ik zelf nog niet aan gedacht! Dat klinkt interessant!

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:56

Wel erg prijzig hoor, reken maar snel op minimaal 250 euro. Maar het is echt prachtig!

Mocht je dat toch te duur vinden kan je ook nog overwegen om een houten keukenblad bij Ikea te bestellen. Ook stevig en een stuk minder prijzig. Geen boomschors dan natuurlijk.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:07

Dat klinkt wel mooi! Vraag me alleen af of dat fijn speelt als de ondergrond niet recht is voor haar vriend..

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:09

De plank zelf is gewoon waterpas hoor ;) mits je goed oud hout hebt natuurlijk. Alleen de rand is gewoon echt met boomschors. En dat is natuurlijk niet recht. Dit is meestal maar één zijde omdat deze planken vaak aan de muur komen als bureau of dergelijke.

Oké ik ben lekker onduidelijk nu volgens mij :')
Ik probeer vandaag even voorbeelden te zoeken.

ikkelies

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Den haag,Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:11

Ik heb dit tafelblad van ikea. Vergeet er niet speciale olie/behandel materiaal bij te kopen.
Afbeelding
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50106773/

Dit bureau hebben wij gewoon op poten in een aparte kamertje staan.

In de woonkamer heeft mijn vriend zijn bureau een grote witte plank van ikea met aan 1 kant een ladeblok en aan de anderekant een kastje waar een pc in past en een gat in zit voor alle draden. Is het mooi weggewerkt. Die is gewoon helemaal wit. Maar je kan natuurlijk elk blad erop leggen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39214321/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89217505/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:24

Janine1990 schreef:
De plank zelf is gewoon waterpas hoor ;) mits je goed oud hout hebt natuurlijk. Alleen de rand is gewoon echt met boomschors. En dat is natuurlijk niet recht. Dit is meestal maar één zijde omdat deze planken vaak aan de muur komen als bureau of dergelijke.

Oké ik ben lekker onduidelijk nu volgens mij :')
Ik probeer vandaag even voorbeelden te zoeken.


Ik geloof dat ik het begrijp! :D Ik vind het idee heel erg leuk, maar ga dat zeker eerst aan mijn vriend voor leggen. Moet voor hem ook praktisch zijn. En anders verplaats ik het idee misschien wel naar het 'witgoed' gedeelte van de keuken. Een mooi blad boven de wasmachine bijvoorbeeld.

Ikkelies, ik wist niet dat ikea echt houten bladen had. Vond op hun site met name fineer en dergelijke. Goed om te weten dat ze dat dus toch wel hebben! In de olie zetten is geen probleem, doen we met de rest van de meubels ook.

Ik heb weer genoeg ideeën om verder te brainstormen. (en nog even een paar maanden op mijn vingers zitten, sleutel overdracht duurt echt nog even. :'))

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:33

Butterfly schreef:
Deze vloer gaat er ooit nog uit, is niet zo mooi meer en zeil :) net als het behang, maar ik durf het niet van de muur te halen :')


[img]m/BfVei8.jpg[img]
Het zijn panelen van 90cm hoog, voor de beeldvorming.

Gaaf ding zeg!!

Judith_ schreef:
Heeft iemand ideeën voor een houten bureau? Mijn vriend is gamer dus ontkom er niet aan om een grote computer in de living te hebben. Opzich geen probleem, maar momenteel staat die nog op een studentikoos bureau en bij de verhuizing wil ik die graag vervangen.

Hij moet minimaal 60/70x 120 cm zijn en het liefst van een mooie basis soort hout. Maar geen opsmuk, geen lades, geen opzet stuk of een 'toetsenbord lade' Eigenlijk volstaat een gewone tafel dus ook. Maar tot op heden vind ik niks naar mijn smaak. :/

Is het een idee om iets uit te tekenen en dat door een timmerman te laten maken? Dan kun je het perfect naar je wens en stijl maken

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:33

Janine1990 schreef:
De plank zelf is gewoon waterpas hoor ;) mits je goed oud hout hebt natuurlijk. Alleen de rand is gewoon echt met boomschors. En dat is natuurlijk niet recht. Dit is meestal maar één zijde omdat deze planken vaak aan de muur komen als bureau of dergelijke.

Oké ik ben lekker onduidelijk nu volgens mij :')
Ik probeer vandaag even voorbeelden te zoeken.


Ik snap hem :+

Denk dat je zoiets bedoelt?

https://www.google.nl/search?q=boomstam ... h_tcZcTjOM:

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:44

Janine1990 schreef:
Waarom niet Kiannah? Is niet zo heel lastig hoor...

