Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 10:31

Als het niet goed staat mag het topic uiteraard verplaatst worden.
Ik weet niet goed waar ik heen moet met mijn vraag en aangezien er zoveel mensen op Bokt zitten probeer ik het hier even :)

Op 15 mei hebben mijn vriend en ik de sleutel gekregen van ons eerste huisje. Daarvoor hebben we onze meubels al besteld bij een vrij grote keten (weet niet of ik deze met naam en toenaam hier mag noemen). We hebben alle meubels bij dezelfde zaak besteld en waren hier een flink bedrag aan kwijt. Wat we al vreemd vonden is dat de winkel geen korting kon geven, maar ons alleen aanbood om gratis hun bus te lenen twv 30 euro zodat we zelf de meubels konden verhuizen. We moesten dit meteen beslissen, zouden we ons later bedenken zouden we een cadeaubon van de winkel krijgen.

Op 3 juni zijn we verhuisd. We hadden ons bedacht over het lenen van de bus, en wilden het laten bezorgen. Als er namelijk beschadigde meubels bij zouden zitten kon de winkel namelijk niet zeggen dat dit tijdens het vervoeren gebeurd is en de schuld bij ons leggen. We hebben geprobeerd het bedrag van 30 euro als korting te krijgen op het bedrag dat de bezorging zou gaan kosten, namelijk 45 euro (we wonen 2 straten naast deze winkel). Dit was niet mogelijk, maar tot onze verbazing konden we vervolgens ook geen cadeaubon meer krijgen. Dit vonden we al vreemd, maargoed.

Vervolgens bleek met het uitpakken van de meubels (bezorger was al weg) dat er in de bank en in een van de eethoekstoelen een weeffout zat. De hoek van het tv-meubel was flink beschadigd, er is een stuk afgebroken en er is een stukje van de fineerlaag van de salontafel af. Wij zijn met foto's hiervan meteen naar de winkel gegaan en moesten ze mailen, dit dus ook meteen gedaan. Het heeft 3 weken geduurd voor we hier iets van hoorden, na bellen, mailen en langsgaan kregen we het antwoord dat de klacht over de weeffouten is afgewezen, 'dat is het risico dat je neemt als je stoffen meubels neemt'. De klacht over de beschadigde salontafel en het tvmeubel is doorgezet naar de leverancier, en daarvan hoorden we dat er een servicebedrijf contact met ons op zou nemen om de schade bij ons thuis te komen beoordelen. Dit vonden wij al erg vreemd, er zijn foto's van de meubels verstuurd en waarom moet de schade worden beoordeeld als meubels kapot geleverd worden? Naar mijn weten heb je dan gewoon recht op nieuwe meubels toch?
Afgelopen drie weken hebben we niks gehoord van het servicebedrijf, aantal keer weer gebeld en gemaild en afgelopen week heeft mijn vriend een boze mail gestuurd. Vanmorgen belde het servicebedrijf en hiervan zakt echt mijn broek af.. De bedoeling is dus dat het servicebedrijf de meubels komt repareren en dat ze helemaal niet vervangen worden. Ik ben het hier totaal niet mee eens, er worden kapotte meubels geleverd, we hebben 6 weken gewacht op een oplossing en nu is de oplossing dat het gerepareerd wordt. Het tvmeubel is zodanig beschadigd dat ik mijn twijfels heb of dit überhaupt wel onzichtbaar gerepareerd kan worden.

We zijn van plan om vanmiddag naar de winkel te gaan om dit te bespreken maar ik wil wel graag een plan de campagne hebben. Is er misschien een bokker die ons meer kan vertellen over onze rechten in deze situatie?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:33

toen ze de meubels bezorgd hebben, heb je toen getekend voor ontvangst?
Heb je een vrachtbrief oid getekend en wat stond daar op?

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 10:38

Ik heb helemaal niks getekend bij de bezorging..

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:54

Een vrachtbrief wordt ontvangen door de zaak zelf als de chauffeur ze komt brengen, dus niet bij de klant zelf vanuit de meubelzaak.

De leverancier is meestal nooit erg makkelijk en een klacht kan daarom ook wel een langere tijd duren. Dat is iets waar jullie sowieso rekening mee moeten houden. Als de meubels gerepareerd zijn en nog steeds niet naar wens zijn, moet je gewoon opnieuw foto's maken en een nieuwe klacht indienen. Er gaat wat tijd in zitten, maar als je nieuwe meubels wilt zul je flink doorzettingsvermogen moeten hebben.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:02

Aangezien jij klant bent bij de meubelzaak,heb je eigenlijk niets met leveranciers of servicebedrijven (anders dan van de meubelzaak zelf) te maken.

Ik zou naar de winkel toe gaan en vragen om nieuwe, niet kapotte meubels binnen een redelijke levertijd (bijv de levertijd die je ook had voor de eerste levering). De meubelzaak kan de kapotte meubels terug nemen en het zelf oplossen met de leverancier. Wat daarvan het resultaat is, is niet jouw zaak.

Vraag dan ook meteen of (evt op jouw kosten) degene die komt afleveren met jullie de meubels naloopt bij bezorging. Mocht het dan weer niet goed zijn, kun je t meteen terug in de vrachtwagen zetten.

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:42

Ik ben als jurist goed thuis in het consumentenrecht en het bedrijf heeft wel degelijk het recht tot reparatie over te gaan. Even heel simpel gezegd: wanneer er sprake blijkt van non-conformiteit (een gebrek aan de meubels) dan dient het bedrijf volgens de wet over te gaan tot herstel van de meubels. Indien herstel niet mogelijk blijkt, komt vervanging pas aan de orde.

Herstel dient uiteraard wel deugdelijk te zijn. Het is niet de bedoeling dat het mooie eraf is, zeg maar. Kijk anders ook even wat in de algemene voorwaarden staat, welke je als het goed is voor aankoop hebt ontvangen/gelezen.

Dat het bedrijf de meubels wellicht door moet sturen aan de leverancier is logisch, maar mag niet jouw probleem worden gemaakt. Het bedrijf is wettelijk verplicht binnen redelijke termijn herstel te bieden.

Als je nog vragen hebt, let me know.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:16

Ik denk dat ik weet welke keten je bedoelt en als dat klopt dan is dat inderdaad een aardige boevenbende. Ik zou direct een aangetekende brief maken waar je duidelijk schrijft wat het probleem is en hoe je het opgelost wilt zien. Als je rechtsbijstand hebt meteen noemen.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 16:33

Ik stuur je even een pb!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:08

Toevallig de winkel die begint met een P en eindigt op een O?

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 17:15

Toevallig wel :')

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:01

Al veel ellende van gehoord. En ook met meubels die met afwijkingen geleverd werden.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:27

Hier bij diezelfde winkel alle meubels gekocht en zeer tevreden.

Anoniem

Re: Slechte service meubelzaak: wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:34

Kijk even na of de winkel is aangesloten bij de brancheorganisatie CBW. Dan is het makkelijker om je recht te halen.