Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 22:50

Jaja, vage titel... En ik heb geen idee of het goed staat, dus modjes, mocht het verkeerd staan, mijn excuses!

Ik fiets iedere dag van en naar het treinstation om naar de universiteit te gaan, en normaal gesproken was dit geen probleem.
Alleen heb ik dit wintersemester op maandag een voorlezing tot 19:45 en ben vaak pas om 20:30 op het station om naar huis te fietsen.
Ik heb er nu een hangslot aanhangen dat ik dan om de zadelstang rol als ik het niet gebruik. Heel handig, alleen kost het best wat tijd om dat ding los en vast te krijgen.
Vandaag was het voor de eerste keer raak, ik loop richting de fietsen en zie meteen een groepje van 15 hangjongvolwassenen staan. Je rook van een paar meter afstand al de alcohol, tabak, en wiet...
Ik zag de bui al hangen, dus ik heb zo snel mogelijk mijn fiets opengemaakt en ben weggefietst, en heb een stukje verderop pas alles gefatsoeneerd (slot wegbergen, lampen aan, tas goed op m'n rug, etc.)
Helaas was het nog steeds niet snel genoeg en hebben ze toch mijn fiets nog een paar seconden vast kunnen grijpen, inclusief opmerkingen als 'hey, hey schattig kleintje, hey... Hoe heet jij? Hey, hey... Waarom negeer je ons? Meisjeeeeee" %)

Dus mijn vraag aan jullie, kennen jullie een fietsslot dat én mijn fiets tegen diefstal beveiligd, maar toch snel los is in zulke gevallen?
Laatst bijgewerkt door Nala op 30-10-17 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Fietsslot dat én goed beveiligd én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:53

Een u slot/beugel slot?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Fietsslot dat én goed beveiligd én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:54

Ik heb een normaal ketting slot en ik deed hem ook eerst altijd onder mijn zadel, maar dat kostte teveel tijd. Nu hang ik hem gewoon over mijn stuur heen als ik aan het fietsen ben. Dan is iets sneller.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 22:59

Mri dat zou ik eventueel kunnen proberen inderdaad, maar dat is dan alleen om de fiets zelf, toch? Daarmee kan ik m niet echt goed aan iets vastmaken...

Geerte, dat zou ik inderdaad kunnen doen ja.

Anoniem

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:04

Als je hem over je stuur hangt kan je er ook mee slaan. :+

Wat een walgelijke goorlappen zeg!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:12

Waar gebeurt dit? Kun je hier niet ergens over aan de bel trekken?
Ik vind het heel verontrustend dat je rond een universiteitsgebouw of station zo erg op je hoede moet zijn dat zelfs een krap minuutje al te lang is.

Sterkte! Ik heb mijn hangslot over het algemeen binnen een paar seconden los en om mijn zadel, behalve in stressmomenten (al beperkt zich dat hier gelukkig meestal tot het net wel/niet halen van de trein)

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:23

Je kan hem door je voorwiel aan ieder willekeurig fietsenrek vastzetten ;)

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:40

safina schreef:
Als je hem over je stuur hangt kan je er ook mee slaan. :+

Wat een walgelijke goorlappen zeg!

Dit ja _/-\o_

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:42

Klopt Safina... Maar eentje slaan terwijl er een stuk of 10 omheen staan, nee dank je -O-

Qerty, in een klein dorpje in de buurt van een klein station in Duitsland... Het ligt pal naast een supermarkt die tot 10 open is waar ze dus altijd ook bedelen en meteen alcohol ervoor kopen enzo... Zijn zo'n hopeloze figuren.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:47

Misschien eens melding doen bij de politie dat die komen surviëren want dit kan echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:49

MorganeR schreef:
Klopt Safina... Maar eentje slaan terwijl er een stuk of 10 omheen staan, nee dank je -O-


Ik weet het, het zou ook niet verstandig zijn. Maar damn, mn handen jeuken als ik dit soort dingen lees. -:(-

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 00:00

Er hangt vaak genoeg politie rond, maar die kunnen helemaal niks doen zolang ze niks verkeerd doen... En ze zijn ook hartstikke braaf als de politie er is natuurlijk -O-

