Robot stofzuiger en een hond in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 00:48

Heeft een van jullie ervaring met een robotstofzuiger in combinatie met een hond?
Wordt de hond niet erg nerveus van dat ding. Als de hond op de grond ligt, bumpt de stofzuiger dan tegen de hond aan? Worden de hondenharen goed opgezogen?
Kortom, wat zijn jullie ervaringen?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:11

Wij hebben een redelijk goedkope en ja, die detecteert obstakels meestal pas als het al raak is.
Als de hond dus willekeurig ergens op de grond ligt dan botst hij daar inderdaad tegenop.
Als de hond altijd in zijn mand ligt en de mand staat op een vaste plek, dan is de stofzuiger daar na een rondje of 2-3 aan gewend, hij 'onthoudt' namelijk de indeling van de kamer.
Dus als hij de eerste paar keer heeft rondgereden en tegen de mand op gebotst is, dan 'weet' hij als het ware dat die mand daar staat en rijdt er voortaan omheen.

Wij hebben zelf geen dieren, maar ik weet dat bij kennissen de kat er bepaald niet van gecharmeerd is. :')
Hij zuigt het haar wel goed op volgens hen. Je zult wel af en toe alsnog zelf echt grondig moeten stofzuigen, maar om het dagelijks toonbaar te houden is 'ie prima.
Mensenhaar is 'ie minder goed mee, dat draait helemaal vast en is een drama om eruit te halen.

Edit: De duurdere van bijvoorbeeld Roomba schijnen obstakels wel te detecteren voor het raak is, maar goed, dat is wel echt een andere prijsklasse dan die van ons (150 euro vs. bedragen om en nabij de 500-600)

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 12:18

Dank je voor de info. Tja, mensen haren.... dochterlief heeft heel lang haar.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:19

Hebben het zelf even gehad hond zag het meer als een speeltje. Wel erg handig wand dat ding werkt echt wel!

Enkel collega was er op een gegeven moment over bezig dat ze dat ding start van de moment dat ze naar het werk gaat en haar hond voelde zich niet lekker en hand enkele keren binnen zijn behoefte gedaan(heel haar huis zat dus onder de uitwerpselen)

Anoniem

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:27

Hier twee honden en een simpele robotstofzuiger (die inderdaad botst). Honden negeren het ding vooral, maar als het op ze af rijd gaan ze wel aan de kant om een botsing te voorkomen. Maar meestal heb ik hem aan als ik met de honden buiten ben :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:49

Lange haren draaien bij de meeste robotzuigers om te borstels heen, dat heeft die van mij al met lange hondenharen, die moet ik elke keer schoon maken.
Mijn hond negeert het ding gelukkig, en die gaat gewoon in haar mand liggen zodat de zuiger niet tegen haar op botst :+

michelle4684
Berichten: 107
Geregistreerd: 23-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:05

Wij hebben ook een hond en een robotstofzuiger, en als onze hond ligt en dat ding komt gaat hij gewoon weg. Hij negeert hem gelukkig wel, maar in het begin was het wel even wennen :)

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:11

Hier 2 honden in huis die een groot hondenluik hebben en dus zelf naar buiten en binnen kunnen met dus de daarbij behorende troep :D
Hier bleek het opvangbakje van de stofzuiger veel te klein te zijn dus helaas moeten we zelf nog elke dag stofzuigen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:05

Mijn hond gaat er zelf voor aan de kant, wordt niet nerveus maar vind hem wel spannend. Poes daarentegen terroriseert het ding :') Zoals gezegd, geen probleem met dierenharen, mensenharen en blaadjes daarentegen (langharige hond, neemt ze mee) vind hij niet zo leuk hihi. RIjd hier dagelijks een half uurtje en dan blijft hond inmiddels gewoon op het kleed, daar kan hij niet op. Stoot inderdaad voor detectie maar niet storend, hoor hem amper meer

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:08

Wij hebben een Roomba en katten. Mijn kat is 'helaas' niet bang, want ze laat zich prinselijk rondrijden op het ding. :') Hij ontwijkt trouwens wel onze andere kat, daar rijdt hij niet tegenop. Ik vind 'm echt ideaal, omdat hij de lange haren van onze poezen opzuigt. Top ding.

Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:12

Wij hebben een neato botvac en ik kan je wel aan raden 1 van de duurste types te nemen. Mijn ervaring met goedkopere robots is doffe ellende. Die detecteren objecten slecht waardoor ze tegen de honden aan rijden, haren slecht opzuigen, onnodig rondjes rijden en zichzelf klem rijden.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:17

Chiave schreef:
Wij hebben een Roomba en katten. Mijn kat is 'helaas' niet bang, want ze laat zich prinselijk rondrijden op het ding. :') Hij ontwijkt trouwens wel onze andere kat, daar rijdt hij niet tegenop. Ik vind 'm echt ideaal, omdat hij de lange haren van onze poezen opzuigt. Top ding.


Oh dat vraagt om een filmpje!! Lijkt me hilarisch :D

Hier geen robotstofzuiger. Vriend dacht er wel aan maar ik ben er nog niet zo kapot van.

Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:10

@pattypaard als je net als mij een hekel aan stofzuigen hebt en 2 honden plus baby hebt rond scharrelen is het echt geweldig! Het is voor ons de beste aanschaf tot nu toe!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:16

Wij hadden met 2 katten een Neato robotstofzuiger, die hebben er een speciaal voor een huishouden met huisdieren. Ideaal ding!

Urona447
Berichten: 2799
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Robot stofzuiger en een hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:19

Die hebben wij ook , geweldig apparaat!

shaddy82

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:46

Wij hebben een Roomba uit de Pet serie in combinatie met 3 (kortharige) katten
Katten zijn er alle 3 niet bang van (wel heel erg van de normale stofzuiger :)) ) en ze
gaan er zelfs voor aan de kant, dus er wordt weinig gebotst
Haren worden prima meegenomen, opvangbakje zit wel vrij snel vol, maar verder
bevalt hij uitstekend