Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:18

Wat een gave lamp Dana! Je bent echt handig bezig!!

@Rebecca mooi opgetuigd hoor!

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:33

Die touwlampen zijn gaaf. <3
Zouden ook mooi in een huis met maritiem thema passen en dan met scheepsknopen erin. :D

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:05

dan heb je wel de langere versie nodig , hier een knoop inleggen is nog een hele uitdaging :D ik heb er nog 2 onderweg van een meter lang, die komen aan de houten wand te hangen....

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:54

Revanches, dit kleed is 152 euro. Dus we durven het er wel op te wagen :D

Van binker, net ff fototje gemaakt :Y)

Afbeelding

Het is dus geen traditioneel vloerkleed materiaal zoals ik het ken iig
Veel dunner ook dan andere kleden, geen idee hoe dat op levensduur effect heeft

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:14

Over vloerkleden gesproken;een voormalige opdrachtgever van mij, heeft vloer- en wandbekleding ontwikkeld op basis van leer (restmateriaal uit de leerindustrie) genaamd Buxkin. Wel mooi en origineel vind ik.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:51

Hallo, mag ik hier gebruik maken van jullie kennis en inzicht. Ben mijn keuken aan het verbouwen en omdat ik het ruimtelijk inzicht van een hobbykip heb kan ik jullie tips goed gebruiken :D

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:23

ruitje schreef:
Hallo, mag ik hier gebruik maken van jullie kennis en inzicht. Ben mijn keuken aan het verbouwen en omdat ik het ruimtelijk inzicht van een hobbykip heb kan ik jullie tips goed gebruiken :D


:') :') :') :') :') :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk, hier hou ik van! Welkom :D

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:09

Shoot zou ik zeggen!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:26

Oke oke,

Vraag 1 dan maar.

Ik wil van deze muur:


Afbeelding



Zoiets maken:


Afbeelding

Zelf had ik helemaal in mijn hoofd dat dat van ijzer moest zijn, voor de industrial feeling weet je wel :')

Nu zegt de aannemer dat ijzer duur is en stelt hij voor om hout zwart te verven.

En nu vraag ik mij af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Gaat het er dan oke uit zien?
Hebben er mensen glas laten zetten en kan ik dan misschien dat frame laten maken?
En wat vinden jullie van het idee an sich, tips?

Ik haat de keuzestress die bij een verbpuwing komt kijken :')

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:32

De balkjes lijken me vrij smal.. zou hout dan wel sterk genoeg zijn om zo’n stuk glas te houden? Het moet niet gaan buigen of breken als iemand er tegenaan valt. Misschien kun je dan beter voor aluminium of kunstof gaan. Ik zou eens bij een paar kozijnenmakers vragen wat er mogelijk is.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:50

De aannemer zegt dat het duur is. Wat is duur? En wat is het financieel verschil met hout? Ik denk dat beide wel mooi kunnen zijn maar het is best ingrijpend en definitief dus, ik persoonlijk, zou gaan voor wat ik mooi vind. Behang en verf verander je zo als het tegen valt. Dit niet.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:04

Ruitje, je kan ook contact opnemen met bijvoorbeeld Gewoon Gers (http://www.gewoongers.nl/index.html) Ik heb hem al een tijdje op mijn 'ooit nog' lijstje staan, omdat ik graag ooit zulke en suite deuren wil. Misschien kunnen zij wel mee kijken?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:34

@Ruitje, betekent dat dat de muur waar nu dat stopcontact in zit, eruit gaat? Of moet de muur neergezet worden?
Aangezien mijn ruimtelijk inzicht net zo best is als t jouwe, heb ik geen idee welke muur je bedoelt :')

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:38

Heeft iemand ervaring met een wand in de muur zetten en daarachter een soort inloopkast? De ruimte zou dan 1,40 bij 2,30 worden .

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:50

Ruitje, hout moet wel kunnen maar metaal is veel mooier in dit geval.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:55

kohtje schreef:
Heeft iemand ervaring met een wand in de muur zetten en daarachter een soort inloopkast? De ruimte zou dan 1,40 bij 2,30 worden .


Je kan de kast ook als wand gebruiken.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:59

Metaal is echt veel mooier en heb je ook geen onderhoud aan, ik denk dat jou aannemer er niet goed aan kan komen en jou probeert af te schepen met hout. Doe wat je mooi vind. Ja het is iets duurder. Maar we hebben het over een windje, niet over een straatleven constructie waar je huis op rust dus vind eigenlijk dat je aannemer maar gewoon moet doen wat je vraagt hoor.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:00

Jennyj01 schreef:
kohtje schreef:
Heeft iemand ervaring met een wand in de muur zetten en daarachter een soort inloopkast? De ruimte zou dan 1,40 bij 2,30 worden .


Je kan de kast ook als wand gebruiken.



Idd met bijv mooie schuif of roldeuren

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:06

ruitje schreef:
Oke oke,

Vraag 1 dan maar.

Ik wil van deze muur:


[ [url=m/VQUMnI.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zoiets maken:


[ [url=m/10lOJF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zelf had ik helemaal in mijn hoofd dat dat van ijzer moest zijn, voor de industrial feeling weet je wel :')

Nu zegt de aannemer dat ijzer duur is en stelt hij voor om hout zwart te verven.

