Acer Chromebook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:20

Heeft er iemand ervaring met een Acer Chromebook?

Ik ga mezelf inschrijven voor een thuisstudie bij LOI. Op dit moment kun je voor €49,- een Acer Chromebook erbij bestellen (normaal is die €249,-).

Ik heb sowieso een laptop nodig. Niet alleen voor mijn studie maar ook voor mijn eigen bedrijf.
Het zal voornamelijk dus voor online studiehulp zijn, en het maken van de website/webshop van de zaak.

Er moeten wel afbeeldingen etc. opgeslagen worden.

Zou dit een optie zijn?
Ik denk dat ik liever voor een 'normale' laptop ga, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Evelyne79

Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:41

een chromebook werkt met apps, opslaan kan alleen in google drive, niet op het apparaat zelf.
Het is een handig ding om mee te surfen maar voor andere dingen gebruik ik m eigenlijk niet :/

Als ik het zo lees ben jij denk ik inderdaad meer gebaat bij een "gewone" laptop

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:43

Hmm dank je wel! Inderdaad dan kan ik beter daar voor gaan :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:47

Offline werken is dus lastig en alles moet inderdaad online opgeslagen worden. Even een programma installeren kan dus volgens mij niet (microsoft office bijv.(of met een omweg)). Maar dat was 2 jaar geleden, wellicht dat er nu iets is veranderd.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:47

Een chromebook heeft als het goed is gewoon een interne schijf, maar hij is wel gemaakt om met google drive te gebruiken. Ik vind het ding geweldig werken naast mijn computer en gebruik het ook 9 van de 10 keer, maar zou het niet als enige computer willen hebben.

Voor een website/webshop bouwen zou ik het zeker niet gebruiken. Afbeeldingen opslaan lukt al snel, ik gebruik zelf een externe schijf van 1TB voor de grote bestanden en de kleintjes zet ik op mijn interne ssd-schijf. Hij is wel veel sneller en zuiniger met zijn batterij dan een laptop uit die prijsklasse (en er flink boven).

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:49

xRivaldo schreef:
Offline werken is dus lastig en alles moet inderdaad online opgeslagen worden. Even een programma installeren kan dus volgens mij niet (microsoft office bijv.(of met een omweg)). Maar dat was 2 jaar geleden, wellicht dat er nu iets is veranderd.


Naar mijn weten niet echt. Ik wil zelf graag een Chromebook, maar dan in combinatie met een goede computer thuis. Anders ben je ook met zware programma's gewoon de klos.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 11:50

xRivaldo: Dat kan nu wel zoals ik het heb gelezen, maar inderdaad met een omweg.

Bedankt, ik ga gewoon voor een normale laptop! :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 15:39

Ik heb er hier eentje staan. Ik vind het echt héél fijn werken. Razendsnel. Een net zo snelle Windows-laptop is toch een stukje duurder, denk ik.

Je hebt inderdaad geen harde schrijf, je kunt dus geen programma's installeren en je doet vrijwel alles online. Afbeeldingen opslaan kan wel hoor, maar dan in Google Drive. En je hebt bijvoorbeeld geen Microsoft Word, maar wel Google Docs waar je hetzelfde in kunt doen (ik vind Docs zelfs prettiger werken, heb ik ontdekt).

Ik had 'm gekocht voor 'erbij' maar in de praktijk zit ik nu 90% van de tijd hierop te werken, mijn vaste computer gebruik ik veel minder dan verwacht. Maar je hebt dus wel de beperking van niks kunnen installeren. Als je specifieke programma's wil gebruiken, of niet afhankelijk van internet wil zijn, dan is een Chromebook niet handig.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 15:59

Ik heb eigenlijk geen specifieke programma's nodig. Had gelezen dat Excel en Word er wel op te krijgen is, maar wat jij hier verteld is dus eigenlijk net zo makkelijk.

Voor die €50,- heb ik hem er maar bij genomen :=

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Acer Chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 00:40

Onze zoon heeft een toshiba chromebook en die is wel tevreden. Hij heeft hem nu 2 jaar. Is aangeschaft voor eerste jaar HBO studie en komt geen belemmeringen tegen. Hij is vlot en werkt soepel. Hij doet er eigenlijk alles mee.
Ik heb een simpele laptop van Toshiba ook en verder niks in huis, dus hij kan nergens op terugvallen.

Alleen onze printer wil hij niet herkennen. Is wel een moderne printer, maar we doen blijkbaar iets erg fout, dus alleen dan mailt hij mij en print ik het uit. Vanwege dit probleem en omdat de printer vaak storingen heeft, willen we een nieuwe printer.

Onze zoon kan er echt alles mee verder, dus schrijven, dingen openen en lezen van college en goed samenwerken in de projectgroep.