Als het niet goed staat mag het topic uiteraard verplaatst worden.
Ik weet niet goed waar ik heen moet met mijn vraag en aangezien er zoveel mensen op Bokt zitten probeer ik het hier even
Op 15 mei hebben mijn vriend en ik de sleutel gekregen van ons eerste huisje. Daarvoor hebben we onze meubels al besteld bij een vrij grote keten (weet niet of ik deze met naam en toenaam hier mag noemen). We hebben alle meubels bij dezelfde zaak besteld en waren hier een flink bedrag aan kwijt. Wat we al vreemd vonden is dat de winkel geen korting kon geven, maar ons alleen aanbood om gratis hun bus te lenen twv 30 euro zodat we zelf de meubels konden verhuizen. We moesten dit meteen beslissen, zouden we ons later bedenken zouden we een cadeaubon van de winkel krijgen.
Op 3 juni zijn we verhuisd. We hadden ons bedacht over het lenen van de bus, en wilden het laten bezorgen. Als er namelijk beschadigde meubels bij zouden zitten kon de winkel namelijk niet zeggen dat dit tijdens het vervoeren gebeurd is en de schuld bij ons leggen. We hebben geprobeerd het bedrag van 30 euro als korting te krijgen op het bedrag dat de bezorging zou gaan kosten, namelijk 45 euro (we wonen 2 straten naast deze winkel). Dit was niet mogelijk, maar tot onze verbazing konden we vervolgens ook geen cadeaubon meer krijgen. Dit vonden we al vreemd, maargoed.
Vervolgens bleek met het uitpakken van de meubels (bezorger was al weg) dat er in de bank en in een van de eethoekstoelen een weeffout zat. De hoek van het tv-meubel was flink beschadigd, er is een stuk afgebroken en er is een stukje van de fineerlaag van de salontafel af. Wij zijn met foto's hiervan meteen naar de winkel gegaan en moesten ze mailen, dit dus ook meteen gedaan. Het heeft 3 weken geduurd voor we hier iets van hoorden, na bellen, mailen en langsgaan kregen we het antwoord dat de klacht over de weeffouten is afgewezen, 'dat is het risico dat je neemt als je stoffen meubels neemt'. De klacht over de beschadigde salontafel en het tvmeubel is doorgezet naar de leverancier, en daarvan hoorden we dat er een servicebedrijf contact met ons op zou nemen om de schade bij ons thuis te komen beoordelen. Dit vonden wij al erg vreemd, er zijn foto's van de meubels verstuurd en waarom moet de schade worden beoordeeld als meubels kapot geleverd worden? Naar mijn weten heb je dan gewoon recht op nieuwe meubels toch?
Afgelopen drie weken hebben we niks gehoord van het servicebedrijf, aantal keer weer gebeld en gemaild en afgelopen week heeft mijn vriend een boze mail gestuurd. Vanmorgen belde het servicebedrijf en hiervan zakt echt mijn broek af.. De bedoeling is dus dat het servicebedrijf de meubels komt repareren en dat ze helemaal niet vervangen worden. Ik ben het hier totaal niet mee eens, er worden kapotte meubels geleverd, we hebben 6 weken gewacht op een oplossing en nu is de oplossing dat het gerepareerd wordt. Het tvmeubel is zodanig beschadigd dat ik mijn twijfels heb of dit überhaupt wel onzichtbaar gerepareerd kan worden.
We zijn van plan om vanmiddag naar de winkel te gaan om dit te bespreken maar ik wil wel graag een plan de campagne hebben. Is er misschien een bokker die ons meer kan vertellen over onze rechten in deze situatie?