Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:09

BloemBloem schreef:
Dit post ik net in het meubelpimp topic, heb zo gelachen gisteravond :D



Ik heb deze op de kop getikt <3!!!!

[ Afbeelding ] en die wil ik verven met donkergrijze krijt/kalkverf, weet alleen niet welke ik heb beste kan pakken :)


Yeah! Vraag niet hoe, maar kast staat in de tuin te wachten tot ik de juiste kleur verf heb gekocht :D!

Zo blij als een klein kind, en dat voor twee tientjes :+


Ja he? Ben er blij mee, komt in de hal, ben ik de schoenen en jassen kwijt!

Hahaha we hebben hem uit het raam moeten tillen, heb zelfs mensen van straat geplukt om te helpen, zo gelachen! Dat marktplaats is toch werelds! Was zo'n leuk stel waar ik het van heb overgenomen!
[/quote]

Ik wel er even op inhaken! Ik heb net een oude schoolkast opgemipt met krijtverf. Zal het resultaat hier in een fotootje delen.
Afbeelding

Dit is de kast de kleur is grijs met een vleugje blauw.

Het merk is Everlong. Kan een foto van de pot maken als je wilt. De verf dekte ook in 1 keer super goed dus dat was fijn.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh



maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:23

_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Lees normaal alleen mee maar wilde nu ff reageren.
Wij hebben een bank van Leen bakker op hoge pootjes. Dit raad ik af, de pootjes blijven rondraaien en de bank staat er niet stevig op. De bank is met licht grijze stoffe bekleding ook geen slimme keus geweest met een hond. De bank is dus duidelijk vuil maar stof is natuurlijk slecht schoon te krijgen. Verder zit hij prima alleen zou ik dus nooit meer voor hoge poten gaan en stof in combinatie met huisdieren is ook een twijfelpuntje

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:21

Ik had begrepen dat de stof van de banken op mijn lijstje een vorm van vuilafstotend en makkelijk schoon te maken zijn.

Kotsen hebben ze een keer gedaan, in de bijkeuken. Piesen nog nooit in huis.

Pap en mam gaan morgen kijken. Dus ik ben benieuwd.
[/quote]

Ik heb een bank van een hele aparte stof (half leer, half stof, don't ask maar het bestaat), die is inderdaad heel erg makkelijk af te nemen. Maar ik moet zeggen, behalve gesmolten chocola is er nog niet veel op terecht gekomen.

Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn ouders hebben leren banken, onze oude kat zette regelmatig zijn nagels er in en trok zich er aan op. Maar je ziet het nauwelijks... Als je goed rundleer neemt, zie je nagels echt niet meteen. Zeker gezien honden hun nagels niet scherpen zoals katten.[/quote]

Ik betwijfel of de leren banken van Leen Bakker dergelijke kwaliteit zijn :=
maylotje schreef:
_San87_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de bankstellen van Leen Bakker :)?

Ik heb een mooie gezien maar heb geen mogelijkheid de bank irl te bekijken en wil dus online bestellen.


Lees normaal alleen mee maar wilde nu ff reageren.
Wij hebben een bank van Leen bakker op hoge pootjes. Dit raad ik af, de pootjes blijven rondraaien en de bank staat er niet stevig op. De bank is met licht grijze stoffe bekleding ook geen slimme keus geweest met een hond. De bank is dus duidelijk vuil maar stof is natuurlijk slecht schoon te krijgen. Verder zit hij prima alleen zou ik dus nooit meer voor hoge poten gaan en stof in combinatie met huisdieren is ook een twijfelpuntje


Wat zijn hoge poten?

Ik heb nu ook een stoffen bank en dat gaat heel goed :j.[/quote]

Zoals deze. Wij hebben ongeveer de zelfde alleen dan grijs en met knopen.

Afbeelding

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:45

_San87_ schreef:
maylotje schreef:
Zoals deze. Wij hebben ongeveer de zelfde alleen dan grijs en met knopen.