Aaah dan begrijp ik het enigszins. Hoop wel dat ze dan biovergisters bedoelen voor vergisting. Want het gas waar ik op woon is ook gewoon natuurlijk materiaal :')

Ik ben bang voor wat er áchter het behang zit :') straks komt er een verschrikkelijk lelijke betonnen muur achter vandaan en heb ik nog meer ellende.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:40

Bij mij kwam er een van de 2 uit. Greenchoice schijnt einde van het jaar best wat terug te geven.
Energiedirect ken ik verder niet.

Voorheen had ik Eneco. En nu kwam toch een van die andere naar boven..

Leuk die wereldkaart! Heb hem ook gezien maar niet gekocht. Halve huis bestaat straks uit reizen en heb al een ander idee om de wereld te verwerken.. Nu nog kijken of de uitvoering werkbaar is.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:51

Doe je vriend wel een plezier en kies voor een blad wat afgerond is en inderdaad 70cm breed.

Ik zit zelf aan een meubel paneel van 60cm en scherpe (90°) rand. Je kan nergens heen het je benen. Een door de scherpe rand is net alsof ik mijn polsen heb mishandeld. (Ex gamer)

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:34

Gaaf zo'n boomstamtafel! Heb er zelf ook naar gekeken maar is voor nu even buiten budget, dus ik ga nu voor steigerhout :)

Ik heb even een dilemma mbt mijn eetkamertafel. Ik wil graag een tafel met 6 stoelen, maar de woonkamer is maar 4.26m breed en ik wil tegen de andere muur een piano zetten. Met een tafel van 2 meter hou ik dan 1.60m aan loopruimte over richting mijn keuken, zou dat genoeg zijn? 6 stoelen aan een tafel van 1.80m is wel krap ben ik bang.. Overigens zijn de 6 stoelen meer voor de looks, als ik er met 6 man aan ga eten dan zullen er sowieso 2 mensen aan het hoofd zitten ipv 3 per kant.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:53

Vanillia schreef:
Gaaf zo'n boomstamtafel! Heb er zelf ook naar gekeken maar is voor nu even buiten budget, dus ik ga nu voor steigerhout :)

Ik heb even een dilemma mbt mijn eetkamertafel. Ik wil graag een tafel met 6 stoelen, maar de woonkamer is maar 4.26m breed en ik wil tegen de andere muur een piano zetten. Met een tafel van 2 meter hou ik dan 1.60m aan loopruimte over richting mijn keuken, zou dat genoeg zijn? 6 stoelen aan een tafel van 1.80m is wel krap ben ik bang.. Overigens zijn de 6 stoelen meer voor de looks, als ik er met 6 man aan ga eten dan zullen er sowieso 2 mensen aan het hoofd zitten ipv 3 per kant.


En een ovale tafel? Wij hebben nu een die op zijn maximale lengte 160 cm is, maar door zijn ovale vorm passen daar prima zes stoelen aan.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:03

Booooo schreef:
Janine1990 schreef:
De plank zelf is gewoon waterpas hoor ;) mits je goed oud hout hebt natuurlijk. Alleen de rand is gewoon echt met boomschors. En dat is natuurlijk niet recht. Dit is meestal maar één zijde omdat deze planken vaak aan de muur komen als bureau of dergelijke.

Oké ik ben lekker onduidelijk nu volgens mij :')
Ik probeer vandaag even voorbeelden te zoeken.


Ik snap hem :+

Denk dat je zoiets bedoelt?

https://www.google.nl/search?q=boomstam ... h_tcZcTjOM:


Ja inderdaad! Hier heb je alleen ook losse planken van met één rechte zijde. Waarbij je ook nog ruim beenruimte houdt.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:07

Butterfly schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom niet Kiannah? Is niet zo heel lastig hoor...

Aaah dan begrijp ik het enigszins. Hoop wel dat ze dan biovergisters bedoelen voor vergisting. Want het gas waar ik op woon is ook gewoon natuurlijk materiaal :')

Ik ben bang voor wat er áchter het behang zit :') straks komt er een verschrikkelijk lelijke betonnen muur achter vandaan en heb ik nog meer ellende.


Hoe oud is je huis?
Ik heb hier alle behang er uit gescheurd (1974 bj) en kwam nog op zo'n vet onhandige muur met van dat spac achtige spul er op. Heb er daarna glasweefselbehang op gedaan, je ziet er niets meer van. Het mooie is dat het juist een stuk strakker oogt dan die originele muur.

Als je het zeker wilt weten, zou ik zeggen: Vul een plantenspuit met water en dreft en maak een hoek van het behang nat, het zal zeer gemakkelijk loslaten, zonder veel werk. Bevalt wat er onder zit niet, dan plak je de hoek weer dicht.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:24

Wij zijn trouwens ook maar eens verder gegaan hier in huis.
Inloopkast aan het maken op onze slaapkamer en alle behang eraf en alles weer lekker fris nieuw gesaust e.d

Begin inloopkast:Afbeelding

En zo is het nu:
Afbeelding

Nu nog planken enzo erin :)

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:24