Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Huertecilla schreef:Hier twee oudjes.
Vorig jaar een raid* gereden met een DAF 55.
Dit jaar rijden we dezelfde raid (andere route) met een DAF 77 (aka Volvo 340).
* Spain Classic Raid, pakweg 2300 kilometer over onverharde caminos door Spanje.
https://myalbum.com/photo/pwnzoF6rrZuJ/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/XMylj0t7aq2Y/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/Y2jeKwtbGdc2/1k0.jpg
Valerie93 schreef:Wij hebben een dodge wc51 uit 1942 staan, sleutel er aan met mijn vader samen. Auto is niet voor dagelijks gebruik daarvoor rijd hij te duur.
Renee1991 schreef:Ja, ook ik meld me! Ben helaas nog niet zo ver maar mijn stoutste meisjesdroom is de Volvo P1800ES.
[ Afbeelding ]
Deze kosten alleen 25000 euro en dat heb ik zo niet liggen, daarom ben ik nu aan het kijken naar een Volvo Amazon Combi of een Volvo 245;
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Anyhow, spaardoel is dus aanwezig. Nu heb ik nog geen oldtimer, maar ik lees graag mee en over een paar jaar staat er hier ook een op de oprit. Ik heb de Haynes handboeken in elk geval al in huis
leestmee schreef:Leek hier: hoe kan een daf 77 hetzelfde zijn als een volvo 340
Granoek schreef:Hihi ik kom dit topic toevallig tegen terwijl ik bij mijn oom ben, hij heeft een hoop auto's in de garage, maar vooral opknappers en niet-meer-te-redden auto's voor onderdelen.
We pesten hem altijd en vragen wanneer hij nou eens eindelijk wat weg doet maar dat doet hij natuurlijk niet.
Mijn favoriet is een donkergroene Toyota Celica (volgens wikipedia eentje uit de eerste generatie, 70-77 maar weet het zo niet precies met die jaartallen allemaal). Hij heeft ook nog een donkerblauwe MG (wederom wikipedia: lijkt op het prentje A 1600 maar dat lijkt me wel heul oud).
Er staat nog ergens dezelfde Celica maar dan grijs en hij heeft nog een Mazda oldtimer maar daar heb ik echt totaal geen idee van het type etc.. En nog een aantal BMW's
Huertecilla schreef:leestmee schreef:Leek hier: hoe kan een daf 77 hetzelfde zijn als een volvo 340
DAF ontworp de opvolger van de 55/66 tot en met productieklaar. Dat zou de DAF77 worden en werd als zodanig op de RAI getoond, variomatic en al.
Na een aandelen-overname door Volvo werd deze auto in de DAF fabriek te Born gemaakt en als Volvo 300 serie gecommercialiseerd.
Om het nog wat verwarrender te maken: Volvo was vooral in DAF geinteresseerd omdat dit toegang gaf tot Renault. DAF monteerde namelijk de Renault Cleon motor.
Volvo haalde er goed sportief succes mee in rallycross.
Hier de Europese kampioenschap finale van 1980:
1. PI Walfridsson-S-Volvo 343 142pts
2. Martin Schanche-N- Ford Escort RS1800 138pts
3. Per Engseth-N-Volvo 343 117pts
4. Anders Hultqvist-S-Volvo 343 100pts
5. Börje Carlsson-S-Volvo 343 86pts
6. Piet Dam-NL-BMW 320 50pts
7. John Welch-GB-Ford Escort RS1800 38pts
8. Folke Andersson-S-Ford Escort RS1800 28pts
9. Rolf Nilsson-S-Ford Escort RS1800 26pts
10. Hubart Katzian-A-VW Golf GTI 20pts
Niet gek voor een bejaardenauto
Onze DAF 55 is trouwens een originele historische rallywagen.
De 77/300 hebben we zelf aangepast met spullen welke Volvo in haar R-sport kit had destijds.
Hier een foto uit eind jaren 70
http://www.rallyinfo.no/2004/bilder/bil ... /Tatri.jpg
en de onze op de brug
https://myalbum.com/photo/W7fbxUVUeoDs/1k0.jpg
Heb er ook een paar van hoe de auto er klaar uitziet maar daar ligt telkens een blote vriendin op. Beter niet op Bokt