[ [url=m/ueXP0o.png]Afbeelding[/url] ]

Aaah, juist. De bank die ik wil heeft ook vrij hoge poten. Maar, afhankelijk van hoe de poten zijn, kan er altijd nog een stuk afgezaagd worden (denk ik).


Dat zou denk ik wel kunnen, alleen moeten de poten dan wel opnieuw afgewerkt worden maar met een likje verf of lak is dat zo gedaan natuurlijk.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:48

Een stille meelezer komt even binnenvallen.
Ik heb echt een aantal tips en ideeeën nodig om mijn mini slaapkamer van ongeveer 2 bij 3 meter in te richten.

Hij was altijd zo:

Afbeelding
Een beter foto heb ik helaas niet. Voor de hoogslaper staat nog een boekenkast die meer dienst doet als vitrine en een stoeltje daarvoor.
Onder de hoogslaper staat een bureau/tekentafel met boekenkast met schoolboeken en tekenboeken en een laag papierkastje. Aan de andere muur staat 1 lange lange kast met spullen.

Nu was de hoogslaper veel te gammel geworden en die moest dus weg. Onder de oude hoogslaper kon ik net staan(met mijn 163cm). Ik had een nieuw bed gekocht bij de leenbakker. Alleen bleek dit bed veel lager dan wij dachten en in de winkel hadden gezien. Daarbij kwam ook nog dat een aantal planken beschadigd waren. Dus bed terug gestuurd.

Alleen nu heb ik dus niks. Help wie weet een goed oplossing? Ik zou graag weer een hoogslaper hebben waaronder ik kan staan maar is dat niet te doen dan niet.

Dit bed vonden wij ook mooi maar die kan er weer niet in omdat het kast gedeelte dan niet te berijken is.

Afbeelding

De boekenkasten mogen weg als wij daarvoor in de plaats onder het bed andere opberg ruimte hebben. Het bureau hoeft niet weg maar als iemand een optie heeft waar hij niet in past ook prima.

Ik wil dus in de kamer kunnen werken op mijn computer, tekenen en veel opberg ruimte hebben en het liefst wat vitrine ruimte maar die is altijd te creëren met een losse vitrine kast.

Het enige dat moet blijven zoals het is is de lange wand waar de grijs/blauwe kast voor staat. Die kast blijft dus ook. En de stoel voor de zwarte boekenkast moet ook in de kamer terug komen.
Hieronder nog wat foto’s van de kamer zoals ie nu is. Dus brand los met ideeën!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het maken van goede foto’s was lastig maar mocht iemand een foto willen zien uit een andere hoek maak ik die graag even.

Het bed heeft nu prioriteit en zal als eerste gekocht worden eventuele andere dingen komen het volgende salaris weer. En het liefst zo goedkoop mogelijk voor deze student! :)

Alvast heel erg bedankt en sorry voor het binnenvallen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:13

Ik heb even geen beter materiaal bij de hand maar dit is even een grove platte grond de kast die moet blijven staat al op zijn plek. Hier weet ik alleen niet de exacte afmetingen van maar hii is vrij lang en smal.
Afbeelding

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

Dat is het vervelende voor het raam past het bed net niet bij de deur is mijn kamer 2 meter en bij het raam tussen de 1,90 en 2 meter dus een bed daar pas net niet anders was dat inderdaad een oplossing.

Edit: de kast mag verplaatsen maar moet in de kamer blijven. Die kant van de kamer is ook net geverfd en opnieuw kleine vitrine kastjes en prulletjes opgehangen aan die muur. Had dus liever eerder gehad dat het bed het begaf dan konden we alles in 1 keer doen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:04

Wat een reacties al! Helaas niet echt een super handig iemand in de familie die ook nog eens tijd heeft om dat te maken.

Als ik thuis ben kan ik het wel even precies opmeten.

De kst is helaas veel te zwaar om op te hangen. De site die hier gedeeld is gaan we bekijken alvast bedankt voor de opties die we tot nu toe hebben gehad!

Revanches vind jij dat bed niet te hokkerig/kollosaal ogen in een kleine ruimte?

