Welke groep 2/3 autostoel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:33

Pfffft, ik zie door de bomen het bos niet meer!
Voordat de nieuwe regels ingaan en stoelen zonder isofix niet meer verkocht mogen worden wil ik nog een mooie groep 2/3 autostoel scoren. Ik heb namelijk alleen maar gordelbevestiging en geen budget voor een andere auto (of om isofix in te laten bouwen)
Ik ben al even aan het rondkijken, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer! Ik zoek uiteraard een veilige stoel en die mag ook best wat kosten. Belangrijk punt is dat mijn auto niet zo groot is en ik een stoel nodig heb die niet al te veel ruimte in neemt

Hebben jullie aanraders?

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:35

Ik hoorde bij de babydump dat Römer een goed merk is? Die raden ze daar aan

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:36

Romer is idd een goed merk, maar dan zijn er daar nog tig verschillende van :')

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:39

Wij hebben ook alleen gordelbevestiging en zijn gegaan voor de Maxi Cosi Tobi. Die bevalt erg goed, hij is makkelijk in gebruik en was 1 van de weinige waar onze dochter met een lang lijf niet meteen bijna boven de stoel uit stak. Het is geen fijne stoel om regelmatig uit de auto te halen of mee te wisselen, want goed vastzetten is wel een klusje, maar we hebben maar 1 auto dus dat hoeft bij ons niet zo vaak.

lisanne87

Berichten: 1041
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:40

Oh.. :') dan kan ik je helaas niet verder helpen :+

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:41

Ik ben psycho in dit soort dingen uitzoeken *\o/* De beste stoel is naar mijn idee de römer king 2 ats.

Of is die te groot?

Edit: de meest veilige stoel met gordelbevestiging (ben geen fan van een vangtafel, die scoren wel beter) en enorm comfortabel voor de kleine.
Suuuuper makkelijk te bevestigen in de auto, kan ook liggend en met een alarmpje voor of je de gordel wel strak genoeg hebt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:47

Wij hebben de Römer Kidfix II XP SICT Black Series Cosmos Black, deze is met isofix en autogordel vast te maken en neemt niet veel ruimte in beslag.
We hebben hiervoor gekozen omdat de Römer autostoeltjes ons erg goed bevallen en je met deze stoel een 4 punt gordel hebt doordat je tussen de beentjes een gordelgeleider hebt waardoor kinderen niet onder de gordel uit kunnen glijden.

Het stoeltje is makkelijk mee te nemen en te bevestingen wat voor ons een pluspunt is. Daarnaast kun je het met 1 simpele handbeweging in een andere stand zetten of langer maken wanneer je kindje gegroeid is.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:55

Kimbers schreef:
Ik ben psycho in dit soort dingen uitzoeken *\o/* De beste stoel is naar mijn idee de römer king 2 ats.

Of is die te groot?

Edit: de meest veilige stoel met gordelbevestiging (ben geen fan van een vangtafel, die scoren wel beter) en enorm comfortabel voor de kleine.
Suuuuper makkelijk te bevestigen in de auto, kan ook liggend en met een alarmpje voor of je de gordel wel strak genoeg hebt.


Vangtafel wil ik niet, heb ik toch te enge dingen over gehoord.

Die romer die jij aangeeft ga ik ff bekijken.

Heb nu de maxicosi axiss en ik vind dat draaien wel echt ideaal. Hoop dat meneer daar nog ff in past

Carola: tnx, ik ga hem even bekijken!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:14

Ik heb een romer kid fix. Verdere type weet ik zo snel even niet te noemen. Kan met gordel en isofix. Andere dochterthe heeft een maxicosi stoel. Kwamen allebei zeer goed uit de testen. Ze hadden er verschillende types in en ik heb d middelste genomen. Niet de duurste en niet de goedkoopste.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:24

Hier ook in beide auto's een romer king ats II. Zonder isofix maar goed te bevestigen met de gordel. Hebben wel isofix in de auto maar vond het prijsverschil zo ontzettend dat we toch voor deze gekozen hebben. Het enige is dat mijn dochter nu opeens met haar armpjes zich uit de bovenkant van de gordels kan wurmen. Ik ga nu een gordelklem bestellen daarvoor. Dan is zo'n vangtafel misschien handiger. Hoorde van iemand anders dat zijn dochter dat ook deed bij een maxi cosi. Dus ligt niet aan het merk denk ik.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:46

Heb je hem dan wel strak genoeg madelief? Mijn dochter heeft echt geen ruimte om met haar armpjes te wurmen namelijk.
Bij de romer king ats 2 is het wel noodzakelijk dat na iedere ruk de schouderbanden omlaag getrokken worden. Anders geeft hij veel te vroeg aan dat hij goed vast zit terwijl dit niet zo is.

