Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:57

Die van mij is twee bij twee ofzo, toilet, wasbak en ruime douchecabine. De muren krijgen wat condens, maar dat stelt weinig voor. En dan ben ik echt van het lange douchen. Heb vloerverwarming en een radiator, ik heb het raam op een kier en heb geen elektrische afzuiging. Na het douchen zet ik de deur ook op een kier. Als het stoom een beetje weg kan komen scheelt dat een hoop vocht dat anders richting muur gaat en naar beneden druppelt.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:57

Onze badkamer is erg ruim, wij hebben dus wel bad, toilet, inloopdouche en dubbele wastafel met onder en bovenkastjes en dan nog ruimte genoeg.
Hebben alleen geen bergruimte voor handdoeken en zo. Die hebben we in een andere kamer.

Qua verwarming hebben wij vloerverwarming en zowel achter het bad als in de grote wand van de douche ook wandverwarming. Geen losse radiator daardoor.
Mechanische ventilatie en een raam wat open kan, geen last dus van vocht.

Vaxa, even een snel ontwerpje gemaakt voor je.
Aangezien ik een noob ben met uploaden en zo, maar even het ontwerp op de foto en dan de foto's hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:20

Oh Marlies dat is ook een idee zo met de douche achter die wand.
Onze badkamer is niet gigantisch ruim maar achter onze badkamer zit nog een 2e keuken.
En aangezien we die keuken nagenoeg niet gebruiken, alleen voor extra opslag willen we die misschien bij de badkamer aan gaan trekken.
Dan zou zoals jij het hebt ook bij ons kunnen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:36

Vaxa schreef:
doei schreef:
De toilet zou ik absoluut laten vervallen.
Wellicht een vrijstaand bad voor het raam, met de kraan uit de grond.

Eventueel de schacht breder maken als 20, van de loze ruimte een nis maken voor bv. Planten, gave zeepflessen, kaarsen oid.
Het badmeubel laten aansluiten aan de schacht zie foto.

De inloopdouche aan de kant houden waar hij nu staat, maar dan vergroten.

Ik vind een vrijstaand bad supermooi, maar denk dan meteen weer praktisch. Het lijkt me geen pretje om altijd rond het bad te moeten stofzuigen/poetsen. Zijn er hier mensen met een vrijstaand bad? Hoe valt dat mee?
Voor de schacht is dat idd een goede opmerking. Ik had zelf ook al zoiets in gedachten:
[img]m/LyfDm4.png[img]

Verder kwam ik dit nog tegen:
[img]m/JoEBDZ.png[img]
Vind het erg mooi hoe het meubel hier aansluit op het bad.

Wat denken jullie van dubbele wastafel? Wij hebben dit nu, maar denk dat we met een enkele ook best kunnen leven. Dan heb ik ook wat meer ruimte om eens wat kleren weg te leggen bv. Of is dit een groot gemis met bv later kinderen?

MarliesV schreef:
Vaxa, ga binnenkort even rustig zitten voor jouw post. Leuke vragen!

Thanks! Ik kijk uit naar je ideeën!


Erg mooi! Zeker dat 1e plaatje!
Dubbele wastafel, altijd doen als je de kans hebt! Zeker als je ook een kinderwens hebt :j dat geklooi altijd rond 1 bak met meerdere mensen
Wat betreft bad, als je een aparte douche hebt, zou ik zelf vrijstaand doen, vind dat er zoveel mooier uit zien! En mocht er eens iets stuk of verstopt zijn, makkelijker om bij te komen. Maar als je primaire douche er ook in moet, dan zou ik het niet doen. Zou ik me er aan irriteren dat het water ernaast kan komen

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:25

Ik zou trouwens ten alle tijden het toilet behouden. Scheelt heel veel in waarde mocht je het willen verkopen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:08

Als de badkamer de enige plek is voor een tweede toilet ... dan zou ik hem er idd wel in laten
Als er ook maar enigszins een mogelijkheid is om het tweede toilet elders/apart te doen zeg ik absoluut apart doen
Ik heb persoonlijk een hekel aan badkamers met toilet er bij in , mijn ex flikte het ook altijd om lekker boven in de badkamer even lekker te gaan zitten , als je dan wil gaan douchen als er net iemand zijn behoefte heeft zitten doen ... -O-

Wij gaan mettertijd de badkamer verhuizen naar een slaapkamer , er zou dan ruimte zijn voor een tweede toilet, maar die maken we waar nu de badkamer is , no way dat ik die naast het bad zet :n