En nu vraag ik mij af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Gaat het er dan oke uit zien?
Hebben er mensen glas laten zetten en kan ik dan misschien dat frame laten maken?
En wat vinden jullie van het idee an sich, tips?

Ik haat de keuzestress die bij een verbpuwing komt kijken :')


Leuk idee!
Ik denk dat als je voor hout kiest je meerdere vakken nodig hebt voor de stevigheid. En dan vraag ik me af of hout dan nog goedkoper is dan staal. Gewoon offertes opvragen, dan weet je meer.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:16

Ik denk voor wat jij wil qua sfeer/uitstraling
Ik toch zou vragen wat de exacte kosten zijn
Ja er zal misschien verschil zitten tussen hout en metaal
maar dat zal echt niet je prijs van werkzaamheden verdubbelen
En eerlijk? Ik denk dat je met hout achteraf nog wel eens kan gaan balen dat je niet toch gedaan hebt wat je in eerste instantie wilde omdat het het gewoon net niet is qua look

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:30

Ruitje, ik zou ook denk ik even her en der wat offertes opvragen. Wel een heel gaaf idee!

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:15

Dag iedereen,
Als stille meelezer meld ik mij even.
Wij hebben twee jaar geleden een oude woning gekocht en al verschillend verbouwingen achter de rug. In 2016 namen we de living (woonkamer) en keuken onder handen. Als er interesse is, wil ik best wat voor- en na-foto's posten.
In 2017 hebben we ons dak volledig vernieuwd en geïsoleerd.
Komend jaar gaan we voor de rest van het huis (alles op gelijkvloers): inkomhal, twee slaapkamers, badkamer, apart toilet en wasplaats (bijkeuken in NL geloof ik). Omdat de renovatie van de keuken en living te lang geduurd heeft naar onze zin, willen we voor volgend jaar al zoveel mogelijk beslissingen nemen, keuzes gaan maken in de winkels enz.
Voor twee ruimtes heb ik graag jullie input, kwestie van praktische/mooie indeling.

1. Wasplaats
Afbeelding
Dit is getekend volgens de huidige indeling en kan compleet omgegooid worden aangezien de vloer en chape er nog uit moet. Dus dan kunnen de leidingen eventueel verlegd worden. (Al zou het wel handig zijn dat de uitgietbak z'n plek behoudt.)
De groene muur is waar nu mijn kast staat met poets-, was-, strijkspullen enz. Tegen de rode wand hangen de collectoren van de vloerverwarming. Die mogen niet volledig weggestopt worden, daar moeten we blijven bij kunnen in geval van problemen. Nu kunnen we daar natuurlijk wel een kast tegen maken met een open achterkant... Wat er verder in moet komen zijn natuurlijk plek voor wasmachine, droogkast, diepvrieskast en uitgietbak. Graag jullie ideeën!

2. Badkamer
Afbeelding
Op dit ogenblik hebben we een toilet, douche (80x80), bad, meubel met 2 lavabo's, een spiegelkast en twee kolomkasten in de badkamer. Kwestie van opbergruimte is net genoeg voor ons (en nu zijn er nog geen kinderen), dus die moet minstens even groot blijven. De douche is veel te klein naar mijn zin, ik wil er één van minstens 90x120. Het bad moet er ook opnieuw in komen, mijn vriend is echt een 'badmens'. Aan het toilet twijfelen we, omdat er naast de badkamer al een apart gastentoilet is. Op lange termijn overwegen we om op de eerste verdieping (is nu één grote zolderruimte) nog een tweede toilet te plaatsen.
Dus hier zijn we nog niet helemaal uit. Ook bij de badkamer kan de indeling compleet door elkaar gegooid worden.
Bovenstaande tekening is mijn eerste idee dat ik had over de badkamer. De schacht rechtsboven moet blijven, daar lopen verschillende leidingen door van boven naar beneden. Al hoeft hij niet zo breed te zijn als getekend.

Dus als jullie mee willen nadenken over een indeling, graag!
Alle ideeën, ervaringen zijn welkom!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:35

Haha Rebecca, leuke kerstboom! Geeft meteen sfeer :)

Ik zou, als je al een wc hebt en je de badkamer goed wilt benutten, de wc eruit houden, de douche groter maken en opschuiven. Bad is wel heerlijk!

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:13

Vaxa, ga binnenkort even rustig zitten voor jouw post. Leuke vragen!

Ruitje, als je 1 ruit neemt die je in een stevig kozijn kan zetten, kan je de latjes verder wel smal houden. Anders wordt het niet stevig genoeg om het glas te houden denk ik.
Wel mooi!

https://www.superstudiodesign.nl/detall ... 0wodAOALaQ
Wat denken jullie, zou dit echt pony huid zijn? Lijkt mij qua patroon een stuk meer koe dan pony?
(vriend van mij is wild van alles wat koe is en heeft nog een hele mooie ruimte voor zijn openslaande deuren die gevuld moet worden, misschien mooie inspiratie, mits het koe is, geen pony)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:17

Marlies lijkt inderdaad meer op koe.