Vangtafel is veilig voor het nekje maar schijnt aardig wat schade te geven aan de rest van het lijfje.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:09

Ik dacht het wel. Ik trek ook altijd nog iets door als hij al groen aangeeft. En ik trek eerst de gordels bij de beentjes al strak en dan pas via dat touw van de gordel onderaan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:10

Over een vangtafel heb ik ook veel negatieve ervaringen gelezen, onder andere de invloed op het lichaam tijdens een botsing maar ook de warmte die het creëert in de zomer omdat het zo strak op het lichaam zit.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:16

De consumentenbond heeft dit getest!

Maxi-Cosi Pebble Plus is beste uit de test voor 269 euro

Joie i-Gemm is beste koop voor 139

Bij interesse wil ik wel even prt scrn maken? Hoewel je dan alleen de lijst ziet en niet de beoordelingen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:16

Roemer
Baby-Safe plus II SHR staat trouwens op 2

Oke deze test is voor baby's. Sorry mensen. Sorry T.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:32

De gordelklem is in Nederland trouwens verboden voor zover ik weet omdat die niet snel te openen zijn bij een ongeval.

Lotte wurmde ook altijd haar armpjes er onderuit, maar bij de MC Tobi lukt dat haar echt niet, er zich een anti slip stofje op de schouderbandjes en het eerste gedeelte is voorgevormd.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:51

Oja bij babypark (en vast ook bij andere zaken) raadden ze aan om te komen testen. Je mag ze zelfs in je auto zetten om te kijken hoe dat gaat. En het belangrijkste, onze dochter heeft er in kunnen zitten en zij zat zoveel fijner in de romer dan in de maxi cosi. Terwijl we eerst van plan waren de maxi cosi te kopen. En bij babypark krijg je laagste prijs garantie. Dus wat het ergens op internet kost. En wordt thuisgestuurd.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:30

Wij hebben een kiddy met vangtafel en zijn daar echt super tevreden mee.
Heel fijn om met het hoofd lekker op te gaan liggen of op te spelen en een boekje te lezen.
De volgende stoel wordt ook weer zo een.
Welke stoel veiliger is ligt maar net aan het soort botsing. Er is geen definitieve test die zegt dat de een beter is dan de ander.

Ik zou de vangtafel niet aanraden bij ongehoorzame kinderen omdat je die wel met de handjs los kan maken als je dat wilt. Maar ik heb maar 1x hoeven zeggen dat dit niet mag en dat heeft verder nooit voor een conflict gezorgd bij ons.
Te warm in de zomer wordt het hooguit als je geen airco hebt en met 30 graden rondrijdt.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:35

ik haak even aan... Mijn zoontje is 3.5 zit nog in een groep 1 stoel, wanneer ga je over?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:37

Je kunt ook een sticker met plastic pinnetjes kopen die je op de gordelsluiting doet. Een volwassene kan deze dan wel open krijgen maar bij kleine kinderen doet het pijn.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:37

Robby, Als het maximum gewicht bereikt is of de schouders niet meer goed onder de hoofdsteun passen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:39

robbie88 schreef:
ik haak even aan... Mijn zoontje is 3.5 zit nog in een groep 1 stoel, wanneer ga je over?


18 kilo of 105 cm is de richtlijn.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:40

Ik heb een kiddy cruiserfix maar dat is dus met iso.
Ik vraag me alleen af hoe ze alle stoelen zonder iso eruit kunnen gaan halen want hoe dan als je 3 kinderen hebt???
Isofix zit niet op de middelste plek en de voorstoel vd bijrijder ook niet.

Overigens heb ik ook de axiss maar deze is bij lange na niet zo veilig als de isofix stoelen.
Hij schiet regelmatig uit de gordelhouders en uit de test kwam hij achteraf dus ook helemaal niet goed.

We hebben voor mijn man zn auto de maxicosi rodifix airprotect maar de kids vinden die kiddy zachter en fijner zitten voor de wat lagere ritten.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:42

Bij de kiddy met vangtafel is de isofix optioneel.
Het zit eraan maar je hoeft het niet te gebruiken.
Bij autowissel (bij opa bijvoorbeeld) maak ik dat ook niet altijd vast.
Toen we hem kochten dat ik dat onze auto geen isofix had, later bleek van wel :+

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke groep 2/3 autostoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:44

Ik zou persoonlijk vooral kijken naar een fijne slaapstand. Dat heeft de mijne nu nauwelijks en zl wordt soms huilend wakker van pijn in z'n nek na slapen in de auto.