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:20

Ikvind een toilet in een badkamer onhygiënisch en zou hem altijd apart houden.
Zouden wij een huis bekijken waarbij het niet mogelijk is het toilet uit de badkamer te halen zouden wij het hoogst waarschijnlijk niet kopen :o

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:50

Afgelopen weken het hele topic rustig doorgespit dus nu tijd om ook maar eens te reageren. Binnenkort verhuis ik van een tweekamerappartement naar een goed onderhouden eengezinswoning. Er zijn wel wat dingen die niet geheel mijn smaak zijn, maar gezien de kosten voor het huis mag dat even wachten en we kunnen zo goed vooruit. Ik vind het leuk om alle tips mee te lezen en doe graag inspiratie op.

Dan meteen mijn eerste vraag, ik wil op een muur bij het toilet veel foto's hangen. Het liefst gewoon erop geplakt zodat je lekker veel kunt variëren, maar dat lijkt me niet zo hygiënisch met schoonmaken. Veel (combinatie)fotolijsten vind ik de foto's dan weer te klein of in onhandige vormen/formaten. Heeft er hier iemand misschien ideeën of ervaringen met bijvoorbeeld een plaat ervoor zetten?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:55

Je hebt van die wissellijsten zonder lijst zegmaar (glazen plaat op achterkant en vastgezet met klemmetjes) op A3 formaat.
Je zou daar bijv een paar van kunnen halen, foto's erin steken zodat je collages krijgt en eens in de zoveel tijd de foto's wisselen. :)

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:03

@stumper, ik heb in de gang een wand gemaakt van piepschuim platen met stof bekleed, dat zou je kunnen gebruiken om je foto's op te pinnen, je kunt ze zo groot maken als je zelf wilt .

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:03


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:30

Vindt iemand het leuk om met mij mee te denken?
Het wordt hoog tijd om mijn werkruimte eens aan te pakken. Wat begon met een mooi opgeknapt bureau en mooi opgeruimde werkplek is 5 jaar later geëindigd in een chaos van gratis kastjes en opbergplekjes en nog te weinig plek voor de spullen die ik heb verzameld, én te weinig werkplek :=
Afbeelding
-O-

Dus nu wil ik het heel rigoureus aanpakken.. Alle kastjes gaan eruit, op de hoge kast na (die verhuist naar de andere kant van de kamer, waar het bureau van mijn vriend staat).. Ik heb een iets grotere tafel beneden staan die ik als bureau wil gaan gebruiken. Die wordt wat opgeknapt, blad schuren en poten antraciet spuiten denk ik..
Afbeelding

En nu het grote probleem.. hoe ga ik alles weer opnieuw inrichten zonder dat het rommelig wordt, maar ik toch al mijn spullen kwijt kan?
Ik hou heel erg van deze stijl:
Afbeelding

Ik zat te denken om onder de schuinte van het dak, achter het bureau, van steigerhout een paar planken/rekken te maken waar ik opbergdozen/kratten/bakken kan zetten en die zo toch een beetje uit het oog staan, en dan dat steigerhout laten doorlopen in een L-vorm om het bureau heen.. ondersteund met fruitkisten zoals bij het plaatje hierboven.
Afbeelding

Ook vind ik het thema uit het voorbeeld, de wereldkaart enzo, erg leuk omdat we veel reizen/zeilen, lekker retro ook, en zou ik het leuk vinden om dat hier en daar te laten terugkomen.

Wie heeft nog goede ideeën?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:03

Hoe ziet de andere kant van de kamer er uit? zeg maar de hoek waaruit je nu de foto hebt gemaakt?

Je kunt onder een schuine wand echt heel veel kwijt, maar als je er vervolgens je bureau voor zet, kun je er nooit meer makkelijk bij zonder eerst onder je bureau te moeten kruipen. Verder zou ik denk ik schuifdeuren voor de schuine wand maken. als je de spullen uit het zicht hebt oogt het ook meteen een stuk opgeruimder.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:19

De andere kant is het territorium van mijn vriend, daar staat zijn bureau en gitaarspul en versterkers enzo.. daar mag ik niet te veel rommelen helaas.

