Help! Kozijnen vervangen?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Help! Kozijnen vervangen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:04

Ik heb een offerte laten maken voor mijn jaren 70 eensgezins tussenwoning. En dan alleen de kozijnen boven (twee kozijnen van 2.30 x 1.50, 1 van 90 x 80cm en 1 klein doucheraampe).
Kunststof uiteraard! Kosten waren bij deze leverancier 5200 euro (inclusief montage). Ik ga nog even shoppen ;) (ik heb ook prijzen van 12000 euro gehoord voor een complete vrijstaande woning รก 15 of 16 kozijnen/deuren)

Ik zou beslist voor kunststof gaan, mocht je het huis weer verkopen is het een enorme plus!
Je kan ook kijken of een bouwdepot een mogelijkheid is! (laat hiervoor gerust een aannemer komen om een prijs op de maken).


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:39

Resistance schreef:
Wij hebben ervaring. Mijn vader maakt zelf de ramen voor ons huis in Zweden wat gerenoveerd moet worden. :)


Kosten hangen echt af van wat voor glas je bestelt, valt op zich mee. Op internet staat voor 1 vierkante meter inclusief montage 130 euro voor goed dubbel glas... Wij hebben HR++ en dat kan ik wel aanraden. Daarmee bespaar je per 20 m2 raamoppervlak gemiddeld 260 euro aan stookkosten.

Mocht je het gaan doen: Een hele goede en betrouwbare zaak is de Oosterglashandel in Rotterdam. Bij hen zit je nooit fout.


Het glas is sowieso maar een schijntje in verhouding tot de kozijnen en montage van de kozijnen. Ik kwam op maar 500 euro voor het glas, gehele prijs was dus 5200 euro.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:40

Resistance schreef:
Het gaat er vooral om: zijn de ramen zelf lek? Rot kan je al snel goed vullen en stoppen met tegellijm. :j


Wordt sterk afgeraden om dat soort dingen te stoppen. Beter kan je dan eerst alle rot er uit krabben. Maar dikke kans dat TS dan een compleet gat in het kozijn heeft en er alsnog vocht achterblijft waardoor het proces toch verder gaat. Oftewel: dweilen met de kraan open.

Zelf heb ik boven enkel glas, dus in de eerste instantie schilder gevraagd om er dubbel glas in te laten zetten. Voormalige huurwoning die de betreffende schilder ook in onderhoud heeft gehad. Een van het blok is nog huur. Kan geen prijsopgave krijgen vanwege het rot dat onder het glas zit (van buitenaf niet zichtbaar door goed schilderwerk). Advies van de schilder: bel iemand die in kunststof kozijnen doet.


Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:35

Goof schreef:
Als je nog zoveel enkel glas hebt raad ik je aan om, als je toch aan de slag gaat, je hele huis te voorzien van dubbel glas. Stuk prettiger wonen en je bespaart uiteindelijk.


Aan de foto's te zien is het niet alleen maar enkel glas? Of heb je het tegen mij, TS wil toch alles vervangen als ik haar bericht zo lees.

Ik heb alleen boven enkel glas, dat wil ik dus ook vervangen (wordt waarschijnlijk kunststof) zoals ik zei. Dus als je het tegen mij hebt: zit in het vat ;) Ik ben dubbel glas gewend van kleins af aan, vind het dan ook een regelrechte tekortkomen.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Help! Kozijnen vervangen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:15

Als ik het zo lees vind ik het niet eens extreem duur bij Sjimmy... Lijkt me een hele nette prijs voor zoveel gezien de opties!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: TessaxQuincy, Zira1994 en 80 bezoekers