Tweedehands (Kinder) cadeaus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 13:23

Eerdaags is mijn nichtje jarig. Ze wil graag dingetjes van little pet shop hebben.
Dus ik naar de speelgoedwinkel, en schrok best van de prijs...
Kinderverjaardagen doen we meestal zo rond een tientje, maar dan heb je net 1 of misschien 2 poppetjes...
Dus ik denk: ik ga op marktplaats kijken... en ja hoor, een hele bak vol poppetjes, huisjes, autootjes en weet ik wat nog meer (heb er geen verstand van ;) ). Voor een tientje....
Volgens de verkoper allemaal heel en schoon, maar dat kijk ik uiteraard na.

Maar nu zat ik ineens... is dat niet banketstaaf? Tweedehands cadeautjes?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:25

Heel lastig. Het kind zal er ongetwijfeld blij mee zijn!
Ik weet niet hoe de ouders zijn?!
Ze weten zelf ook wat het spul nieuw kost en als jij dan met zoveel aan komt zetten, zou ik daar alleen maar blij mee zijn.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:25

Ik vind het niet banketstaaf, als het precies past bij het gevraagde dan is ze er vast alleen maar erg blij mee.

Je zou voor de zekerheid even kunnen overleggen met een van de ouders of dit wordt gewaardeerd.
Als ze bijvoorbeeld van opa en oma bv ivm de prijs maar een paar kleine dingetjes krijgt is het misschien wat 'banketstaaf' voor de rest van de familie.

Hier krijgen ze qua dure cadeau's regelmatig iets 2e hands. Zaken als een nieuwe fiets, een step oid kan prima via Marktplaats.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:29

Als het van plastic is kan je het in een kussensloop in de wasmachine steken. Het komt er dan als nieuw uit. Ik heb ooit een hele boerderij + brandweerkorps van lego in de wasmachine gedaan :)
Ik denk dat je nichtje superblij zal zijn met zo'n groot kadoo.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:29

Als het kapot of vies is, kan het natuurlijk niet. Anders zou ik niet weten waarom niet :) Ik betwijfel of het een jong kind echt zoveel uitmaakt of het tweedehands is of niet.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:35

Als mensen iets 2e hands dat ik ze geef niet willen hebben/niet goed genoeg vinden ben ik gauw klaar met ze. :evaw:
Persoonlijk heb ik ook niets tegen op 2e hands cadeau's, liever acht boeken uit de kringloop dan ééntje uit de boekwinkel. :P

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:39

Mijn nichtje wilde een furby voor de kerst, een paar jaar geleden. Maar die lag boven het budget nieuw. Dus aan haar voor gelegd dat we er een op marktplaats konden zoeken. Daar stonden er een heleboel op die wel onder de €50 waren. Uiteindelijk vond ik er een in de aanbieding in donker grijs nieuw voor €58. Die is het geworden. Anders was het een 2e hands geweest. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Het is duurzaam. En zelf verkopen wij ook weer speelgoed op Koningsdag.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:47

Knuffels ed. is iets anders, maar als het van plastic is: waarom niet? Het kan goed schoon en gaat vaak lang mee.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:58

Waarom niet?
Mijn kinderen krijgen ook vaak iets tweedehands voor hun verjaardag, sinterklaas of kerst.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:09

Alleen als het compleet, heel en schoon is :)
(en bij voorkeur geen batterijen in hoeven)

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:11

Goed toch. Je gaat dat kind enorm blij maken met al die poppetjes, die weet niet waar het vandaan komt.
En als ouders erover vallen, dan zegt dat meteen genoeg over hen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:21

Zolang het netjes, heel en schoon is vind ik het geen probleem. Overleg anders met een van de ouders hoe zij ertegen aan kijken.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:34

Als het netjes is geen probleem!
Mijn kinderen krijgen ook dingen tweedehands en daar zijn ze net zo blij mee als met nieuw :D

Anoniem

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:38

Kinderen zijn echt niet moeilijk. .. , iets meer en al een keer gebruikt dan nieuw en misschien de helft ervan . Kinderen hebben graag heel veel :') :=

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:49

Ik denk dat je nichtje heel blij is met zon groot cadeau. Als het er netjes uitziet zou ik zeggen waarom niet..