Achter mijn eigen bureau loopt de schuinte niet helemaal door jammer genoeg, daar houdt het dak op.
Afbeelding

Achter de plafondbalk zit een daglichtlamp verborgen die ik gebruik om te schilderen en ook de raam heb ik nodig voor goed werklicht. Daardoor kan ik het bureau helaas niet verder naar achteren schuiven. Dan zit ik mezelf te veel in het licht.
Ik vind het niet zo erg om onder het bureau te moeten kruipen om spullen te pakken, dat doe ik nu ook al :+ En het zijn vooral spullen die ik niet vaak gebruik. Kerstspul, allerlei knutselspul.. een opbergbak op wieltjes heb ik er snel onderuit gerold :D Maar het moet er idd wel netjes uit zien. Schuifdeurtjes onder het bureau lijkt me dan weer te lastig.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:20

8nnemiek wow :+ ik zou helemaal gek worden op zo’n werkplek. Je moet wel een heel chill persoon zijn. Ik ben dan weer het andere uiterste. Uber georganiseerd. Bij mij zit alles in lades en bakjes en alle overbodige dingen gooi ik gelijk weg. Nou is dat ook niet altijd handig :D . Kasten en lades heb je nodig. En een flinke prullenbak.
Ikea moet je heen Pax, besta en Billy zijn je code woorden.

Dit vind ik zelf een heel mooi systeem. Helaas wel wat duurder maar komend voorjaar gaat het er wel komen.

https://www.misterdesign.nl/merken/string/

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:31

Ik ben de rommel nu ook wel zat ja, haha. Al lijkt het wel wat erger omdat mijn vriend zijn computerzooi nog even op mijn bureau en vloer heeft gedumpt >;)

Mijn Billy kast heb ik vorig jaar verkocht, vreselijk lelijk ding vond ik dat :') De afgelopen jaren heb ik inderdaad altijd zo gewerkt.. Ikea kast erbij, spullen erin, en even later weer een nieuwe Ikea kast erbij.. er staan hier een stuk of 5 van die Ikea kasten :+ Maar ik vind opbergmeubels zo vreselijk lelijk en lomp! (En de lades van Ikea kasten kunnen het gewicht niet aan := )
Ik wil alles het liefst zo open en ruimtelijk mogelijk hebben. Veel spul kan weg inderdaad :j De rest wil ik het liefst in leuke retro kistjes of bakken wegwerken. Maar ik kan eigenlijk niks beters verzinnen dan gewoon achter het bureau :=

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:36

Misschien kun je eens op Tiny home Google-en. Daar vind je ook slimme oplossingen. Een goeie maatwerk lade kast op wielen achter het bureau voor dingen die je weinig gebruikt is misschien wat. Ik begrijp overigens wel dat je de ikea spullen niet je van het vind. Zelf heb ik er ook een haat liefde verhouding mee en ga ik nu dus voor de mooie oplossing.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:48

Lastig Annemiek, de style die je leuk vindt zou ook mijn style zijn.
Zou inderdaad ook gebruik maken van die schuine kant dmv kasten/planken.

Ik heb besloten toch niet voor een Ikea bank te gaan. Ga zondag even stukje rijden voor een bank waar mijn oog op gevallen is. Durf hem niet te bestellen zonder er op gezeten te hebben.
Gisteren even mogen passen en meten en zou een bank van 3m bij 2 kwijt kunnen.
Wil ook nog ruimte overhouden voor een fauteuil. Helaas is de salontafel veel te groot om te kwijt te kunnen.

Als iemand nog een leuke zaak weet waar je salontafels kunt kopen, niet te strak wat geleefd. Of iets weet wat bij landelijk/oud/robuust past graag :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:11

Ik heb nog een foto gevonden van de ruimte toen ik hem net had ingericht.. een heel verschil :+
Afbeelding

Ik hoop dat het me lukt om het weer net zo open en ruimtelijk te krijgen, maar dan in een iets andere stijl en met wat meer opbergplek. Lastig hoor! Maar ik krijg al wat goede ideeën dankzij jullie!

Een bank kopen zonder te testen lijkt me ook tricky. Zou ik ook niet zomaar durven.
Wil je echt een nieuwe salontafel? Op marktplaats staan vaak van die wat oudbollige massief eiken tafels die prachtig robuust en landelijk worden als je ze laat zandstralen of schuurt en er bv met een wash overheen gaat.
Bij ons in de buurt heb je Knibbeler, dat is een geweldige winkel voor landelijk spul, maar ik weet niet of die overal in Nederland zitten.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:13

Annemiek, ik zou je bureau een kwartslag draaien en in de schuine kant een kast maken, deuren van dat hout bijvoorbeeld. Je kan de kast natuurlijk een stukje naar voren halen zodat je een plankje over houdt voor freubeltjes.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:15

Haha jeetje wat een verschil zeg!

