Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 10:11

Help!
Mijn vriend komt net totaal lichamelijk gesloopt van een festival in Duitsland en belt me net op dat hij niet kan autorijden vanwege de rugpijn. Hij is er kotsmisselijk van. (en nee hij is niet brak van de drank, hij drinkt amper en voelde zich het hele weekend al niet oke)
Hij reed net 200 meter op de snelweg en heeft de auto op een parkeerplaats gezet omdat hij het niet trekt. Zijn bijrijder kan niet autorijden.

Is er iets als een huisartsenpost met dienstapotheek?
Ik zocht al op apotheken-notdienst maar ik kan nergens vinden welke in zijn buurt open zijn.
Bij benzinestations kan je geen pijnstillers kopen dacht ik?
Hij is momenteel bij Dinkelsbuhl (nog 7 uur rijden) en hij is lichtelijk in paniek omdat hij bang is dat hij niet thuis kan komen.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:13

Bij benzine stations kan je wel aspirine/paracetamol kopen, misschien hebben ze ook wel Alive of ed, verschilt per station :)

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:16

Bij grote stations zit soms een nacht/weekend apotheek, je betaald wel toeslag.
Anders zit er altijd wel een nachtapotheek in de buurt van een ziekenhuis.

joyca
Berichten: 499
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:16

Bij een supermarkt verkopen ze toch ook pijnstillers en anders huisartsen post bellen misschien moet hij even naar een plaats gaan waar hij veilt kan wachten of richting een ziekenhuis in de buurt gaan

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:19


Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 10:26

Sizzle schreef:
Here you go:

https://mobil.dasoertliche.de/Themen/Notapotheken/

Daar vind ik dat de St. pauls apotheke in Dinkelsbühl vandaag open is.

Mijn dank is groot!!!
Die sukkel is wel weer een paar km verder gereden dus nu moet hij weer terug, maar goed hier is hij waarschijnlijk mee uit de brand geholpen!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:26


Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:44

Ook met pijnstilling lijkt het mij niet verstandig te gaan rijden. Zou hem adviseren een hotel te zoeken en eerst eens een paar uur te gaan slapen. Je bent gewoon een gevaar op de weg en pijnstilling werkt natuurlijk niet mee aan je eigen alertheid als je al niet 100% bent. Dan maar laterthuis maar wel veilig.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 10:47

Ik ben apothekersassistent (geweest) en van pijnstillers als ibuprofen of paracetamol raak je niet suf gelukkig. Dat is wel met bv tramadol of morfine.
Sterker nog, met deze pijn en misselijkheid is hij wél een gevaar op de weg. Dat moet nu gewoon weg.
Als hij het niet trekt met pijnstilling gaat hij inderdaad een hotel opzoeken. Hij heeft al geslapen van 22.30 tot 08.00, tent ingepakt en gaan rijden.

Hij is bekend met rugklachten en dat wordt erger als hij zich mentaal niet helemaal lekker voelt, dus we weten wat er aan de hand is en wat hij er tegen kan doen. :)

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Waar op zondag pijnstillers kopen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:10

Macs, ik wordt wel suf. Ik ben echt niet in staat om auto te rijden met paracetamol want mijn reactie vetraagd enorm.
Ibuprofen gaat iets beter maar daar val ik van in slaap.