Er word zoveel goed spul weggegooit, gewoon zonde. Als de ouders of omgeving het niet waarderen vind ik dat vrij zielig. ;)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:55

Ik heb voor sinterklaas vorig jaar een 2de hands set van de toet toet uitzet voor mijn dochter gehaald. Normaal kosten ze dik over de 50 euro en nu was ik maar 25 euro kwijt. Hen het thuis even schoongrmaakt hoewel het er schoon uitzag en ingepakt. Mijn dochter was. Er en nu nog heel erg blij mee. Soms kun je 2de hands hele leuke goedkope dingen vinden die in de winkel behoorlijk aan de prijs zijn. Ik heb er geen problemen mee als het maar netjes is en schoon. Ik haal dit soort dingen wel altijd op en laat niets opsturen.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:03

Het ligt heel erg aan de ouders, ik vind het zelf geen enkel probleem mits heel en schoon ;) Maar er zullen ook genoeg ouders zijn die dat niet kunnen waarderen... Dat zul je dus zelf in moeten schatten, maar het kind zal ertoch wel blij mee zijn ;)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:04

Niets mis mee hoor. Wij kopen zelf eigenlijk alles nieuw, maar van mijn schoonzusje heeft 1 van de kinderen wel eens een gigantisch grote doos gekregen vol toy story lego (ongeveer 10 sets) die ze voor 40,- op de kop heeft getikt incl. boekjes. Zoon vond het geweldig :j zal kinderen echt een zorg zijn!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:19

het is wat vinden de volwassenen....zelf let ik er op ziet het er nog mooi uit is het nog bruikbaar? ja, dan kan het gewoon. mijn dochter kreeg van een rommelmarkt keukenspulletjes voor haar keukentje en ze speelt er heel vaak mee en een kind zeker jonge kinderen zien het niet.

Maar dan heb je de ouders en hun vrienden....als hun er vrede mee hebben kan het altijd, ziet het er netjes uit dan moet je marktplaats niet eens benoemen( leuk inpakken en het is af)!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:23

De kinderen vinden het prima.
Zeker als ze klein zijn zien het verschil niet eens.
De ouders is soms een ander verhaal.
Overleg eens met hun wat ze er van vinden als jij het eerst in de wasmachine stopt en dan geeft.

Anoniem

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:35

Goed schoonmaken en mooi inpakken met leuk cadeau papier! Hartstikke leuk toch! :) Nieuw is echt niet altijd beter

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:04

Kan mij niks schelen. Hier is bijna alle Duplo tweedehands. 3x mee smijten en het nieuwe ziet er ook alweer tweedehands uit :+
En voor een verjaardag; liever meer voor weinig, dan weinig voor veel geld :Y) Die kids hebben daar toch geen flauw idee van.

Dat dure merkspeelgoed blijft toch lang mooi en gaat lang mee :)

Ik zie trouwens reacties van 'het ligt aan de ouders', maar hoezo dan? Die zijn toch niet jarig? Het cadeau is toch voor het kind :o?

Anoniem

Re: Tweedehands (Kinder) cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:11

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Kinderen hebben het besef van geld en duur/goedkoop nog niet, die zien alleen maar een berg speelgoed waar ze zielsgelukkig van worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:12

Dat die dat niet waarderen.
Omdat het vies zou zijn of gewoon niet goed genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:21

Lijkt mij ook geen probleem, denk dat ze er alleen maar blij mee is. Dat soort speelgoed ziet er eigenlijk altijd nog mooi uit en het is ook nog eens duurzaam. Als ik ouder was, zou ik het wel fijn vinden als het even gewassen/schoongemaakt was. Je weet niet wat kinderen er mee gedaan hebben :=