Nee hoor hoef niet perse een nieuwe, liefst eentje die eigenlijk ergens in een schuur staat al wat levens heeft meegemaakt, verf spettertje er op of iets..

Ik zal de site eens bekijken. Zie dat ze enkel in Heerlen en Roermond zitten :)
Maar voor de bank moet ik nu ook anderhalf uur rijden :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:24

Ik zou ook je bureau een kwartslag draaien. Dan de schuine wand vanaf onder het raam dicht maken met gordijn/schuifdeuren en daar alle spullen neerzetten. OP de tegenoverliggende wand van het bureau kun je dan wat fruit kistjes ophangen voor spulletjes die je graag in het zicht wilt hebben of makkelijk bij wil kunnen. Een klein ladeblokje onder je tafel en je bent een heel eind. Ik zou de tafel trouwens alleen netjes aflakken en niet verven. Volgens mij past het blanke hout juist heel mooi in de stijl die je graag wilt.

Eventueel de tafel op wieltjes zetten(met rem) zodat je die kan draaien als je te weinig licht hebt met schilderen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:33

Jeetje 8nnemiek, wat veel spullen, maar ook een leuke ruimte!

Ik zou een grote schuifwand/kast maken aan de kant waar je zelf staat op de eerste foto.
Dat maakt de ruimte ook meteen ruimer doordat je dan die schuine kant onzichtbaar maakt.
Daarin planken met bakken, en je kan er dan ook wat grote dingen in kwijt.

En dan zoals je inspiratie foto, een lange tafel aan de linkerkant/lange wand.
Met mooie grote kaart erboven. Eventueel onder de schuine kant met het dakraam nog een paar lage kastjes die je nu links hebt staan? Ik zou ze dan wel wit verven.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 12:51

8nnemiek schreef:
Vindt iemand het leuk om met mij mee te denken?
Het wordt hoog tijd om mijn werkruimte eens aan te pakken. Wat begon met een mooi opgeknapt bureau en mooi opgeruimde werkplek is 5 jaar later geëindigd in een chaos van gratis kastjes en opbergplekjes en nog te weinig plek voor de spullen die ik heb verzameld, én te weinig werkplek :=
[img]m/XRkjpI.jpg[img]
-O-

Dus nu wil ik het heel rigoureus aanpakken.. Alle kastjes gaan eruit, op de hoge kast na (die verhuist naar de andere kant van de kamer, waar het bureau van mijn vriend staat).. Ik heb een iets grotere tafel beneden staan die ik als bureau wil gaan gebruiken. Die wordt wat opgeknapt, blad schuren en poten antraciet spuiten denk ik..
[img]m/bGLxg6.jpg[img]

En nu het grote probleem.. hoe ga ik alles weer opnieuw inrichten zonder dat het rommelig wordt, maar ik toch al mijn spullen kwijt kan?
Ik hou heel erg van deze stijl:
[img]m/LJyW4L.jpg[img]

Ik zat te denken om onder de schuinte van het dak, achter het bureau, van steigerhout een paar planken/rekken te maken waar ik opbergdozen/kratten/bakken kan zetten en die zo toch een beetje uit het oog staan, en dan dat steigerhout laten doorlopen in een L-vorm om het bureau heen.. ondersteund met fruitkisten zoals bij het plaatje hierboven.
[img]m/QI20Ne.jpg[img]

Ook vind ik het thema uit het voorbeeld, de wereldkaart enzo, erg leuk omdat we veel reizen/zeilen, lekker retro ook, en zou ik het leuk vinden om dat hier en daar te laten terugkomen.

Wie heeft nog goede ideeën?

Wat jij zelf zo als idee noemt, vind ik een hele goede. Ik zou alleen ergens wel met deurtjes gaan werken. Paar open plekken, en de rest dicht. Gewoon omdat open in mijn ogen vrijwel altijd wat rommelig staat tenzij je echt de helft leeg laat nooit een baadje laat slingeren etc. Als je dat echt niet wilt, dan zou ik met dichte bakken werken zodat je niet ziet wat erin ligt/staat.
Gaaf bureau die je nu wilt gaan gebruiken zeg :o

Bovengenoemde optie om het bureau een kwartslag te draaien is indelingstechnisch misschien ook wel een goede! Al zou ik zelf dan het directe licht gaan missen

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:21

Ik kom ook even inbreken, volg hier wel al langere tijd.

Zou een hele kastenwand van fruitkistjes niet iets zijn? Ik vind dat zelf altijd wel leuk staan!