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:29

DubbelDun schreef:
Die ijzeren buizen-methode is ook handig en sterk, neemt weinig ruimte in ook makkelijk zelf te maken. De onderdelen kun je los kopen en schroef je zo in elkaar.


Ja dat dacht ik inderdaad ook al ik ga even kijken hoe duur dat zou worden als we dat zelf gaan maken en of de handige mensen daar tijd voor hebben. Tot nu toe ziet dat er uit als een handige optie als er verder niks te vinden is.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:01

Ga ik nog even op pinterest en google naar kijken inderdaad!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:45

noviceh schreef:
maylotje schreef:
Revanches vind jij dat bed niet te hokkerig/kollosaal ogen in een kleine ruimte?
Dat Ikea bed is veel te kolossaal voor dat kleine kamertje. Optie bureau kwartslag draaien zal niet lukken, gezien die dan de doorgang blokkeert. Onze dochter van 1.40 meter kan trouwens net onder het bed staan. Ik zou eerder voor een bed kiezen dat ‘luchtiger’ oogt. Hoe hoog is de kamer?


Daar waren wij ook bang voor dat dat bed te kolossaal word. Liever hebben we inderdaad iets lichtigs nets als het stalen bed dat ik eerst had alleen die was zo gammel geworden dat dat niet meer te doen was.

Het plafond is ongeveer 255cm hoog in mijn vorige hoogslaper kon ik trouwens net niet rechtop zitten.

Als de hoeveelheid losse kastjes vermindert kan worden met een leuke idee mag dat ook nog.

Ik las een vraag over de tekentafel. Die fungeert als er niet getekent word gewoon als bureau. Dus hij staat niet extra gelukkig.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:04

Vanillia schreef:
En zoiets van steigerbuizen? https://www.combibed.com/

Dan kun je wel maximaal gebruik maken van de hoogte ook.


Daar had ik idd al naar gekeken die kwam hier eerder al langs. Bij dit bedrijf kan je helaas alleen huren ipv ook kopen als ik het goed zie. Maar ik wil dit zeker met een handig iemand overleggen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:17

Slim! Ik stuur ze even een mailtje.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:05

Snap ik vanilia ken alleen niet zo heel veel handige mensen dus mochten hun iets verkopen voor een fatsoenlijke prijs is dat ook fijnXD

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:56

Deze heeft 4 jaar gestaan na 2 jaar merkte je al dat hij meer ging wiebelen en geluid maakte maar dan kon je de schroeven aandraaien en klaar. Nu was ie op en werkte aandraaien ook niet meer. Ik heb niks tegen ikea en we kopen er zelf vaak iets maar dit bed met deze constructie was hem niet voor mij.
Maar zo’n zelfde bed is een optie inderdaad heeft geen voorkeur omdat we bang zijn dat deze net zo snel slecht word.

We gaan de vele opties even goed doornemen en als we iets besloten hebben laat ik dat uiteraard zien!

Iemand vroeg ook de maten van de muur bij het raam die is dus overal 1,90m.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:16

DubbelDun schreef:
Heb je enig idee of en hoelang er garantie zit op dat bed, want als ze 25 jaar garantie op de keukens geven mag er toch minstens wel 10 jaar op een bed zitten ??

Nooit over nagedacht. Ga ik even nazoeken of we de aankoopbon nog hebben en ikea even vragen hoe dat zit. Exact het zelfde type bed als ik had is wel vlak na dat ik het kocht iit het assortiment gehaald dus of dat er wat mee te maken had...
gelukkig hebben we het oude bed nog wel XD

Edit wel uit elkaar in de kelder maar mochten ze het willen zien kan dat hahaha

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:20

Revanches schreef:
maylotje schreef:
Revanches vind jij dat bed niet te hokkerig/kollosaal ogen in een kleine ruimte?

Ik zal morgen even wat foto's maken van mijn inrichting en ook van zijn kamertje met het grote bed.



Super!! Ben erg benieuwd.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chanelle14, ChristaMoor, elise t., Goldwynn, GoogleAdsense, Kanto, Rox87, zonnebloem18 en 98 bezoekers