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:56

Als jij je bedreigt voelt is dat al verkeerd, dat is overlast en daar moeten ze altijd wat mee. De politie kan ook camera bewaking ophangen enz.
Tot die tijd misschien gewoon een slot alleen aan de fiets.
Zijn de jongens voor reden vatbaar denk je? Je kan een keer hard en duidelijk zeggen: jongens ik vind dit niet leuk, willen jullie mij gewoon mijn fiets laten pakken en met rust laten

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:08

MorganeR schreef:
Mri dat zou ik eventueel kunnen proberen inderdaad, maar dat is dan alleen om de fiets zelf, toch? Daarmee kan ik m niet echt goed aan iets vastmaken...

Geerte, dat zou ik inderdaad kunnen doen ja.
Ach, je kan d'r zo iemand wel zeer gemakkelijk een knal mee verkopen :P

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 10:24

@gillbo, ivm de alcohol en wiet lijken ze me niet bepaald vatbaar voor normale normen en waarden, om het zo maar te zeggen :')

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:26

Mri schreef:
Je kan hem door je voorwiel aan ieder willekeurig fietsenrek vastzetten ;)

Een voorwiel is vrij eenvoudig van het frame los te maken. Heb je alleen nog een voorwiel en slot en is de rest verdwenen.
Je slot altijd aan het frame bevestigen.

Maar zo'n beugel slot is wel een idee. Die heb ik vroeger ook gehad. Het ligt een beetje aan het soort fietsenrek, ze zijn niet allemaal even makkelijk, maar op een gegeven moment word je ook handig in om je fiets toch vast te krijgen met het frame aan het fietsenrek.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:28

safina schreef:
Als je hem over je stuur hangt kan je er ook mee slaan. :+

Wat een walgelijke goorlappen zeg!


Het eerste wat ik dacht.... :Y) _-:(

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:57

Ik heb een abus bordo slot, opvouwbaar en is heel makkelijk vast en los te krijgen. Hij is redelijk veilig voor zover ik weet, maar een U/D slot is het allerveiligst (en is doorgaans moeilijker om je fiets goed mee vast te zetten omdat je sowieso toch wel door je achterwiel en frame heen wil vastmaken). Hangt een beetje af van hoe de fietsparkeerbeugels oid geplaatst zijn maar in mijn ervaring is het een beetje puzzelen om een D slot goed vast en los te krijgen :)
Alternatief: een vouwfiets kopen, ben je van het hele slotprobleem af :+
Rot voor je hoor :(

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 11:56

Het zijn eigenlijk allemaal omgedraaide U's van ongeveer een dikke meter hoog. Ik heb nu zo'n flexibel slot dat ik inderdaad én om het frame én die stang én door het voorwiel haal. Het achterwiel is al op slot door zo'n rond slot.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Fietsslot dat én goed beveiligt én snel los is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:22

Mensenwelzijn => Huis tuin en techniek

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:26

MorganeR schreef:
@gillbo, ivm de alcohol en wiet lijken ze me niet bepaald vatbaar voor normale normen en waarden, om het zo maar te zeggen :')

Dan telefoon bij de hand en direct de polite bellen zodra je ze ziet, ze mogen nl niet iemand lastig vallen en als het probleem bekend is dan moet de politie echt wel wat doen aan deze overlast.
Elke keer melding maken als het gebeurt

Lien_

Berichten: 2494
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:04

MorganeR schreef:
Het zijn eigenlijk allemaal omgedraaide U's van ongeveer een dikke meter hoog. Ik heb nu zo'n flexibel slot dat ik inderdaad én om het frame én die stang én door het voorwiel haal. Het achterwiel is al op slot door zo'n rond slot.

Dan zou ik een D slot kopen :j dat is vrij makkelijk met die omgekeerde U’s, kun je heel snel in worden :)

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:53

Ik zou ook de politie bellen en aangeven dat je er niet langs durft omdat je eerder bent lastig gevallen. Ze zullen dan denk ik langs komen om je te helpen. Kan wel zijn dat de gastjes daarna nog vervelender worden natuurlijk :roll: