Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noor
Berichten: 482
Geregistreerd: 31-10-04

Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:38

Hallo Bokkers, ik hoor graag jullie mening!

Mijn vriend vindt dat ik overdrijf qua schoonmaken van ons appartement (geen kinderen, geen huisdieren). Ik ben het daar niet mee eens. :Y)

- Elke 2 weken maken we het appartement schoon: stoffen, stofzuigen, dweilen, beddengoed verschonen, douche/wc/wasbak poetsen

Na 2 weken is het ook echt wel nodig, tot zover zijn we het eens (hoewel het van mij ook wel wekelijks zou mogen, lekker fris, maar die 'strijd' heb ik verloren :x )

Nu het volgende: ik zou graag elke maand 1 grote klus extra willen doen: badkamer uitgebreid, keuken, deuren poetsen etc. Hij vindt dat eigenlijk onzin om elke maand wat extra's te doen.

Graag hoor ik jullie meningen over het feit of ik overdrijf qua schoonmaak.....
Laatst bijgewerkt door Noor op 11-03-17 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:39

Ik vind dit niet overdreven... Hier maken we wekelijks de badkamer enz heel uitgebreid schoon

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:41

Ik vind het eerder weinig dan overdreven om eerlijk te zijn. Waarschijnlijk houd je vriend gewoon niet zo van schoonmaken. :P

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:42

Bij ons gebeuren jou tweewekelijks zaken dagelijks :P
Sowieso om de dag stofzuigen/stoffen/wc/wasbak. Dweilen 2 keer in de week. En het bed 1 keer in de week.

Een echt grote schoonmaak doen wij nooit eigenlijk.

Of jij overdrijft, geen idee haha. Weet natuurlijk niet hoe jullie huis er uitziet :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:42

Nee, vind ik ook niet overdreven. Ik doe het iedere week. WC's twee keer per week.
Eigenlijk vind ik 1 keer per 2 weken juist weinig :o

Noor
Berichten: 482
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:43

AnnaB schreef:
Ik vind het eerder weinig dan overdreven om eerlijk te zijn. Waarschijnlijk houd je vriend gewoon niet zo van schoonmaken. :P


Haha nee dat weet ik wel zeker :7

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:44

Ik vind dit eerder weinig van veel. Veel van jullie 2 wekelijkse taken doen wij wekelijks of dagelijks. En het is echt niet gek om met regelmaat een grotere klus aan te pakken maar dat zou ik eerder 2 wekelijks doen dan maandelijks.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:45

Anders misschien een optie om een schoonmaakster in te huren die 1 keer per 2 weken voor een paar uurtjes de grote klussen uit handen neemt?

Stoffen en stofzuigen doe ik hier dagelijks trouwens. Voel me nu een beetje OCD geloof ik :')

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:46

Ik vind het ook eerder weinig dan veel. Ik doe het 1x per week en dan stofzuig ik wat vaker ivm mijn honden.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:47

Dat klinkt niet overdreven. Is je vriend van huis uit bewust betrokken bij dit soort klussen?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:48

Ik zit nu 'ziek' thuis dus kan niet veel poetsen! Maar over het algemeen doen wij alles wat jij 1x per 2 weken doet elke week. Nu ik gelukkig na ruim 6 weken wat meer kan.... ben ik ook wel licht aan het poetsen gegaan. Maar doe nu elke dag iets. En zodra alles helemaal oke is gaan we over op het oude schema.

Extra dingen doen we op dagen van slecht weer :o of als er geknoeid is :o

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:50

Ik vind het ook eerder weinig dan veel. Daarnaast vind ik het ook onfris om het bed maar 1x per twee weken te verschonen :o .

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:50

Ik vind het echt weinig :o

Maandelijks de badkamer? Maandelijks deurklinken? Om de week beddengoed?? Om de week zuigen en dweilen??

Zou ik niet mee kunnen leven. Badkamer elke week, deurklinken dagelijks, beddengoed minimaal wekelijks, soms vaker.
Om de dag zuigen, drie keer per dag kruimeldieven (maar hier kruipt ook een kleine terrorist rond O:)) dweilen twee keer per week.

Maandelijkse klussen zijm hier ramen lappen etc.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:50

Lijkt me niet erg vaak inderdaad... Wij doen 1 keer per week een grote schoonmaak (badkamer uitgebreid, keuken uitgebreid, stofzuigen onder het bed en alles afnemen, etc.). Stofzuigen doen we minstens 1 keer per week, maar meestal vaker. En verder houden we alles gewoon bij, dus regelmatig even de wc schrobben en de wasbak schoonspoelen of het aanrecht/fornuis afnemen.

Dus nee, wat mij betreft overdrijf je zeker niet ;-)

Lukasje
Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:52

Betekent dit dat jullie dus maar 1x per 2 weken stofzuigen of dweilen? Als dat zo is, vind ik dat erg weinig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:52

Wij stofzuigen om de dag, keuken wordt dagelijks meteen na het koken afgedaan, scheelt een hoop. Dweilen doen we wanneer nodig (vieze plekken werken we wel gelijk weg natuurlijk, als er wat valt oid). Toiletten eens per week, maar wel als je hem vies maakt de afspraak meteen borstel er doorheen te halen. Badkamer na het douchen / badderen / tandenpoetsen afnemen met een doek scheelt een hoop. Die wordt daardoor niet heel vaak supergrondig gedaan omdat hij eigenlijk altijd wel schoon is. Eens per maand ongeveer gaat de stoomreiniger even door de kitranden.

Alleen afstoffen zijn we niet zo goed in :+

Ik heb geen tijd om eens per week / twee weken iets uitgebreid te doen. Werk fulltime, weekenden zijn ook druk en ik heb een dochtertje van anderhalf die alles maar wat interessant vindt en dan is het ook geen doen. Dus door het zo op te hakken gaat alles netjes door :j

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:55

Ik verwachtte dat je ging zeggen dat je dagelijks schoonmaakte, maar wat jij doet, doe (/probeer) ik wekelijks te doen. Keukenblad afnemen doen we hier wel elke dag.

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:57

Lijkt me niet veel..
Maarja, als je schoonmaken niet leuk vindt. :Y)

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:58

Hier ook meerdere malen per week stoffen, stofzuigen en het toilet. Keuken vrijwel dagelijks. Badkamer na gebruik beetje droog maken en om de week nog grondig schoonmaken... beddengoed ook minimale 1 keer per week. Man werkt zo'n 50 uur per week en ik 20, kleine man van 1 jaar. Soms wil ik vaker schoonmaken, maar heb daarvoor geen tijd. Paarden staan bij schoonvader. Als iets tussendoor gedaan koet worden omdat ik me irriteer aal het vuil dan pak,ik,het meteen mee.
Ik vind dat je niet te veel schoonmaakt hoor!

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:00

Het ligt er heel erg aan hoe vaak jullie thuis zijn en hoe intensief er wordt geleefd. En als je na het tanden poetsen 's morgens al even met een handdoek door de wasbak gaat dan vind ik eens in de twee weken een poetsbeurt best normaal, dat is niet te weinig.

En de uitgebreide klussen, dat ligt er aan hoe uitgebreid. Het aanrecht schoon soppen, dat zou ik uiteraard vaker doen, maar als het gaat om de kastjes uitsoppen en de badkamertegels schrobben, dan vind ik om de maand wel weer overdreven. Dat doe ik hier een keer per jaar ongeveer. Maar ook dat ligt er weer aan hoe hard het nodig is. Als je na het douchen even de tegels afveegt met een wisser en goed lucht en stookt zodat de muren goed drogen dan is schrobben vaak gewoon overbodig.
Wat de deuren betreft: dat is vooral handig als je rookt, of als je kinderen hebt of vaak met vettige handen binnen komt, maar zo niet dan vind ik het niet nodig om die vaker dan 1x of 2x per jaar te doen.

Supervixen

Berichten: 12829
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:01

Dingen die jullie eens per twee weken doen, doen wij elke week een of meerdere keren. Ik zou het niet gek vinden om wat vaker schoon te maken, hoewel als jullie allebei fulltime werken (?) en veel tijd kwijt zijn aan hobby's het huis ook niet zo vies wordt.

Noor
Berichten: 482
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 23:03

Ik durf me haast niet meer te melden hier, bang dat jullie me vies vinden :o

Maar we zijn beiden wel schoon en netjes, dus het is absoluut niet dat het hier smerig is in huis oid, maar na 2 weken hebben we zeker resultaat :')

Als ik jullie zo hoor, is een extra klus uitgebeid 1x per maand wel reƫel.....

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:03

De gewone ruimtes ( slaapkamer, gangen, eventueel woonkamer) eens per twee weken kan prima.
Wel doe ik de wc's hier dagelijks en ongeveer om de dag even de wasbak in de badkamer.
Aanrecht en wasbak minimaal 1 keer per dag.
Eens in de zoveel tijd idd een grote klus zoals ramen lappen of deuren afnemen ( pas geleden complete keuken gedaan).

Palmera

Berichten: 9456
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:06

Stoffen, zuigen, dweilen en badkamer doe ik wekelijks. Dan wel gelijk grondig. :)

Is wel een kansloze missie hier, aangezien ik in een soort zand- en stofbak woon. Bij het eerste zuchtje wind zit alles weer onder. :+

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:07

Jk zou willen dat ik het eens in de 2 weken maar hoefde te doen.
Hier word elke dag gestofzuigd, gedweild en gepoetst.